Citat:
Ursprungligen postat av
Lagring
Okay det finns inget strategi men då finns det något annat.
Det är ingen slump att alla dessa kanariefåglars sång hörs överallt. Film, litteratur, media, finans, handel, politik, name it.
Finns ingen strategi finns det nedärvt i kultur, uppfostran och DNA. Varje ny fågel som kläcks vet precis hur fågelsången skall låta och de förväxlas inte med några stadsduvor som lunkar fram på Stortorget, kan jag försäkra dig.
Kanariefåglar är kraftigt överrepresenterade bland storstadsbor, (flum-)utbildade och ofta är det så att de inte har en lika koppling till landet de bor i eftersom de i varierande grad har en egen sorts "identitet". Som jag ser det är det inte svårare än så.
Samma beskrivning jag gav ovan stämmer överens på Södermalms-hipsters -- och åsikterna sammanfaller nästan allid. Med ett gott öga kan man lägga märke till dessa hipsters också, men det säger oss egentligen ingenting. Vidare så är Sverige ett dåligt exempel för antalet kanariefåglar här är så lågt, i synnerhet i politiken. Det är betydligt fler hipsters i aktion och vi känner väl alla till typen och åsikterna till leda vid det här laget. Finns det då en HQ -- a "Hipster Question". Nej, det gör det inte.
Landsbygdsbor röstar betydligt mer på SD än storstadsbor gör -- trots att det är betydligt lägre andel diasporor ute på landet. Varför? För att landsbygsbor har en starkare identitet i vilka de är och var de hör hemma.
Skulle varenda journalist, "mediaägare" eller EU-byråkrat få sparken i morgon så finns det omedelbart tusentals nya som kan ta vid med exakt samma sätt att se på världen och Sverige.