2017-12-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men är det verkligen så svårt att förstå för DIG, oyto, efter år av resonerande försök, att de här "människorna" INTE ÄR SOM OSS, och aldrig kommer att bli? Du vet, när man gång på gång på gång försöker med en strategi som uppenbarligen inte fungerar så ses man till slut som ganska trögtänkt och korkad? Du kan aldrig få judarna att upphöra med sin judiskhet genom vädjanden eller resonemang. De här människorna kommer fortsätta med sin verksamhet till de tvingas att upphöra med den och plockas bort från våra samhällen. De kristna har liksom försökt i 2000 år med oyto-metoden, och den fungerade aldrig.

Kanske är jag trögtänkt och korkad som tror att jag kan påverka andra ingrupper att visa ömsesidig omsorg. Eller så syftar mitt lågmälda påvisande av deras tribalism till att skapa en reaktiv svensk tribalism hos läsaren. Eller, rättare: snabba på en process som ingen av oss kan hejda.

Ett heterogent samhälles svenskar kommer inte längre bete sig som det homogena Sveriges svenskar. Vi kommer lära oss av minoriteterna - till minoriteternas nackdel. Hur verkar man i egen sak, hur sätta det egna särintresset före det falska "allmänintresset", som ju måste vara reciprokt för att inte bli parasitärt.

Denna lärargärning kan ske på två sätt: Antingen den - hypotetiska - minoritetsdebattören som talar å de etniska svenskarnas vägnar: "Dags för oss xxx att stå upp för svenskarnas rätt till Sverige!" Observera att jag inte ser detta alternativ som vare sig orealistiskt eller altruistiskt - tvärtom kommer det vara fördelaktigt och opportunistiskt att stå på god fot med framtidens balkaniserade Sveriges starkaste ingrupp. Om ingen jude eller kurd känner sig manad, kan det ju bli en marginaliserad turk som gör kalkylen att det är en konkurrensfördel för den egna individen eller gruppen att bejaka svenskar i en mångkultur som kryllar av svenskar.

Eller som Naomi Abramowicz som genom sitt hörselskadat högljudda talande i egen sak, ju skapar motparter i partsinlagorna. Och illustrerar för trugande svenskar på kafferepet, att gamla etikettsregler inte längre gäller. Inget gemensamt, bara en huggsexa. Om något är Naomis beteende bättre för den som är cynisk till möjligheten att skapa ett fungerande mångetniskt Sverige, hon är klumpigare än hon behöver vara. Men det blir ju effektivast om det påtalas, eller hur?

Detta ideala, oförställt autentiska tillstånd av provocerande tondövhet är en övergående fas att ta vara på och dokumentera. Rätt var det är skriver Paulina Neuding någon alibitext om omsorg om svenskar som trådens öppensvenskar kommer gå bananas över som bevismaterial för retroaktiv judisk ömsesidighet gentemot majoritetssvenskarna.

Tillägg: Om jag själv skulle definiera oyto-metoden är det alltså att ge konkurrerande ingrupper följande val:

1. Stärk min ingrupps ställning genom att kritisera din egen grupps tribalism och propagera för dess upplösning inifrån. Du före.

2. Stärk min ingrupps sammanhållning genom att svartsjukt bevaka dina särintressen inför öppen ridå.
Senast redigerad av oyto 2017-12-13 kl. 10:44.
Citera
2017-12-13, 10:59
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kronikorer/...t-ar-for-sent/
NISHA BESARA
Snälla snälla medmänniskor – tänk om innan det är för sent

Desperat arbetskrönika för att upprätthålla diskursen snälla!

Expressen måste jobba med sin lägstanivå
Citera
2017-12-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
NISHA BESARA

Är det Feministiskt Initiativ eller Nordiska Motståndsrörelsen som skrämmer upp assyriskan?

Eller kanske ett islamistiskt parti med udden riktad mot feminism för att samla upp svenska män och muslimer i ett svep?
Citera
2017-12-13, 11:18
Medlem
Citat:
NISHA BESARA

Carina Bergfeldt skrev en bättre text på precis samma tema inför valet 2014.
Citera
2017-12-13, 11:29
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
NISHA BESARA

Det är väl bara att hålla med Nisha i hennes slutkläm:

"Det är nu mina och dina och andras barn växer upp. Deras liv är här och nu och går inte att göra om. Så väx upp även ni, som vill experimentera med det som så många före oss har byggt upp och med det som har traumatiserat men bearbetats och fått oss att försöka bli bättre än de som var före oss. Det finns en risk att vi inte kommer att förstå vad som har hänt förrän det är för sent. Det har nämligen hänt förr."

Så vad är det som hänt? Egentligen. DET borde Nisha fördjupa sig i. Och vem är det som faktiskt experimenterat med tidigare generationers ansträngningar?

Tänk om hon FÖRSÖKTE se det utifrån svenskars syn på tillvaron: Hon ÄR experimentet. Labbråttan för PK mupparna. Godhetsknarkarnas experiment som nu exploderat i deras ansvarsområden. På bekostnad av tidigare generationers hårda slit.

Att hon dessutom tror sig kunna förutspå framtiden med för henne ovälkommen politisk inriktning har faktiskt djupt odemokratiska drag. Hon målar upp en hotbild som helt saknar verklighetskoppling och försöker skrämma folk till att "rösta rätt". Det är en väldigt allvarligt anklagelse hon gör.
Citera
2017-12-13, 11:58
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Carina Bergfeldt skrev en bättre text på precis samma tema inför valet 2014.

Det är bara att hålla med där med:
Citat:
Problemet i världen är att kloka människor är fulla av tvivel, medan idioter är fulla av självförtroende. Risken är att du kanske har lyssnat på den som gapat högst. Inte den med mest att säga.

Åsiktskorridoren någon?

BTW i kölvattnet på gräsrotskampanjen Metoo:
"Robert Laul tar tjänstledigt från Sportbladet för att flytta till USA med SVT-korren Carina Bergfeldt. – Nu ska jag bli hemmaman i Washington, säger han."

https://www.resume.se/nyheter/artikl...-for-karleken/

kopplat med detta om Aftonbladet och Laul blir det tragikomiskt
"Efter Jennifer Wegerups berättelse om den kultur som fick henne att lämna Aftonbladet berättar Sportbladet-chefen Pontus Carlgren om varför de rådde henne att inte kommentera den film där kollegan Robert Laul sjöng "Vi har knullat Jennifer Wegerup"."

https://www.resume.se/nyheter/artikl...e-var-ratt-da/

Trovärdigheten Carina, Trovärdigheten.
Citera
2017-12-13, 12:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kanske är jag trögtänkt och korkad som tror att jag kan påverka andra ingrupper att visa ömsesidig omsorg. Eller så syftar mitt lågmälda påvisande av deras tribalism till att skapa en reaktiv svensk tribalism hos läsaren. Eller, rättare: snabba på en process som ingen av oss kan hejda.
Problemet är bara att all erfarenhet visar att påvisandet av deras tribalism inte skapar någon svensk tribalism. Snarare tvärtom. Ju mer judarna håller på och gnäller desto mer stöd får de för sin tribalism, av svenskar som ändå inte bryr sig det minsta mer om sin ingrupp. Jag har nog aldrig sett nån så mangrann uppslutning kring narrativet om judarnas unika utsatthet som efter de senaste "dåden", från yttersta vänster till ganska långt högerut. Ju mer de gnäller, desto mer vill folk vara till lags. Varför skulle de då se nån "fördel" med att vara reciproka? Det finns ju inget som funkar så bra som den oförställda chutzpahn.

Jag tror inte på vädjanden, jag tror på direkt attack och tvång mot våra egna. Vi ska skapa ett klimat där det ses som helt oacceptabelt att på något sätt sympatisera med judar. Vår tribalism kan skapas på samma sätt som judarna skapar lydnad hos de våra - genom skrämsel (de hetsar mot antisemiten, vi ska hetsa mot ickeantisemiten). Vita människor styrs av fruktan och rädsla av att sticka ut eller inte accepteras. En allt större "Sverigevänlig" falang måste grindvaktas och skrämmas till antisemitism.

Du tror på vädjandet till den andre som en strategi för den egne. Jag tror på att behandla de egna på samma sätt som judarna gör (fast tvärtom). En metod som bevisligen fungerar.
Citera
2017-12-13, 13:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är väl bara att hålla med Nisha i hennes slutkläm:

"Det är nu mina och dina och andras barn växer upp. Deras liv är här och nu och går inte att göra om. Så väx upp även ni, som vill experimentera med det som så många före oss har byggt upp och med det som har traumatiserat men bearbetats och fått oss att försöka bli bättre än de som var före oss. Det finns en risk att vi inte kommer att förstå vad som har hänt förrän det är för sent. Det har nämligen hänt förr."

Så vad är det som hänt? Egentligen. DET borde Nisha fördjupa sig i. Och vem är det som faktiskt experimenterat med tidigare generationers ansträngningar?

Tänk om hon FÖRSÖKTE se det utifrån svenskars syn på tillvaron: Hon ÄR experimentet. Labbråttan för PK mupparna. Godhetsknarkarnas experiment som nu exploderat i deras ansvarsområden. På bekostnad av tidigare generationers hårda slit.

Att hon dessutom tror sig kunna förutspå framtiden med för henne ovälkommen politisk inriktning har faktiskt djupt odemokratiska drag. Hon målar upp en hotbild som helt saknar verklighetskoppling och försöker skrämma folk till att "rösta rätt". Det är en väldigt allvarligt anklagelse hon gör.

Det är Nisha Besara vi talar om. Att *Nisha Besara* skulle vilja se något från svenskarnas perspektiv... torde inte inträffa förrän helvetet fryser till is.

Kom ihåg, att Nisha Besara tillsammans med Damon Rasti kapade manifestationen efter terrordådet i Stockholm, vilken de gemensamt förvandlade till en manifestation för mer migration till Sverige.

Offren för terrordådet var, som de såg det, *inte* arrangemangets huvudpersoner.

Det var så obeskrivligt smaklöst handlat av Nisha Besara, att det är svårt att finna någon jämförelse... Men om en antiabort-organisation skulle använda en begravning av ett barn för att påfluget sprida sin propaganda bland de sörjande, så skulle det kanske hamna i samma klass av gränslös smaklöshet.

-----

Thoralf Alfsson publicerar idag en välskriven text från Facebook om hur

Citat:
.. skolor, folkhögskolor och universitet, tillsammans med statlig media, betydelsefulla myndigheter och de etablerade politiska partierna i decennier har gjort allt för att klippa bandet mellan folket – och dess historia. Hur alla dessa har samordnat sina krafter för att göra det svenska folket historielöst. Tomt på erfarenheter bakåt. Frikopplade från sina förfäder och helt betydelselösa i ett historiskt perspektiv. Bortkopplade från sitt arv. Ensamma och utan kultur. Lika betydelselösa som ett dött höstlöv från ett namnlöst träd som försvinner med vinden utan att någon varken lägger märke till det eller bryr sig.

Att tänka sig tanken att svensken har en historia och ett kulturarv har konsekvent stämplats som misstänksamt och oönskat – ja, rent av rasistiskt och fascistiskt. Kring detta har man ljugit, ljugit igen och fortsätter idag att ljuga än mer intensivt.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/...iskt-bra-text/

Skribenten inleder med att konstatera, att "svenska Public service idag i princip är helt “unwatchable” (det är ju som vi vet ideologisk propaganda dygnet runt)", vilket man ju livligt kan instämma i.

I morgonens Lucia-firande (!) från Kungsholmens kyrka serverades exempelvis förnumstiga små moral-kakor i form av "barns egenskrivna Luciadikter".

Dikterna framfördes av söta barn ca 7år gamla (Elda, Nouveline, Tavish och Wilmer) åtföljda av församlingens/publikens applåder.

-33.17 Elda talar om "det mörka i livet" t.ex. "en vän som är borta"

-24.33 Mörkhyade Nouveline framför: "Jag vill bara att min familj ska vara här"... förmodligen tänkt som en liten vink om vikten av anhöriginvandring

https://www.svtplay.se/video/1624034...rka?start=auto
Senast redigerad av Meiji 2017-12-13 kl. 13:21.
Citera
2017-12-13, 13:20
Medlem
longbow4ys avatar
Den historiskt välbeprövade och mycket framgångsrika metoden att "Söndra och härska" är för dåligt använt i mediekriget om mångkulturen.
Givetvis skall den metoden användas mycket mer. Men nu av mångkulturkritikerna.
Ta detta vapen och vänd det mot mångkulturvurmarna. Dela upp dem i mindre grupper och låt dem strida sinsemellan. Precis på det sätt vänstern och yttersta högern alltid landat i.

Hur?
Identitetspolitiken förstärks och dras till sin spets Att gömma sig i en kollektiv offerkofta ersätts med skräddarsydda beskrivningar.
Gruppen invandrare bryts ner till olika grupper som identifieras och markeras med sådant som inte alltid är så smickrande. Men som är sant.
Muslimer landar i Islamister, salafister eller, för att travestera begrepp om den konservativa kristna högern i USA, konservativa muslimska höger. Eller kommunistisk vänster. Inte som enhetlig grupp.
Judar delas upp i Svenska medborgare och icke svenskar, samt dessutom utifrån politisk hållning. Sionister eller inte. Sionistiska svenskar kommer att bli ett samtalsämne. Jag lovar.
Ensamkommande barn delas upp i utifrån direktankommande från konfliktområden eller migranter från andra länder.
Rosornas krig i S, mycket om mångkulturen, måste förstärkas och splittringen inom M inför migration förtydligas.
Man kan fortsätta dela upp område efter område och till slut slåss de med varandra intern mer än något annat.

Söndra och härska. En väldigt billig och effektiv metod.
Senast redigerad av longbow4y 2017-12-13 kl. 13:24.
Citera
2017-12-13, 14:20
Medlem
baggebo1s avatar
Haha, det är som ödets ironi (?) att jag skulle ta den här diskussionen med oyto idag. Ett par timmar senare:

http://katerinamagasin.se/vart-ska-v...gre-ar-tryggt/

Du får kommentera den, oyto.
Citera
2017-12-13, 15:13
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Haha, det är som ödets ironi (?) att jag skulle ta den här diskussionen med oyto idag. Ett par timmar senare:

Etnisk ömsesidighet mellan judar och svenskar kan företrädas av Janouch och Ekeroth.

Inlägget på Janouchs plattform berör en ångestfylld punkt som sällan diskuteras. Det finns all anledning för svenskar att vara tacksamma för Janouchs systemkritiska chutzpa. Svenne Dront och Lotta Dront har nämligen fortfarande inte återupptäckt sina naturliga ingruppspreferenser och sin etnokulturella självidentifikation utan behöver hjälp.

Jag hoppas gensvaret i Sverige 2017 blir ett annat än Jens Orbacks gnyenden 2004.

Svenskarna behöver återetablera moraliska tabun runt etnomasochismen. Det bör vara treifer than treif att hålla på med svensk etnomasochism.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Treif
Senast redigerad av NSO 2017-12-13 kl. 15:20.
Citera
2017-12-13, 15:13
Medlem
Citat:

Ja, vad tycker du själv?

Är det inte exakt den rollen, det mediala vakuum jag länge och detaljerat beskrivit, som Katerina nu söker fylla? Vare sig hon följer tråden eller inte.

Då blir min motfråga till dig och tråden: är det fråga om självuppoffrande altruism eller fingertoppskänslig opportunism? Kanske både och?

Nu vet jag inte om hon har någon parallell ingruppslojalitet till den svenska - men hade det varit bra eller dåligt för den gruppen att en av de egna bejakar svensk utsatthet och identitet?

Kan det rentav vara så att den sketna exkluderande ingrupp som förnekar eller förtiger svensk identitet, kommer dra på sig ilska i framtiden och bör värdegrundssignalera kärlek och omsorg till svenne?

Och att jag då kan göra ett rätt övertygande case mot Neuding, Cwejman eller Madon, att den omsorgen är spelad. Att tystnaden varit dånande från deras plattformar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in