2018-01-06, 15:01
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
De rättade efter kritik från bl.a. Tino Sanandaji. Budskapet var först att invandrare från Syrien med uppehållstillstånd inte "översteg medeltalet" vad avsåg brottslighet (till skillnad mot illegalas avsevärt högre tal) . Nu handlade det inte om tyskt medeltal utan om medeltal för invandrare (det tyska snittet är betydligt lägre), vilket de rättade till.

Här är den lilla rättelsen, så liten att den nog huvudsakligen går spårlöst förbi.
Citat:
Men det råder också en stor skillnad inom gruppen utlänningar. Bland dem som kommer från krigsområden, Syrien, Irak och Afghanistan, och vars utsikter att få stanna i landet är goda, ligger brottsligheten under genomsnittet bland asylsökande.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6854606
Citera
2018-01-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Barn till romska tiggare har rätt till skolgång. https://www.skolverket.se/regelverk/...-barn-1.205221
Föräldrar till barn i skolan har rätt till försörjningsstöd (fd socialbidrag). https://www.skolverket.se/regelverk/...-barn-1.205221
Så ja, trollar vi fram ett barn är bankomaten öppen.

De romska tiggarna har inte rätt att vistas i landet i evighet eftersom de är här på turistvisum, så det är fel att dra in dem i diskussionen om invandring. Lägg därtill att romska tiggare är ett i jämförelse med resten av de bankomatsökande migranterna mycket litet antal, så blir din invändning futil. För inte menar du på allvar att "hej hej" utanför Ica är ett större problem än horderna av hazarer och IS-bejakande våldtäktsmenaiter?

Generellt skulle jag säga att antalet romska tiggare som har barn med sig är extremt få. Det har ju skrivits massor om hur de lämnar barnen hemma.

På pappret får de stanna här i 3 mån men det är ju endast en pappersprodukt iom att vi inte kontrollerar när de kommer, åker eller vilka de är. Om jag kör till Tyskland kommer ingen jävel ha koll på när jag kom. Inom EU har vi i praktiken helt fri rörlighet utan några begränsningar.

Om man tittar på rika länder med oerhört mycket mindre välfärdssystem än Sverige, tex USA, så är det ju knappast så att bristen på välfärd tar bort alla incitament att söka sig till landet. Det behövs ändå stängsel, murar oxh beväpnade vakter. Miljoner människor lever hellre i USA som illegala helt utan rättigheter och "bankomat" än i sina hemländer.

Du kan strypa vartenda bidrag hur mycket du vill. Utan murar och stor polismakt kommer det endast göra marginell skillnad.
Citera
2018-01-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Generellt skulle jag säga att antalet romska tiggare som har barn med sig är extremt få. Det har ju skrivits massor om hur de lämnar barnen hemma.

På pappret får de stanna här i 3 mån men det är ju endast en pappersprodukt iom att vi inte kontrollerar när de kommer, åker eller vilka de är. Om jag kör till Tyskland kommer ingen jävel ha koll på när jag kom. Inom EU har vi i praktiken helt fri rörlighet utan några begränsningar.

Om man tittar på rika länder med oerhört mycket mindre välfärdssystem än Sverige, tex USA, så är det ju knappast så att bristen på välfärd tar bort alla incitament att söka sig till landet. Det behövs ändå stängsel, murar oxh beväpnade vakter. Miljoner människor lever hellre i USA som illegala helt utan rättigheter och "bankomat" än i sina hemländer.

Du kan strypa vartenda bidrag hur mycket du vill. Utan murar och stor polismakt kommer det endast göra marginell skillnad.
Ja så är det förstås. Saudiarabien (bara som ett exempel) skulle vid fri invandring kunna försörja flera miljoner Hamas och PLO aktivister boende i Sverige, bara för att ha dem på tryggt avstånd (och sprida islam). I samma veva kan de passa på att köpa upp all svensk MSM, så får de kontroll på informationsflödet och, med det, politikerna samtidigt. Klassiskt ekonomiska argument och incitament fungerar inte (tillräckligt bra), det måste till mer.

Och här får jag stöd för min tro av att Sverige är/har varit platsen för den perfekta stormen - här är den kanske viktigaste komponenten: https://ledarsidorna.se/2018/01/kraf...68-lever-kvar/ Vi vet ju alla att det finns flera krafter, och att de arbetar synergistiskt i sin destruktivitet, men detta räcker för denna gång.
Senast redigerad av Fnysington 2018-01-06 kl. 17:42.
Citera
2018-01-06, 18:32
Medlem
Citat:
Den enorma asylinvandringen till Sverige de senaste åren kan bli ett jätteproblem för landet i framtiden. Det erkänner nu samordningsminister Ibrahim Baylan (S), som leder regeringens så kallade arbete mot segregation.

För att invandring ska fungera måste också "integrationen" av de nyanlända fungera, säger han i en ny intervju. Men det har den inte gjort i Sverige, och detta kan få svåra konsekvenser för landet. Särskilt om integrationen inte förbättras.
http://www.friatider.se/s-v-r-stora-...er-f-r-sverige
https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle27215088.ab
Samordningsminister Ibrahim Baylan går ut i media och hävdar detta, det uppenbara om mångkulturen, för det är ju vad massinvandring leder till ökande av mångkultur och blir många inte integrerade så leder det till kaos. Men detta är ingen början på mediakrig om mångkulturen.

Kommit så många att msm och politiker kan kosta på sig att komma med sanningar ibland, men detta uttallande och liknande är ju en droppe i havet jämfört med vad msm brukar visa. För att det skall vara krig måste ju det finnas mer än en, så länge msm propagerar för det mesta för mångkultur är det inget krig som har startat. Börjar någon inom msm ha konstant fler artiklar emot mångkultur än vad det är för då är det mediakrig om mångkulturen.
Citera
2018-01-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja så är det förstås. Saudiarabien (bara som ett exempel) skulle vid fri invandring kunna försörja flera miljoner Hamas och PLO aktivister boende i Sverige, bara för att ha dem på tryggt avstånd (och sprida islam). I samma veva kan de passa på att köpa upp all svensk MSM, så får de kontroll på informationsflödet och, med det, politikerna samtidigt. Klassiskt ekonomiska argument och incitament fungerar inte (tillräckligt bra), det måste till mer.

Och här får jag stöd för min tro av att Sverige är/har varit platsen för den perfekta stormen - här är den kanske viktigaste komponenten: https://ledarsidorna.se/2018/01/kraf...68-lever-kvar/ Vi vet ju alla att det finns flera krafter, och att de arbetar synergistiskt i sin destruktivitet, men detta räcker för denna gång.
Dom behöver inte slösa sina pengar, sionisterna som är för globalism har redan ordnat det för dom. Propagandan om fördelar med mångkultur och islam finns ju hos dom flesta politiker och msm.
Citera
2018-01-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
http://www.friatider.se/s-v-r-stora-...er-f-r-sverige
https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle27215088.ab
Samordningsminister Ibrahim Baylan går ut i media och hävdar detta, det uppenbara om mångkulturen, för det är ju vad massinvandring leder till ökande av mångkultur och blir många inte integrerade så leder det till kaos. Men detta är ingen början på mediakrig om mångkulturen.

Kommit så många att msm och politiker kan kosta på sig att komma med sanningar ibland, men detta uttallande och liknande är ju en droppe i havet jämfört med vad msm brukar visa. För att det skall vara krig måste ju det finnas mer än en, så länge msm propagerar för det mesta för mångkultur är det inget krig som har startat. Börjar någon inom msm ha konstant fler artiklar emot mångkultur än vad det är för då är det mediakrig om mångkulturen.
Det stora frågan är, vad gör man för att motverka detta, vilka reformer har föreslagits via svensk media? Var pågår kriget? Det enda krig som existerar i MSM är fortfarande kriget mot SD (och Trump). Jag kan knappast komma på några konstruktiva. Och då blir ja alla analyser bara meningslösa konstateranden, och så hänger man sig åt fatalism eller i bästa fall, retrospektiv, lika grandios som meningslös, klokhet. Men man kanske skulle kunna hävda, om jag nu ska ägna mig åt lite optimism, att kriget är redan över, det krig som aldrig blev mer en en skärmytsling, om ens det. Men samtidigt är tankeverksamheten nu allmänt synkroniserad på att något måste göras (dvs praktiskt, inte bara snack), i media och i politikers huvuden. Men först efter valet förstås, allt annat skulle kunna gynna SD..
Citera
2018-01-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
[url]
Och bekräftelsetörstande, hunsade oppositionella lapar i sig denna trösterika truism från en av den medelmåttiga nomenklaturans språkrör...

Sådana ömkliga medgivanden på det sjunkande Titanic är en smula senkomna. De kan dessutom tjäna som argument för mer skattemedel i "integrationens" slukhål. För att ifrågasätta massimmigrationen och utplånandet av svenskarna kommer förstås inte på fråga.
Citera
2018-01-06, 20:03
Medlem
Anna D kör en totalt genomtypisk "Dahlbergare" där hon för femtielfte gången konstaterar att Titanic har kolliderat med isberget samtidigt som hon inser att antalet livbåtar inte räcker för alla.Hennes förslag på lösningar är väl ungefär på samma nivå som när Titanickaptenen beordrar att det ska börja pumpas vatten. Pinan förlängs något men det oundvikliga slutresultatet förblir oförändrat.

Citat:
Det väckte stor uppmärksamhet när finansminister Magdalena Andersson (S) i en intervju före jul uppmanade asylsökande att söka sig till andra länder. "Ett iskallt jävla julevangelium", skrev Aftonbladets ledarsida upprört. Andra undrade vad som var syftet med finansministerns svartsynta utspel.

Ett skäl skulle kunna vara att Magdalena Andersson har tillgång till siffror som de flesta andra inte känner till. En sådan röd siffra är: 200 miljarder kronor.

Det är det belopp som fattas i kommuner och landsting år 2030 om dagens personaltäthet inom välfärden ska behållas. Redan från år 2020 måste det tillföras 20 miljarder extra - motsvarande halva försvaret - för att klara det snabbt växande antalet äldre i Sverige.

I klartext: finansdepartementet sitter på en kostnadsbomb som man inte talar öppet om.

Denna dystopiska framtidsanalys skriver Anna utan att mångkulturen överhuvudtaget nämns. Nästan en bedrift i sig när hon vet exakt vad det grundläggande problemet är.

Citat:
För säkerhets skull dubbelkollar jag siffran med både Riksrevisionen och Sveriges kommuner och landsting (SKL) - och ja, så ser verkligheten ut. Vad värre är, även om våra politiker skulle lyckas trolla fram dessa 200 miljarder kronor så kommer det inte att finnas personal för att utföra jobbet.

Om inte detta är ett konstaterande av närmast game over karaktär så vet jag inte vad. Fortfarande inte ett ljud om mångkulturen från Anna. Men hav förtröstan kära läsare. Anna sticker här ut hakan och kommer med konkreta förslag på hur Titanic ska räddas!

Citat:
Återinför och höj i stället avgifterna. Låt det kosta en liten slant att gå med barnet till vårdcentralen. Gör om högkostnadsskyddet så att det aldrig blir kostnadsfritt att gå till doktorn. Använd avgifter, remisstvång med mera som ett sätt att styra människors beteende.

Om välfärden inte ransoneras kommer den inte att räcka till för dem som behöver den mest.

Tråden kan nog låsas nu. Borta är allt behov av att diskutera repatriering och kretsloppsmigration. Paradiset hägrar bara några simpla avgiftshöjningar bort. Tänk att Anna Dahlberg av alla människor blev den som löste den gordiska knuten. Det trodde jag inte i min vildaste fantasi. Anna revanscherar sig och framstår nu som den mest relevanta samhällsskribenterna inom MSM.

https://www.expressen.se/ledare/varf...ostnadsbomben/
Citera
2018-01-06, 20:27
Medlem
KokaGrodas avatar
Fast, nu var det inte Anna Dahlberg som var först ut med att vilja och måste och kräva en ransonering av välfärden. Det var (tada) - CENTERN som redan 2012 såg ljuset https://www.aftonbladet.se/nyheter/article14788296.ab
Rät ska vara rätt, och den slutgiltiga lösningens urfader bör nämnas med RESPEKT! Heja CENTERN!
Först ska vi dock bli fler nysvenskar så att alla gammalsvenskar förstår storheten och nödvändigheten med RANSONERING av välfärden. För pedagogikens skull.
Citera
2018-01-06, 22:40
Medlem
fasligts avatar
Karin Pihl har skrivit en riktigt bra krönika i Expressen och kanske finns antydan till svar på tidens svåra fråga. Agendasättande DN får sig en känga för sin uppväxling av agendasättande och åsiktskommissariat.
Citat:
Demokratin är hotad. Det menar Dagens Nyheters nya politiska redaktörer, Per Svensson och Amanda Sokolnicki, i en programförklaring. DN:s ledarsida menar att högerextremister, populister och nationalister hotar vår demokrati. Det låter ju rimligt. Men om man funderar några extra varv på vad DN verkar mena med demokrati blir man rejält förvirrad.
[...]
De nationalistiska rörelserna som DN varnar för är så klart ett problem. Donald Trump liknar för var dag som går mer ett postmodernt konstprojekt än en amerikansk president. Men Trump är demokratiskt vald. Han är inkompetent och klumpig, men det gör honom inte till en diktator. Att han vann, trots att den politiska, ekonomiska och kulturella eliten hade en annan kandidat, är om något ett tecken på att demokratin som system fungerar i USA.
[...]
DN skriver att ”Storbritannien, ett av demokratins urhem, är på väg att lämna EU”, och menar därmed att Brexit är ett hot mot det demokratiska samhällssystemet. Det är faktiskt en anmärkningsvärd ståndpunkt. Om man är antidemokrat om man är kritisk mot EU – en organisation som för övrigt lider av stora demokratiska underskott – ja, då har nog själva ordet ”demokrati” förlorat mening.
Demokrati betyder inte ”DN-liberalism”, eller liberalism överhuvudtaget. Att man gillar demokrati om man är liberal betyder inte att man måste vara liberal för att gilla demokrati. Förstå logiken: Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt är inte liberal, men en uppenbar förespråkare av demokrati. För att vara demokrat ska man anse att alla myndiga medborgare ska ha rätt att rösta, att medborgarna avgör vilka frågor som vi gemensamt ska besluta om och att det ska finnas en god infrastruktur kring valen, enligt Robert Dahl och många andra demokratiteoretiker. Inte att man måste gilla EU, invandring eller förnuftiga förslag från Folkpartiet.

Nationalister och demokratin
Någon ordning och reda måste det faktiskt vara med begreppen. Man kan inte bara ta ett ord, ändra dess innebörd och sedan kalla de som inte håller med om den nya innebörden för ”antidemokrater”. Det vittnar om att man inte tar sina motståndare och deras ståndpunkter på allvar.
[...]
Anledningen till att dessa rörelser växt sig starka är trots allt att människor har röstat på dem. Som demokrat måste man tolerera att de tar plats i parlamenten, och som liberal måste man komma med goda, rimliga och relevanta argument mot dem. Och idka lite självkritik genom att fundera över vad det är som gör att människor lägger sin röst på dessa partier.
https://www.expressen.se/ledare/kari...dn-liberalism/

Kanske är inte lösningen längre bort för alla dessa som ängsligt hukar i vassen med sin brinnande längtan att offentligt få vända kappan. Att ta den viktiga demokratin på det allvar alla talar om att vi måste ta den på. Att ta demokratin på allvar är att ta fan, dvs folket och dettas vilja, i båten och ro i land. Vill nu inte folket ha multikultur, massinvandring och överåriga män utan asylskäl i ungdomsskolan så vill det inte. Som sann demokrat har var etablissemangsfunktionär att beakta detta samt agera i enlighet med folkviljans dekret och inte, som Karin Pihl uttrycker det, bunta ihop EU-kritiker och Sverigedemokratiska väljare med krafter som vill upphäva folkstyret. Man kan tillägga att det också är oerhört illa med politiska företrädare och opinionsbildare som aktivt arbetar mot folkstyret genom att ständigt sätta folkviljan på undantag till förmån för egna ideologiska övertygelser och planer för folkets och landets framtid.
Citera
2018-01-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Karin Pihl har skrivit en riktigt bra krönika i Expressen och kanske finns antydan till svar på tidens svåra fråga. Agendasättande DN får sig en känga för sin uppväxling av agendasättande och åsiktskommissariat.

https://www.expressen.se/ledare/kari...dn-liberalism/

Kanske är inte lösningen längre bort för alla dessa som ängsligt hukar i vassen med sin brinnande längtan att offentligt få vända kappan. Att ta den viktiga demokratin på det allvar alla talar om att vi måste ta den på. Att ta demokratin på allvar är att ta fan, dvs folket och dettas vilja, i båten och ro i land. Vill nu inte folket ha multikultur, massinvandring och överåriga män utan asylskäl i ungdomsskolan så vill det inte. Som sann demokrat har var etablissemangsfunktionär att beakta detta samt agera i enlighet med folkviljans dekret och inte, som Karin Pihl uttrycker det, bunta ihop EU-kritiker och Sverigedemokratiska väljare med krafter som vill upphäva folkstyret. Man kan tillägga att det också är oerhört illa med politiska företrädare och opinionsbildare som aktivt arbetar mot folkstyret genom att ständigt sätta folkviljan på undantag till förmån för egna ideologiska övertygelser och planer för folkets och landets framtid.
Phil är mycket vettig, och jag gillar att det åtminstone några få journalister som kan sin logik. Att DN städslar två av de värsta galningarna (för Per Svensson, som jag läst mest är det ju egentligen dårhuset som borde vara det mest naturliga), är ju förstås ingen tillfällighet. Sen har man promotat Björn Wiman, som visat sig vara en villig och rask underhuggare i förräderi. Det är ju dock inte en helt obetydlig risk DN och Bonnier tar. Men de anser tydligen att den risken är värd att ta, såvida de inte på allvar helt tappat vettet bland ägarna och ledningen (och det tror jag förstås inte). Det handlar om mer än rena enkla ekonomiska fördelar. DN ska tydligen vara den svenska "liberalismens" (host host) spjutspets, dess "Der Sturmer", i kraft av sin fortfarande betydande storlek och inflytande (om än minskande, eller kanske just därför). En strid på kniven, på ena sidan Sveriges oberoende som nation (för svenskar) och på andra sidan, DN:s överlevnad som kamporgan. Ska bli spännande att följa. Vad som ibland anfäktar mig är " varför": Det är knappast så att DN är lierad med muslimska brödraskapet. Varför beter de sig i alla stycken som om de vore det? Jag får inte ihop det. Söndra och härska? Men vem skulle kunna härska, på riktigt? Det är en annan värld nu, 2018 är inte 2010. Äsch.
Citera
2018-01-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders

Jag håller med om den fria rörligheten i EU. Däremot kan man inte på något sätt jämföra invandringen från Mexiko till USA med bidragsinvandringen till Sverige. Mexarna flyttar för att arbeta, om än illegalt. De tjänar mer pengar på att arbeta i USA än i Mexiko, och välfärdssystemen torde vara jämförbara. Jämför det med Sverige, där en invandrad familj med några barn får 28000 i bidrag varje månad. Lägg till att tandvård och sjukvård är nästan gratis för asylsökande, så är det oerhört lätt att förstå varför så många vill vara asylsökande i Sverige.

Inget land i EU har någon fungerande mur, men det är ändå magnifika skillnader i antalet bankomatmigranter, och de skillnaderna beror på vad bankomaten spottar ut. I Östeuropa kommer inget, så ingen vill dit. I Sverige kommer stora buntar av pengar och dessutom förtursbiljetter till bostadskön och olika härliga subventioner. Det lockar.

Den dag vi ger bidrag endast till svenska medborgare, kommer vi att se en massiv utvandring. Invandrarna från de senaste 25 åren är inte här för klimatet, utan för att de blir försörjda här. Om vi därtill låter den som utvandrar få behålla sitt bidrag under den första tiden i hemlandet, kommer vi att lösa många, många problem utan att det ens blir besvärligt eller dyrt. Det är mer resurssnålt att låta folk boka sin biljett och ta sig till flygplatsen på egen hand i stället för med polishandräckning, även om vi skattebetalare får stå för notan i båda fallen. Som många skriver ska vi göra återvändandet till en möjlighet, an offer they can't refuse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in