Citat:
Sanna "låt barnen ta smällarna" Rayman svamlar antingen deliriöst eller gräver sig så fort skovlarna håller ut ur åsiktsbunkern. Det är numera så farligt för barnen i medelklassområdenas mångkultur att de måste skjutsas till och från sina skolor, meddelar Rayman idag. Fast det egentligen är viktigt för barnens utveckling till kompetenta vuxna att få bemästra sin skolväg självständigt och "aktivt".
https://www.expressen.se/ledare/sann...n/?social=twtr
Men väl på plats i skolan, ditskjutsade, ska medelklassbarnen fortsatt ta smällarna för det multikulturella experimentet? Om inte miljön runt skolorna blir säkrare kommer medelklassföräldrar göra välgrundade segregationsskolval i ännu högre utsträckning än nu? Och det innebär uppenbar risk för ytterligare backlash för önskad multikulturell smältdegelspedagogik i svensk skola? Är det så inlagan ska tolkas?
https://www.expressen.se/ledare/sann...n/?social=twtr
Men väl på plats i skolan, ditskjutsade, ska medelklassbarnen fortsatt ta smällarna för det multikulturella experimentet? Om inte miljön runt skolorna blir säkrare kommer medelklassföräldrar göra välgrundade segregationsskolval i ännu högre utsträckning än nu? Och det innebär uppenbar risk för ytterligare backlash för önskad multikulturell smältdegelspedagogik i svensk skola? Är det så inlagan ska tolkas?
Hade väldigt likartade tankegångar i går när jag läste Sannas alster. Säga vad man vill om Sanna men jag betvivlar starkt att hon är så störd att hon skulle resonera att "bara min dotter kan ta sig till skolan för egen maskin så att hon inte hämmas i sin personliga utveckling så bjussar jag gladeligen på att hon blir gruppvåldtagen på toaletten när hon väl är på plats". Med en sådan personlighet skulle den västerländska psykiatrin få helt nya utmaningar som skulle kräva åtskilliga nobelpris för att komma i närheten av att diagnosticera. Alltså bör det rimligen vara fråga om någonting annat. Den enda tänkbara teorin är någon form av positionsreträtt till säkrare mark. Jag skulle faktiskt inte bli ett dugg förvånad om Sanna bland sin personliga umgängeskrets fått ta en hel del upprörda kommentarer apropå den förra "ta smällen"- ledaren. Tänk en middagsbjudning med lite alkohol innanför bröstet och någon av gästerna kan inte hålla emot längre och brister ut i ett "Du Sanna, vad menade du med den där ledaren egentligen??? Menar du att vi ska offra vår lilla älskade Lisa för att underlätta integrationen!!!! Vad fan snackar du om? Kan du förklara vad du menar!" Känns detta scenario helt osannolikt? Och skulle Sanna i det läget enträget försvara varför vännen, for the gretater good, faktiskt måste acceptera att offra sin dotter? Knappast. Bättre då att fly än illa fäkta.
Citat:
Inlagor i Exprimatet bör inte tolkas, men ignoreras.
Njaeee Kinuski. Vad vore denna livets jämmerdal om man inte av och till fick leka hobbypsykolog och försöka ställa adekvata diagnoser på de ärade företrädarna för MSM när "Can I play with madness"- faktorn blivit övertydlig? Ett liv som förvisso går att uthärda men som förvandlas till ett väsentligen tråkigare sådant.