Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Ja mediekriget förs internationellt - det är svårt att etikettera giganterna på Youtube som alt-right eller bara konservativa i största allmänhet. Jag gillar hela gänget oavsett om det är Jordan Peterson, Stefan Molyneux eller Douglas Murray vi talar om. Eftersom fienden är densamma är det bara målbilden i en okänd framtid som skiljer sig åt där alt-rights målbild har tyngdpunkten mer på nationen och kulturen/rasen som jag fattar det, en tyngdpunkt som nog delas mer eller mindre medvetet av många konservativa som jag själv. Så jag tycker inte det finns anledning att lyfta fram motsättningarna alt-right och övriga i onödan.
Enligt TS handlar mediekriget uteslutande om att kretiner som Anders Lindberg och Björn Wiman spelar fickpingis med varandra från sina respektive redaktioner. Alternativa medier, giganter på Youtube och dylikt finns inte på kartan. Så det är bara konstatera att denna likväl som 88% av all diskussion här nu förs off topic. Dvs, om vi ska rätta oss efter de ramar som ställts upp i den gång efter annan motbevisade TS.
Med det sagt är ditt inlägg inget annat än ett överslätande av den sorts entrism som Spencer beskriver i länken ovan. Min invändning har inget med att i onödan lyfta motsättningar att göra, utan om att du på falsk grund beskriver dessa som varande något annat än de är. De är inte alt-right, de är alt-light. Svårare än så är det inte.