2018-03-07, 09:27
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Kanske artikeln skulle överraska tråden, men sannolikt inte. Det handlar om att angripa mångkulturens mest uppenbara och stötande effekter. Inte mångkulturen i sig.
Mediekrig

Lasse Wilhelmson förklarar att det är inom korridoren att mediebehandla symptom, men aldrig att problematisera orsaker.

https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE
Citera
2018-03-07, 09:28
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Sverige ska vara mångkulturellt, så har det bestämts. Det betyder att muslimer ska kunna behålla sin kultur och att landet ska spegla det.
...
Vad är det som händer? Vad gör att SVD nu plötsligt anser att nämndemännen inte ska "spegla" samhället även fast det är ett fundament i den svenska modellen.
...
Nu passar inte galoscherna.
...
Idealen börjar krocka med verkligheten.

Mångkulturen har ibland betraktats som en krydda i samhället. "Ett mer spännande Sverige"
Alla som lagar mat vet att om man använder för mycket kryddor förstör man hela maträtten.
Det är vad som skett med Sverige och svenska värderingar.
Mångkulturen är överdoserad. För mycket skämmer allt.

Fler och fler också inom etablissemanget inser att "kryddan" förstör mer än det tillför. Alldeles oavsett hur välsmaklig och "spännande" den är i små doser. Dessutom skär den sig med huvudrätten. Den blandar sig inte utan flyter ovanpå.

Och det är antagligen räddningen. Att integrationen inte fungerar blir räddningen för landet.
Det lär bli nästa osmakliga upplevelse att smälta för MSM. Att den förda politikens misslyckande blir räddningen för landet. Ännu en paradox inom politiken.

Och hur skall de kommunicera det?
Jag tror att det redan FÖRE valet kommer låta så här från Expressens och GP:s ledarsidorna:
"Problemet är de stackars ointegrerbara invandrarna som därför bör få hjälp att flytta hem."

För de kommer nog aldrig släppa tanken om att det är synd om dem. Det är nog fortfarande det gångbara politiska budskapet.

Återvändandet. SIDAS nya huvuduppgift i en nära framtid.
Familjeåterförening. Men i hemlandet.

Edit: Sverige bör i sann Raoul Wallenberg anda införa skyddspass för personer i deras hemländer så att de kan få skydd mot övergrepp så de inte behöver fly.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddspass
Senast redigerad av longbow4y 2018-03-07 kl. 09:32.
Citera
2018-03-07, 12:14
Medlem
Johan Hakelius vågar, kanske för första gången i karriären, ta ton mot Dagens Nyheter. Det handlar om rapporteringen om Solna-domen.
Citat:
Det var intressant att se hur frågan behandlades av olika medier. Kvällstidningarna lyfte direkt fram det faktum att en av de två centerpartistiska nämndemännen tidigare förespråkat sharialagar för svenska muslimer. Där fick man också veta att den anmälande kvinnan och den anmälde mannen var muslimer. Dagens Nyheter rapporterade om saken, utan att ens antyda något sådant. Det gjorde artikeln mycket gåtfull. Man begrep som läsare att det måste finnas någon förklaring till det märkliga domslutet, men att DN inte ansåg sig kunna berätta om den.
....
Det enda sättet att reda ut saken är att tala om den. Och det är väldigt bekymmersamt med medier som förstår att de måste rapportera om ämnet, men som samtidigt anser sig tvingade att skala bort just den information som gör att ämnet är viktigt att tala om.

Så kan man faktiskt inte hålla på.
https://www.fokus.se/2018/03/sharialagar-vs-medierna/
Citera
2018-03-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Mångkulturen har ibland betraktats som en krydda i samhället. "Ett mer spännande Sverige"
Alla som lagar mat vet att om man använder för mycket kryddor förstör man hela maträtten.
Det är vad som skett med Sverige och svenska värderingar.
Mångkulturen är överdoserad. För mycket skämmer allt.

Fler och fler också inom etablissemanget inser att "kryddan" förstör mer än det tillför. Alldeles oavsett hur välsmaklig och "spännande" den är i små doser. Dessutom skär den sig med huvudrätten. Den blandar sig inte utan flyter ovanpå.

Och det är antagligen räddningen. Att integrationen inte fungerar blir räddningen för landet.
Det lär bli nästa osmakliga upplevelse att smälta för MSM. Att den förda politikens misslyckande blir räddningen för landet. Ännu en paradox inom politiken.

Och hur skall de kommunicera det?
Jag tror att det redan FÖRE valet kommer låta så här från Expressens och GP:s ledarsidorna:
"Problemet är de stackars ointegrerbara invandrarna som därför bör få hjälp att flytta hem."

För de kommer nog aldrig släppa tanken om att det är synd om dem. Det är nog fortfarande det gångbara politiska budskapet.

Återvändandet. SIDAS nya huvuduppgift i en nära framtid.
Familjeåterförening. Men i hemlandet.

Edit: Sverige bör i sann Raoul Wallenberg anda införa skyddspass för personer i deras hemländer så att de kan få skydd mot övergrepp så de inte behöver fly.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddspass

Trådens giganter har gjort många förutsägelser inför framtiden som med facit på hand visat sig stämma. Gjorde av en händelse ett nedslag i diskussionerna som pågick under 2012 och redan då diskuterades det som senare blev decemberöverenskommelsen. I tråden har det sannerligen deltagit medlemmar med nästintill profetisk insikt om mediakriget och det svenska samhället.

Men med all respekt för dina gåvor att se in i en möjlig framtid så är jag här beredd att göra upp ett vad med dig Longbow4y. Vi kommer inte att få se några ledarstick eller insiktsfulla artiklar i GP eller Expressen om välsignelserna med repatriering, kretsloppsmigration eller en avslutad flyktingresa i hemlandet innan valet 2018.

Globalisternas agenda står fast. Sverige ska behålla så stora diasporor som möjligt för att det homogena Sverige ska upphöra. Det ska alltid finnas en etnisk/religiös minoriet om i vart fall 10 procent av befolkningen som ska möjliggöra fortsatt arbete med den globala agendan. En spricka som ska kunna bearbetas med bändande spett när tiden blir mogen igen.

Vi kommer att se fler yrvakna skriverier om mångkulturens mest uppenbara avigsidor fram till valet. Men vi kommer inte att se förslag om reversering av den i huvudsak muslimska massinvandringen.
Den debatten kommer helt enkelt inte att släppas fram.

Någon mer som är sugen på vadslagning?
Citera
2018-03-07, 13:33
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
...så är jag här beredd att göra upp ett vad med dig Longbow4y. Vi kommer inte att få se några ledarstick eller insiktsfulla artiklar i GP eller Expressen om välsignelserna med repatriering, kretsloppsmigration eller en avslutad flyktingresa i hemlandet innan valet 2018.
....
Vi kommer att se fler yrvakna skriverier om mångkulturens mest uppenbara avigsidor fram till valet. Men vi kommer inte att se förslag om reversering av den i huvudsak muslimska massinvandringen.

Vadet givetvis antaget. Insatsen är ära och berömmelse. Vad annars för en anonym skribent?

Såg du Trump och Löfvens presskonferens i Vita Huset igår?
Där Trump påtalade att Sverige har problem med invandringen och Löfven förklarade att han hade ärvt problemet med massinvandringen men har nu börjat ta tag i problemet. Löfven fick stå till svars. I Vita huset. Med hela världens medier noggrant lyssnande. Det var nog vändpunkten.

De inom MP, och då räknar jag in SR och SVT i det som såg detta måste förstått att massinvandring i Sverige är ett riktigt problem så till den milda grad att det bekymrar USA:s president. Och därmed Sveriges relationer med USA. Jobben är i fara på grund av massinvandringen.

Vad är då lösningen? Vem skall ställas till svars för situationen och vem skall genomföra de lösningar som krävs?

Eftersom S aldrig vill släppa ifrån sig makten är de S som måste lansera en lösning. Löfven skyllde just på Alliansen och MP för den uppkomna situationen inför hela världens medier i Vita Huset.
Det är politiskt genialt. Faktiskt.
Och när S vänder kommer alla ledarsidor följa med.

Kriget i Syrien kommer dessutom vara över före valet med den takt som det utvecklas i nu.
Flyktingar kan snart återvända hem.

Familjeåterförening eller återvändare blir det nya ledordet. Det fungerar politiskt inom S och S styrda ledarsidor och medier.
Citera
2018-03-07, 13:41
Medlem
Citat:
Vadet givetvis antaget. Insatsen är ära och berömmelse. Vad annars för en anonym skribent?

Såg du Trump och Löfvens presskonferens i Vita Huset igår?
Där Trump påtalade att Sverige har problem med invandringen och Löfven förklarade att han hade ärvt problemet med massinvandringen men har nu börjat ta tag i problemet. Löfven fick stå till svars. I Vita huset. Med hela världens medier noggrant lyssnande. Det var nog vändpunkten.

De inom MP, och då räknar jag in SR och SVT i det som såg detta måste förstått att massinvandring i Sverige är ett riktigt problem så till den milda grad att det bekymrar USA:s president. Och därmed Sveriges relationer med USA. Jobben är i fara på grund av massinvandringen.

Vad är då lösningen? Vem skall ställas till svars för situationen och vem skall genomföra de lösningar som krävs?

Eftersom S aldrig vill släppa ifrån sig makten är de S som måste lansera en lösning. Löfven skyllde just på Alliansen och MP för den uppkomna situationen inför hela världens medier i Vita Huset.
Det är politiskt genialt. Faktiskt.
Och när S vänder kommer alla ledarsidor följa med.

Kriget i Syrien kommer dessutom vara över före valet med den takt som det utvecklas i nu.
Flyktingar kan snart återvända hem.

Familjeåterförening eller återvändare blir det nya ledordet. Det fungerar politiskt inom S och S styrda ledarsidor och medier.

Vadet är antaget!

Jag hoppas du får rätt och att jag får fel. Men jag tror tyvärr att jag vinner vadet.
Citera
2018-03-07, 13:45
Medlem
longbow4ys avatar
Och apropå mångkulturkrig i medierna

Patrik Oksanen idag med en ledarsida i ämnet:
Det som skedde i Solna Tingsrätt med den kontroversiella domen som slutade med att två centerpartistiska nämndemän blev uteslutna ur Centerpartiet är ingen slump och ingen isolerad företeelse.
Den insikten bidrar docent Aje Carlbom till när man läser rapporten ”Islamisk aktivism i en mångkulturell kontext – ideologisk kontinuitet eller förändring?” som i förra veckan överlämnades till beställaren MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Rapporten handlar om Muslimska brödraskapets påverkansarbete i Sverige.
Länken:
http://www.helahalsingland.se/opinio...bete-i-sverige

Tog mig friheten att fetmarkera det som flera av oss i tråden framfört:
Det är ingen slump. Det är klassiska påverkansoperationer och det är i en mångkulturell kontext.

Någon som tror att Brödraskapet är ensamma om detta beteende?
Citera
2018-03-07, 14:23
Medlem
Citat:
Och apropå mångkulturkrig i medierna

Patrik Oksanen idag med en ledarsida i ämnet:
Det som skedde i Solna Tingsrätt med den kontroversiella domen som slutade med att två centerpartistiska nämndemän blev uteslutna ur Centerpartiet är ingen slump och ingen isolerad företeelse.
Den insikten bidrar docent Aje Carlbom till när man läser rapporten ”Islamisk aktivism i en mångkulturell kontext – ideologisk kontinuitet eller förändring?” som i förra veckan överlämnades till beställaren MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Rapporten handlar om Muslimska brödraskapets påverkansarbete i Sverige.
Länken:
http://www.helahalsingland.se/opinio...bete-i-sverige

Det är ingen slump. Det är klassiska påverkansoperationer och det är i en mångkulturell kontext.

Kan meddela att på Facebook är det numera ok att vara "islamofob", det vill säga, tydligt och utan krusiduller, och med vederbörliga hel och halv MSM-referenser uttrycka uppfattningen att alla synligt praktiserande muslimer ska ur partierna. Nu tror jag inte att de är de synliga som är allra farligast, men det är en annan historia.
Citera
2018-03-07, 14:28
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Globalisternas agenda står fast. Sverige ska behålla så stora diasporor som möjligt för att det homogena Sverige ska upphöra. Det ska alltid finnas en etnisk/religiös minoriet om i vart fall 10 procent av befolkningen som ska möjliggöra fortsatt arbete med den globala agendan. En spricka som ska kunna bearbetas med bändande spett när tiden blir mogen igen.

Min fetning, och det är precis vad det handlar om.

"The task is to bring this minority together in such a way that it becomes impossible for the legacy of whiteness to reproduce itself" - Noel Ignatiev

https://www.youtube.com/watch?v=hrAXbLaUlQk

Citerar mig själv och slår vad om att man inte kommer avvika från den korridor som Lasse Wilhelmson beskriver. Alltså tillåts mediebehandling av diverse mångkulturella symptom även i fortsättningen, medan problematisering av dess orsaker är och förblir strängt förbjudet.
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Mediekrig

Lasse Wilhelmson förklarar att det är inom korridoren att mediebehandla symptom, men aldrig att problematisera orsaker.

https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE

Citat:

Hela MSM är ju en enda stor judisk påverkansoperation.
Citera
2018-03-07, 15:16
Medlem
Citat:

Ja, jag tror att de är mer eller mindre ensamma om det. Deras påverkansarbete är uppenbart och väldokumenterat, bland annat av Carlbom i nämnda bok.

Något annat påverkansarbete går inte att leda i bevis annat än "näthatar"-jägare som anmäler folk för internet-kommentarer. Vad som finns är bara åsikter i mediabyråkratin och den akademiska byråkratin och att de finns där är inte det minsta underligt -- det skulle omöjligt kunna ha blivit annorlunda.

Denna tråd är lika mycket en påverkansoperation som media är. Det är ett antal människor med åsikter och värderingar, här som där.

Och apropå "näthatar"-jagandet så finns det poänger att göra där. Varför är det så att folk, oftast i medelålder och uppåt, kvinnor till och med(!), känner sig tvungna att dra till med grovheter på nätet. Varför finns det ingen som talar för dem på ett bra sätt i stället? Var är balansen i debatten? Det är public service:s ansvar att tillhandahålla denna balans. Denna poäng går det att banka i huvudet på varenda storstadsliberal som finns. De har nämligen inget bra svar på det.
Citera
2018-03-07, 17:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag ska nog hänga kvar till kriget om mångkulturen kommer igång. Sen är det ju bara nyttigt att det kommer in andra impulser i tråden. Annars blir den en ekokammare.

Gustav Kasselstrand stakade ut vägen häromdagen. Resten är bara storstadsliberalismperverterad damage control. Jag ska tänka om jag kan hitta ett kortare och mer kärnfullt ord för det i mitt tycke något långa storstadsliberalismperverterad.

Politiken är lite som rättegången mot the Pirate Bay. Vissa ser ljuset och det är bara pinsamt och smärtsamt att se dom som inget begriper famla och försöka förstå sig på "de nya samhällsvindarna".
Att i åratal famla för att man inte förstår vad som händer blir lite som att bevittna Amishfolket. Vissa vill inte ha någon förändring för dom vet bara hur man gör när status quo behålls.

Är det då rätt att vänta kvar på dessa hopplösa etablisemangsföreträdare? Eller är det rätt att överge dom som inte kan räddas? Det har förekommit liknelser om Stalingrad i den här tråden, men nu tycker jag det är dax att låta dom som inte vill, eller inte kan sluta irra, frysa ihjäl i snödrivorna med sina "allas lika värde"-skyltar runt halsen och händerna i evigt frusna handhjärtan.

Det är dax att det blir sommar nu. Med gräs grönare än på mycket länge. Och det är precis som med politiskt status quo som med krig. Trump sa för att vinna krig så behöver man "declare success and go home". Vi har redan vunnit mediakriget, om vi bara "declare success" och sen kan vi hitta grönare och frodigare marker än det som är "allas-lika-värde-och-asylrätts"-tundran där den "liberala demokratin" råder. Permafrost.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-03-07 kl. 18:01.
Citera
2018-03-07, 17:45
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ibland blir jag bara så in i helvete trött när jag läser den här tråden. Det börjar bli jävligt lergeggigt och upptrampat i cirklarna nu, tycker ni inte?

Det börjar bli hög tid att ta ut en ny kompassriktning och börja marschera. Vilka vi ska lämna bakom oss är tydligt...

Tråden försöker intensivt att finna ett mediakrig mellan regimmedierna, ett mediakrig som aldrig funnits och aldrig kommer att finnas.

Regimen vill pressa igenom sin globalistvision med mångkultur, rasblandning och nationell destruktion, oavsett vilken kostnaden blir. Ingen av regimens papegojmedier kommer därför att motsäga sig eller på annat sätt kritisera globalismens och mångkulturalismens själva fundament. Ej heller kommer att man att söka projektets orsaker eller organisatörer.

Visst kan man förstrött förfäras över mångkulturens mest besvärande symptom och samtidigt ställa sig frågan hur man kan lösa dessa problem för att projektet fortsatt ska kunna rasa på enligt den tänkta tidtabellen utan några hinder. Och kanske ställer man sig frågan hur projektet ska kunna fortskrida utan att befolkningen blir rasister av att utsättas för symptomen.

Men aldrig att man ställer en enda relevant eller intressant fråga. Aldrig.

Det finns en värld utanför regimbubblan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in