2017-11-06, 10:23
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Denna "berättelse" kommer allt oftare. "Hade inte giriga skattesmitare undanhållit skattepengar så hade vi lyckats med mångkulturen. Det är skattesmitarnas fel att vi pissat bort välfärdssamhället på ett par decennier"

Detta kommer att vara den förmodligen enda förklaringsmodellen i takt med att samhället faller sönder inom allt fler områden. För nu börjar det bli omöjligt att blåljuga om "aldrig tryggare än nu", "det går bra för Sverige" & liknande.

Journalister över hela världen har samarbetat för att komma fram till att det finns, wait for it... offshoreföretag.
Det är kanske inte bara i Sverige som journalister är naiva?

Inser de inte att det är detta som ÄR en sida av globalism? Kapital som åker världen runt.
Att de INTE använder vinklingen "globalismens nackdelar" fast den är uppenbar är väldigt märkligt.

I Sverige går man alltså steget längre och beskyller globalismen, i form av fri rörlighet för kapital, som orsaken till att globalismen, i form av fri rörlighet för personer, misslyckas. No shit sherlock....

Varför blir inte kritik mot detta skattefusk en kritik mot den naiva grundidén om globalism?
Och därmed i förlängningen mot mångkulturalism.
Citera
2017-11-06, 10:48
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
I dagens nätupplaga av Dagens Industri ägnar sig PM Nilsson åt historieförfalskning. Enligt Nilsson har islam bidragit till den minskade kriminaliteten i New York.

Jag har sett flera försök till förklaringar till fenomenet, där den kanske mest troliga är införandet av fri abort i kombination med kraftiga polisinsatser. Har dock aldrig sett islam framföras som en faktor värd att nämna tidigare. Vore intressant att se källan till påståendet med tanke på att kriminaliteten gick ned innan USA fick de ca två procent av profetens efterföljaren som nu finns.

Narrativet är nu alltså att islam minskar kriminaliteten. Frågan är när vi får se den välsignelsebringande effekten i Sverige?

https://www.di.se/ledare/pm-nilsson-...iges-giuliani/
Det är lika lömskt som det är i linje med agendan. Intressant att notera är att skrivelsen är ett implicit stöd för den svenska drogpolitiska modell, som vid sidan av invandringen utgör de två fundament som dagens samhällsproblem vilar på.

En mening att anmärka på är att den "inre säkerhetskris som nu har drabbat Sverige följer New Yorks till punkt och pricka." Den så kallade crackepidemi som då härjade på såväl öst- som västkusten var intimt förbundet med vad som kom att kallas Iran-Contras, i vilket vilket amerikanska säkerhetstjänster upprättade ett intimt samröre med sydamerikanska drogkarteller. Även det en skandal som, likt utav en slump, råkade drabbas av massmedial mörkläggning när den uppdagades. Lika bekvämt nu som då alltså.

https://consortiumnews.com/2013/12/0...al-conspiracy/

http://www.motherjones.com/politics/...as-and-drugs/#

Så vad PM insisterar på är att islams etablering var avgörande, på ett sätt som upprullningen av denna skandal med påföljande avslut för hemliga "säkerhetspolitiska" operationer inte var. Och beviset för detta är PM Nilssons ofelbara ord, samt det förtroendeskapande brandtal gällande en förmodad "tvärvändning" som vår Crispy fullkomligt ödelade häromdagen.

Vad som därtill är givet är att ingen diskussion om problemets respektive villkor och lösningar förs i lögnpressen. Det som tillåts är olika managementfrågor utifrån den falska dikotomin att det inte finns en tredje väg. Man är alltså extremt mån om att på olika sätt värna den styggelse man skapat. Med det sagt har PM trots allt en poäng i det han skriver som följer,
Citat:
Det kommer att bli värre innan det blir bättre. Men det går att vända den här typen av utveckling. Det viktiga är att se vilken typ av fiender man har att göra med och sedan använda alla medel för att strypa deras verksamhet.
Jag instämmer. För lögnpressens del handlar det om att införa åtgärder i linje med vad som stipuleras i Nordiska Motståndsrörelsens program eller som föreslagits av den utav SD uteslutna Anna Hagwall, som föga förvånande anklagas för "antisemitism". Föreläsaren ifråga är ingen mindre än professor Karl-Olov Arnstberg.
Citat:
Riksdagsledamoten Anna Hagwall kritiseras igen – denna gång för att hon bjudit in en föreläsare till riksdagen som anklagas för antisemitism.

Den politiska vilden, som nyligen uteslöts ur SD, tänker också gå vidare med sin motion om att begränsa etniska gruppers ägande av media.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...bar-med-fallet

Med det sagt är det vid sidan av strypta bidrag och omfattande repatriering av främlingar en fråga om nödvändighet att eliminera den svarta narkotikamarknaden. Det görs inte utan ifrågasättandet av själva förutsättningen för dess existens i gällande lag och politik, som överlåter drogmarknaderna till särimporterade yrkeskriminella.

Noterar för övrigt att hans upprop för att med lagens långa arm anlägga sminklager på sminklager på den mångkulturella suggan också propagerar myten om marockanska "gatubarn", som till 94% visat sig vara vuxna män. Döm av min förvåning..
https://www.nyatider.nu/marockanska-...rnen-ar-vuxna/
Senast redigerad av sherm 2017-11-06 kl. 11:03.
Citera
2017-11-06, 10:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Återigen! Du verkar inte förstå den klander jag målar på dig. Det är rent hyckleri att föraktfullt kritisera skribenter för att de inte tog bladet från munnen. Du har trots 2 inlägg ännu inte erkänt att skälet till att du är anonym är därför att du faktiskt riskerat något ifall du torgfört dina idéer offentligt. Och ändå har du förmodligen inte riskerat alls lika mycket jämfört med de "tysta debattörerna". Din höga svansföring när det gäller att kritisera dessa är direkt vämjelig när den står i relief mot din egen ryggradslöshet.

Och återigen Santessons huvudsyssla har varit att vara opinionschef på Demoskop. Ja han kunde ha skrivit om den sneda könsfördelningen som asylinvandringen skapade när han upptäckte den. Men det kunde Siegfried/du också ha gjort på sociala medier eller hur? Själv twittrade jag om den långt innan Rosling gjorde men självklart anonymt. Jag vågade helt enkelt inte lägga ut det på Facebook eller Youtube.

Nej jag har inga modiga exempel eftersom det ändå är du som kommer att sätta definitionen för vad som är " ompositionering" och vad som är "firstworldrepressalier". Men det var såvitt jag vet ingen som någonsin tog RödaKorsetdamen i försvar förutom Santesson. Och de texterna han skrev är som ett världsrekord i fridykning jämfört med att skriva om kretsloppsmigration anonymt på Flashback ifall du nu framhärdar med din "doppalilltånanalogi".
Hans texter har definitivt varit en del av mediakriget om mångkulturen.

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...oekande-11802n

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...folkvalda-9010

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...-terrorn-13020

Tack för de länkarna. Minns att jag läste den om Norbergs befolkningsutveckling - men minns inte om jag läst hans försvar av Barbro Feldt, "RödaKorsetdamen", (den var mycket bra!) eller den om terrorism. Texterna är från 14 maj och 5 nov 2014 samt 13 jan 2015.

Barbro Feldt avled en kort tid efter den svenska journalistkårens tjänstvilliga lynchning av henne. (Anser inte, att den svenska journalistkårens offer bör anonymiseras.)

(FB) Smygfilmad medarbetare utesluts ur Röda korset pga "rasism"

Om det inte framkommer något, som motsäger det, så är Barbro Feldt bokstavligen talat en av den svenska journalistmobbens skalper. (Det kräver viss självövervinnelse, att inte beskriva svenska s.k. journalister med betydligt starkare ord.)

PS. Man måste avlägsna ett felaktigt "n" sist i din första länk, för att den ska fungera.
Citera
2017-11-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Återigen! Du verkar inte förstå den klander jag målar på dig. Det är rent hyckleri att föraktfullt kritisera skribenter för att de inte tog bladet från munnen. Du har trots 2 inlägg ännu inte erkänt att skälet till att du är anonym är därför att du faktiskt riskerat något ifall du torgfört dina idéer offentligt. Och ändå har du förmodligen inte riskerat alls lika mycket jämfört med de "tysta debattörerna". Din höga svansföring när det gäller att kritisera dessa är direkt vämjelig när den står i relief mot din egen ryggradslöshet.

Och återigen Santessons huvudsyssla har varit att vara opinionschef på Demoskop. Ja han kunde ha skrivit om den sneda könsfördelningen som asylinvandringen skapade när han upptäckte den. Men det kunde Siegfried/du också ha gjort på sociala medier eller hur? Själv twittrade jag om den långt innan Rosling gjorde men självklart anonymt. Jag vågade helt enkelt inte lägga ut det på Facebook eller Youtube.

Nej jag har inga modiga exempel eftersom det ändå är du som kommer att sätta definitionen för vad som är " ompositionering" och vad som är "firstworldrepressalier". Men det var såvitt jag vet ingen som någonsin tog RödaKorsetdamen i försvar förutom Santesson. Och de texterna han skrev är som ett världsrekord i fridykning jämfört med att skriva om kretsloppsmigration anonymt på Flashback ifall du nu framhärdar med din "doppalilltånanalogi".
Hans texter har definitivt varit en del av mediakriget om mångkulturen.

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...oekande-11802n

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...folkvalda-9010

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...-terrorn-13020

Låt mig förklara för dig var du virtuellt befinner dig just nu: Flashback, ett forum vars enda värde och innehåll är dess användare. Liksom en blogg eller ett twitter-konto har varje enskild användare ytterst litet genomslag bara genom att existera - och det är först när totaliteten nått en kritisk massa som en opinionsbildande funktion uppstår. Då kan en enskild aktör gradvis bygga upp ett varumärke - och den sammanlagda effekten bli att avspegla och påverka folkviljan på sätt som ingen medial aktör längre mäktar. Flashback ÄR idag en betydande del av det allmänna torget och den här tråden följs åtminstone av några av de makthavare den handlar om.

Om någon bryr sig om mina åsikter är det inte för att jag "valde att framföra dem" - utan för att de är intressanta och relevanta. Dina hjältar exemplifierar motsatsen: att ha plattform eller samhällsposition UTAN att ha något värt att framföra, alternativt modet att göra det.

Förstår du skillnaden? Alternativmedia och individer på sociala plattformar måste skapa en närvaro ur tomma luften, efter personlighet och begåvning (där är exemplen på modigare personer än mig många). De medialt besuttna aktörer tråden handlar om och som du försvarar har redan denna maktpåliggande tillgång.

Nästan alla dessa debattörer som du vill hylla för "mod", har varit pliktförgätna. Du vill sätta ett egenvärde i att vara opinionsmässigt helt viktlös i ett historiskt skede - för att det var socialt och karriärmässigt opportunt. Det gör inte jag. Jag förstår det som sagt, rent mänskligt - men beundrar det inte som du gör. Det var ett stim av aktörer som svek sina uppdrag.

Ingen av dina hjältar är ens i närheten av några riktiga minfält. Allt som görs på sociala medier utsätter potentiellt för det du darrar för - kritik. Något elakt ord, en tumme ned. First world problems. Ett opportunt sätt att odla ett varumärke, att hänga med i modetrender - som skapats i den virtuella slummen.

"Opinionsbildare" som haft situationens allvar klar för sig länge nu, har fegat ur med marginalanteckingar och brasklappar. Mycket lite av skärpa eller substans - de har med fullt öppna ögon hanrejat inför de verkliga makthavarna de inte törs utmana. Och du hanrejar i din tur inför dem i det forum där debatten faktiskt förts, där samtiden och framtiden faktiskt analyserats och strategier utvecklats.

Och grejen är ju att om denne Santesson verkligen ville delta i och forma debatten utan att vara tvungen att tänka på konsekvenser på Twitter och i den mondäna bekantskapskretsen - så hade han ju kunnat göra sina idéer gällande här. Vi vet ju att det lurkas. Något säger mig att du hade tyckt det var kreddigt värre om Santesson varit mod på Flashback.
Senast redigerad av oyto 2017-11-06 kl. 13:36.
Citera
2017-11-06, 14:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Först av allt. Du har en poäng där. En god del av privatiseringarna var inte genomtänkta och har medfört negativa konsekvenser.

Men skatteplaneringen och skattesmitarna bland ett antal förmögna personer påverkar inte samhällsekonomin i stort. Precis som mycket av polisinsatser så handlar den här typen av kampanjer om att hålla den fortfarande moraliska laglydiga delen av befolkningen i schack. Om deras moral eroderar så går det ännu snabbare utför.

Ni kanske minns Panamakanalen för en tid sedan. Jag såg en uppgift flyga förbi om att myndigheterna totalt dragit in 200 miljoner kronor på grund av upptaxeringar i den skandalens kölvatten. Den summan motsvarar kostnaden för ca 200 ensamkommande under ett år. I det stora perspektivet är det alltså bokstavligt talat som att spotta i Atlanten.

Programmet vidrörde ett problem som man nog inte var medveten om. Ja, vad får vi för våra skattepengar? Det heter PJ Anders Linders kröka idag.

Citat:
"Vad fan får jag för pengarna?" var på ett sätt oöverlagt. På ett annat sätt är det en av de mest relevanta frågor som kan formuleras i dag. Inte bara Leif Östling utan miljoner andra svenskar betalar jämförelsevis mycket höga skatter, och vad får vi för dem? Har vi ett starkt försvar? Har vi en skola i världsklass? Är tågtrafiken effektivare än på alla andra håll? Finns sjukvården på plats för alla som behöver den - när de behöver den?

Oavsett om man vill ha en stor eller liten offentlig sektor finns alla skäl i världen att se till att varje skattekrona ger bästa möjliga verksamhet tillbaka. Jag är övertygad om att många - och allt fler - känner växande tveksamhet inför att så skulle vara fallet. Svenska skattebetalare får inte valuta för pengarna. Om Leif Östlings klumpiga utbrott gör att strålkastarljuset till sist faktiskt fixerar detta faktum och skapar politiskt tryck för att göra något åt saken kommer det att vara hans största och viktigaste insats i rollen som Svenskt Näringslivs ordförande.
https://axess.se/blog/2017/11/6/ja-v...a#.WgBafXZrypp

Därmed är vi tillbaks till mångkulturkomplexet. Viljan att betala skatt har nämnts tidigare i tråden. Reinfeldt sa som bekant efter nyåret 2015: "Brann granen? Tog maten slut? Ramlade huset ihop?" Det skulle han inte kunna göra idag snart två år senare. Verkligheten har blivit för påtaglig att inte ens den mest invandrarvänlige kan hävda att migrationens konsekvenser orsakar problem.

Nu kanske man kan påstå att det får kosta lite eftersom vi gör det för en bra sak. Men kostnaderna och andra sociala konsekvenser leder till kris i systemen och att resurserna premieras framför landets egen befolkning. Som om det inte vore nog så har man sedan dag ett fram till för något år sedan, alltså i 4 decennier, ljugit om att invandringen berikar och är en nettovinst. De som påtalat felaktigheterna har tystats. Då hamnar vi i ett annat läge. Många känner sig helt enkelt bestulna. Frågan om vi alls ska ha en skattefinansierad välfärd är således berättigad.
Citera
2017-11-06, 15:08
Medlem
orrtupps avatar
Nu har tydligen Eli Göndör skrivit en bok där han slår fast att mångkulturprojektet bör läggas ner.
Här en recension av realisten Widar Andersson.

http://www.corren.se/asikter/ledare/...om4878374.aspx

Äntligen börjar någon vakna.
Citera
2017-11-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu har tydligen Eli Göndör skrivit en bok där han slår fast att mångkulturprojektet bör läggas ner.

Det där har ältats i tråden i åratal. Det är dessa som Eli Göndör som är de riktigt farliga. De som vill ”få integrationen att fungera”, så att vi kan hålla gränserna öppna. Ett par generationer med den här politiken så finns det inte längre ett svenskt folk, och det är det som tycks vara syftet.

Ett dysfunktionellt mångkulturellt samhälle som vi har idag är hundra gånger bättre än Göndörs utopi, för det håller liv i hoppat att svenskarna till slut ska inse att den enda attraktiva lösningen är att vi får ett eget land.
Citera
2017-11-06, 15:28
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Programmet vidrörde ett problem som man nog inte var medveten om. Ja, vad får vi för våra skattepengar? Det heter PJ Anders Linders kröka idag.

https://axess.se/blog/2017/11/6/ja-v...a#.WgBafXZrypp

Därmed är vi tillbaks till mångkulturkomplexet. Viljan att betala skatt har nämnts tidigare i tråden. Reinfeldt sa som bekant efter nyåret 2015: "Brann granen? Tog maten slut? Ramlade huset ihop?" Det skulle han inte kunna göra idag snart två år senare. Verkligheten har blivit för påtaglig att inte ens den mest invandrarvänlige kan hävda att migrationens konsekvenser orsakar problem.

Nu kanske man kan påstå att det får kosta lite eftersom vi gör det för en bra sak. Men kostnaderna och andra sociala konsekvenser leder till kris i systemen och att resurserna premieras framför landets egen befolkning. Som om det inte vore nog så har man sedan dag ett fram till för något år sedan, alltså i 4 decennier, ljugit om att invandringen berikar och är en nettovinst. De som påtalat felaktigheterna har tystats. Då hamnar vi i ett annat läge. Många känner sig helt enkelt bestulna. Frågan om vi alls ska ha en skattefinansierad välfärd är således berättigad.
Lustigt att han i sitt svar till frågan påpekar vad vi inte får, snarare än vad vi faktiskt får. Det är förstås betydligt mer bekvämt att fråga sig huruvida vi får ex vis ett starkt försvar eller skola i världsklass än att säga som det är, att vi får en jävla massa babbar för pengarna.

Sedan kommer den i ditt tycke berättigade frågan om huruvida vi öht ska ha en skattefinansierad välfärd som ett brev på posten. Den rätta frågan är förstås varför vi öht ska ha dessa rasfrämlingar i landet, och det rätta svaret att det ska vi inte.
Senast redigerad av sherm 2017-11-06 kl. 15:34.
Citera
2017-11-06, 15:52
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Citerar från din länk:

Citat:
De två bärande fundamenten i Eli Göndörs bok är för det första diskussionen om majoritets – och minoritetskulturers påverkan på migrationens omfattning och på integrationens resultat.
...
Människor från minoritetskulturer bär ofta med sig långa och nedärvda vanor av anpassning och smidighet visavi majoritetskulturen. Eli Göndör nämner judar, libaneser och kineser som exempel på minoriteter som vet hur man ska integreras utan att utmana majoritetskulturen i det nya landet. Påfrestningarna blir betydligt svårare när människor från majoritetskulturer invandrar till länder med andra tydliga majoritetskulturer. Eli Göndörs poäng är att det inte alls måste vara på det viset.Hans andra fundament är nämligen att den multikulturella politiken som riksdagen beslutade om 1975 har kommit till vägs ände för länge sedan. Att uppmuntra majoritetskulturer som till exempel sunnimuslimer att fortsätta odla sina särarter i Sverige bidrar till segregation och konflikter. Eli Göndör har mycket att lära oss om vårt eget ansvar. Den viktigaste insikten är att det nästan aldrig är invandrarnas fel.

Vi har alltså släppt in fel migranter. Och det är vårt eget fel.
Mer "judar, libaneser och kineser" så är det inga problem.

Varför är jag inte förvånad över slutsatsen?

edit: intressant grepp att göra skillnad på folk utifrån etnicitet btw.
Citera
2017-11-06, 16:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Citerar från din länk:

Ha ha, det är verkligen inte lätt att tillfredsställa trådens connoisseurer
Att vi har släppt in fel sorts migranter har ju länge varit uppenbart och det är glädjande om samhällsdebattörer börjar våga skriva om detta även om det är alldeles för sent, min känsla när jag läser det ovan citerade är att "glaset är halvfullt" men jag förstår att i dina ögon är "glaset halvtomt" om du förstår vad jag menar.
Citera
2017-11-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Citerar från din länk:

Det där var ett rätt märkligt resonemang av Göndör. Menar han att kristna majoritetspolacker skulle vara mer krävande som invandrargrupp än judiska polacker?
Citera
2017-11-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Låt mig förklara för dig var du virtuellt befinner dig just nu: Flashback, ett forum vars enda värde och innehåll är dess användare. Liksom en blogg eller ett twitter-konto har varje enskild användare ytterst litet genomslag bara genom att existera - och det är först när totaliteten nått en kritisk massa som en opinionsbildande funktion uppstår. Då kan en enskild aktör gradvis bygga upp ett varumärke - och den sammanlagda effekten bli att avspegla och påverka folkviljan på sätt som ingen medial aktör längre mäktar. Flashback ÄR idag en betydande del av det allmänna torget och den här tråden följs åtminstone av några av de makthavare den handlar om.

Om någon bryr sig om mina åsikter är det inte för att jag "valde att framföra dem" - utan för att de är intressanta och relevanta. Dina hjältar exemplifierar motsatsen: att ha plattform eller samhällsposition UTAN att ha något värt att framföra, alternativt modet att göra det.

Förstår du skillnaden? Alternativmedia och individer på sociala plattformar måste skapa en närvaro ur tomma luften, efter personlighet och begåvning (där är exemplen på modigare personer än mig många). De medialt besuttna aktörer tråden handlar om och som du försvarar har redan denna maktpåliggande tillgång.

Nästan alla dessa debattörer som du vill hylla för "mod", har varit pliktförgätna. Du vill sätta ett egenvärde i att vara opinionsmässigt helt viktlös i ett historiskt skede - för att det var socialt och karriärmässigt opportunt. Det gör inte jag. Jag förstår det som sagt, rent mänskligt - men beundrar det inte som du gör. Det var ett stim av aktörer som svek sina uppdrag.

Ingen av dina hjältar är ens i närheten av några riktiga minfält. Allt som görs på sociala medier utsätter potentiellt för det du darrar för - kritik. Något elakt ord, en tumme ned. First world problems. Ett opportunt sätt att odla ett varumärke, att hänga med i modetrender - som skapats i den virtuella slummen.

"Opinionsbildare" som haft situationens allvar klar för sig länge nu, har fegat ur med marginalanteckingar och brasklappar. Mycket lite av skärpa eller substans - de har med fullt öppna ögon hanrejat inför de verkliga makthavarna de inte törs utmana. Och du hanrejar i din tur inför dem i det forum där debatten faktiskt förts, där samtiden och framtiden faktiskt analyserats och strategier utvecklats.

Och grejen är ju att om denne Santesson verkligen ville delta i och forma debatten utan att vara tvungen att tänka på konsekvenser på Twitter och i den mondäna bekantskapskretsen - så hade han ju kunnat göra sina idéer gällande här. Vi vet ju att det lurkas. Något säger mig att du hade tyckt det var kreddigt värre om Santesson varit mod på Flashback.

Mitt sista inlägg i frågan eftersom du dels är intellektuellt ohederlig och tillskriver mig åsikter som jag inte har och dels därför att jag misstänker att det är tröttande för övriga att läsa om något som delvis är en intern fejd.

Så för sista gången så förklarar jag för dig att jag tycker INTE att de tysta debattörerna var modiga. Jag tycker däremot inte att de förtjänar att hånas för sin tystnad av individer som själva använder anonymiteten som skydd. Förstår du skillnaden?

För övrigt är ju ditt inlägg oerhört roande när du talar om att det enda samhällsdebattörerna riskerat på sociala medier är lite kritik mot sina åsikter.
Vad hände med Stasijämförelserna? Berättelserna om folk som mist jobbet p.g.a sina åsikter? Var det illusioner? Hela tiden som vi diskuterat åsiktsförtrycket och åsiktskorridoren så är det enda samhällsdebattörerna i själva verket riskerat bara varit lite harmlös kritik.

RödaKorsetdamen är väl det bästa exemplet på hur patetiskt det är av dig att framföra ett sådant påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in