2018-01-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag reagerar på att svensken - inte ens i utländsk media - ges en röst. Istället ska judinnan Paulina Neuding och kurden Tino Sanandaji föra vår talan. I min värld skulle jag som invandrare i någon annans land aldrig komma på tanken att ha en åsikt om hur värdfolket ska sköta sitt land. Men jag kanske tänker fel här?

Ja, du tänker fel. Man kan knappast klandra kurden och Neuding för att de plats och talar ut. Det är ju inte direkt så att några svenskar står på kö och de två har smitit förbi. Hakelius? Det forum det här handlade om känns inte som hans arena.

Citat:
I vilket fall som helst tycker jag att Neuding och Sanandaji borde föregå med gott exempel och ge liv till Oytos kretsloppsmigration. Ju förr desto bättre.

Och samtidigt känner jag att det är lite väl mycket att förvänta sig att en kurd och Neuding ska dra det tunga lasset i mediakriget. Det dröjer nog ett tag till. Funkar begreppet "kretsloppsmigration" så väl att andra tar det i mun? Kanske.
Citera
2018-01-26, 12:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, du tänker fel. Man kan knappast klandra kurden och Neuding för att de plats och talar ut. Det är ju inte direkt så att några svenskar står på kö och de två har smitit förbi.

Det beror på ägandet och styrningen av "svenska" mediahus, att minoritetsrepresentanter används.
Det är inte vi svenskar som tänker fel. Eller jo, men inte angående vilka som kommer till tals i media, men däremot har vi sovit alldeles för länge när det gäller ägarskapet i "svensk" media.

Vi skulle inte godta att 90% av media skulle köpas upp av Al Jazeera och vara Qatarägt. Men vi ska godta att svenskt medialandskap är till nästan 100% en inomjudisk angelägenhet?
Citera
2018-01-26, 12:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag reagerar på att svensken - inte ens i utländsk media - ges en röst. Istället ska judinnan Paulina Neuding och kurden Tino Sanandaji föra vår talan. I min värld skulle jag som invandrare i någon annans land aldrig komma på tanken att ha en åsikt om hur värdfolket ska sköta sitt land. Men jag kanske tänker fel här?

S.k. "blattealibi" är en realitet. Paulina Neuding och Tino Sanandaji riskerar - till skillnad från svenskar - inte att dränkas i rasismanklagelser.

-----

Widar Andersson kritiserar den totalitära ambitionen hos stat och etablissemang. Tror inte, att ngr (ngn?) annan ledarsida/ledarsidor har kritiserat statens, regimmedias och DNs&SvDs gemensamma satsning med så klara verba:

Citat:
Fyra stora medieföretag – SVT och SR från den ”statliga” sidan och DN och SvD från den privata sfären - har beslutat att de gemensamt kommer att starta en sajt för faktagranskning inför valet 2018. Det är ett mycket dåligt initiativ som enbart kommer att främja misstron och faktaresistensen i samhället.

Ingen av dessa fyra medieföretag har nämligen – lika lite som någon annan – något obefläckat rykte när det gäller förhållandet till fakta, relevans och sans. Inget av medieföretagen har heller utmärkt sig genom att i efterhand medge – eller ens diskutera – möjligheten att de begått fel och vinklat saker och ting långt bort från balanserad fakta.

Den mest tydliga och gemensamma akilleshälen är givetvis invandringen, integrationen, hedersvåldet och den grova kriminaliteten. De stora medieföretagen gjorde under flera år gemensam sak med politiken och valde att på redaktionell plats i sina riksspridda medier mörka och förminska invandringsproblemen. De förmådde inte att förhålla sig till SD på ett professionellt sätt.

http://www.folkbladet.se/blogg/widar...&entry=9734819
Senast redigerad av Meiji 2018-01-26 kl. 13:29.
Citera
2018-01-26, 12:57
Medlem
Citat:

I vilket fall som helst tycker jag att Neuding och Sanandaji borde föregå med gott exempel och ge liv till Oytos kretsloppsmigration. Ju förr desto bättre.
Jag gillar personligen både Neuding och Sanandaji och hoppas att de vill och får stanna kvar här. Däremot håller jag med om att det är fruktansvärt upprörande att pursvenskar sällan eller aldrig ges någon talan.
Citera
2018-01-26, 13:21
Avstängd
sherms avatar
Ondskans viktigaste redskap är som alltid lögnen och underhållandet av sanning. Det är därigenom som den artificiella förståelsen av verkligheten som likt natt och dag speglar vår samtid skapas och underhålles. Verkligheten hotar alltjämt att spräcka bubblan, varför alla försök att dra av ignoransens slöja från svenskarnas sinnen måste bekämpas.
Citat:
Ann Heberleins crowdfunding för att skriva en bok om kopplingen mellan invandringen och de ökade våldtäkterna i Sverige har stoppats. Under natten stängde den amerikanska internetplattformen Kickstarter ner hennes insamling
/.../
Enligt Heberlein har insamlingen stoppats efter en massa anmälningar till Kickstarter, som tillhandahåller en plattform för internetbaserad gräsrotsfinansiering, eller crowdfunding.
http://www.friatider.se/ann-heberlei...s-crowdfunding

Utan att gå in på vilka som ligger bakom detta, det är så uppenbart att det inte behöver nämnas, så knyter det förstås an till frågan som Thulin tar upp ovan: frågan om syndabockar. Jag vill hävda att en väl definierad syndabock är nyckeln till framgång, och att valrörelsen i mångt och mycket kommer att handla om just jakten på syndabocken. Den fråga som den dödlige då har att ställa sig till är ytterst vem som tar hem priset. Är det "rasisterna", "skattesmitarna" eller de som öppnat gränserna och nu ses skydda brottslingarna som de släpat hit?
Citera
2018-01-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det beror på ägandet och styrningen av "svenska" mediahus, att minoritetsrepresentanter används.
Det är inte vi svenskar som tänker fel. Eller jo, men inte angående vilka som kommer till tals i media, men däremot har vi sovit alldeles för länge när det gäller ägarskapet i "svensk" media.

I stället för Neuding och Sanandaji, vilka hade du viljat se på detta forum? Vilka finns det med tillräckligt hög profil för att bjudas in för att prata Finland? Själv kommer jag inte på någon annan än Hakelius.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi skulle inte godta att 90% av media skulle köpas upp av Al Jazeera och vara Qatarägt. Men vi ska godta att svenskt medialandskap är till nästan 100% en inomjudisk angelägenhet?

Huruvida det är en stor faktor, liten faktor eller ingen faktor alls är upp till debatt och den har förts tidigare i tråden. Centerpartiet var ägare till en väldans massa tidningar för inte så länge sedan och vad var skillnaden? Noll och intet så vitt jag kunde se.
Citera
2018-01-26, 13:24
Moderator
Meijis avatar
Aktivisten Cathy Newmans ansträngningar, att försöka sätta sig på Jordan Peterson, ökade intresset för hans bok.

Det verkar troligt, att de aktivister (Jagärhär?) som stoppade Kickstarters crowdfunding av Ann Heberleins planerade bok (om våldtäkter och kultur) också kommer att öka intresset både för att bidra ekonomiskt och för boken.

https://www.facebook.com/ann.heberle...10?pnref=story

https://www.facebook.com/joakim.lamo...2737743487477/
Citera
2018-01-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ondskans viktigaste redskap är som alltid lögnen och underhållandet av sanning. Det är därigenom som den artificiella förståelsen av verkligheten som likt natt och dag speglar vår samtid skapas och underhålles. Verkligheten hotar alltjämt att spräcka bubblan, varför alla försök att dra av ignoransens slöja från svenskarnas sinnen måste bekämpas.

http://www.friatider.se/ann-heberlei...s-crowdfunding

Utan att gå in på vilka som ligger bakom detta, det är så uppenbart att det inte behöver nämnas, så knyter det förstås an till frågan som Thulin tar upp ovan: frågan om syndabockar. Jag vill hävda att en väl definierad syndabock är nyckeln till framgång, och att valrörelsen i mångt och mycket kommer att handla om just jakten på syndabocken. Den fråga som den dödlige då har att ställa sig till är ytterst vem som tar hem priset. Är det "rasisterna", "skattesmitarna" eller de som öppnat gränserna och nu ses skydda brottslingarna som de släpat hit?

Jag håller med helt och hållet. Det vore definitivt effektivt. Vända på det hela -- sätta ansvaret där det hör hemma. Jag har själv försökt med detta i tråden tidigare utan att bli bejublad för det -- men trots det tror jag att det kan vara effektivt!

Vår meningsskiljaktighet i denna fråga, sherm, tror jag handlar om att du vill ansvarsbefria en väldig massa människor medan jag inte vill göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Aktivisten Cathy Newmans ansträngningar, att försöka sätta sig på Jordan Peterson, ökade intresset för hans bok.

Det verkar troligt, att de aktivister (Jagärhär?) som stoppade Kickstarters crowdfunding av Ann Heberleins planerade bok (om våldtäkter och kultur) också kommer att öka intresset både för att bidra ekonomiskt och för boken.

Och här är en mycket bra infallsvinkel på det. I synnerhet i samband med #metoo. Där var det tala ut som gäller (med rätta anser jag) medan i den fråga Heberlein vill lyfta så är det motsatsen: total tystnad. Samma personer har totalt motsatta åsikter, dessa personer ingår ofta i etablissemanget i Sverige.
Senast redigerad av experten10 2018-01-26 kl. 13:28.
Citera
2018-01-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Man kan säga att synen på Soros i medierna är kanariefågeln i gruvan för mediekonsumenterna, det utgör lackmustestet på huruvida medierna i Sverige fungerar som oberoende medier.

Apropå
SR http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1300
DN: https://unv.is/dn.se/nyheter/varlden...os-sagar-trump
Och ovan SVD och Expressen.

Synkront?
jajamen!

Vad visar testet?

De gör det inte lätt för sig när man ser vilka som deltar i Sveriges Radios produktion.

Citat:
Konflikt berättar historien om George Soros. Från den judiska uppväxten i Budapest under förintelsen till de stora klippen under 1990-talet. När muren föll efter kommunismens fall vill han hjälpa till att göra världen mer öppen och demokratisk. Men hans vilja att hjälpa samhället har också väckt arga reaktioner i länder som Ungern och Ryssland. Och idag är han mer hatad än någonsin av högerextremister över hela världen. Som en röd tråd genom hans liv finns antisemitismen.
I programmet hör vi bland annat, journalisten Robert Aschberg, klasskamraten Pál Tétényi, Anna Porter författare, Claes Hemberg, sparekonom på Avanza bank, Olle Wästberg, liberal politiker, Goran Buldioski, Europachef för den Sorosfinansierade fonden Open society foundations, Zoltán Kovács, från den ungerska regeringen, Oana Florea parlamentsledamot i Rumänien, Marta Pardavi, från den Ungerska Helsingfors kommittén, Svetlana Gannusjkinas, rysk människorättsaktivist, Adam Schonberger, från organisationen Marom i Budapest, Frank Furedi professor i sociologi och författare och Henrik Bachner, idéhistoriker.
Citera
2018-01-26, 13:29
Medlem
Heléne Fritzon, migrationsminister, vill styra människors liv med hänvisning till den oskrivna värdegrunden.
– Och det finns många skäl till det. Jag pekar på jämställdhetspolitiska skäl, men det handlar ju om den värdegrund som hela det svenska samhället vilar på.
Pötsligt händer det otänkbara: den kvinnliga journalisten ställer motfrågan, hur strider månggifte mot den svenska värdegrunden?

Hur strider månggifte mot den svenska värdegrunden?
– Jag tycker att det i den svenska värdegrunden väldigt enkelt att se att månggifte är en form som, och i de allra flesta fall handlar det om kvinnor, där flera kvinnor är gifta med en man, som innebär ett förtryck av kvinnor. Inte sällan handlar det också om unga kvinnor, säger Heléne Fritzon.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6869965

Ministern blir helt överraskad och har inte ett förberett svar på den självklara frågan, och det går faktiskt så långt att hon stammar. Cirka 01:20 sekunder in i det länkade klippet.

Det intressanta är inte ministerns svaga svar, utan att P1-journalisten vågar sig på att fråga om den självklara, heliga värdegrunden. Samtidigt avstod de från att intervjuade Sveriges imamer om frågan.
Citera
2018-01-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
I stället för Neuding och Sanandaji, vilka hade du viljat se på detta forum? Vilka finns det med tillräckligt hög profil för att bjudas in för att prata Finland? Själv kommer jag inte på någon annan än Hakelius.

Huruvida det är en stor faktor, liten faktor eller ingen faktor alls är upp till debatt och den har förts tidigare i tråden. Centerpartiet var ägare till en väldans massa tidningar för inte så länge sedan och vad var skillnaden? Noll och intet så vitt jag kunde se.

Finns massor med svenskar som vågar tala ur skägget.

Henrik Palmgren på Red Ice som har ett par miljoner fler följare än kanariefågeln Paulina Neuding har på den sionistiska bloggen Kvartal.

Ingrid Carlqvist som från ett ögonblick till annat gick från islamofob till antisemit när hon pekade ut vilka kanariefåglar som pep högst på 1960-talet om att få ha rev i ett mångkulturellt Sverige.

Karl-Olov Arnstberg professor i etnologi och som kan allt man behöver veta om zigenare.

Poängen är att det ska vara pursvenskar. Ingen import av nåt slag.
Citera
2018-01-26, 13:37
Medlem
Citat:
Finns massor med svenskar som vågar tala ur skägget.

Henrik Palmgren på Red Ice som har ett par miljoner fler följare än kanariefågeln Paulina Neuding har på den sionistiska bloggen Kvartal.

Ingrid Carlqvist som från ett ögonblick till annat gick från islamofob till antisemit när hon pekade ut vilka kanariefåglar som pep högst på 1960-talet om att få ha rev i ett mångkulturellt Sverige.

Karl-Olov Arnstberg professor i etnologi och som kan allt man behöver veta om zigenare.

Palmgren är ingen skarp kille (jag försöker vara snäll). Han ser dessutom löjlig ut. Carlqvist har mer eller mindre på eget bevåg diskvalificerat sig genom saker hon sagt och gjort som inte varit genomtänkta. Det här må låta hårt men dina exempel är inte realistiska. Jag frågade efter realistiska exempel varav Hakelius skulle kunna vara ett. Arpi?

Citat:
Poängen är att det ska vara pursvenskar. Ingen import av nåt slag.

Jag håller med. Men då måste det finnas några som kan ta den rollen och där är vi inte idag vad det verkar. Vad det verkar skriver jag eftersom jag inte sett några faktiska förslag här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in