2017-07-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Detta är nog en mer korrekt beskrivningen utav hans intentioner med kolumnen.

Kan garantera dig att Gür inte går Erdogans ärenden. Bör väl även påpekas att likt kriget i Syrien och kalla kriget, är mediekriget om mångkulturen allt annat än en svartvit historia.

Tror nog att många nationalister likt dig istället bör välkomna dessa invandrare som höjer sina kritiska åsikter mot den nuvarande politiken som allierade snarare än fienden. Jag är personligen övertygad om att nationalisterna behöver den mörkblåa borgerligheten för att vända skutan Sverige i åtminstone rätt riktning. Bland många i den mörkblåa borgerligheten finns även invandrare.

Det kan komma som en chock för dig, men man behöver faktiskt inte vara en helvit svensk för att värna om nationalstaten Sverige. I grund och botten handlar det inte om hudfärgen eller nationaliteten. Det handlar om mentaliteten, som förvisso oftast är ursprungen ur nationaliteten.

Att misstänkliggöra invandrare som faktiskt vill bevara den svenska kulturen, identitet och nationalstaten är ett förlorande koncept.

Även efterhandskonstruktioner kan stå stadigt. Om Gür eller Sanandaji ställer sokratiska frågor och låter sig övertygas om att det finns goda idéer kring återvandring som en motvikt till den dystopi de målar upp - så fine. Det kommer framtiden utvisa, förr snarare än senare.

Snarare tror jag att vi ser exempel på ett systemkritiskt grupptryck, där det bristfälligt tänkta blir påtalat och trovärdighet är en färskvara. Tack vare invändningarna har Gür kanske fått sig en tankeställare: Invänd inte mot fromma förhoppningar med än frommare förhoppningar och kalla det realism.

Att våga beskriva har rätt kort halveringstid som varumärke, vilket egentligen är det enda vi sett ansatser till i offentlig debatt. Att i nästa fas förtvivla och utlova icke-julklappar är ingen bra plattform.
Citera
2017-07-18, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det har ju ofta efterfrågats att de som nu håller på att ändra åsikt även skall be om ursäkt. Katerina Janouch gör just detta.
Citat:
Jag tänkte föregå med gott exempel och säga – förlåt, jag gjorde fel.

Hon ber om ursäkt dels för att ha medverkat i drevet mot Per Ström & dels för att ha hyllat brevbärarna som vägrade dela ut SD-valsedlar.
Citat:
Nu är det dock dags att be om ursäkt för de fula tillmälena och personangreppen. Ursäkten innebär inte att jag håller med Ström i alla hans åsikter och jag tycker definitivt inte att full jämställdhet råder, eller att män slutat förtrycka kvinnor. Däremot har jag ändrat uppfattning om den nästan absurda genusfixering som jag anser råder i samhället idag och har med sorg i hjärtat tvingats konstatera att den etablerade feminismen förvandlats till en ryggradslös irrlära som lierar sig med dem som verkligen förtrycker kvinnor i medeltida patriarkala strukturer, tusenfalt värre än dem som Pär Ström ansågs representera. FI-feminismen och genusvetenskapen skulle nästan kunna jämföras med en autoimmun sjukdom i samhällskroppen, en störning som urholkar både det sunda förnuftet och våra relationer.
.
Och faktiskt är jag benägen att skriva under på en av sakerna Pär hävdade: Att vi kvinnor inte behöver betrakta oss som offer, vi är starka nog att kunna stå upp för oss själva. Så jag sträcker ut en hand. Förlåt för att jag var oförskämd mot dig, Pär. Om du vill skriva en krönika hos mig är du välkommen. Kanske något om åren som gått och Åsiktskorridoren?

Citat:
Det andra jag vill ta upp och bemöta i den här texten är mitt stöd till kampanjen som drevs av Brevbärare mot rasism, som vägrade dela ut Sverigedemokraternas valsedlar inför valet 2014. Jag valde att stötta detta initiativ på Twitter, något jag trodde var bra då. Sedan dess har jag åtskilliga gånger fått frågan om jag fortfarande står för det jag gjorde. Jag kan säga att jag har ändrat uppfattning och förstått att metoden att sabotera vid ett val är fel väg att gå.
http://katerinamagasin.se/det-ar-dag...ag-gjorde-fel/

Hon visar även upp sina gamla inlägg på Twitter i all sin vidriga prakt.

Jag har länge hävdat att de första 5-10 journalister/politiker/skribenter som gör riktig avbön kommer också att bli förlåtna av de allra flesta. Sen är det försent & känns bara som kappvändning.

Citat:
Nu kanske du som läser undrar om jag kommit fram till dessa slutsatser genom att jag själv fått smaka både drev, häxjakt, misskreditering och utfrysning. Jag kan inte sticka under stol med att dessa erfarenheter gjort mig mer ödmjuk och gett mig större förståelse för dem som utsatts för liknande behandling. Så jag, nog har jag påverkats. Mina ögon har öppnats för mycket jag inte tidigare varit helt medveten om. Att själv ha bidragit, om än i väldigt begränsad omfattning, till att cementera en konsensuskultur känns såklart inte bra, och därför skriver jag den här texten, som ett slags gottgörelse.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-07-18 kl. 16:05.
Citera
2017-07-18, 16:09
Medlem
Den nu avlidne författaren och politikern Johnny Munkhammar skrev en intressant artikel om ekonomisk apartheid i Svensk Tidskrift år 2010. En medelväg där man slipper nedmontera välfärden totalt samtidigt som man slipper en panikartad och godtycklig repatriering. Droppen urholkar stenen så att säga.
Citat:
Idag finns cirka 3000 ekonomiska frizoner i världen. De har olika syften och utformning, men samtliga är avgränsade områden där ekonomisk aktivitet har underlättats. Med Göteborgs Stads hemställan till regeringen att utreda möjligheten till frizoner i Sverige har frågan aktualiserats.

Särskilda ekonomiska zoner går under många namn internationellt. Det de har gemensamt är att de är en avgränsad del av samhället som har fått speciella förutsättningar.

I Sverige har vi haft en tradition med frihamnar, från Marstrand till Malmö och Stockholm.

Ekonomiska frizoner kan också ha en särskild inriktning, som teknologi, export eller sjukvård.

I såväl USA som Frankrike och Storbritannien inrättades under 1980-talet särskilda zoner i stadsdelar med sociala problem.

Frizoner mot utanförskap måste bygga på relativt långtgående undantag för att leda till tydligt positiva effekter. Små förbättringar i förutsättningarna ger begränsade resultat.

Utformningen kan förfinas nu tack vare bred erfarenhet. Frizoner kan vara den mest verkningsfulla åtgärden mot utanförskap i Europas storstäder.
Ekonomisk apartheid = invandrare betalar lägre skatt och får lägre bidrag.

Johnny Munkhammar
Ledarskribent på Nerikes Allehanda och på Gotlands Tidningar. EU-expert och expert på omvärld och trender vid Svenskt Näringsliv, samt vid tankesmedjan Timbro. Förbundsstyrelseledamot i Liberala ungdomsförbundet 1996–1999.

Källor: http://www.svensktidskrift.se/frizoner-i-sverige/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Johnny_Munkhammar
Citera
2017-07-18, 16:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksarkivarien
Ekonomisk apartheid = invandrare betalar lägre skatt och får lägre bidrag.
Här skulle man ju kunna argumentera för att identitetspolitikens naturliga förlängning är att varje etnisk grupp skattar & betalar ut bidrag till den egna gruppen från den egna indrivna skatten.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-07-18 kl. 17:04.
Citera
2017-07-18, 16:45
Medlem
McAzs avatar
Jag tror att en stor del av lösningen står att finna i den rent ekonomiska biten. Där finns såväl incitamenten som de moraliska argumenten till repatriering. Migrationen är helt beroende av omfördelning av skattemedel, upphör detta upphör invandringen. Politikerna och deras aktivister kan tjata om att vi "har en skyldighet" att ta emot hundratusentals människor bäst dom vill men vi har definitivt inte någon skyldighet att försörja dem för all framtid. Det är två helt olika saker. Politikerna kan inte fortsätta såhär hur mycket de än vill för det är praktiskt omöjligt, av just ekonomiska skäl.
Det är inte moraliskt försvarbart att hävda att skattemedel, i den nuvarande omfattningen, ska gå till denna grupp. Inga politiker kommer för allt i världen kunna motivera detta resursslöseri. Sverige kan motivera det med att vi nu "tagit vårt ansvar" genom att ha gett skydd till många under en begränsad tid, "ingen kan göra allt, men alla kan göra något" s.a.s.

Stryps pengaflödet kommer många försvinna frivilligt, om man dessutom lockar med olika typer av återvändarbidrag tror jag vi åtminstone kan bli av med en stor del av alla dessa unga ensamma män som kommit hit på senare år. Den gruppen är sannolikt mycket rörlig och flexibel.
Senast redigerad av McAz 2017-07-18 kl. 16:49.
Citera
2017-07-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Stryps pengaflödet kommer många försvinna frivilligt, om man dessutom lockar med olika typer av återvändarbidrag tror jag vi åtminstone kan bli av med en stor del av alla dessa unga ensamma män som kommit hit på senare år. Den gruppen är sannolikt mycket rörlig och flexibel.
Vi kan ha en lång debatt i en annan tråd om vad som är "fri vilja", säljer den fattiga horan sin kropp frivilligt eller av nödvändighet.

Men jag tror framförallt att illusionen av frivillighet är nödvändig för att öka det psykiska välmåendet hos invandraren och minska spänningar mellan andra etniciteter och staten.

Alla som har tagit hand om galna personer vet att man inte ska hålla fast personer som får utbrott stenhårt. Man ska låta personen rycka på kroppen och slå mindre slag samtidigt som man kontrollerar personen vilket skapar illusionen av rörelsefrihet samtidigt som personen blir utmattad.
Citera
2017-07-18, 17:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Utan att ha läst blåmesens och bisittarens artikel i Exprimatet, endast det lilla citatet, så fås intrycket att det är ett långsiktigt projekt, som ska minska pushen från Afrika till Europa... Då kan man snacka om storstilade och långsiktiga planer. Detta är ett förhoppningsprojekt som prövats i över ett halvsekel.

Men vad är Mupparna beredda att göra för att stoppa folkvandringen från att välla in i Europa och landa i Sverige, nu? De som under deras senaste regeringsinnehav öppnade upp för massinvällningen utan dess like; bl a genom den famösa migrationsöverenskommelsen med Mp-stollarna 2011. Som en trotsig demonstration mot misshagliga SD och deras sympatisörer. Man måste då förstå att detta är helt och hållet taktiserande, på ett annat plan än det problemlösande, nationsräddande planet. Byråkratisering av politik som borde vara handfast realpolitik. Hur många kan det lura, i kampen om röster?

Blåmesen och bisittaren (tack för den formuleringen ) förespeglar, att "hjälpa människor på plats"= ökat bistånd skulle vara synonymt med ökad hjälp till flyktingläger/flyktingar i närområdet.

Mattias Karlsson har kommenterat på sin Facebook:

Klassisk lögnaktig globalist-retorik. Bara för att man inte vill att en korrupt, odemokratisk och ineffektiv monsterstat ska utvidga sin biståndsbudget på svenska skattebetalares bekostnad, så betyder inte det att man inte vill ha utökad flyktinghjälp i närområdet.

SD vill att Sverige skall styra sin egen biståndspolitik. Inte minst för att väljarna då kan utkräva ansvar och avsätta de ansvariga om verksamheten misskötts. Den möjligheten har inte väljarna i det odemokratiska EU-systemet. SD satsar överlägset mest av alla partier på hjälp i närområdet i vår budgetmotion i riksdagen. Dessa satsningar har Moderaterna gång på gång, på gång röstat ned.

Slutligen står Sveriges skattebetalare står nu inför en rejäl smäll när EU hotar med att chockhöja vår redan skyhöga avgift. I detta läget väljer Moderaterna alltså att ta strid för utökningar av EU:s budget. Med moderat politik blir det alltså mer pengar till EU och mindre pengar till svensk trygghet, svensk välfärd och effektiv flyktinghjälp i närområdena.

https://www.facebook.com/mattias.kar...97?pnref=story

Expressen borde rimligen tillåta en replik.
Citera
2017-07-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nu är det sommarledigt, hoppas folk har tid och lust att läsa ett längre inlägg om mediakriget.
Man får verkligen hoppas att medieaktörer nu börjar diskutera avveckling av det skyddade all-inclusive-boendet i Sverige när förhållandena i hemländerna återgått till acceptabla. Hur det än är, så får nog Gür anses vara ekonomiskt beroende av en navelsträng till en liberal mecenat, och kan knappast förväntas vara den som fortsätter diskussionen. Men en dörröppnare kan det vara. Tyvärr tror jag att utvecklingen går åt fel håll betydligt fortare än t ex politikernas beredvillighet att ta upp frågan om återvändande när skyddsskälen inte längre finns.

Det jag gillar med ditt inlägg är att du berör praktiska sätt att komma igång, även om det finns mycket där som jag också tror blir svårt. Jag håller med trådens chefsideolog att det är nödvändigt att sälja in ett gott och moraliskt oklanderligt budskap för att påbörja en dylik process. Sedan måste också det beska pillret sockerdrageras, men så fort människor känner att det är forcerat och ens är halvvägs mot ditt "Operation Lavemang" så kommer problem att tillstöta.

Allt måste läggas fram på ett fakta- och känslomässigt korrekt sätt och med en förståelse för svenskens rättvisepatos och känslosvall.

Punkt 1 är att i människors medvetande plantera det självklara faktumet att den svenske medborgaren inte kan förväntas försörja immigranterna. Inget utöver det enklaste logi och utfordring kan erbjudas. Den här tanken måste kunna förstås av gemene man utan årslånga argumentationer. Antingen tycker man att de ska försörjas, eller så tycker man det inte. Jag ser ingen öppning för de som skulle hävda att de ska försörjas "lite grann", eller att bidrag ska utgå 3 år, "men sedan så!". Antingen är man för, eller så är man emot, och sedan ska höga vederbörande pressas på vad de tycker. Politiker, och sådana som Gür, Heberlein, Teodorescu, m fl. Ja eller nej, vad är ert svar?

Punkt 2 är att acceptera att det förmenta skälet att de är här är för att de flyr krig och förföljelse. I och med detta är de UT-beviljade människorna förpliktigade att känna tacksamhet mot de enklare villkor som erbjuds i landet om man inte kan försörja sig. Det är enklare logement, tält eller stugbyar. Givetvis ingen "förnedring". Basal sjukvård. Barnen får gå i skola som drivs av lägrets egen personal på sina hemspråk. All skydd i världen mot bomber och granater tills hemlandet åter är säkert. Det är samma här, ingen 8-klöverist kan säga emot att människor ska ha skydd mot förföljelse. Tillsammans med ett ja på punkt 1 så följer med logisk deduktion även punkt 2.

Punkt 3 är att hela tiden poängtera att målet är återvändande till hemlandet när det är säkert. Åker man "hem" på semester är man givetvis förhindrad att komma tillbaka till Sverige på samma premisser som man kom hit först, så några kretsloppsmigranter vill vi inte se. Givetvis kan stöd utgå för hemresa och viss etablering i hemlandet. Däremot är jag lite skeptisk till storskaliga stöd till korrupta organisationer och regeringar i återvändarländerna, men om det kan vara en väg till att nå ett gott mål så varför inte. Visa mig den opinionsdrake som inte anser att återvändande ska ske när hemlandet är säkert, så ser du en som snart är tillintetgjord av "goda" debattörer.

Ovanstående punkter kan egentligen ingen mellanmjölkssvensk protestera emot. Att kombinera avskaffandet av pull-faktorer tillsammans med införandet av push-faktorer kommer att sätta igång en återvändandeprocess. Jag är visserligen pessimistisk att politiker kan ta till sig logiska resonemang, men förhoppningsvis kan en kader av mediakrigare komma fram i opinionen och driva på dessa. Den här tråden ligger i framkant och även om den kanske inte läses av så många som vi tror så är jag övertygad om att den kan så frön.

Om inte annat så kommer verkligheten snart att genomföra punkt 1 av sig självt, vartefter en exodus av både nysvenskar och pursvenskar kan förväntas.
Citera
2017-07-18, 20:34
Medlem
En sak som jag kom att tänka på nu är rätt så intressant. På Reinfeldts tid var det en självklar sanning att MENAiter som kom hit kunde bli lika produktiva som vilken svensk som helst.

Nu börjar det bildas en konsensus att de kommer att vara ett bidragsproletariat i tre generationer, och i så fall, varför inte tio generationer eller hundra?

Detta är alltså alltmer nu konsensusåsikten men ingen förklarar varför det är på detta sättet. Varför kan inte en somalisk pojke, född i Sverige och med extra stödinsatser i den svenska skolan bli överläkare eller ingenjör? Varför är han och hans efterkommande dömda till att utgöra ett bidragsproletariat?

Inga av de nya invandringskritikerna på högersidan vågar närma sig denna fråga, men kan vi verkligen ducka för den hur länge som helst?
Citera
2017-07-18, 23:14
Medlem
Hans Li Egnell tar upp trådens ämne de sista två dagarna (han är helt uppenbart en läsare).
Citat:
I den sakpolitiska verkstaden kokar emellertid allt ned till konkreta förslag. Här är den centerpartistiska optimismen inte fullt så imponerande. Det som Ådahls parti föreslår är nämligen klassiska liberala åtgärder för att öka incitamenten att arbeta och driva företag. Och visst, inget fel i det.

Bekymret här är inte att åtgärderna i sig nödvändigtvis är tokiga utan att de är till för att åtgärda helt andra problem än de som den centerpartistiska migrationspolitiken har skapat. Lägre anställningskostnader ökar inte asylinvandrares humankapital. Enklare regler för att starta och driva företag (vilket för övrigt inte alls är så komplicerat som C påstår) hjälper inte den som helt saknar utbildning eller ens har kapacitet att studera.

Det är som om centerpartisterna inte begriper vilka det är som har invandrat under de senaste decennierna. Har de ens kommit i närheten av en försörjningsstödsenhet ute i kommunerna för att se vilka människor som nu är här? Det verkar inte så.
http://www.fristad.eu/2017/07/tank-o...gra-losningar/

Hela inlägget är läsvärt. Hur käns det för liberaler nuförtiden? De surfar in på sin liberala favoritbloggare och får läsa det här. Snart har de bara DN kvar om de söker en stunds verklighetsflykt.
Citera
2017-07-18, 23:57
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Det jag gillar med ditt inlägg är att du berör praktiska sätt att komma igång, även om det finns mycket där som jag också tror blir svårt.

Visst är det långt ifrån självklart att det "löpande repatrieringsbandet" kommer att köras igång.

Det som krävs för en förändring är (1) att åtminstone regeringen anser det finns ett problem som ska åtgärdas, och (2) att massmedia inte längre anser att det finns tillräckligt mycket att vinna på att banka snyfthistorier i huvudet på politikerna.

Allt handlar om "berättelsen" eller "narrativet", dvs den rådande mentala modellen hos massmedia, politiker, och allmänheten.

Tills nyligen har narrativet varit att det är jätte-jätte-synd om alla som inte får stanna i Sverige, oavsett anledning. Oberoende av sanningshalten har tongivande delar av massmedia och politikerkåren använt detta narrativ till att öka sitt inflytande i samhället. Och det har fungerat. Väldigt bra. För vem kan förneka att samhället till stor del stöpts om i en postmodern form?

Nu sviktar det narrativet, men har långt ifrån förlorat sin nytta. Innan verkningsfulla åtgärder kan sättas in krävs det att narrativet överges av massmedia och politiker. Här är mot-narrativet "Två miljoner socialbidragstagare" en kraftfull murbräcka.

Citat:
Jag håller med trådens chefsideolog att det är nödvändigt att sälja in ett gott och moraliskt oklanderligt budskap för att påbörja en dylik process. Sedan måste också det beska pillret sockerdrageras, men så fort människor känner att det är forcerat och ens är halvvägs mot ditt "Operation Lavemang" så kommer problem att tillstöta.

Allt måste läggas fram på ett fakta- och känslomässigt korrekt sätt och med en förståelse för svenskens rättvisepatos och känslosvall.

Som sagt, jag tror det är dödfött att sälja in lösningar innan det finns en konsensus om att vi har ett stort problem.

Men det är bara första steget. Det är långt ifrån självklart att lösningen på "två miljoner bidragstagare" är repatriering och stängda gränser. Det kan lika gärna vara höjda skatter, nedskuren välfärd, ändrade arbetsregler, osv. Det spåret kan man köra på i många år till.

Om massmedia och de postmoderna politikerna gräver ner sig i den skyttegraven krävs det att SD får egen majoritet innan nåt ändras.

Grundbulten är alltså att massmedia överger sitt narrativ om att "ju fler invandrare desto bättre". Det tror jag inte händer innan det narrativet gör att de börjar förlora sitt inflytande.

När (om!) vi väl kommer så långt, då skapas nya narrativ som förmodligen gör att man inte alls behöver vara särskilt mjäkig i verkligheten. Det kommer inte att krävas stora återvändarbidrag etc. Massmedia och medelsvensson kommer att ha sin uppmärksamhet på nästa mode-grej som det ska snyftas om ("Sälklubbning del II - The Reboot"?).

Samtidigt snurrar det "löpande repatrieringsbandet" allt snabbare i den osynliga bakgrunden.

Till att börja med behöver det inte vara dimensionerat för mer än några hundra personer i månaden, som nu kan avvisas med tvång till säkra länder som vi mutar att ge dem PUT. Man börjar lämpligen med dömda våldtäktsmän och mördare. Är bandet väl igång och snurrar kan man sedan höja takten gradvis. En jumbojet som kör en vända om dagen ner till Afrika har en transportkapacitet på en miljon personer per mandatperiod. Easy come, easy go...

Citat:
Punkt 1 är att i människors medvetande plantera det självklara faktumet att den svenske medborgaren inte kan förväntas försörja immigranterna. Inget utöver det enklaste logi och utfordring kan erbjudas. [...]

Punkt 2 är att acceptera att det förmenta skälet att de är här är för att de flyr krig och förföljelse. I och med detta är de UT-beviljade människorna förpliktigade att känna tacksamhet mot de enklare villkor som erbjuds i landet om man inte kan försörja sig. Det är enklare logement, tält eller stugbyar. [...]

Punkt 3 är att hela tiden poängtera att målet är återvändande till hemlandet när det är säkert. Åker man "hem" på semester är man givetvis förhindrad att komma tillbaka till Sverige på samma premisser som man kom hit först, så några kretsloppsmigranter vill vi inte se. [...]

Ovanstående punkter kan egentligen ingen mellanmjölkssvensk protestera emot. Att kombinera avskaffandet av pull-faktorer tillsammans med införandet av push-faktorer kommer att sätta igång en återvändandeprocess.

Visst, rent moraliskt håller jag med om att dessa personer inte kan begära mer av oss.

Men i praktiken? Vi kommer att få många hundratusentals människor som i praktiken lever i miserabla flyktingläger under årtionden. Det kommer att bli en evig stor och värkande varböld i samhället. Jag ser inte hur massmedia nånsin kan släppa den saken. Det kommer att vara ett non-stop tjatande om hur vi måste öka deras standard. Och det kommer att få ett genklang hos svenskarna, hur väl man än motiverar det med fakta och logik. Lidandet hamnar för nära inpå knuten.

Det lidande som finns på andra sidan jorden syns däremot inte. Snabbt, hur många har dött i kriget i Kongo? Nån som hade rätt svar (fem miljoner människor)? Och hur mycket har ni läst om detta i svensk massmedia? Att moster Lisa fick filmjölk till middag på ålderdomshemmet i Sverige har varit en större nyhet.

Citat:
Att kombinera avskaffandet av pull-faktorer tillsammans med införandet av push-faktorer kommer att sätta igång en återvändandeprocess.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om bidragskranen sinar så kommer de flesta på andra tankar.
Det är inte så festligt att svälta i ett land med minusgrader.

Nej, det är verkligen inte festligt. Men allt beror ju på vad alternativen är.

I Johannesburg, Sydafrika, kryper temperaturen ner mot nollan på natten under deras vintermånader. Det går alldeles utmärkt att frysa ihjäl där. Trots detta finns det uppemot fem miljoner illegala invandrare i Sydafrika. Och det saknas ju inte marockanska gatubarn här på hemmaplan.

Jag har svårt att inse hur särskilt många av invandrarna i Sverige ger sig av frivilligt om de inte kan flytta till något annat västland. Och vilket land talar vi om isåfall? Tror tyvärr att det saknas en "bigger fool" som tar över svarte petter från oss.
Citera
2017-07-19, 00:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hans Li Egnell tar upp trådens ämne de sista två dagarna (han är helt uppenbart en läsare).

http://www.fristad.eu/2017/07/tank-o...gra-losningar/

Hela inlägget är läsvärt. Hur käns det för liberaler nuförtiden? De surfar in på sin liberala favoritbloggare och får läsa det här. Snart har de bara DN kvar om de söker en stunds verklighetsflykt.

Liberaler som i folkpartister? De läser väl inte alternativmedia. Lyssna på fd folkpartisten Svansbo på radio frihetligt, så får du lära dig hur de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in