2017-12-12, 17:33
Medlem
longbow4ys avatar
Skall man komma tillrätta men mångkulturproblematiken måste man göra klart vad mångkultur är och inte är. Det vill säga sätta gränser.
Idag är det en artikel i GP som totalt tappat referenserna men som är väldigt typisk då man inte tänkt efter.

Citat:
Vi står i dag tillsammans som vänner i sorg över det allvarliga brandattentatet mot Synagogan i Göteborg. Judiska ungdomar hade fest. Det kan de inte ha i Sverige i dag utan omfattande säkerhetsarrangemang och utan att riskera attacker – för att de är judar. Vi kallar på alla anständiga svenskar att stå upp för judars rätt att leva i fred och trygghet i Sverige och i den judiska staten Israel, skriver Jörgen Knudtzon för styrelsen Vänskapsförbundet Sverige-Israel.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/sned...ehat-1.4914004

Det BORDE stått så här och haft Svenska regeringen som avsändare:
Citat:
Vi står i dag tillsammans som vänner i sorg över det allvarliga brandattentatet mot en gudtjänstlokal i Göteborg. Svenska ungdomar hade fest. Det ska de kunna ha i Sverige utan omfattande säkerhetsarrangemang och utan att riskera attacker oavsett att de har judisk bakgrund och utövar judisk tro. Vi kallar på alla anständiga svenskar att stå upp för alla svenskars rätt att leva i fred och trygghet i Sverige.

Jag fattar inte varför man inte tar den matchen.
Vad har staten Israel med svenska medborgare att göra? Varför skall svenska medborgare uppmanas flytta till Israel?

Varför stödjer Sveriges främsta företrädare, regeringen inte vissa svenska medborgare på grund av deras tro? Det är faktiskt diskriminering utifrån etnicitet och tro. Ren rasism.
Istället är det Israel som får ta ansvaret för svenskar med judisk bakgrund. Med undermeningen kom och bosätt er i Israel istället. Den klassiska sionistiska linjen stöds därmed.

Snart kommer väl Polen hävda utökat ansvar och omsorg för sina ättlingar. Och Finland, Norge och snart också Ryssland.
Det blir en säkerhetsrisk för Sverige att inte stå upp för alla sina medborgare, oavsett ursprung.
Det inbjuder till politisk påverkan av främmande makt.
Och det är helt klart att vissa makter gärna vill påverka svensk politik. Ge dem inte den möjligheten.

Mångkultur blir en säkerhetsrisk om vi inte slår vakt om det svenska medborgarskapets innebörd.

En medborgare som alla andra.
Senast redigerad av longbow4y 2017-12-12 kl. 17:36.
Citera
2017-12-12, 17:39
Medlem
fasligts avatar
Ja vad är väl värst, europeiska nationalister eller arabiska nationalister tillsammans med bankomattillbedjande afrikaner i Europa? Processorn i Bryssel har gått på högvarv ett tag och nu slutligen spottat ur sig följande:
Citat:
EU:s ordförande Donald Tusk anser att EU bör överge kravet på att alla EU-länder ska ta emot flyktingar. Det skriver han i ett brev inför EU:s toppmöte i Bryssel på torsdag. Tusks brev har väckt starka reaktioner bland EU:s ledare.

Donald Tusk, som leder stats- och regeringschefernas arbete, har skickat ut ett diskussionsunderlag inför toppmötet där han säger att den tvingande omfördelningen av flyktingar under flyktingkrisen 2015-2016 var ineffektiv och har skapat starka motsättningar.
[...]
Tusk vill i stället fokusera på skärpt gränskontroll för att minska det han kallar "massinströmningen" av migranter, han vill att EU-länderna ska bidra med betydligt mer pengar och att EU ska utöka samarbetet med länder i Afrika.

Tusk skriver också att bara medlemsländerna själva kan tackla migrationskrisen, EU bör enbart spela en stöttande roll.

Men förslaget får nu skarp kritik från bland annat Sverige och Tyskland, som menar att EU-länderna måste dela på ansvaret. På ett möte i Bryssel i går för att förbereda EU-toppmötet uttalade däremot de fyra Visegradländerna, Polen, Ungern Slovakien och Tjeckien, tillsammans med Lettland och Litauen sitt fulla stöd för Tusks förslag.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6841252

Börjar vi landa i slutsatsen att civilisationsbevarande ungrare och polacker trots allt är värdefullare EU-medborgare än välfärds- och kalifatsuktande afrikaner och asiatiska muslimer?

Föga förvånande att Sveriges företrädare hårdnackat propagerar för fortsatt asylgeschäft och dessutom insisterar på att dra sina EU-kompanjoner med sig i fallet.
Citera
2017-12-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Skatt fungerar.
En extra skatt på minoriteter kommer göra att de försvinner.
Precis som islam gjorde och faktiskt gör.
Idag gör vi tvärtom. Minoriteter och etniska underklasser får massvis med bidrag.
Klart de då är intresserade att vidmakthålla offerkofterna, då dessa blir ytters värdefulla.
Offerkofter drar också ofta kvinnor, inte bara pengar.
"Money for nothin' and chicks for free… " lockar. Det skrämmer inte.

Det gäller att identifiera och känna fienden för att kunna vinna krig. Också i mediekriget om mångkulturen..
För att vinna freden efter krigets slut behöver man en maktstruktur. Om den gamla är fylld av "fiender" måste en ny ledning ta vid.
Det är därför jag tjatar om maktanalys för det är den nuvarande maktstrukturen inom medierna som måste utmanas, besegras och mycket viktigt, ersättas. Annars kommer nuvarande maktstruktur hålla sig kvar. Visst det går att använda delar av befintlig mediala infrastruktur, vissa journalister andra men då måste den få ny ledning.
Det inkluderar Public Service.

Hur ska du få Peter Wolodarski att propagera för extraskatt för alla invandrargrupper inklusive judar bosatta i Sverige?

Det kostar ju inte Wolodarski något att förstöra Sverige - när jobbet är gjort kan han bara flytta vidare till Israel. Men vart ska jag och andra svenskar flytta? Vi har bara ett land. Det är Sverige.

Kring Oytos kretsloppsmigration behöver den kompletteras. Vilka ska återvända först? Vilka har varit här längst? Vilka är bäst lämpade att återvända hem? Jo dom som har varit här längst och skött sig bäst.
Senast redigerad av HedgeZero 2017-12-12 kl. 18:52.
Citera
2017-12-12, 19:41
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det här inlägget är kanske lite kort, men det har definitivt bäring på trådens titel och ämne. Jag höll nämligen på att sätta kaffet i halsen när jag lyssnade på P1 Morgon alldeles nyss:

Ett inslag om handeln med falska flyktingberättelser som gör det lättare för personer utan flyktingskäl att skaffa sig uppehållstillstånd i Sverige.

Ylva Johansson betonar värdet av att "nyanlända tar till sig svenska värderingar: "Vi har varit på tok för ängsliga med det där."

Reportern varnar för att unga afghaner kan utnyttja falska gymnasieinskrivningar för att få stanna i Sverige utan att ha rätt därtill.

Dessutom en bonusartikel i SvD (som jag får i brevlådan varje morgon): PÅ NYHETSPLATS (alltså inte på ledarsidan) skrivs det om att intagna på HVB-hem flyr därifrån eftersom de utsätts för sexuella övergrepp.

Har det skett ett genombrott på ett viktigt frontavsnitt i mediekriget, eller inbillar jag mig bara?

Det kan också ha varit tidernas mest absurda kombination där Anna Hernek först säger att " tio i sju är klcokan nu och jag ska påminna om Morgonekot klockan sju, då hör vi om om systematisk handel med påhittade asylberättelser för personer som vill ha uppehållstillstånd i Sverige. Nu däremot, ska det bli Tankar för dagen, idag med Jenny Abdelkader, utbildad ekologisk lantbrukare."

Denna Jenny Abdelkader visar sig vara en tvättäkta asylaktivist som rapar upp en provkarta på den typen av lögnaktiga asylhistorier som Ekot strax efteråt ska redogöra för avslöjandet av. Stackars godtrogna Jenny exponeras ofrivilligt som den naiva dumstrut hon är. Hennes Tankar för dagen dryper av asylsnyft och självgodhet. Tankarnas orimlighet och dissonans är kompletta, inklusive tro på det helt orimliga i att en människa har gått från Afghanistan till Sverige, en annan klättrat över en mur mellan Syrien och Turkiet och därefter misshandlats brutalt av gränspoliser i två timmar för att sedan mirakulöst nog lämnats fri att vandra vidare mot Europa och Sverige. Även exponering av det egna hyckleriet där främlingsvänliga Jenny inte kan bereda plats för en jätteutsatt flykting i sitt hus pga redan trångt och i glesbygd finns med. Det är helt sanslöst.
Citat:
Jag tänker på N, han med de snälla sorgsna ögonen. Han som bodde i Afghanistan vars pappa försvann, hur hans mamma sålde allting för att han skulle kunna få en framtid på någon trygg plats. Jag tänker på när han berättade, hur han tystnade, försökte hitta de rätta orden och uttalet för att bli förstådd, försökte hitta styrkan i rösten när han berättade hur han gick från Afghanistan till Pakistan, Iran, Serbien, Turkiet, Bulgarien, hur han inte kommer ihåg alla länder, hur många som dog på vägen, som ramlade ner från bergen, hur brant det var, hur många poliser och tjuvligor det fanns. Jag tänker på att gå från Afghanistan till Sverige. Att GÅ en så lång väg, kanske någon gång lifta en bit. Att inte veta vart han var på väg, att inte ha nånstans att återvända, att ändå klara det, komma fram dit där det skulle vara tryggt. Att det inte var tryggt där ändå. Jag tänker på hur han frågade om jag kunde hjälpa honom, om han kanske kunde få bo hemma hos mig. Jag tänker på att jag inte visste vad jag skulle göra, att vårt hus redan var för trångt, att vi bor i glesbygden med så dåliga bussförbindelser. Hur svårt det nog skulle bli för honom att bo hos oss.
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1650 (51 min in i programmet)

Kognitiv dissonans som sagt.
Citera
2017-12-12, 19:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja vad är väl värst, europeiska nationalister eller arabiska nationalister tillsammans med bankomattillbedjande afrikaner i Europa? Processorn i Bryssel har gått på högvarv ett tag och nu slutligen spottat ur sig följande:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6841252

Börjar vi landa i slutsatsen att civilisationsbevarande ungrare och polacker trots allt är värdefullare EU-medborgare än välfärds- och kalifatsuktande afrikaner och asiatiska muslimer?

Föga förvånande att Sveriges företrädare hårdnackat propagerar för fortsatt asylgeschäft och dessutom insisterar på att dra sina EU-kompanjoner med sig i fallet.

Mmmm... vi kanske bör landa i slutsatsen, att Donald Tusk är en politiker från Polen, som sannolikt prioriterar att hålla ihop EU och därför vill skynda långsamt mot ett federalt Europa.

Citat:
EU migrant quotas have 'no future' [19 October 2017]

EU Council head Donald Tusk has said obligatory migrant quotas "have no future" amid efforts to mend fences with eastern European states.

"I don't see any special future for this project, but it's important to find an understanding that does not separate Poland and other Visegrad group countries from the rest of Europe," Tusk, a former Polish prime minister, told the Polish press agency, Pap, in the margins of a meeting on social affairs in Brussels on Wednesday (18 October).

https://euobserver.com/migration/139534

11 December 2017: https://www.theguardian.com/world/20...me-donald-tusk

Citat:
Donald Franciszek Tusk; born 22 April 1957) is a Polish politician and historian who has been the President of the European Council since 2014.

He served as 67th Prime Minister of Poland from 2007 to 2014 and was a co-founder and chairman of the Civic Platform (Platforma Obywatelska) political party

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Tusk

-----

TILLÄGG

Sveriges och Tysklands kritik mot förslaget är inrikespolitiskt motiverat. Merkel och svenska politiker (S+Mp+V+M+L+C+Kd) ogillar, att föraktet som de själva hyser mot sina länders befintliga befolkningar blir belyst.
Senast redigerad av Meiji 2017-12-12 kl. 20:45.
Citera
2017-12-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
De som har skött sig bäst är dom som är bäst lämpade att bygga upp sina hemländer. Alla invandrargrupper har kommit hit som gästarbetare eller flyktingar. Alltså ska dom återvända.

Man börjar helt enkelt med dom som varit här längst och betar av grupp efter grupp. Judarna har väl varit här i 200 år och har ett eget land att flytta till. Valloner och tyskar valde assimilering.

Brottslingar och snyltare lär inte vara duktiga samhällsbyggare. Tänk er Peter Wolodarski predika mångkulturens förlovade sång i etnostaten Israel? Eller Tove Lifvendahl och Lena Sundström predika rasblandningens fördelar i etnostaten Korea?

Samhällsbyggarna har ett moraliskt ansvar för att bygga upp sina hemländer.

Eller menar Oyto att vissa invandrgrupper kan exkluderas från kretsloppsmigration? Alla ska förstås behandlas lika.

Dessutom kan invandrarna sälja in den svenska modellen i Israel, Kurdistan eller Korea. Det vore väl nåt för ledare som lever som de lär andra.

Nej, jag menar verkligen inte att någon grupp ska exkluderas. Och självklart är väl fungerande eller högpresterande individer mer värdefulla för hemlandet, om man alls ska låtsas som att den ömsesidiga nyttan är avsikten.

Det t o m Wilderäng instinktivt förstår är att fokus ska ligga på makronivå och man inte ska snärja in sig i etnicitet eller ursprung i onödan. Han talar fegt om "även svenska pensionärer" som med fördel kan incitamentsförflyttas till "medelhavs-EU" - men om man är ännu ett snäpp mindre eurocentrisk och tar av de koloniala glasögonen, hade det ju gått bra att tala om Puntland.

Om varje svensk medborgare och person med PUT ägde rätten att bidragsfinansieras i Somaliland, kan det ju inte gärna skyllas för rassegregation - samtidigt som antalet etniska svenskar, judar eller afghaner som i praktiken skulle ta chansen att öppna den där skönhetssalongen, feministiska kibbutzen eller nystartade klanen, bli litet.

Mycket riktigt är det den svenska modellen som ska exporteras och små inkluderande mångkulturembryon som ska ge möjligheten att flytta idealistens projektionsyta till bättre, större dukar är den grådaskigt svenska. Varför skulle den kriminelle flyktingen inte kunna hitta fredens religion och starta ett skattefinansierat úngdomsboende i utanför Kandahar, där muslimska unga män från hela den islamiska världen - via Sverige - kan leva ett värdigt liv? Eller så behöver det där slakteriet i Puntland hjälp med IT-tekniken?
Citera
2017-12-12, 21:39
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Det är ju redan bevisat att det funkar att skicka iväg dom starkaste medan inga länder vill ta emot sina egna brottslingar. Min modell är logisk och rationell. Dessutom beprövad genom historien.

Jag gillar fakta och logik. Samhällsdebatten borde enbart styras av detta. Så i teorin kan jag hålla med om vad som "fungerar".

Tyvärr funkar det inte så i praktiken. Ska vi se en verklig ändring i mediakriget om mångkulturen handlar det inte om fakta och logik, utan övertygelse och psykologi.

Då är nog frasselito närmare lösningen:

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Repatriering kommer innehålla ett visst tvång. Det moraliskt försvarbara och det lättsålda kommer då vara att repatriera mångkulturens brottslingar.

Ja, fast med betoningen på "lättsålt", inte "moraliskt". Så här övertygar man en person:

1) Skräm skiten ur honom:
  • "Två miljoner invandrare som ska bidragsförsörjas permanent!"
  • "Ditt barn våldtas i skolan!"
  • "Mördare och våldtäktsmän går inte att utvisa!"
  • "Mångkulturen är en gökunge som äter upp allt annat, det blir ingen pension eller äldrevård!"
  • "Fullt krig i förorterna, hela Sverige blir som Rinkeby och Rosengård!"
  • etc

2) Presentera en lösning:
  • Utvisning av alla som inte är svenska medborgare om de inte ger ett starkt positivt netto-tillskott till Sverige.
  • Går det inte att utvisa till hemlandet så skaffar vi avtal med fattiga länder som tar emot dem.

3) Ge honom moraliskt godtagbara skäl så han kan övertyga sig själv om att det egoistiska beslutet han redan har tagit kan rättfärdigas:
  • "Invandrarna hade det egentligen väldigt dåligt här uppe i kalla mörka Sverige"
  • "De trivdes dåligt här eftersom svenskarna är så inbundna eller i värsta fall rasistiska"
  • "De får det bättre i sina nya hem där de blir bra mottagna och kan jobba med enkla arbeten"
  • "Mottagningsländerna får det mycket bättre med denna välutbildade arbetskraft som tar med sig intryck från europa"
  • "Bidragspengarna gör bättre nytta som u-hjälp"

Folk är egoistiska. Man kan tjata sig blå i ansiktet om fina planer som gör livet bättre för andra grupper.

Det är först när det är ens eget liv som påverkas som man lyssnar på allvar. Och då är inte moralen det primära.

Därmed inte sagt att vi ska börja elda med folk i fjärrvärmeverken. Vi ska hålla oss inom demokratins ramar. Men de ramarna är mycket vidare än asylkramarna vill tillstå.
Citera
2017-12-12, 22:08
Medlem
Jag delar analys med Naomi Abramowicz när hon Tvivlar på att judehatet kan stoppas.

Hon har dessutom - ovetande - destillerat ned skälet till att utvecklingen nog bara har en, oförsonlig riktning i Sverige, i en mening:

Citat:
Jag tänker berätta vad jag känner, som judinna i Sverige.

Texten är nämligen inte ett uttryck för tacksamhet från en unikt omhuldad minoritet gentemot den desto mer osynliggjorda majoriteten, utan en bister uppsträckning över att det inte räcker:

Citat:
Den som vill ha feel good-läsning om kraftsamlingen mot antisemitismen efter helgens händelser kan sluta läsa här. Jag tänker inte erbjuda er några tröstande ord om lovande samarbeten, kärleksbombning eller den starka uppslutningen bland svenska politiker.

Naomi lägger krav till kraven om särbehandlande omsorg och trygghet i det nya, spännande Sverige, högre watt-styrka i strålkastaren på den egna ingruppen från svensken i skuggan. Vars dotter får tåla att kallas svennehora, utan att klaga på etnisk utsatthet i sitt enda land på jorden.

JAG tänker berätta vad JAG känner, vad JAG kräver, vad JAG förväntar mig. Att JAG synliggörs och JAG skyddas mot det mångkulturella samhällets friktion och faror.

Terrorn som "slår blint" mot svenskar, är det bara att acceptera som part and parcel av att leva i en tolerant, öppen liberal demokrati. INGEN ska behöva utsättas för rasism - men NÅGON ska skyddas mot antisemitism. Ingen-någon. Ingen-någon. Ingen-någon. Tills ingen längre bryr sig om någon.

Är det verkligen så svårt att förstå, Naomi? Att en total, etnoautistisk oförståelse och avsaknad på empati mot utgrupperna, om de är svenskar eller palestinier, i längden är ingruppens förbannelse.
Citera
2017-12-12, 22:11
Medlem
Publikationen med de höga moraliska aspirationerna - som oftast visat sig falla platt - lanserar ikväll en praktisk väg för att repatriera andra generationens judar. Nämligen genom hot och hat.

Varsågod Aftonbladet, scenen är er:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jude-i-Sverige

På ett eller annat sätt så är mångkulturen självmotverkande. För ett socialt och flockbaserat djur som Homo Sapiens så är homogenisering en naturlig process när heterogeniseringen har drivits för långt genom politiska ränker. Naturen hittar den mångfald som är optimal.

Lämnar man systemet åt dess öde så kommer snart en ny monokultur att utvecklas, även om det kan ta ett par hundra år. Om det sedan är svenskar, svenska judar, araber, afghaner, somalier eller några andra som missgynnas är svårt att säga. Men säkerhetsaspekten är givetvis den mest grundläggande faktorn för om människor vill stanna i Sverige, eller om man väljer att anpassa sig till den nya miljön för att undvika hot.

Det första och mest grundläggande kriteriet att bli av med landets obalanser och repatriera de som saknar fotfäste här, är helt enkelt att rycka undan deras försörjningslinjer. Utan bidrag och boende är Sverige ett mycket kallt land som ger sämre livsförhållanden än vad som gäller i Somalia, Syrien eller Afghanistan.
Citera
2017-12-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Publikationen med de höga moraliska aspirationerna - som oftast visat sig falla platt - lanserar ikväll en praktisk väg för att repatriera andra generationens judar. Nämligen genom hot och hat.

Varsågod Aftonbladet, scenen är er:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jude-i-Sverige

På ett eller annat sätt så är mångkulturen självmotverkande. För ett socialt och flockbaserat djur som Homo Sapiens så är homogenisering en naturlig process när heterogeniseringen har drivits för långt genom politiska ränker. Naturen hittar den mångfald som är optimal.

Lämnar man systemet åt dess öde så kommer snart en ny monokultur att utvecklas, även om det kan ta ett par hundra år. Om det sedan är svenskar, svenska judar, araber, afghaner, somalier eller några andra som missgynnas är svårt att säga. Men säkerhetsaspekten är givetvis den mest grundläggande faktorn för om människor vill stanna i Sverige, eller om man väljer att anpassa sig till den nya miljön för att undvika hot.

Det första och mest grundläggande kriteriet att bli av med landets obalanser och repatriera de som saknar fotfäste här, är helt enkelt att rycka undan deras försörjningslinjer. Utan bidrag och boende är Sverige ett mycket kallt land som ger sämre livsförhållanden än vad som gäller i Somalia, Syrien eller Afghanistan.

En "etnoprefix-hora" vars bror åkt på stryk av samma skäl. Händer sån't verkligen ute i skolorna i Sverige 2017?

Kanske ett ämne för en Cwejman-ledare? Kanske rentav mindre glömsk än vanligt? Adam mindes ju att det var "judiska" ungdomar i synagogan, trots att "etnicitet inte är intressant" för honom. Kanske får "svennehoran" åtminstone en bisats nu?
Citera
2017-12-13, 07:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Är det verkligen så svårt att förstå, Naomi? Att en total, etnoautistisk oförståelse och avsaknad på empati mot utgrupperna, om de är svenskar eller palestinier, i längden är ingruppens förbannelse.
Men är det verkligen så svårt att förstå för DIG, oyto, efter år av resonerande försök, att de här "människorna" INTE ÄR SOM OSS, och aldrig kommer att bli? Du vet, när man gång på gång på gång försöker med en strategi som uppenbarligen inte fungerar så ses man till slut som ganska trögtänkt och korkad? Du kan aldrig få judarna att upphöra med sin judiskhet genom vädjanden eller resonemang. De här människorna kommer fortsätta med sin verksamhet till de tvingas att upphöra med den och plockas bort från våra samhällen. De kristna har liksom försökt i 2000 år med oyto-metoden, och den fungerade aldrig.
Senast redigerad av baggebo1 2017-12-13 kl. 07:29.
Citera
2017-12-13, 09:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Den enklaste lösningen för etablissemanget har alltid varit att likforma debatten. Detta har visat sig vara riktigt svårt i interneteran. Äkta åsiktspluralism är besvärligt. Därför försöker nu regeringen (Bah Kunke) förbjuda bl a åsikter som kan göra människor oroliga! Lagförslaget har som uttalat syfte att motverka nationalism och populism. Se sammanfattning nedan.

https://uvell.se/2017/11/25/yttrande...ch-bah-kuhnke/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in