2017-11-29, 13:05
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tycker att det där blir en aning vagt. De "utövar" så mycket makt de kan få möjlighet till. Stefan Löfven skulle när som helst kunnar ryta till och drämma näven i bordet. Då blir det slut på det värsta mediaflamset om t.ex. hazar-männen. Jag minns att Carl Bildt gjorde nåt liknande 1998 i valrörelsen när han intervjuades av någon SR-kanal. Fullständig dominans och journalisterna var gråtfärdiga efter det. Tramset upphörde (åtminstone visavi Bildt själv).

Trump är ett annat exempel naturligtvis.

Precis. Medierna behöver sättas på plats av antingen folket eller folkets valda representanter.
Det är det folk verkligen efterfrågar. Trump vann presidentposten på detta grepp.
Varför görs då inte detta mer?

Kan detta vara en ledtråd?
https://www.dagensmedia.se/medier/da...esoket-6129005
Citera
2017-11-29, 13:06
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Precis. Medierna behöver sättas på plats av antingen folket eller folkets valda representanter.
Det är det folk verkligen efterfrågar. Trump vann presidentposten på detta grepp.

Detta är en konspirationsteori som jag inte är bekant med.
Citera
2017-11-29, 13:19
Medlem
Citat:

Vad har Löfven för anledning att göra det? Inget. Medierna jobbar mer eller mindre för honom -- de är ju en del av etablissemanget. Avvägningen borde vara att det är till hans egen fördel att gulla med dem. Jämför t.ex. med Trump som hetsade mot medierna från och med dag #2 i hans kampanj. En annan kalkyl där.

Och Löfven behöver inte vinna statsministerposten. Han är redan statsminister.
Citera
2017-11-29, 13:26
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Detta är en konspirationsteori som jag inte är bekant med.
Antingen är nästan alla svenska politiker i 7K partierna helt kocko när det gäller migration och integration.
Allihop.
Eller också utsätts de personligen och Sverige för kraftiga påtryckningar för att verka för stor migration.
Där ett "självmord" genom att skjuta sig själv i magen(!) ger en tydlig vink om insatsen.
Samma år "dränkte sig" en KSI/Must överste veckan efter dotterns bröllop.

Glöm inte att AK Batra ändrade Moderaternas invandringspolitik samma dag som Trump tillträdde.
Det tror jag inte heller är en slump.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad har Löfven för anledning att göra det? Inget. Medierna jobbar mer eller mindre för honom -- de är ju en del av etablissemanget. Avvägningen borde vara att det är till hans egen fördel att gulla med dem. Jämför t.ex. med Trump som hetsade mot medierna från och med dag #2 i hans kampanj. En annan kalkyl där.

Och Löfven behöver inte vinna statsministerposten. Han är redan statsminister.

Precis. Medierna och makten går hand i hand. Som om att ändra sig i sakfrågan handlade om rikets säkerhet. Det kanske det gör?

USA:s utrikesminister Rex Tillerson kommer till Stockholm BTW.
Citera
2017-11-29, 13:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Om den stora konspirationen.

Fick nyttig påminnelse om förekomsten av konspirationer i modern tid från en bekant. Har tyvärr inte tid att utveckla exemplet men i grova drag såg det tydligen ut så här när det gällde maffian på Sicilien.

Mussolini lyckades i princip få bort maffian från Sicilien genom massivt statligt förtryck. USA återinförde den då de släppte ut alla ledande maffiosos från internering och återinsatte dem i deras gamla positioner. Maffian insåg då att den måste arbeta diskret, obemärkt och organiserat. Interna konflikter måste undertryckas och lösas fredligt i möjligaste mån. Politiska kretsar och statsapparaten måste infiltreras likasom media.

Under åren som följer fram till 1980-talet växer maffian till en mäktig maktfaktor. Den försåg de politiska partierna med säkra röster i utbyte mot gentjänster. På Sicilian kunde den avgöra val eftersom upp till 100 000 röster kunde styras som ett block. Rättsväsendet och media korrumperas. Maffians ekonomiska makt blir stor genom handeln med narkotika och infiltration av byggindustrin mm. Det vanliga civilsamhället märker att maffian finns men varje tanke på att den är organiserad som en federation av klaner med en egen organisation (kupolen) egna rättsregler mm är så befängd att den skrattas bort som foliehattsteorier. Det finns då flera tusen direkta medlemmar av maffian som i sin tur har kontakt med medlemmar i civilsamhället som har nytta av sina kontakter med maffian utan att vara medlemmar. Ett system av ömsesidig nytta.

Vad som sen händer är att en klan (Corleoneklanen) blir så stark att den öppnar krig mot sina konkurrenter och flera hundra medlemmar av de mindre konkurrenterna avrättas i vad som i princip blir ett inbördeskrig. Kriget blir så våldsamt att det inte längre går att dölja och till att börja med börjar en ledande maffiaman från en av klanerna som i princip utrotats tala med åklagarna och avslöjar då att maffian finns som en stat i staten och att den arbetat i samråd i stort sett sedan 1950-talet.

Det italienska samhället blir chockerat av vad som rullas upp under åren som följer. Maffians korruption av centrala delar av staten, rättsväsendet och t.o.m. Vatikanen. Kontakterna med frimurarlogen. En gigantisk konspiration rullas upp och avslöjas.

Så visst finns "stora konspirationer".

Den som är intresserad kan läsa mer om den Sicilianska maffian i Tomas Lappalainens bok Maffia.

Jag behöver väl inte påminna att organiserad etnisk kriminalitet är en naturlig följd av mångkulturen. Sicilianare ser sig som ett separat folk och talar en dialekt som är skild från italienskan. De odlar en tystnadskultur och misstror regeringen. Det tog USAs regering ca 70-80 år att knäcka maffian där.

Japp. Den etniskt organiserade kriminaliteten (maffian) i USA var f.ö. inte enbart italiensk... något som det talas rätt tyst om i Sverige.

Citat:
.. Jewish mobsters such as Meyer Lansky, Mickey Cohen, Harold "Hooky" Rothman, Dutch Schultz, and Bugsy Siegel developed close ties with and gained significant influence within the Italian-American Mafia, eventually forming a loosely organized, mostly Jewish and Italian criminal syndicate known in the press as the "National Crime Syndicate."

Jewish and Italian crime groups became increasingly interconnected in the 1920s and 1930s, as they often occupied the same neighborhoods and social statuses of the time. The two ethnic crime groups became especially close in New York City following the establishment of the close relationship between partners Lucky Luciano and Meyer Lansky ..

https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish...rganized_crime

I Svenska Akademiens Ordbok står det följande:

Citat:
KONSPIRATION 1) tillsammans med annan l. andra i hemlighet planlägga ngt brottsligt l. ngt mot ngn annan fientligt, vara l. ingå i komplott med ngn (mot ngn), smida ränker, bedriva stämplingar, stämpla, deltaga i sammansvärjning; särsk. i fråga om politisk värksamhet. ...

2) (†) i allmännare anv.: samarbeta för ett visst mål, gemensamt arbeta för l. sträva efter ngt.

Den andra betydelsen "i allmännare anv.: samarbeta för ett visst mål, gemensamt arbeta för l. sträva efter ngt" markeras alltså (mha tecknet †) som en "föråldrad betydelse eller användning".

När någon påtalar och underförstått eller explicit ogillar, att ngn grupp - en yrkesgrupp, en myndighets anställda, en folkgrupp, en åldersgrupp eller ngn annan grupp - informellt i praktiken samarbetar eller strävar efter något pga en (förvärvad eller kulturellt traderad) samsyn inom gruppen, så kallas det emellertid inte sällan spefullt för "en konspiration". "Konspiration" syftar till att förlöjliga och avfärda tanken att någon samsyn och/eller lojalitet inom den aktuella gruppen skulle kunna innebära ngr negativa samhälleliga konsekvenser.

Den föråldrade andra betydelsen av "konspiration" har därmed i realiteten blivit rätt så vanligt förekommande, men med en bibehållen negativ värdeladdning från den första betydelsen.

Begreppet "konspiration" har precis som "rasist" m.m. blivit ett vapen för att tabu-belägga somligt.

Kongenial bild kan beskådas här:

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Senast redigerad av Meiji 2017-11-29 kl. 14:01.
Citera
2017-11-29, 14:33
Moderator
Meijis avatar
Hakelius tar bladet från munnen pga att Staffan Heimersson fick gå som krönikör från Aftonbladet, när han kritiserade #metoo.

Citat:
I ett blogginlägg beskriver den tidigare Aftonbladet-krönikören Johan Hakelius hur tidningens publisher Sofia Olsson Olsén hörde av sig till honom och ville ändra formuleringar i hans krönikor. Ett beteende som fick honom att lämna tidningen.

[---]

"Det handlade inte om något åtalbart, eller en ansvarig utgivarfråga som rörde namnpublicering, eller så. Det handlade helt enkelt om att hon inte gillade sättet jag uttryckte mig på. Jag vågar inte ta gift på saken, för jag blev en aning häpen, men jag tror att hon nämnde »Aftonbladets värderingar« eller möjligen »värdegrund«".

Hakelius berättar att ingen tidigare chefredaktör, varken Anders Gerdin eller Jan Helin, hört av sig med anledning av hur han uttryckte sig i någon av hans 1330 krönikor.

"Jag blev ganska ställd av telefonsamtalet. Intrycket jag fick var i och för sig inte att Olsson Olsén hade glasklara åsikter och uppfattningar, grundade i principer som hon kompromisslöst tänkte genomdriva på all plats i tidningen. Intrycket var snarare att någon eller några på redaktionen hade protesterat mot mina formuleringar. Det hände rätt regelbundet när jag skrev något under de där 14 åren, inbillar jag mig. Skillnaden var att tidningen nu uppenbarligen hade en chefredaktör som böjde sig för sådant."

Påtryckningarna fick honom att tveka kring framtida formuleringar och oroa sig för att han skulle ägna sig åt självcensur. Kort efter samtalet erbjöd han sina tjänster till Expressen.

Hakelius berättar vidare att han i och med avhoppet lovade att inte berätta varför han lämnade tidningen, ett löfte han nu bryter. Anledningen är att Sofia Olsson Olsén under gårdagen valde att avbryta Aftonbladets samarbete med krönikören Staffan Heimerson efter hans uttalanden i Resumé.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...g-aftonbladet/

LÄS Hakelius redogörelse: "Me too, Staffan!"

https://www.fokus.se/2017/11/me-too-staffan/

TILLÄGG

Det är en formidabel bredsida från Hakelius mot Sofia Olsson Olsén och Aftonbladet:

Citat:
.. frågan handlar inte bara om Staffan Heimerson. Inte om hur bra eller dåliga hans kolumner är eller har blivit. Inte heller om vad man tycker i sak om det Heimerson tycker i sak. Han och jag har samma anti-kollektiva instinkter, men mina synpunkter på tiggeriet är inte Staffans. Hans syn på metoo är alltför svepande för mig. Men när en chefredaktör sparkar medarbetare och antyder att de inte är demokrater, av det enkla skälet att de uttrycker åsikter hon inte gillar, har vi att göra med något annat.

Så beter sig politiska kommissarier. Med den skillnaden att politiska kommissarier har principer som håller längre än i några veckor.
Senast redigerad av Meiji 2017-11-29 kl. 15:33.
Citera
2017-11-29, 14:36
Medlem
Senaste veckorna med metoo och exklusiv hazar-amnesti har känts som en comeback för en form av PK man trodde var död eller åtminstone i koma. Som ett tecken i tiden kommer Uppdrag granskning ikväll att bjuda Sabuni, Doubakil, Musa och Ullenhag på sin bästa julklapp någonsin:
En granskning av afrofobin i Sverige.

Citat:
Den lille pojken som på bussen får se sin pappa bli sparkad i låret och bli kallad ”jävla neger”. Mamman som reagerar mot att en man kastar något mot hennes son och får till svar från mannen att han ska spotta på hennes ”negerfitta”. De två männen som får höra att de är ”jävla niggers” och inte har i landet att göra för att sedan bli misshandlade.

Det är några exempel på afrofobi och vilka konsekvenser den kan få för svarta människor i Sverige.

Uppdrag granskning lyfter ikväll fram vardagsrasismens vanligaste variant, sett till antalet anmälningar om hatbrott – det hat som är riktat mot svarta människor.

Ett känsligt ämne
Vår reporter Lena ten Hoopen har träffat människor som är som vilka svenskar som helst och som inte vill se sig som offer. De är i olika åldrar, bor på olika ställen i landet och har yrken som exempelvis brottsutredare, butikschef och ishockeyspelare.

Det som skiljer dem från majoriteten i landet är deras hudfärg. Och det räcker för att de ska behandlas annorlunda i Sverige år 2017.

Att prata om detta är känsligt. Därför är flera av personerna som framträder i programmet anonyma. De vittnar om rasism av vidrigaste slag, men också om missriktad välvilja som leder till ofta återkommande kommentarer som: ”Jag tänker inte på att du är svart”.

– När man säger de orden är det som att man tycker att det är skillnad mellan svarta och vita. Ska jag säga tack? Har jag lyckats komma in så bra i samhället att man inte ser min hudfärg längre, säger Uppdrag gransknings reporter Babiker Malik.

Tillsammans med sin kollega Marcus Älverbrandt granskar han i programmet vardagsrasismen genom att utföra olika tester, som detta: Stannar lika många på vägen för att hjälpa den svarte mannen med motorstopp som för den vite?
Jag antar att det i vanlig ordning inte kommer att förekomma några belägg, utan bara subjektiva utsagor som vi måste tro på blint pga "man äger sin egen berättelse, ni ska bara lyssna och hålla käften".
Citera
2017-11-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den föråldrade andra betydelsen av "konspiration" har därmed i realiteten blivit rätt så vanligt förekommande, men med en bibehållen negativ värdeladdning från den första betydelsen.

Begreppet "konspiration" har precis som "rasist" m.m. blivit ett vapen för att tabu-belägga somligt.

Kongenial bild kan beskådas här:

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

En konspiration är något extremt svårsålt. Jag tycker det är bättre att säga och påpeka att media är en del av etablissemanget. Detta förklarar deras agerande fullständigt och detta är något alla vet även om de inte uttrycker det. Man ska inte göra det svårt för sig i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hakelius tar bladet från munnen pga att Staffan Heimersson fick gå som krönikör från Aftonbladet, när han kritiserade #metoo.

https://www.fokus.se/2017/11/me-too-staffan/

Detta är ett exempel på något som är motsatsen till en konspiration. Det är inga "ägare" inblandade över huvud taget. Det är journalisterna på kontoret, framför allt kulturjournalisterna gissar jag, som pressar chefredaktören och hon böjer sig. Och det kommer naturligt för henne eftersom hon nog ville det själv ändå.
Citera
2017-11-29, 14:41
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Antingen är nästan alla svenska politiker i 7K partierna helt kocko när det gäller migration och integration.
Allihop.
Eller också utsätts de personligen och Sverige för kraftiga påtryckningar för att verka för stor migration.
Där ett "självmord" genom att skjuta sig själv i magen(!) ger en tydlig vink om insatsen.
Samma år "dränkte sig" en KSI/Must överste veckan efter dotterns bröllop.

Glöm inte att AK Batra ändrade Moderaternas invandringspolitik samma dag som Trump tillträdde.
Det tror jag inte heller är en slump.
Det är ganska uppenbart att det råder någon slags geopolitisk överenskommelse med asylinvandring.

Här står Anders Borg och säger vilket bra upplägg USAs krigföring i kombination med Sveriges humanitära välfärd är för tillväxt. https://www.youtube.com/watch?v=zU0_...Q&spfreload=10

Alla dessa hazarer i militärför ålder som kommer i orkestrerad form vid ett visst tillfälle samtidigt som hela världens proxy-krig i Syrien är i fullfart. EU och väst har alltid velat fälla Assad. Ett strategiskt drag kan ha varit att minska inflödet av stridande för Assads Syrien genom att skicka dom till Europa istället.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-36035095
Citat:
As the five-year conflict in Syria grinds on, BBC Persian has found evidence that Iran is sending thousands of Afghan men to fight alongside Syrian government forces.

The men, who are mainly ethnic Hazaras, are recruited from impoverished and vulnerable migrant communities in Iran, and sent to join a multi-national Shia Muslim militia - in effect a "Foreign Legion" - that Iran has mobilised to support Syrian President Bashar al-Assad.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Även om jag kan uppskatta glöden hos unga zeloter är inte extremism en framkomlig väg för att förändra politiken i en demokrati. Det är fruktlöst att stödja sig på ondskefulla ideologier eftersom allt går ut på att erövra en majoritet av befolkningens röster, och medelklassen skräms bort av osmakliga skämt om gaskammare. Skälet till etablissemangets ständiga tjat och fokus på just den spillra som är nazister är att dessa skrämmer och hindrar medelklassen att våga protestera mot rådande ordning. Sedan är det fullständigt onödigt; man behöver inte åkalla nazism för att påpeka det oändliga antal fredsskapande repatrieringar och folkförflyttningar som världen har skådat sedan assyriernas storhetstid. Grekland och Turkiet utbytte medborgare 1923, Bulgarien har sett till att över en miljon infödda muslimer har lämnat landet, Israel har gjort liknande. Det har inte ett smack med ideologi att göra, utan enbart om folktillhörighet.

Ja det mediekrig vi ser om mångkultur är en "divide and conquer" taktik för makten.

Ett exempel är NMR som gick från ett ICA till ett annat i Göteborg med en massiv medial motkampanj i flera veckor innan. Detta gav en motreaktion från vänsterhumanisterna och bam, låt fåren bråka med varandra så fortsätter vi med vår business här. Dessa grupperingar är emot exakt samma saker! Man är emot maktkoncentrationen fastställd i globala storföretag och banker, man är emot den sjuka geopolitik detta ger med krig och elände som följd. Man vill inte ha orättvisa och elände. De i maktposition och de som har egenintressen är inte emot detta på samma sätt. De med makt är idag media, banker, företag och politiker.

Våra strukturella memes av vår tid har blivit pengar, materiella symboler och virtue-signalering. Alla strävar efter detta i ett hierarkiskt släkte och då får vi en viss konformitet i strukturen som internaliseras och reproduceras av deltagarna i samhället. Dvs dom med makt och dom som vill nå makt har detta internaliserat i sig själva annars hade dom inte nått den position dom har eller riskerar att inte nå den.
Så kriget om mångkultur görs inte nödvändigtvis medvetet i en uttalad konspiration, det görs i en kulturell aspekt där den sociala människan vill sprida sina gener och memes, för detta så krävs det att man anammar den rådande kulturen i den globalistiska skuldekonomiska självuppfyllnadssökande egocentriska materiella zombien.

Bara det att den rådande kulturen är ohållbar och självvederläggande eftersom den leder till mångkultur (även ekonomiskt ohållbar men det är en annan diskussion) vilket gör att de sociala strukturer som byggt upp detta land vederläggs. Exempelvis när vi omfördelar resurser från polis och sjukvård till import av asylinvandrare (som samhället tycker är rätt) som kostar och som förmodligen ger ännu värre polis- och sjukvårdssituation (som samhället tycker är fel). Eller när vi som samhälle strävar efter vissa värderingar i vad som är rätt och fel gällande mångkultur och därför tillåter att parallella samhällen uppstår vilket oundvikligen kommer leda till att strukturella värderingar förändras, eftersom människorna skapar samhällsstrukturen. Då kommer alltså de svenska värderingarna inte längre vara rättesnöre i det offentliga rummet, exempelvis att könssegregation kan komma att öka.

En ond ohållbar spiral där vi säljer ut vårt land, vår kultur och vår själ till djävulen.
Senast redigerad av frasselito 2017-11-29 kl. 14:53.
Citera
2017-11-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är ganska uppenbart att det råder någon slags geopolitisk överenskommelse med asylinvandring.

För mig är detta totalt uteslutet. Inte för att jag vill debattera det, bara meddela att avvikande åsikter finns i tråden gällande den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Här står Anders Borg och säger vilket bra upplägg USAs krigföring i kombination med Sveriges humanitära välfärd är för tillväxt. https://www.youtube.com/watch?v=zU0_...Q&spfreload=10

Om någon tror (eller trodde snarare) på det så är det Borg. Överrensstämmer med allt som s.k. ekonomer lär sig.
Citera
2017-11-29, 15:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Senaste veckorna med metoo och exklusiv hazar-amnesti har känts som en comeback för en form av PK man trodde var död eller åtminstone i koma. Som ett tecken i tiden kommer Uppdrag granskning ikväll att bjuda Sabuni, Doubakil, Musa och Ullenhag på sin bästa julklapp någonsin:

En granskning av afrofobin i Sverige.

Jag antar att det i vanlig ordning inte kommer att förekomma några belägg, utan bara subjektiva utsagor som vi måste tro på blint pga "man äger sin egen berättelse, ni ska bara lyssna och hålla käften".

Det verkar troligt, då "vår reporter Lena ten Hoopen" tidigare gick under namnet Lena Sundström . Även om startfältet är trångt, så har hon placerat sig högt, när det gäller (bokstavligen talat) tårfyllda berättelser om de grymma, rasistiska svenskarnas hårdhet mot de väna migranterna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_ten_Hoopen
Senast redigerad av Meiji 2017-11-29 kl. 15:35.
Citera
2017-11-29, 15:25
Medlem
Droidlifes avatar
Tror jag hörde Gilad Atzmon snacka om detta med "stalling" och segdragna utläggningar. Han sade att
han kände igen det så väl ifrån sin uppväxt. Det är en snackar-taktik som används av vissa. Känns
bekvämt, för det leder inte till svärdet, där all verklig förändring sker.

Snicke snacke snicke snacke.
Tic tock, tic tock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in