Citat:
Men det är så att dessa svaga eller skall vi kanske säga ömma punkter ÄR identifierade i det globala etablissemanget. Varför är de annars skogstokiga på en grön groda och mjölk? Jo endast för att detta ifrågasätter deras maktutövning.
Det är maktutövningen som ÄR den ömma punkten.
Varför? Jo den har ett syfte och mål som inte är kommunicerat publikt.
Citat:
Som sagt, det är mediernas maktutövning som är deras ömma punkt. Den allt handlar om.När man börjar ifrågasätta etablissemangets logik öppnar sig en avgrund. För det finns ingen naturvetenskapligt baserad logik utan bara en politisk agenda från vår tids största trollfabrik.
Deras syfte och mål helgar medlen och sanningen. Medierna har blivit medlerna för agendan
Medierna eller sanningsministeriet som bevakar värdegrunden. Bevakar sin makt.
De verkar ha använts sig av Orwells 1984 som förlaga. Och det har länge fungerat.
Men nu går det inte längre. De känner sig uppenbart hotade av gröna grodor och vit mjölk.
Då är de bra desperata.
Citat:
Jag tror att det är därför man oroas och skränar allt högre efter censur och repression för allt och alla som ifrågasätter andra än den intersektionellt definierade "maktordningen". För när allt kommer omkring finns det rätt många agendasättande maktmissbrukande
...
Detta kan ses som en svag punkt hos etablissemanget som somliga har identifierat och nu utövar press mot. Utveckling i den riktningen skrämmer nog rätt många. Tror jag.
...
Detta kan ses som en svag punkt hos etablissemanget som somliga har identifierat och nu utövar press mot. Utveckling i den riktningen skrämmer nog rätt många. Tror jag.
Men så är det. De agendasättande maktmissbrukarna är numera livrädda att tappa sin makt. Så rädda att de offrar sina värsta anhängare för att klamra sig fast vid makten och agendasättandet.
För vad är de utan sin agendasättande makt?
Nakna mediekejsare. Som alla skrattar åt. Idag fruktar politiker mediedrev. Den tiden är snart förbi.
Gröna grodor och vit mjölk avslöjar hur nakna medierna är i sin propaganda.
Det enda som håller kvar dem vid makten för närvarande är att ingen har ett svar på vad vi får istället. Total anarki? Medborgarjournalistik?
De agendasättande maktmissbrukarna hotar oss med att framtiden kommer handla om "fake news". Som vanligt alltså.
Men för att en gång för alla knäcka dem måste trovärdiga alternativ etableras.
En gång i tiden var dessa alternativ till agendasättande medier Public Service.
De har infiltrerats av "agenter" och helt tappat sin ursprungliga funktion att vara i medborgarnas intresse. Idag är det bara ytterligare en agendasättande propagandacentral för etablissemanget.
Jag tror att frågan kan lösas genom att göra om Public Service helt. Från en stor producerande verksamhet till en liten analyserande verksamhet. Analysera propagandan.
Ett enda stort utökat Uppdrag Granskning.