Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Jag ansåg tidigare att oyto var lite väl skarp i sin kritik mot Adam Cwejman. Det tar jag tillbaka nu.
http://www.gp.se/ledare/hatet-mot-ju...blem-1.4947847
Finns det inte fler kanariefåglar? Vad sägs om alla våldtagna svenska kvinnor till exempel? Eller svenskar över huvud taget som råkat illa ut på grund av mångkulturen? Utgör inte de ett lackmustest på huruvida Sverige kan fungera som multikulturellt land?
Märkligt svårt det där med "allas lika värde". Vissa anses uppenbarligen vara mer skyddsvärda än andra. Det visste jag i och för sig sedan tidigare, men det blev så provocerade påtagligt här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Runningonempty
Malcom K skriver i GP med utgångspunkt från den sällsynt råa och hänsynslösa gruppvåldtäkten i Malmö om offer versus förövare ur ett mångkulturellt perspektiv.
Se där ett etablerat trådnarrativ som nu så smått kanske börjar få fäste i MSM. Inte en dag för tidigt i så fall. Att det är fråga om en främmande ockupationsmakt som vi medvetet importerat framgår med all önskvärd tydlighet vid just gruppvåldtäkter riktade mot svenska kvinnor. Poängen att det är fråga om ett krigsliknande tillstånd kan inte hamras in hårt nog.
Nej men dra på trissor. Till och med Oytos "svennehora" får se dagens ljus i MSM. Grattis!
http://www.gp.se/ledare/offer-och-dilemman-1.4946106
Vi vet att Adam vet. Det är det som gör honom unik som schablon för ett större fenomen, nämligen minoriteter som hatar. Eller åtminstone
inte älskar, där omsorg och kärlek verkligen borde finnas hos varje anständig medmänniska.
För Adam är helt införstådd med att det förstås finns etniska svenskar, han har konfronterats med sitt stötande utelämnande av "svennehoran" som etniskt utsatt i Sverige - och väljer att samma vecka som hon brändes i Malmö, återigen skriva om judiska ungdomars rädsla för elden i Göteborg och judisk utsatthet.
Som jag var inne på tidigare är det dessa två val som minoritetsdebattörer kommer ställas inför i framtidens Sverige: Stärk den svenska ingruppens självmedvetenhet genom att diskutera etniskt hat riktat mot den.
Eller stärk den svenska ingruppens självmedvetenhet genom att manifestera den egna tribalismen, det egna hyckleriet och den egna kylan. Vid båda vägvalen är riktningen densamma: Ett moget, normaliserat mångkulturellt system, där den svenska ingruppen deltar och spelar efter samma självbetjänande regler. Där vän kommer skiljas från ovän, allierad från fiende.
För övrigt gjorde Adam något med potentiellt ödesdigra konsekvenser för tråden i sitt identitetspolitiska försvarstal för judarnas rättigheter och deras kollektiviserade förjänster - han öppnade dörren för diskussion om gruppens kollektiva skyldigheter och ansvar.
För om enskilda judiska individers insatser i svensk politik och samhällsutveckling, ger ALLA judar rätten att kräva särskilt skydd från mångkulturens konsekvenser - varför saknas det balanserande gruppansvaret för enskilda judiska individers agerande i skapandet av mångkulturen?
Hur kan det bli tydligare att Adam är den "identitetspolitikens nyttiga idiot", han själv beskrivit? Att han tror på en atomiserad liberalism utan förankring och lojalitet - för andra. Hans perspektiv är miljövännens, genom flygplanets fönster.
Låt även mig önska oss alla en God Fortsättning och ett Gott Nytt År 2018.