Citat:
Ursprungligen postat av
Runningonempty
Jag följde med stort intresse helgens diskussion kring Sannas debattinlägg. Var stenhårt på "förnekarnas" sida att hon egentligen inte menade vad hon sa. Ett citat taget ur sin kontext och så vidare. Det här citatet visar snarare att det inte är någon feltolkning. Hon står för denna uppfattning tydligen. Varsågod och föregå med gott exempel och offra dina egna barn först Sanna! Bussa älsklingklimparna till Tensta frivilligt så kör vi en efterföljande dialog. Ok? Tvivlar starkt på vare sig bussningar eller efterföljande dialog.
Bara av nyfikenhet. Var placerar herrarna Oyto respektive Ockhamsrazor Sanna på en tiogradig debattskala? Visar hon "mod " i debatten? Vågar hon använda sin "plattform "? Är hon sinnessjuk? Frågorna om Sanna blir plötsligt många och allvarliga känns det som.
Jag har väl åtminstone för min del inte anklagat någon för att vara sinnessjuk?
Vad gäller mod och - viktigare - relevans så gav väl twitter-flödet ett exempel på ett försök att erövra någon slags centristposition som nog är rätt - safe? För personer med sin utkomst som samhällsdebattörer finns ju en annan rädsla och fara än att hamna mitt i smeten, som Ockhamsrazor glömde - nämligen att ingen riktigt bryr sig. Om jag ska vara ärlig kan jag inte påminna mig något utspel - förutom det nämnda - som hon ELLER Santesson gjort. Ingen
catch-phrase, inget återkommande tema, inget särskilt.
Kan någon påminna mig?
Om det är som det verkar och hon nu vill tvångsrekrytera barnsoldater, så placerar hon sig ju stadigt i den hopplösa liberala skolan av "realister" som saknar all verklighetsförankring. Tillsammans med G-P-liberalerna och Heberlein, Gur och Sanandaji vill de slå i sig själva och andra att Sverige kan bli en stabiliserad
lagomdystopi.
Där har de ju fel. Utvecklingen är så inihelvete ohållbar att - den kommer att vändas. Ett Sverige extrapolerande mot Syrien/Detroit och omgivet av en renässans för europeisk nationalism kommer inte finna ett viloläge förrän en demografisk balans är uppnådd. Och antingen genom systemkollaps eller proaktiv politik är det givet att vi kommer få se en nettoutvandring av människor som inte kan försörja sig och som andra människor inte vill eller längre kan försörja. På ett eller annat sätt kommer en ny jämvikt etableras.
Detta kommer det själlösa, tanklösa stimmet tycka är helt självklart - nästa gång det blixtrat till i deras kollektiva medvetande och de ändrat riktning igen. Så kan Alice skriva något om den skadliga flockmentaliteten som så länge tystade rationella röster och påkallad systemkritik medan tid var.
Efteråt.