2017-08-22, 17:03
Medlem
Droidlifes avatar
Jag fascineras av 4chan's /pol/ och kikar in dagligen nu för tiden. De har ett meme som lyder "Remember, you are here forever...".

Med anledning av diskussionen ett par sidor bak i tråden där ni berör den oroväckande utveckling där makten nu kastat masken och verkar gå all in 1984 vad gäller nätet, så föreställer jag mig att "shit posting IRL" kanske kan bli en växande motreaktion. Det var väldigt roligt och positivt att se hur de unga generationerna på högersida fullkomligt avrättade Shia med sina fyndiga trollanden under "HWNDU" streamen. (He will not divide us). Om internet blir en vämjelig soppa av statskontrollerad propaganda, så kanske ungdomarna börjar ta striden ut i "meat space". Jag tror att deras memes kan komma att gå över till affischering, stickers, flyers, manifestationer med banners osv (som den där identitära rörelsen med Spartansk symbol har ägnat sig åt nere på kontinenten). RamZ Paul talar i sin senaste video om guerilla warfare.

Högerkidsen vinner ALLTID vad gäller humor, eftersom vänstern är låst i sina uttryck och ej tillåts att förolämpa någon. Det är ju ett fullkomligt cluster fuck av intersektionella hierarkier osv. Ingen får såras.

Snorkul exempel på det jag syftar på: http://i.imgur.com/fxGC9xt.jpg
Senast redigerad av Droidlife 2017-08-22 kl. 17:08.
Citera
2017-08-22, 18:55
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Jag fascineras av 4chan's /pol/ och kikar in dagligen nu för tiden. De har ett meme som lyder "Remember, you are here forever...".

Med anledning av diskussionen ett par sidor bak i tråden där ni berör den oroväckande utveckling där makten nu kastat masken och verkar gå all in 1984 vad gäller nätet, så föreställer jag mig att "shit posting IRL" kanske kan bli en växande motreaktion. Det var väldigt roligt och positivt att se hur de unga generationerna på högersida fullkomligt avrättade Shia med sina fyndiga trollanden under "HWNDU" streamen. (He will not divide us). Om internet blir en vämjelig soppa av statskontrollerad propaganda, så kanske ungdomarna börjar ta striden ut i "meat space". Jag tror att deras memes kan komma att gå över till affischering, stickers, flyers, manifestationer med banners osv (som den där identitära rörelsen med Spartansk symbol har ägnat sig åt nere på kontinenten). RamZ Paul talar i sin senaste video om guerilla warfare.

Högerkidsen vinner ALLTID vad gäller humor, eftersom vänstern är låst i sina uttryck och ej tillåts att förolämpa någon. Det är ju ett fullkomligt cluster fuck av intersektionella hierarkier osv. Ingen får såras.

Snorkul exempel på det jag syftar på: http://i.imgur.com/fxGC9xt.jpg

Här tror jag du har helt rätt. Vänsterliberalerna tappar mycket genom att vara så oattraktivt och gravallvarligt urtråkiga. Humor och satir har mycket större pull faktor än skam- och skuldbeläggande testuggeri. På de unga. Och det är de unga som kommer vinna, eller förlora, striden om framtidens mind set. Många unga är förstås för tillfället helt söndercurlade och flaskmatade med identitetspolitikens affirmative action. Många, men inte alla. Troligtvis kommer en hel del som nu står med sin icke självvalda vithet och dase och stångar huvudet i väggen att ändra kurs vartefter de inser att alla deras välvilliga försök att avstå privilegier och lyfta förment förtryckta minoriteter är fullständigt fruktlösa. De förment förtryckta kommer aldrig bli nöjda, de är gökungar utan eget utvecklingsdriv, de gapar och förväntar sig att bli matade. Främst av den vite heterosexuelle mannen. identitetspolitiken är en gigantisk Potemkinkuliss som skymmer ett svart hål. Den kommer att falla och då frigörs enorm energi som nu är bunden av uppmärksamhet riktad mot de gapigt krävande sk underprivilegierade grupperna. Fake news alltihop givetvis, eftersom ingen bryr sig om att ens ta reda på om det finns lesbiska albinos i exempelvis Ghana, och hur eventuellt förtryck gentemot dessa gestaltar sig.

Ett annat sätt att runda algritmcensuren är att ändra språket, nyord helt enkelt. Skapa memes med ny innebörd för tillåtna ord. det tror jag vi kommer få se mycket av framöver. AI är inte heltoppenbra på ironi. Inte viktorianskt sinnade hyperpryda vänstergalningar heller och troligen inte megalomana globalister.
Senast redigerad av fasligt 2017-08-22 kl. 19:00.
Citera
2017-08-22, 20:25
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Eli Göndör efterlyser nya ideér till det som skall ersätta idéerna bakom mångkulturalsimen.

Vet ej om Eli tidigare avvisat mångkulturalismen, men denna text ser i annat fall ut som ett avsked till den.

http://www.dagen.se/kronikor/eli-gon...erna-1.1013290

Intressant och skrämmande. Får mer och mer känslan av att Den Mångkulturella Människan hela tiden varit tänkt som Homo Sovieticus 2.0.
Citera
2017-08-22, 20:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Intressant och skrämmande. Får mer och mer känslan av att Den Mångkulturella Människan hela tiden varit tänkt som Homo Sovieticus 2.0.
Tvärtom. Det är gode svenske liberale statspatrioten som är tänkt som Homo Sovieticus 2.0. Det är henne Göndör och co är i färd med att skapa. Steg ett är att ta bort rätten till skillnad i levnadssätt och åsikter, dvs mångkulturalismen.

Det svenska går inte under av människor som inte är eller vill bli som oss. Det svenska går under när både vi och de tvingas in i en ny människa, som ingen av oss är.
Citera
2017-08-22, 20:52
Medlem
MoLoKs avatar
Intressant att skam och skuldkulturen aldrig försvann. Jag trodde nog det för 30 år sedan. Bara det som belades ändrades.

Då: skatteplanering, svartjobb, övergrepp mot kvinnor, excplicit hbtq, dåliga sidor av din egen kultur.

Nu: människors olika värde, att tala sanning, rätten till en åsikt, yttrandefrihet, kritik av dåliga sidor hos främmande kultur.
Citera
2017-08-22, 22:39
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Här tror jag du har helt rätt. Vänsterliberalerna tappar mycket genom att vara så oattraktivt och gravallvarligt urtråkiga. Humor och satir har mycket större pull faktor än skam- och skuldbeläggande testuggeri. På de unga. Och det är de unga som kommer vinna, eller förlora, striden om framtidens mind set. Många unga är förstås för tillfället helt söndercurlade och flaskmatade med identitetspolitikens affirmative action. Många, men inte alla. Troligtvis kommer en hel del som nu står med sin icke självvalda vithet och dase och stångar huvudet i väggen att ändra kurs vartefter de inser att alla deras välvilliga försök att avstå privilegier och lyfta förment förtryckta minoriteter är fullständigt fruktlösa. De förment förtryckta kommer aldrig bli nöjda, de är gökungar utan eget utvecklingsdriv, de gapar och förväntar sig att bli matade. Främst av den vite heterosexuelle mannen. identitetspolitiken är en gigantisk Potemkinkuliss som skymmer ett svart hål. Den kommer att falla och då frigörs enorm energi som nu är bunden av uppmärksamhet riktad mot de gapigt krävande sk underprivilegierade grupperna. Fake news alltihop givetvis, eftersom ingen bryr sig om att ens ta reda på om det finns lesbiska albinos i exempelvis Ghana, och hur eventuellt förtryck gentemot dessa gestaltar sig.

Ett annat sätt att runda algritmcensuren är att ändra språket, nyord helt enkelt. Skapa memes med ny innebörd för tillåtna ord. det tror jag vi kommer få se mycket av framöver. AI är inte heltoppenbra på ironi. Inte viktorianskt sinnade hyperpryda vänstergalningar heller och troligen inte megalomana globalister.

Jag delar denna uppfattning, det blir en vattendelare kring den yngre generationen. Man ska komma ihåg att många av dagens politiker vuxit upp i det homogena Sverige och sedan dess helt avskärmat sig från mångkulturen. De yngre, inklusive jag, hade mina oförätter med jugoslaver och lärde oss skillnaden på "folk och folk", inget ont, generellt, om dem för det. De år sina kycklingkorvar, lärde oss svordomar på Bosniska, no big deal liksom..Vi hade våra fighter, avslagna käkar, utslagna tänder osv. men det har alla unga...
Betänk då framtidens Sverige där stora delar av klassen utgörs av pojkar/män (vem fan vet säkert?) från arabvärlden, Somalia, Afghanistan osv. som konkurrerar om samma tjejer. Inte fan kommer svenska killar gilla detta. Det är helt enkelt otänkbart. Oavsett indoktrinering. Det är en omöjlig ekvation, speciellt med tanke på den absurda könsojämvikten som kommer att uppstå. Inte ens en överlägset utvecklad kultur i yttre rymden fixar sådana friktionsytor...

Har personligen fullt sjå (om det nu finns nån jävel kvar som förstår vad "sjå" betyder) med att avstyra alla "försök" från icke-svenska kvinnor om dagarna. Det senaste var idag, då kassörskan på apoteket promt insisterade på att redovisa hur den nya EKG-manicken (som jag stod och läste och petade på för att slippa närmare kontakt) fungerade. Läsare av denna tråd torde vara bekanta med den mänskliga "pumpens" lokalisering, och det var hon minsann också...så till den milda grad att både den vita rocken som BH:n, delvis, åkte av. Ett blottat vänsterbröst tyckte hon uppenbarligen var nödvändigt för att demonstrera hur denna "tamagotchi" användes bäst...

Hon är snäll så inget illa så, men men...Har funderat länge, länge på härkomst. Muslim går ju bort med tanke på beteendet. Inte Europé, Asiat, Sydamerikan, Afrikan. Inte MENA heller tror jag. Hon är gyllenbrun och säger "ja" väldigt speciellt, typ som att hennes hemland influerats av slaviskt folk med deras "Da" (hårt och kort sådär). Tänker alltid "Kaspiska havet". Brukar kunna "lukta" mig till nationaliteter och religösa härkomster direkt men här står jag blind. Har funderat på typ yazidier. Inte Iran, FAN! Får väl fråga då...
Senast redigerad av McAz 2017-08-22 kl. 22:56.
Citera
2017-08-22, 22:55
Medlem
Ferenc-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
Stefan Löfvens officiella linje är att hans Europa inte bygger några murar, vilket förstås inte betyder något eftersom Europa inte är hans.

Istället så kommer direktiven direkt från EU-topparna, denna gång EU:s kommissionär för migration, inrikes frågor och medborgarskap:

De senaste två åren har utmärkts av allt högre och fler murar, vilket alltså beskrivs av EU som att "lyckas uppnå". Löfvens - och Merkels? - Europa är som bortblåst.

Tråden har tidigare varit inne på de här åtgärderna för att korrigera incitamenten. Notera att EU vill motverka både olagliga och lagliga överfarter, ett starkt budskap. Samtidigt vill man hjälpa till ett återvändande i Afrika och muta till sig det genom bidrag till Libyen. Det är inte långt från trådens tankar om finansiella smörjmedel.

Egentligen det enda som saknas visavi tråden är förslag för att motverka bidragssystemens pull-faktorer, och det är förstås för att EU inte officiellt ska lägga sig i enskilda länders politik. Vi kan dock hoppas på att sådana påtryckningar görs bakom stängda dörrar, EUs byråkrater må vara byråkrater men de är slipade och vet hur politik kan påverkas.

Det ställs alltså nu krav på Löfven och de nästan bortglömda tokpellarna i Miljöpartiet att stödja EU:s ansträngningar för återvändande och återtagande. Repatriering, som de rakade skallarna kallar det.

https://www.svd.se/europas-ansvar-at...ra-migrationen

Kretsloppsmigrationen är här! Vi har alltid varit för kretsloppsmigrationen!

Glädjande att se hur EUs byråkrater i det tysta verkar arbeta för Europas folk. Många tjänstemän är från Östeuropa, då EU lönerna är ofantligt attraktiva för de skarpaste hjärnorna där, och det kanske spär på effekten, de är skolade i ett aktivt avskräckande exempel av marxism.

Som vi spekulerat i här inträden tidigare, det är kanske på EU-nivå som hjälpen kommer ifrån, och då inte den hjälp som Löfven officiellt hoppas på (men kanske inofficiell).

Läser man dokument från EU angående migration, vilket jag häpet började göra för ett tag sedan, får man alla sanningar serverade utan omskrivningar.

Sanningen om migrationen över Medelhavet där det endast var Italiens kustbevakning, och EU ländernas flottors bidrag till Operation Sophia, som rent faktiskt bidrog till att rädda migranter i sjönöd utanför Italiens kust. NGOernas "räddningsskepp" fungerade endast som färjeservice från Libyens kust och i samarbete med smugglarna, inga i sjönöd utan tvärt om beskrivs i EU-torr prosa att antalet dödsoffer drunknade i Medelhavet inte minskade pågrund av NGOernas agerande, utan tvärt om fortsatte drunkna i samma omfattning. NGO skeppen lockade migranter till havs i båtar som inte var sjövärdiga och aldrig hade en chans att nå Italien, i förväntan att bli upplockad av Rädda Barnen eller Läkare utan gränsers skepp direkt utanför Libyen.

Kretsloppsmigrationen blir nu officiell EU-linje. Nästa drag från EU? Garanterat en förordning om ett absolut tak på det antalet migranter en medlemsstat får ta emot, för att skydda den fria rörligheten inom EU.

Här tror jag också nästa mediakrig kan stå, om jag tillåts profetera något. Denna tråd har en nykter syn på EU och de möjligheter och förutsättningar unionen ger, vilket även en majoritet av Sveriges vanliga människor verkar ha. Det finns nackdelar, omfattande jordbruksstöd tex, men överlag stora fördelar i att förena en kontinent med lång gemensam historia, likartad kultur och värderingar.

Däremot verkar vänstermediaeliten och dagens alternativmedia dela en mycket EU-skeptisk hållning. Kan detta vara nästa mediakrig? Det är på punkten EU alternativmedia skiljer sig rejält från vanligt folks åsikter, trots att alt-media berömmer sig med att "säga det du tänker"?
Citera
2017-08-22, 23:32
Medlem
fasligts avatar
Repatriera mera, tycker Adam C.
Citat:
När ska terroristerna utvisas?
...
Gärningsmannaprofilen för det senaste årets terrorism är således tydlig: unga män med bakgrund i muslimska länder. Marocko och Uzbekistan tycks vara överrepresenterade detta år jämfört med tidigare år.

Terroristerna är i några fall födda i landet där de begår terrordåden. I enstaka fall konvertiter och ofta asylsökande eller personer med tillfälliga uppehållstillstånd. Att terrordåden nästan uteslutande sker i Västeuropa och inte Östeuropa har en enkel förklaring: I Östeuropa finns dessa grupper knappt i befolkningen.

Personerna har oftast radikaliserats mycket snabbt. Det förebyggande arbetet har troligtvis inte kommit i närheten av terroristerna. Dessa personer har fåtal kopplingar till de samhällen vars medlemmar de bestämt sig för att mörda och lemlästa. Terroristerna lever på marginalen och radikaliseras i små grupper vars existens antingen ignoreras eller är okänd för polis och rättsväsende.
...
Den terrorism som främst präglat europeiska storstäder under det senaste året kan härledas till personer som aldrig förvärvat rätten att befinna sig i Europa. Det handlar om personer som lever i parallellsamhällen där de radikaliseras på behörigt avstånd från polis och myndigheter.

En migrationspolitik som inte förmår verkställa utvisningsbeslut och som låter människor försvinna i en skuggvärld är samma politik som möjliggör terrorism i Europa. Så länge den politiken inte ändras spelar det ingen roll hur många betonghinder som placeras ut i våra städer.
http://www.gp.se/ledare/cwejman-när-...isas-1.4554761

Det tar sig så sakteliga.
Citera
2017-08-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Intressant att skam och skuldkulturen aldrig försvann. Jag trodde nog det för 30 år sedan. Bara det som belades ändrades.

Då: skatteplanering, svartjobb, övergrepp mot kvinnor, excplicit hbtq, dåliga sidor av din egen kultur.

Nu: människors olika värde, att tala sanning, rätten till en åsikt, yttrandefrihet, kritik av dåliga sidor hos främmande kultur.

Hänvisar på nytt till Douglas Murray som i boken The strange Death of Europe konstaterar att bara för att det religiösa konceptet arvsynden försvinner så behöver det inte betyda att det (som jag uppfattat det) det bakomliggande behovet inte finns kvar.

Här skulle man kunna flyta ut i Nietzsche men jag undrar om inte Murray är något sant och betydelsefullt på spåren där. Kanske i form av fire and ice teorierna. Vi nordeuropéer är helt enkelt mentalt predisponerade för skuldkänslor. Går man längre söderut än mitten på Tyskland så har protestantismen helt enkelt inte fått något djupt fäste.

Vi är helt enkelt ärftligt disponerade för att man ska kunna spela på våra skuldkänslor.
Senast redigerad av Ottokar 2017-08-22 kl. 23:43.
Citera
2017-08-23, 00:25
Medlem
Tio procent av amerikanarna stödjer alternativhögern. Jag tror man kan jämföra det med att om tio procent av svenskarna skulle stödja en radikalare version av Sverigedemokraterna. En del purister på båda sidor kanske anser att SD inte ska jämföras med alternativhögern överhuvudtaget men jag tror inte folk som svarar på den här typen av undersökningar känner till eller bryr sig om distinktionen. De vill stoppa folkutbytet punkt slut.
Citat:
A Washington Post-ABC News poll found that roughly one in ten Americans support the “alt-right” and nine percent find it “acceptable” to hold neo-Nazi or white supremacist views. Those numbers are a bit higher than you would like, as ideally they would be hovering somewhere around zero.
Kommentar till det fetade: USAs konstitution och Sveriges grundlag stipulerar att det är acceptabelt för nazister att framföra sina åsikter offentligt men artikelförfattaren har redan internaliseras en framtid där detta inte är tillåtet.

För övrigt så är tio procent av befolkningen tillräckligt stöd för att göra revolution, och vi kan väl hoppas att det kommer.

https://www.deathandtaxesmag.com/342...the-alt-right/
Citera
2017-08-23, 00:51
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hänvisar på nytt till Douglas Murray som i boken The strange Death of Europe konstaterar att bara för att det religiösa konceptet arvsynden försvinner så behöver det inte betyda att det (som jag uppfattat det) det bakomliggande behovet inte finns kvar.

Här skulle man kunna flyta ut i Nietzsche men jag undrar om inte Murray är något sant och betydelsefullt på spåren där. Kanske i form av fire and ice teorierna. Vi nordeuropéer är helt enkelt mentalt predisponerade för skuldkänslor. Går man längre söderut än mitten på Tyskland så har protestantismen helt enkelt inte fått något djupt fäste.

Vi är helt enkelt ärftligt disponerade för att man ska kunna spela på våra skuldkänslor.

Nej jag har svårt att acceptera en förklaring baserad på ett kausalt samband med arvssynden. Det skulle i praktiken betyda att katolska och generellt mer troende samhällen var mer mångkulturella. Detta ser vi ej, snarare tvärt om. Mångkulturen är snarare ett sekulärt gissel. Visst, man måste ta historiska händelser i beaktande men ändå. Jag tycker mig se att det är ett resultat av en generell sekularisering, speciellt i protestantiska länder. Jag tror inte heller "skuld" är den bakomliggande orsaken egentligen, det är snarare den ekonomiska utvecklingen i dessa länder som möjliggjort utveckligen. Hade människan generellt känt så mycket "skuld" dagarna igenom så vore samhället annorlunda. Universell humanism är mycket sällsynt i praktiken. Visst, vår välfärd gör naturligtvis att vi kan ägna andra folk sympatier men inte i den utsträckningen som vi sett de sista decennierna i Sverige. Bistånd, visst, men att ta hit hundratusentals främmande människor, nja...

Nietzsche sa mycket bra och visst ligger grunden i den enskilda människan. Det är sant, typ "In individuals, insanity is rare; (han var väl själv psyksjuk och narkoman?) but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule". Ligger mycket i det, så jag förstår dig i så mån.
Senast redigerad av McAz 2017-08-23 kl. 00:54.
Citera
2017-08-23, 01:21
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tio procent av amerikanarna stödjer alternativhögern. Jag tror man kan jämföra det med att om tio procent av svenskarna skulle stödja en radikalare version av Sverigedemokraterna. En del purister på båda sidor kanske anser att SD inte ska jämföras med alternativhögern överhuvudtaget men jag tror inte folk som svarar på den här typen av undersökningar känner till eller bryr sig om distinktionen. De vill stoppa folkutbytet punkt slut.

Kommentar till det fetade: USAs konstitution och Sveriges grundlag stipulerar att det är acceptabelt för nazister att framföra sina åsikter offentligt men artikelförfattaren har redan internaliseras en framtid där detta inte är tillåtet.

För övrigt så är tio procent av befolkningen tillräckligt stöd för att göra revolution, och vi kan väl hoppas att det kommer.

https://www.deathandtaxesmag.com/342...the-alt-right/

Det där är vad jag haft rädslor för i Sverige. När tidigare icke SD-väljare, och mångkultursvurmare plötsligt, känner ”det får vara nog nu”. Det är en…vad ska det kallas? Kanske, ”rejektion till följd av akut realpolitisk lägesförändring”… Så röstar man NMR nästa val.
Det kan lätt utvecklas till en ond spiral.
Senast redigerad av McAz 2017-08-23 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in