2017-07-28, 07:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
En påle i köttet på globalismen är ryktet idag att Steve Bannon vill att Facebook och Google ska regleras som public utilities.

http://thehill.com/policy/technology...lity-style?amp

Man kan alltså tänka sig att en sådan reglering skulle göra det omöjligt för Google att manipulera sökträffar för att gynna ett visst politiskt parti eller en viss politisk kandidat, något som skedde regelmässigt i det amerikanska presidentvalet. På samma sätt kan man tänka sig att Facebook skulle förbjudas att stänga av vissa konton enbart av politiska skäl vilket också händer regelbundet.

Det intressanta är att detta förslag har cirkulerat i ett år kanske men bara i kretsen kring alternativhögern. Jag har inte sett det någon annanstans. Detta är ett förslag som jag tror ursprungligen kommer från Richard Spencer själv och som Bannon alltså nu plockat upp.

I Sverige försöker nu Bonniers få Google att censurera alternativmedia i sina sökträffar. Om Bannon får sin vilja igenom så kan det bli olagligt att gå med på sådana krav. Räkna med att paniken hos Bonniers når en ny nivå om detta resulterar i ett lagförslag.
Länken har blivit lite knas, denna funkar: http://thehill.com/policy/technology...-utility-style

Länkar till denna originalartikel: https://theintercept.com/2017/07/27/...ike-utilities/
Citera
2017-07-28, 09:32
Medlem
Det mediala kuddkriget om mångkulturen. För om det var på allvar, så hade ju givetvis Jens Liljestrand fått dräpande replik på följande dumhet:

Citat:
Tänk om kvinnor i hijab hade dödat isbjörnarna. Tänk om lömska imamer satt och fördärvade korallreven. Tänk om en kvadratmeter permafrost tinade varje gång en ensamkommande man ljög om sin ålder.

Tesen är att "konservativa" är rädda för förändring men visar glödande engagemang ibland:

Citat:
Det innebär förstås inte att den konservativa högern saknar engagemang, tvärtom! De står gärna på barrikaderna för att ge utrymme åt nazister i Almedalen. De nagelfar Brå-statistiken på jakt efter siffror som kan stämpla flyktingar som mördare och våldtäktsmän. Deras världsförbättrariver känner inga gränser när det gäller att hindra bibliotek från att rensa ut rasistiska barnböcker.

Men om någon påtalar klimathotet så lär den få se "hur den desperata glöden i hans blick plötsligt slocknar", vilket Jens ser som hycklande dumhet - han bryr sig ju om TIDENS ÖDESFRÅGA SOM KOMMER PÅVERKA ALLA!

Eller? Undrar hur länge den desperata glöden brinner vidare i hans ögon om man påtalar att det faktiskt ÄR invandringen som dödar isbjörnar. Att ljugande afghaner faktiskt påverkar permafrosten. Jag minns inte om det var 40 gånger större fotavtryck växthusgas per capita i Sverige jämfört med Somalia, eller ännu mer - men poängen är att ungefär det skadligaste vi kan göra är att uppmuntra migration från energisnåla ekvatorn mot polcirkeln. Hela Afrikas och Mellanösterns befolkning får ledigt plats i Sibirien - men till vilken miljöskada?

Och DÄR var klimathotet återigen en relativ fråga för Jens. Komplicerat om det är rätt att hjälpa en eritrean här och nu för att förstöra den globala biotopen i förlängningen - inklusive Eritrea.

Kan inte Max Sjöberg på G-P klämma ur sig en sommarlovsledare på det här temat?
Citera
2017-07-28, 11:33
Medlem
Ferenc-Ferdinands avatar
Då kommer så de första trevarna för det som många i tråden efterfrågat, EU flyttar fokus från att föra migranter på medelhavet till Europa, till att återföra dessa till det Afrikanska fastlandet. Detta skulle dramatiskt minska antalet drunknade på Medelhavet.

https://euobserver.com/migration/138555
Citat:
[Operation] Sophia's mandate is soon set to terminate with some, like Belgium, wanting the operation to shift into Libyan territorial waters.

"This requires an invitation from the Libyan authorities, I would say that this would probably also require more assets," said the EU's foreign policy chief, Federica Mogherini.

Det ser ut att bli verklighet, även om det fortfarande inte sägs rakt ut, förmodligen då EU avvaktar ett formellt avtal med Libyen:

http://www.consilium.europa.eu/en/pr...date-extended/
Citat:
"Two years ago, the European Union's member states decided unanimously to tackle together one of the most despicable crimes of our times - the trafficking of human beings - by establishing EUNAVFOR Med - Operation Sophia. Many suspected smugglers have been apprehended and many lives saved in the Mediterranean Sea, and since last year our women and men serving under the European flag have been also training the Libyan Coastguard and enforcing the arms embargo on the high seas off the coasts of Libya. Today, I'm particularly proud to announce that the mandate of Operation Sophia has been unanimously renewed and again with additional tasks", said Federica Mogherini, High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy. "As a matter of priority, we will start in the coming days the revision of the operational plan in order to include the new tasks, such as the mechanism for monitoring the Libyan Coastguard and Navy activities post training, and to strengthen the effectiveness of the mission and the shared responsibility among member states", she added.

NGO-skeppen blir starkt begränsade:
https://euobserver.com/migration/138540
Citat:
Other elements of the draft code, leaked earlier this week, said NGOs should not enter Libya’s territorial waters.

This meant that the Libyan coastguard would take back people rescued there instead of NGOs taking them to Italy.

Macron lanserar en första trevare för att istället processa asylansökningar i center i Afrika, effektivt då officiella siffror konstaterar att mellan 75-90% av migranterna saknar asylskäl:

http://www.france24.com/en/20170727-...r-checks-libya
Citat:
France will set up processing centres this summer in Libya for asylum seekers trying to reach Europe across the Mediterranean, President Emmanuel Macron announced Thursday.

Inget ännu i svensk media om detta, hur kommer dessa idéer att tas emot?
Citera
2017-07-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferenc-Ferdinand
Då kommer så de första trevarna för det som många i tråden efterfrågat, EU flyttar fokus från att föra migranter på medelhavet till Europa, till att återföra dessa till det Afrikanska fastlandet. Detta skulle dramatiskt minska antalet drunknade på Medelhavet.

Det ser ut att bli verklighet, även om det fortfarande inte sägs rakt ut, förmodligen då EU avvaktar ett formellt avtal med Libyen:

Macron lanserar en första trevare för att istället processa asylansökningar i center i Afrika, effektivt då officiella siffror konstaterar att mellan 75-90% av migranterna saknar asylskäl:

Rimligtvis med ett enormt bifall från den flyktingvänliga delen av media och en känsla av uppgivenhet från den flyktingskritiska. Den flyktingskritiska delens främsta och hållbaraste mellanmjölksargument om att det är Europas pullfaktorer som skapar döden på medelhavet vrids dem plötsligt ur händerna.
Nu måste flyktingskritisk mainstreammedia ta steget än närmare SD:s och Flashbacks lösningar.
Är du genuint flyktingkritisk så är du nu tvingad att offentligt stå för åsikten att asylrätten inte längre skall gälla i Sverige. Fördelen med EU:s ovanstående förslag är ju att det blir något lättare att hålla ute illegala invandrare från EU. Nackdelen är att antalet potentiella asylsökare ökar exponentiellt.

Med den vanliga svenska oförmågan kommer EU:s förslag att innebära:

1. En fortsatt stor mängd illegala invandrare. En ansenlig mängd kommer på ett eller annat sätt att ta sig till Sverige ändå. Kan 9-åriga marockaner ta sig hit redan idag utan överfart till Italien så är jag inte sådär överdrivet optimistisk om att stoppa den illegala invandringen.

2. En ökad invandring av människor som har formell asylrätt.
Citera
2017-07-28, 19:33
Medlem
Svårt att känna skadeglädje när man läser följande mejl från en kvinna på Södermalm. Jag gillade själv Södermalm på den tiden jag bodde i Stockholm och tycker det är hemskt att vi förlorar territorium inne i vår huvudstads hjärta. Men kanske är det ett nödvändigt steg för att vi ska kunna ena oss om en fullskalig återerövring av all förlorad mark.

http://katerinamagasin.se/jag-gar-he...vallen-langre/
Citera
2017-07-28, 19:46
Medlem
baggebo1s avatar
Anna Dahlberg har förekommit en del i tråden genom åren. Jude, ickeantisemit eller under 100 i IQ? Då har du förmodligen hyllat henne när antisemiter som jag och... typ ingen annan... berättat om henne.

Hon twittrade precis om regeringskrisen. Sånt är bra att hålla koll på. För hon ville hålla koll på att "alliansen" inte gick utanför sina förutbestämda gränser:
Citat:
Ansvarsfullt agerat av Stefan Löfven. Nu bör även Alliansen ta ansvar och släppa misstroendeförklaringen mot Hultqvist.
https://twitter.com/_annadahlberg/st...97109769809920

Antalet ickeantisemiter, Avpixlatdårar eller "nånstans mellan M och SD"-dårar som drog en vettig slutsats efter den här informationen? Svar: Noll (0).

Nu fortsätter tråden som vanligt. Och så länge Oyto skriver så tvingas vi följa den, trots 99% idioti, feghet och shillande.
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-28 kl. 20:09.
Citera
2017-07-28, 19:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Svårt att känna skadeglädje när man läser följande mejl från en kvinna på Södermalm. Jag gillade själv Södermalm på den tiden jag bodde i Stockholm och tycker det är hemskt att vi förlorar territorium inne i vår huvudstads hjärta. Men kanske är det ett nödvändigt steg för att vi ska kunna ena oss om en fullskalig återerövring av all förlorad mark.

*Inte*. Hoppas jag.

Och Janouch? En svensk Laura Loomer (googla). Stödja, länka, hylla, bekräfta etc henne = antisvensk idioti. Alltså kommer 99% av tråden att göra det. Sen kommer ni (de hyggligt intelligenta av er alltså) fatta varför jag sa att ni inte skulle göra det, om fem år eller så.
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-28 kl. 19:54.
Citera
2017-07-28, 20:01
Medlem
Citat:
Eller? Undrar hur länge den desperata glöden brinner vidare i hans ögon om man påtalar att det faktiskt ÄR invandringen som dödar isbjörnar. Att ljugande afghaner faktiskt påverkar permafrosten. Jag minns inte om det var 40 gånger större fotavtryck växthusgas per capita i Sverige jämfört med Somalia, eller ännu mer - men poängen är att ungefär det skadligaste vi kan göra är att uppmuntra migration från energisnåla ekvatorn mot polcirkeln. Hela Afrikas och Mellanösterns befolkning får ledigt plats i Sibirien - men till vilken miljöskada?

Exakt. Min tanke när jag läste dravlet igår var nedan. Från WWF.

Citat:
Allt vi människor gör har en inverkan på miljön på något sätt. Och människan lever idag som om vi hade 1,6 planeter för att ta fram alla resurser och absorbera våra utsläpp. Om alla levde som vi i Sverige skulle det behövas 4,2 planeter.

När får vi den första ekologiska nazisten? Snacka om lättsåld medial plattform. Malena Ernman skulle med full trovärdighet kunna fortsätta att hata SD, stå upp mot rasism samtidigt som hon ur ett miljöperspektiv pläderar fär stängda gränser och humanitär hjälp på plats och ändå uppfattas som "god" i allmänhetens ögon. Vem blir först att ikläda sig denna roll? Jag är uppriktigt sagt förvånad att rollen inte redan är besatt.
Citera
2017-07-28, 20:08
Medlem
Citat:

Verkligen. Man hoppas polisen nedprioriterar de områdena så polletten kanske trillar ner tillslut. Frågan är hur stor roll det spelat för mediakriget att svinen och deras närhet börjat drabbas? Jag kan inte minnas att jag läst något om det, men det är ju så fullständigt tabu för PKismens överstepräster att det inte är att räkna med heller.
Citera
2017-07-28, 20:09
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Rimligtvis med ett enormt bifall från den flyktingvänliga delen av media och en känsla av uppgivenhet från den flyktingskritiska. Den flyktingskritiska delens främsta och hållbaraste mellanmjölksargument om att det är Europas pullfaktorer som skapar döden på medelhavet vrids dem plötsligt ur händerna.
Nu måste flyktingskritisk mainstreammedia ta steget än närmare SD:s och Flashbacks lösningar.
Är du genuint flyktingkritisk så är du nu tvingad att offentligt stå för åsikten att asylrätten inte längre skall gälla i Sverige. Fördelen med EU:s ovanstående förslag är ju att det blir något lättare att hålla ute illegala invandrare från EU. Nackdelen är att antalet potentiella asylsökare ökar exponentiellt.

1. En fortsatt stor mängd illegala invandrare. En ansenlig mängd kommer på ett eller annat sätt att ta sig till Sverige ändå. Kan 9-åriga marockaner ta sig hit redan idag utan överfart till Italien så är jag inte sådär överdrivet optimistisk om att stoppa den illegala invandringen.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med i tankegången här. Varför skulle asylaktivister välkomna en ordning som, om inte omöjliggör så i vart fall starkt försvårar för NGO-folket att fiska upp välfärdsmigrerande afrikaner och bangladeshier på libyskt vatten? Enligt förslaget ska dessa istället föras tillbaka till Libyen och alltså hindras att ta sig till Europa för försök till asyl eller illegal bosättning. Och varför skulle migrationskritiker få sitt "främsta vapen" vridet ur händerna på grund av detta. Asylrätten i nuvarande form är redan starkt ifrågasatt så varför någon skulle behöva kränga på sig naziuniformen för att kunna hävda fortsatt kritik förstår jag inte heller. Huvudargumenten mot asylrätten enligt nuvarande praxis är väl att den helt åsidosatt grundtanken att asylrätten ska förbehållas flyktingar och att flyktingarna ska återvända till sina hemländer så snart förhållandena där så tillåter. Ingenstans i flyktingkonventionen står att flyktingar som beviljats asyl ska ha livstids hemrätt i mottagarlandet. Ett annat huvudargument är att FN:s flyktingkonventions krav på att flyktingar som beviljats asyl i möjligaste mån ska anpassa sig efter värdlandets lagar, normer och värderingar i och med införandet av multikulturalism omöjliggjorts.

Citat:
Frankrike ska öppna mottagningscenter i Libyen, i syfte att fånga upp flyktingar och migranter som planerar att göra den livsfarliga resan över Medelhavet, meddelade Frankrikes president Emmanuel Macron på torsdagen. Men redan efter några timmar såg sig presidenten tvungen att revidera sitt förslag. Macron hade meddelat att centren skulle öppna redan i sommar men det visade sig, med hänvisning till säkerhetsskäl, att detta "för tillfället inte är möjligt".
I stället ska möjligheten att etablera mottagningscenter utredas vidare, med förhoppningen att de ska kunna öppnas "inom kort".
– Tanken är att skapa knutpunkter för att förhindra att människor som inte är berättigade asyl tar galna risker. Vi kommer till dem i stället, sade Macron när han under ett besök i Orléans först presenterade förslaget.
http://tt.omni.se/fddc4fc1b62ac2e57e...2060b5e3c48254

Tanken är alltså att alla de hundratusentals migranter som saknar asylskäl, oavsett hur asylrätten tolkas, ska förhindras att ta sig till Europa, deras asylskäl ska utredas på afrikansk mark för snabbast möjliga avpollettering utan att i onödan belasta europeisk ekonomi, social ordning och miljö. Varför skulle asylaktivister jubla över det? Eller migrationskritiker bli modfällda? Visst kommer illegala migranter hitta nya vägar och sätt att ta sig in, men med betydligt mindre benäget bistånd av asylaktivistiska människofiskare och troligen i en mindre intensiv takt än vad som är fallet nu.

Och slutligen, varför är det troligt att franska asylutredare, och eventuellt utredare från andra EU-länder, skulle finna fler med genuina asylskäl bara för att asylpretendenterna utreds i Afrika? Eller hur tänker du att det annars skulle bli fler asylinvandrare som resultat? Menar du kanske att positiva asylbeslut skulle öka drastiskt ifall svenska Migrationsverkets personal får möjlighet att vara med på plats och utreda?

Du får gärna utveckla, för som sagt, jag förstår inte hur du menar.
Citera
2017-07-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferenc-Ferdinand

Medias synkrona narrativ: På grund av globalisering och det demografiska trycket i Afrika är migration till Europa oundviklig, vad vi än tycker.

Mitt - än så länge - solitära narrativ: På grund av globalisering och det demografiska trycket i Afrika är migration till Europa omöjlig, vad vi än tycker.

I båda fall handlar det om ett historiedeterministiskt budskap som syftar till att demoralisera. I en diskussion som flyttades till annan tråd, talades det om att black pill motståndarlaget, alltså få dem att internalisera en visshet om kommande nederlag. Motsatsen är att white pill den egna sidan om möjligheten till framgång.

Att tråden till stor del är svartpillrad framkom i debatten om den svartpillrade debatten på Gotland och följande dystopier av varierande halt och underhållningsvärde. Vi kan aldrig stoppa människor som verkligen vill migrera hit.

Vilket förstås är lika lite sant som att migrationsströmmar inte dessutom kan vändas. Eller att det enda styrmedlet är det vi eufeministisk kan kalla Kyeyunes ultimatum.

Dessa specifika utspel är inte det väsentliga, det är riktningen som är väsentlig - och ödesbestämd.

Kan vi med dagens biometriteknologi rigga upp kameror med facial recognition och utvisa varenda illegal som rör sig i varenda folkvimmel i hela EU? Finns teknologin att med satellit och drönare spåra varje gummiflotte på Medelhavet som saknar den senaste militära stealth-teknologin?

Svar ja. Den som menar att detta är omöjligt, påstår istället att en miljard afrikanska migranter eller två är ett "realistiskt" framtidsscenario.

Det här skulle vara ett bra ämne för Max Sjöbergs nästa sommarlovskrönika å G-P, om han vill skapa ett varumärke. Hellre än ytterligare någon "Dags att inte acceptera X, det är bättre med Y. Jag är en skön kille som gillar Y och andra bra grejor".

Jag vill tro på Max och kommer fortlöpande ge honom konstruktiv kritik och goda uppslag. "Den stora migrationsparadoxen" är en bra titel, Max.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor

Märkligt resonemang. "Flyktingkritisk mainstreammedia" - vad är det för fabeldjur? Och om det nu är omöjligt att stänga gränserna - hur ska Gürs miljon försörjas när den blivit Gürs hundra miljoner?

För du är medveten om att FN:s normalscenario är att Afrikas befolkning ökar med tre MILJARDER individer på några generationer? Min hypotes är att det kommer gå alldeles utmärkt att hindra dessa från att bli européer - och att det är betydligt lättare om ingen släpps in och de diasporor som redan finns på plats remigrerar.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Nu fortsätter tråden som vanligt. Och så länge Oyto skriver så tvingas vi följa den, trots 99% idioti, feghet och shillande.

Tack! Såvida du inte menar att en procent av det jag skriver är riktigt bra och resten är idioti, feghet och shillande...
Senast redigerad av oyto 2017-07-28 kl. 20:58.
Citera
2017-07-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Anna Dahlberg har förekommit en del i tråden genom åren. Jude, ickeantisemit eller under 100 i IQ? Då har du förmodligen hyllat henne när antisemiter som jag och... typ ingen annan... berättat om henne.

Hon twittrade precis om regeringskrisen. Sånt är bra att hålla koll på. För hon ville hålla koll på att inte "alliansen" gick utanför sina förutbestämda gränser:

https://twitter.com/_annadahlberg/st...97109769809920

Antalet ickeantisemiter, Avpixlatdårar eller "nånstans mellan M och SD"-dårar som drog en vettig slutsats efter den här informationen? Svar: Noll (0).

Jag reagerade också på det där. Hon är nog bara ett alibi som sagt. Och vad hon och liknande försiktiga kritiker skrev genom åren har haft 0 betydelse för utvecklingen. Först när katastrofen var ett faktum så började omsvängningen långsamt, medan de försiktiga kritikerna lever kvar i 2012 när det var kontroversiellt att ens antyda problem.

Men det är intressant att media så sammanhållet försöker förminska betydelsen och rent av etablera berättelsen om "nu är två sparkade, det är lagom, alliansen borde nöja sig, Hultqvist är ju så populär också". Som om det var någon sorts förhandling och inte ett fall där Ygeman och Hultqvist hållit information hemlig i en evighet. Så idiotiskt.

Jag påstår ju att mediakriget inte längre är ett krig om mångkulturen bara, utan om hela maktstrukturen. Media och opposition ser sig tvungna att skydda Löfvens lögn för att inte det ska bli extra val. Någon som kan få hela samhällsstrukturen att rasa. Även media och opposition riskerar att förlora sin makt om tilltron raseras helt, så de är tvungna att spela med och låtsas att situationen är hållbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in