2017-08-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Virtanen är inte svensk eftersom "svensken" är hans Andre. Samma koncept hos fransmannen longbow4y postar om. De har helt enkelt bytt lag. Det är inget konstigt med det, det är deras rätt. Problemet är att de påstår sig tala för vårt lag.

Just detta har jag funderat på. När jag talar om "svenska folket" idag så menar jag bara den del som inte driver PK agendan. När det blir tal om att utvisa utlänningar så inkluderar jag även PKisterna. Samhället har blivit så polariserat av PKismens försök att tvinga på oss en ny kultur att det idag är ett land med två kulturer (plus invandrarna förstås). Jag tror inte det fungerar att leva tillsammans efter detta. Det är för mycket hat och ilska mot eliten redan nu innan deras kontroll ens hunnit släppa.
Citera
2017-08-26, 17:43
Medlem
Svensk media har på den allra senaste tiden skruvat upp tonläget ordentligt och har i mångkulturellt hänseende gått från lögnaktig och upprörande till rent av osmaklig och motbjudande. Trumphatet har ju varit massivt från dag ett men har efter Charlottsville antagit närmast barocka nivåer. Det spekuleras till och med att Trump är sinnesjuk och kan avsättas på den grunden. Den rättmätiga protest som framfördes vid Medborgarplatsen mot att Sverige inte utvisar medelålders hazarer som låtsas vara barn, som har fått avslag i tre instanser och som uppenbarligen befinner sig i landet olagligt har väckt rabiata ramaskri i varenda tidning. Debattinlägg från PK- och batikskribenter fullkomligt haglar för tillfället, i synnerhet beträffande hazarerna . Springare och Janouch polisanmälda samtidigt som för etablissemanget misshagliga websidor har börjat stängas ned (inte i Sverige ännu vad jag vet men det är väl bara en tidsfråga ). Den absolut enda orsaken till att AKB tvingades avgå var på grund av "flörten" med SD och det absolut enda som är av vikt för hennes efterträdare är att ordentligt stänga dörren mot SD. Allting annat är oväsentligt. The list goes on and on and on om man tittar till den större bilden.

Förnuftets röster är få och märkbart återhållsamma för tillfället. SD har överhuvudtaget inte setts till på den här sidan Almedalsveckan. MSM har lanserat valkampanjen redan nu och tonläget kommer bara bli värre och värre och påhoppen allt grövre. Om tonläget är så pass skruvat nu kan man ju bara föreställa sig stormvinden när SD väl vaknar till liv. Skulle SD parkera stabilt på plus 30 % i mätningarna under 2018 börjar jag så smått undra om vi får något val nästa september. Det här känns inte bra.
Senast redigerad av Runningonempty 2017-08-26 kl. 17:46.
Citera
2017-08-26, 17:58
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu är man militant om man är emot invandring enligt (S)R som kommenterar Åkessons tal såhär:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6764257

Allt mer pekar på att en "liberal intervention" förbereds.

Vad menas med liberal intervention? Hur skulle en sådan se ut?
Citera
2017-08-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså: det handlar inte om tilltals pronomen utan om pronomen i tredje person. Hur fan ska man kunna veta hur någon därborta i hörnet vill bli omnämnd i samtal mellan första och andra person. Och detta under straffansvar. Helt snurrigt.

Man tar reda på vilket pronomen vederbörande föredrar och skriver sen upp det i sin mobiltelefon. Om man glömmer en persons valda pronomen är det bara att ta upp mobilen och kolla. Superenkelt.
https://youtu.be/SiijS_9hPkM?t=5m15s
Citera
2017-08-26, 18:28
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Just detta har jag funderat på. När jag talar om "svenska folket" idag så menar jag bara den del som inte driver PK agendan. När det blir tal om att utvisa utlänningar så inkluderar jag även PKisterna. Samhället har blivit så polariserat av PKismens försök att tvinga på oss en ny kultur att det idag är ett land med två kulturer (plus invandrarna förstås). Jag tror inte det fungerar att leva tillsammans efter detta. Det är för mycket hat och ilska mot eliten redan nu innan deras kontroll ens hunnit släppa.

Så resonerar inte jag - för det du beskriver är en typisk PK-error logik som går ut på att sabba rationellt tänkande. Enligt ditt resonemang så borde svenska brottslingar bli av med svenska medborgarskap och utvisas tillsammans med kriminella invandrare.

Tvärtom tycker jag att det svenska folket består av oss svenskar - medan invandrargrupper och svenskar tillsammans utgör den svenska befolkningen. En väsensskild skillnad.

Utifrån mitt resonemang får man acceptera att det finns svenska brottslingar och dom ska vi själva ta hand om. Ingen annan. Liksom det finns svenskar som har varit svaga i sinnet och därför blivit PK-människor. Dom ska vi acceptera och försöka förmå tänka om och tänka rationellt.
Citera
2017-08-26, 19:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Svensk media har på den allra senaste tiden skruvat upp tonläget ordentligt och har i mångkulturellt hänseende gått från lögnaktig och upprörande till rent av osmaklig och motbjudande. Trumphatet har ju varit massivt från dag ett men har efter Charlottsville antagit närmast barocka nivåer. Det spekuleras till och med att Trump är sinnesjuk och kan avsättas på den grunden. Den rättmätiga protest som framfördes vid Medborgarplatsen mot att Sverige inte utvisar medelålders hazarer som låtsas vara barn, som har fått avslag i tre instanser och som uppenbarligen befinner sig i landet olagligt har väckt rabiata ramaskri i varenda tidning. Debattinlägg från PK- och batikskribenter fullkomligt haglar för tillfället, i synnerhet beträffande hazarerna . Springare och Janouch polisanmälda samtidigt som för etablissemanget misshagliga websidor har börjat stängas ned (inte i Sverige ännu vad jag vet men det är väl bara en tidsfråga ). Den absolut enda orsaken till att AKB tvingades avgå var på grund av "flörten" med SD och det absolut enda som är av vikt för hennes efterträdare är att ordentligt stänga dörren mot SD. Allting annat är oväsentligt. The list goes on and on and on om man tittar till den större bilden.

Förnuftets röster är få och märkbart återhållsamma för tillfället. SD har överhuvudtaget inte setts till på den här sidan Almedalsveckan. MSM har lanserat valkampanjen redan nu och tonläget kommer bara bli värre och värre och påhoppen allt grövre. Om tonläget är så pass skruvat nu kan man ju bara föreställa sig stormvinden när SD väl vaknar till liv. Skulle SD parkera stabilt på plus 30 % i mätningarna under 2018 börjar jag så smått undra om vi får något val nästa september. Det här känns inte bra.

Just den fetade meningen är väldigt intressant om man vill studera mediernas agendadrivande berättande om mångkulturen. Allt sedan moderaterna stod på sin opinionsmässiga topp någon gång runt valet 2010 så har opinionsstödet varit i utförsbacke. Att medierna så ensidigt fokuserar på den, i sammanhanget, lilla sättningen som sker efter SD-flörten under januari är verkligen avslöjande.

Medierna agerar på exakt samma sätt som man ofta anklagar Donald Trump för, att man tar en detalj ur sitt sammanhang och blåser upp den bortom alla rimliga proportioner.
Citera
2017-08-26, 19:58
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty

Ja, det börjar bli lite ängsligt bland journalisterna. Den stinkande pöblen vägrar rätta sig efter vad de styrande befaller dem att tycka. Trots alla argument om fördelarna med pizza och Zlatan så vägrar Nisse i Hökarängen att ta till sig hela den mångkulturella skapelsens frälsning.

Lite bimboanalys från Jenny Strömstedt kanske kan klargöra hur "eliten" uppfattar folket.

Citat:
Något gör ont i invandrarfienderna, men vad är det egentligen som värker?

Ingen kan längre säga att det inte finns utrymme att uttrycka alla sorters åsikter i det här landet längre. Det går att säga nej till invandring på bästa sändningstid i tv utan att kedjas fast vid skampålen, bara fem år efter den hetsiga diskussionen om debattrubriken ”Hur mycket invandring tål Sverige” i samma kanal.

Själva migrationspolitiken borde inte heller hetsa upp de invandrarfientliga med tanke på att antalet asylsökande sjunkit drastiskt med nuvarande regler.

Vad är det för inre strid som får vuxna människor att på allvar skrika om batikhäxor och hopp om ond bråd död åt de som kommer med mat åt ungdomar som strejkar. Varför står de på ett torg och hytter åt fredliga flyktingar vars enda vilja är att få fullfölja sitt liv största ansträngning, när deras agenda redan är en del av etablissemangets?

Rädslan, förklarar någon. De skjuter ju ihjäl varandra, invandrarna, och våldet påverkar allas livsmiljö. Samtidigt upprepar forskare med dårens envishet att det ökade dödliga våldet bland unga kriminella inte har något att göra med invandring utan med klass. Skjutanden är gängrelaterat och har brutit ut efter årtionden av felaktiga prioriteringar i de utsatta förorterna.

Jamen, de marockanska gatubarnen som kommer gömda i lastbilar och som sniffar, snattar och rånar pensionärer, vem blir inte vettskrämd när ett gäng ungar klättrar in i lägenheten mitt i natten och länsar den på telefoner och paddor medan man själv ligger och sover?

De marockanska gatubarnen, just nu omkring 200 i Stockholm, har ingenting med invandring att göra. De är oftast barn, ibland mycket små, som smugglat sig in i landet eftersom deras tillvaro i Marocko är mindre attraktiv än att driva runt i en okänd stad, begå brott för att kunna köpa droger, och själva utsättas för både våld och sexuella övergrepp.

När allt annat är borta återstår bara en parameter.

Avundsjuka.

De arga och ilskna anser sig förfördelade av samhället. Så kan det vara.

Men det rimliga vore då att lägga energin på att formulera den egna förlusten i stället för att gnälla över vad andra fått, på att högljutt slåss för att förbättra de egna livsvillkoren i stället för att förstöra för andra som kämpar.

http://www.expressen.se/kronikorer/j...-alla-asikter/

Lite lustigt att man under denna intelligensbefriade krönika om samhällets förträfflighet kan se denna rubrik:

Kriminella gängen sätter skräck på akuten: "De har ingen respekt"

Läser man ingressen kan man ta del av följande:

Citat:
MALMÖ. De vill rädda liv. Men de får höra att de ska våldtas och dödas. Vårdpersonalens egen berättelse om arbetet med gängkriminella vittnar om en ny vardag av dödshot och våld på Sveriges sjukhus.

http://www.expressen.se/kvallsposten...ingen-respekt/

Aha. En "ny" vardag alltså. Det kan vara något Jenny Strömstedt kanske inte känner till eftersom hon inte behöver ta sig till aktuen på fredagskvällar i Malmö särskilt ofta. Privat vårdcentral i Stockholms innerstad är nog att föredra för henne.

Ibland undrar jag om det inte är så att journalisterna medvetat har börjat trolla med invandringskritiker. Så jävla verklighetsfrånvända som dom ger uttryck för att vara i sina artiklar och krönikor kan det väl ändå inte vara? Dom måste driva med sina motståndare och måla ut sig själva precis så stereotyp som de anklagas för att vara.
Citera
2017-08-26, 20:21
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Just den fetade meningen är väldigt intressant om man vill studera mediernas agendadrivande berättande om mångkulturen. Allt sedan moderaterna stod på sin opinionsmässiga topp någon gång runt valet 2010 så har opinionsstödet varit i utförsbacke. Att medierna så ensidigt fokuserar på den, i sammanhanget, lilla sättningen som sker efter SD-flörten under januari är verkligen avslöjande.

Medierna agerar på exakt samma sätt som man ofta anklagar Donald Trump för, att man tar en detalj ur sitt sammanhang och blåser upp den bortom alla rimliga proportioner.

Lär ju bli väldigt intressant att se reaktionerna efter att M tagit avstånd mot SD och fortsätter sjunka. Reinfeldt-effekten är just det: det går inte att närma sig SD och det motsatta ger samma resultat. Partiet är i stort sett förstört om man menar att det kan bli större än 20 procent.

En viktig utveckling blir således att SD kan bli större än Alliansen. Snackisen var först att SD var tredje största parti till att bli andra största. Nu kommer snart att man är ett eget block större än de borgerliga. För vår del betyder det mycket. Alternativ media har skapat SD och blir en viktig aktör i riksdagen. Det handlar inte längre om om vänster och höger utan likväl om ett alternativ.

Efter valet 2018 blir det tydligt att vi hamnar i en diskussion om en slags tvåstatslösning: globalister mot nationalister. De som är för fri invandring kontra kritikerna. Segern är ju given liksom i denna tråd i mediekriget. Utan folk är man ingenting.
Citera
2017-08-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Professor Jordan Bernt Peterson är i sanning en hjälte.

En detalj angående den postmoderna vänsterns sinnessjuka krav: Ontarios nya lag gäller alltså att identitetsförvirrade människor skall få kräva att omtalas med helt självvalda pronomina. Eftersom tilltalspronomenet fortfarande är "you" för samtliga blir det ännu knasigare. På något sätt skall var och en av dessa förvirrade människor snappa upp om de omtalas i tredje person med det pronomen som den själv har hittat på.

Den västerländska civilisationen hänger verkligen på repen i boxningsringen.

När jag hör och ser sådan här dårskap spelas upp på första parkett så kan jag inte sluta att tänka på kulturrevolutionen och vad som hände med de nyttiga" rödgardisterna. De sändes som ni vet ut på landet för att "leva som sig bör" (till den kargaste delen av Kina), är det vad som väntar de här hemma som satt sig på alltför höga hästar?
Citera
2017-08-26, 21:31
Medlem
rough-justices avatar
Efter det att USAs sittande president Donald Trump i vintras skändade - den av Peter Wolodarski och Stefan Löfvén - så omhuldade Sverigebilden, reste den amerikanske frilansjournalisten Tim Pool till Sverige för att ta reda på hur det verkligen är ställt här. Många förfasades över att svenskar anställda i den offentliga sektorn ställde upp på intervjuer fullständigt maskerade och med speakerröst så att ingen kollega skulle kunna identifiera sanningssägarna.

Den här gången har BBC skickat en kvinnlig arabisk reporter till Sverige för att än en gång göra fallskärmsjournalistik på bästa sändningstid. De brittiska tittarna får lyssna på intervjuer med muslimska invandrare som är maskerade ända upp till hårfästet. För att säkerställa total anonymitet så hoppar skådespelare in och läser upp muslimernas berättelse från ett förlorat land.

BBCs team reser från invandrarghettot Rosengård i Malmö till invandrarghettona utanför Göteborg och intervjuar avhoppare från den Islamiska Staten, IS, en desillusionerad integrationspolis i stadsdelen Angered och invandrare som belåtet berättar att den svenska polisen har retirerat från deras territorier.

Några sidor bak i den här tråden var det nån som skrev att när ett lands folk tvingas uppsöka utländsk media för att få en korrekt verklighetsbeskrivning så är det kört. Då har media retirerat från sin roll som den tredje statsmakten vars uppgift är att förmedla en sann bild av verkligheten så politiker kan fatta adekvata beslut - och vanligt folk känna sig säkra på att korruption inte brer ut sig.

Här är alltså två exempel på fallskärmsjournalistik i mångkulturens Sverige - nästa steg blir väl att utländsk media skickar sina krigskorrespondenter hit för att följa stridigheterna så som Magda Gad har gjort i islamistfästet Mosul i Irak?

Får vi inte ordning på Sverige snart så återstår ingenting annat än ruiner av landet Sverige.

Här är BBC-reportaget som aldrig kommer att visas av vare sig SVT eller den fria Bonnierpressen:
https://player.vimeo.com/video/18761...e=0&portrait=0

Vilken är rubriken på BBC:s reportage? Naturligtvis "Sweden's export of Jihadists".
Citera
2017-08-26, 21:48
Medlem
Ferenc-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
När jag hör och ser sådan här dårskap spelas upp på första parkett så kan jag inte sluta att tänka på kulturrevolutionen och vad som hände med de nyttiga" rödgardisterna. De sändes som ni vet ut på landet för att "leva som sig bör" (till den kargaste delen av Kina), är det vad som väntar de här hemma som satt sig på alltför höga hästar?

Ja, de kommer behöva leva som sig bör, och det kommer både innebära en chock och ett gigantiskt paradigmskifte.

Tidigare har det alltid funnits en reträtt, några år på landsortspressen, skriva för någon facklig tidning, om det vill sig illa för en reklampublikation eller intresseorganisations media.

Om inte det har dessa mediamakthavare alltid kunnat skapa någon valfri "ideell"intresseorganisation med "behjärtansvärdt syfte" (läs: i linje med rådande trend). Just nu naturligtvis integration och "värdegrunden" och "allas lika värde". Inga större hinder för dessa proffs på att söka bidrag, formulera slående syften och med rätt försänkningar inom de statliga organisationer som ska ösa ut skattemedel.

Med försörjningen ordnad är det inga problem att hänga på twitter 8 timmar om dagen och skapa sig ett namn, hålla sitt namn aktuellt, eller rehaba ett fallet varumärke.

Alla dessa möjligheter till betald åsiktsbildning måste sopas av bordet. Äkta engagemang kräver inte ett flöde skattemedel för att hålla igång, detta flöde finansierar endast vänsterns livränta, eldar på "aktivister" som på heltid kan vänstervrida debatten på konstgjord väg, skapa en helt igenom falsk bild av vad "vox pop" är.

Vi lever i ett sjukt samhälle, och diagnosen får under inga omständigheter ställas.

https://unvis.it/vistarinteut.org/ca...rinteut-inlagg
Citat:
ASYLRÄTTSBYRÅN LAGBORG JURIDIK. Rörelsen #vistårinteut har ett nära samarbete med asylrättsbyrån Lagborg

Cui bono?
Senast redigerad av Ferenc-Ferdinand 2017-08-26 kl. 21:57.
Citera
2017-08-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De agerar som självutnämnda ombudsmän för en grupp som inte utsett dem. Inte bara det. De utser också denna grupps fiender, och tar dessa fiender som sina egna fiender då de är emot "deras" grupp. När de blir ombudsmän för migranter blir migrantmotståndarna deras fiender.

De adopterar en eller flera svaga grupper i samhället och överför sina beskyddarinstinkter på dessa grupper. Helt på eget bevåg.

Men vad är det för mekanism som gör att detta är så populärt idag? Är det helt enkelt överskott på omsorgskapacitet som måste få komma ut på ett eller annat sätt? Förr hade man stora familjer att ta hand om idag skaffar man sig stora grupper att bekymra sig om.

Är det helt enkelt hormonstyrt?

Tror helt enkelt det styrs av de regler som gäller inom den stockholmska ankdammen. Där har i åratal funnits goda karriärmöjligheter för de med rätt budskap, och det har utnyttjats av alla möjliga självutnämnda talesmän - både svenska och invandrade. Bara kolla typexemplet Behrang Miri, som har skapat sig en hel karriär genom att vara någon slags talesman för alla förfördelade invandrarkids från Malmös problemområden. I själva verket kommer han utifrån, precis som Virtanen, och har bara tagit på sig en roll som representant. Han har med sin uppväxt i medelklass-Lund (Vildanden) ungefär lika mycket erfarenhet av hur det är att växa upp på Hermodsdal eller Lindängen som Virtanen har - skillnaden är bara att han har kunnat spela blattekortet.

Det intressanta - och i sammanhanget verkligt talande - med dessa representanter är att de också till 100% följer spelreglerna inom det svenska PK-etablissemanget, trots att gruppen de "representerar" ofta är betydligt mindre PK än SD. Det är ju också därför folk som tex Hanif Bali och Tino Sanandaji retar livet ur dem - de är invandrare, men de har inte de "godkända invandraråsikterna". Följdaktligen riskerar de att sticka hål på "representanternas" lögner och därigenom ta ifrån dem deras karriärmöjligheter.

Skulle snarare säga att det är plånboksstyrt.
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2017-08-27 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in