Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Det skulle vara jättepraktiskt om de vore synkroniserade. Då kunde man koncentrera motelden till en enda svag punkt. Ungefär som Star Wars I: The Phantom Menace. Om man neutraliserar det stora kontrollskeppet i skyn så slocknar alla battledroids nere på marken och sen kan alla jubla och fira segern.
Tyvärr förminskar du problemet med det synsättet. Det är mycket värre än så. Som Tino sa i samma klipp: "bland makthavare och eliten handlar det om en sekulär religion, en sekulär puritanism". Predikanter behöver ingen synkronisering för att sprida samma evangelium, de behöver bara dela samma grundtro. En pingstpastor i Ystad måste inte sitta i telefonkonferens med en pingstpastor i Haparanda varje vecka och bah "det är viktigt att vi håller SYNKEN, broder!". Det finns ingen PK-höna du kan hugga huvudet av och vänta på att den ska sluta springa runt. PK-religionen är autonom, den bor i varje individuell fjäder på hönan.
En ytterligare och ännu mer skrämmande aspekt av problemet är att PK är en religion där även dess påvar tror på den. Det är inte som scientologi där L Ron Hubbard och åtminstone det översta ledet av chefer som löd direkt under honom visste mycket väl att alltihop bara var en cynisk scam. PK-religionens översta överkuckus i Sverige sitter inte som Hubbard och skrockar "hahaha, suckers!" i Rolls-Roycen på vägen till banken, de sitter själva på kammaren och ber på blodigaste allvar till PK-gudarna i skyn "O Allaslikavärde, allsmäktiga värdegrund, förbarma dig över oss, fräls oss ifrån dödsknarkarnazisterna i SD, låt vår vänsterliberala godhet stråla som en fyrbåk i ondskans mörker och må locktonerna från vår änglakör dra till sig all världens utsatta på det att de må finna lyckan i djupet av den varma outsinliga källa som är svenska skattemiljarder".
Så fundera istället över hur man ska göra för att dränera PK-religionen på hela dess magiska kraft, så att varje enskild troende tappar tron. Så att den "avfrälsning" som Marteus och Birgersson genomgått sprider sig lika snabbt som rockringen, jojon, kuben och fidgetspinnern. Vi har bevisligen lyckats "av-rella" Sverige förr. Vi har besegrat både väckelserörelsen och nykterhetsrörelsen. Då ska vi väl kunna brotta ner allaslikavärdegrundrörelsen också, borsta av oss och gå vidare. Två puritanska rörelser down, one to go.
Jag tror att det du säger på det mesta stämmer. Journalisterna har inte månatliga möten för att komma överens om vad man ska skriva nästa månad. Jag är dock inte helt säker på att inte
ägarna har det (dock ej månatliga), även om det låter konspiratoriskt. Men kanske man är kompisar, ringer ibland, sitter i samma styrelse, träffas på samma regatta. Det behövs inte sägas så mycket, alla vet vad som gäller för att få har kvar snabeln i syltburken. Vilket inte minst sipprar nedåt och så klart gäller för journalisterna också, det är ju uppenbarligen inkompetensprincipen som reglerar anställningarna (spelad sådan, mest handlar det om lojalitet och lydnad - som på de flesta andra företag) av MSMs journalister.
Vad som framförallt fick mig att börja tro på någon sorts synkronism, var den orkan av pro-flyktingpropaganda som startade redan på våren 2015 - innan Migrationsverket och politiker sade sig veta att vi stod för en anstormning (även om vi här visste tidigt började misstänka vartåt det barkade, det fanns förstås tecken i skyn). Jag har aldrig förr eller senare varit med om något liknande. Varken Hitler-Tyskland eller Sovjet skulle så skickligt och massivt kunnat orkestrera en så långvarig och kraftfull kampanj. Det som allra mest förvånade mig var hur den så likartad både i tid och uttryck, och plötsligt "fanns" i all västländer. Var det en slump?
Men låt oss för ordningen skull säga att du har rätt ändå, att PK är en hydra, men en okoordinerad sådan, bland eliten. Då tycker jag att den näst bästa förklaringen är (och vilken inte utesluter ägarsynkromet), denna förklaringsmodell av Peter Eliasson. Tyvärr kommer jag inte åt hans DN-debatt-artikel, men han gjorde, åtminstone initialt, en god insats hos Nordengren
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6722826
Då handlar det alltså mer om att rädda ansiktet, att eliten aldrig tidigare har startat ett stort prestigeprojekt, där man så flagrant och synligt misslyckats. Nu jobbar de alltså på redaktionerna och bland de politiska stugorna med all den damage-control de kan uppbåda. I denna damage-control ingår som något självklart att kämpa med näbbar och klor för att hålla SD borta från maktens grytor, inte för att de är onda, men för att de hela tiden haft rätt. Skulle eliten tvingas välja, så ser de det nog som viktigare att hålla SD nere, än att visa "humanism" mot "flyktingar" och bevara gränserna öppna. Det var länge sedan humanism var inblandad i denna fråga, om någonsin.
Men hur gör man det. Det vill säga, hur räddar PK ansiktet, och hur räddar PK landet utan att förlora ansiktet. För oss vanliga dödliga är det här inga svåra frågor. Det är väl bara att säga som det är till oss svenskar, tycker vi. Så gör vi varje dag på jobbet, och så ordnar man det, svenskt pragmatiskt. Men här lär det dröja. Det kan ta lång tid att ordna ansiktsdragen.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Så fundera istället över hur man ska göra för att dränera PK-religionen på hela dess magiska kraft, så att varje enskild troende tappar tron. Så att den "avfrälsning" som Marteus och Birgersson genomgått sprider sig lika snabbt som rockringen, jojon, kuben och fidgetspinnern. Vi har bevisligen lyckats "av-rella" Sverige förr. Vi har besegrat både väckelserörelsen och nykterhetsrörelsen. Då ska vi väl kunna brotta ner allaslikavärdegrundrörelsen också, borsta av oss och gå vidare. Två puritanska rörelser down, one to go.
Bra formulerat, men jag undrar om inbördeskriget hinner före? När PK blivit religion är det svårare, för då biter förstås inte fakta. Så kanske är det ändå maktstrukturerna vi måste ge oss på? Eller kommer det gå den andra vägen från arg gräsrot i ett havererat Sverige till dess att t.o.m. DN tvingas byta chefredaktör, samt göra avbön, av rädsla för den då argt okontrollerbara hopen? Det kan gå hur som helst nu känns det som. Det troligaste är kanske dock att det slutar med en liten utdragen poff. Så var Sveriges saga all.