2017-06-04, 17:44
Medlem
De flesta har säkert sett intervjun med Gudrun Schyman gjord av lokaltidningen.se.

Vad jag inte fattade första gången jag läste den var att journalisten var Markus Celander, gift med dissidenten Maria Celander. Det var alltså inte ett "olycksfall i arbetet" utan en journalist som inte delar värdegrunden. Schyman måste ha blivit chockad när hon insåg det, kanske halvvägs in. Om svenska journalister på riksplanet hade haft denna inställning så hade Schymans karriär varit över för flera decennier sedan, kanske redan innan den börjat, men så funkar det inte i Stockholm som alla vet.

En annan sak jag tänkte på var hur ineffektiv Schymans taktik att unvika frågorna och byta samtalsämne är i skrift. Dessa långa meningar utan innehåll fungerar i TV men verkligen inte i skrift.

Kommer bli svårt för Markus Celander att flyga under radarn i framtiden. Svårt att få folk att ställa upp på intervjuer misstänker jag.
Senast redigerad av Friherr 2017-06-04 kl. 17:48.
Citera
2017-06-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De flesta har säkert sett intervjun med Gudrun Schyman gjord av lokaltidningen.se.

Vad jag inte fattade första gången jag läste den var att journalisten var Markus Celander, gift med dissidenten Maria Celander. Det var alltså inte ett "olycksfall i arbetet" utan en journalist som inte delar värdegrunden. Schyman måste ha blivit chockad när hon insåg det, kanske halvvägs in. Om svenska journalister på riksplanet hade haft denna inställning så hade Schymans karriär varit över för flera decennier sedan, kanske redan innan den börjat, men så funkar det inte i Stockholm som alla vet.

En annan sak jag tänkte på var hur ineffektiv Schymans taktik att unvika frågorna och byta samtalsämne är i skrift. Dessa långa meningar utan innehåll fungerar i TV men verkligen inte i skrift.

Kommer bli svårt för Markus Celander att flyga under radarn i framtiden. Svårt att få folk att ställa upp på intervjuer misstänker jag.

Har sett många länka till den där, men utgick från att Gudrun lyckades framstå som idiot på egen hand, och det är ju ingen nyhet. Det intressanta är helt klart att se hur illa det går när en journalist faktiskt ställer riktiga frågor till PKister.

Antagligen är det här bara början. Fler kommer antagligen ställa något tuffare frågor och då går det snabbt. Inget i PKismen klarar en riktig granskning.

Sen gillar jag hur hennes dryga härskartekniker också framgick tydligt i text t.ex.:
Citat:
Jo, men det förstår jag ju.
– Ja, det förstår du ju.
Citera
2017-06-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Citat:
Jag har heller aldrig sett dem diskutera vad vi ska göra för att förhindra att omkring 17 kvinnor varje år mördas av sina män i Sverige, och det är inte av Muhammed, utan av Magnus.

Det är alltså INTE "Muhammed", utan "Magnus" som mördar sin kvinna. Invandrade män är alltså underrepresenterade bland kvinnomördare i nära relation med offret? Enligt vilken statistik då?
Citera
2017-06-04, 20:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Har sett många länka till den där, men utgick från att Gudrun lyckades framstå som idiot på egen hand, och det är ju ingen nyhet. Det intressanta är helt klart att se hur illa det går när en journalist faktiskt ställer riktiga frågor till PKister.

Antagligen är det här bara början. Fler kommer antagligen ställa något tuffare frågor och då går det snabbt. Inget i PKismen klarar en riktig granskning.
Det är vid dessa tillfällen man ser vidden av medias förräderi. Så fort någon journalist ställer ens de mest basala motfrågorna så faller hela den ondskefulla postmarxistiska agendan ihop som ett korthus. Men på 25 år har ingen i media ställt några sådana frågor. Sveket är ofantligt & oförlåtligt.
Citera
2017-06-04, 20:45
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är vid dessa tillfällen man ser vidden av medias förräderi. Så fort någon journalist ställer ens de mest basala motfrågorna så faller hela den ondskefulla postmarxistiska agendan ihop som ett korthus. Men på 25 år har ingen i media ställt några sådana frågor. Sveket är ofantligt & oförlåtligt.

Att ingen journalist har ställt besvärande frågor som raserar PK-bygget kan ju bero på att det skulle gå emot de stora medieägarnas intressen. Massmedieägare som har ett intresse av PK som syntax error för logiskt och rationellt beslutsfattande.
Citera
2017-06-04, 20:48
Medlem
Passepartouts avatar
Sektmedlemmar (med eld i hjärtat och rök i huvudet), går bananas över den fria tanken; Hakelius gör en magnifik kontring i Expressen:

Citat:
Jag har förstått av mina Marco Polo-vänner att Twitter har en söt liten fågel som symbol. Jag trodde att det var en skojig självironi, som hade att göra med begreppet "fågelhjärna". Mina världsvana vänner påstod att det inte alls var så. De påstod att "Twitter" betyder "kvitter". Att tanken är att livet på Twitter ska kännas lite som att gå på en försommaräng och höra lärkorna drilla.
Friskt och livskraftigt.

Och så kanske det är. Vad vet jag? Men ju mer jag hör från mina Marco Polare, desto mer skeptisk blir jag till den där söta lilla fågeln. Det finns ju så många andra lämpliga symboler. Parasitsvamparna cordyceps, till exempel. De tränger in i fullt fungerande, förnuftiga myror och äter upp deras hjärnor, så att inget vett finns kvar. Sedan skickar svampjäveln upp sin stolta fruktkropp ur myrkadavret och sprider giftiga sporer över allt vett i närheten.
Nog känns det bekant, ni twittrare?
http://www.expressen.se/kronikorer/j...uppfattningar/
https://unvis.it/expressen.se/kronik...suppfattningar
Senast redigerad av Passepartout 2017-06-04 kl. 20:52.
Citera
2017-06-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Amen!Hade inte sett intervjun med Gudrun tidigare (tack för länkningen du som förde in den i tråden) och jag satt och svor för mig själv när det visade sig vara pinsamt enkelt för media att klä av och förnedra en sådan som Gudrun helt enkelt genom att vägra spela med i det genomruttna feministiska/kulturmarxistiska falskspelet.

Apropå sinnessjukdom så verkar den senaste muslimska terrorattacken i London ha fått självaste Anders Lindberg (av alla!) på delvis nyktrare tankar. Inte ord om högerextremism eller relativisering. Inte ett ord om att "stå upp för det öppna samhället". Inte ett ord om att vi måste "leva som vanligt" Inte minsta lilla pip om att den muslimska terrorn är "oundviklig", "omöjlig att försvara sig mot" eller "priset vi får betala för vårt öppna samhälle". Istället en närmast resignerad Andres som verkar börja känna på allvar att det luktar mångkulturell game over. Till och med det svenska folket tillerkänns ett skyddsvärde trots att attacken ägde rum i London.

Citat:
Men på något sätt måste vårt samhälle lyckas. Vi kan aldrig tolerera varken terroristernas handlingar eller deras idéer. Kanske har vi varit för dåliga på att förebygga, kanske har vi inte använt alla verktyg som vi borde?
Kanske finns det något vi kan göra bortom debattens låsningar och kända käpphästar?
Ungefär 90 000 svenskar bor i Storbritannien, de flesta i London. Mångdubbelt fler är turister, eller arbetar tillfälligt här. Ett angrepp mot Storbritannien riktas även mot oss.
Just nu är fel dag för handlingsplaner men tyvärr har politikerna allt för länge varit svaret skyldiga. Men det kan inte få fortsätta så här.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/k...a-har-framover
Citera
2017-06-04, 21:44
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Apropå sinnessjukdom så verkar den senaste muslimska terrorattacken i London ha fått självaste Anders Lindberg (av alla!) på delvis nyktrare tankar.

Citat:
Men på något sätt måste vårt samhälle lyckas.
...
Just nu är fel dag för handlingsplaner men tyvärr har politikerna allt för länge varit svaret skyldiga. Men det kan inte få fortsätta så här.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/k...a-har-framover

Ser ni inte vad han gör? Han skyller ifrån sig på politikerna. Anders Lindberg, drevhunden som drivit politikerna allt längre ut på vänsterflanken skyller ifrån sig. På de han drivit rätt ut i avgrunden

Han av alla menar att nu måste vi stå upp mot terrorn och då dyker faanskapet ner och gömmer sig från sitt ansvar. En sådan falsk person skulle åkt på stryk på en vanlig arbetsplats. Istället leker han småpåve på AFAbladet. Helt otroligt. Helt jävla otroligt.

Varför är jag inte förvånad över att ett sådant lowlife till fegis nu skyller ifrån sig.

Det är hans drev som försatt oss i detta. Vi har tusentals IS anhängare i landet. Hundratals IS veteraner som vet exakt hur man skär huvudet av journalister och andra. Alla välkomnade av Lindberg och hans naiva anhang. Naiva förresten, nej onda. Och nu, NU skyller han ifrån sig.

Anders Lindberg passerade med detta en anständighetens gräns som säkerligen kommer få konsekvenser.
Senast redigerad av longbow4y 2017-06-04 kl. 22:32.
Citera
2017-06-04, 22:52
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ser ni inte vad han gör? Han skyller ifrån sig på politikerna. Anders Lindberg, drevhunden som drivit politikerna allt längre ut på vänsterflanken skyller ifrån sig. På de han drivit rätt ut i avgrunden

Han av alla menar att nu måste vi stå upp mot terrorn och då dyker faanskapet ner och gömmer sig från sitt ansvar. En sådan falsk person skulle åkt på stryk på en vanlig arbetsplats. Istället leker han småpåve på AFAbladet. Helt otroligt. Helt jävla otroligt.

Varför är jag inte förvånad över att ett sådant lowlife till fegis nu skyller ifrån sig.

Det är hans drev som försatt oss i detta. Vi har tusentals IS anhängare i landet. Hundratals IS veteraner som vet exakt hur man skär huvudet av journalister och andra. Alla välkomnade av Lindberg och hans naiva anhang. Naiva förresten, nej onda. Och nu, NU skyller han ifrån sig.

Anders Lindberg passerade med detta en anständighetens gräns som säkerligen kommer få konsekvenser.
Precis! Ett mycket skamlöst beteende.
Påminner starkt om DNs ledarsida som gjorde samma sak för ett drygt år sedan ang Poisens kod 291. Där de anklagade polisen för mörkning..!

Det grundläggande problemet är att våra politiker beter sig som lallande barn och låter sig styras av dessa media. Saknas både ryggrad och kompass.
Citera
2017-06-04, 23:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Den uppenbara konsekvensen det kommer att få är att genom att konstatera att "politiker är svaret skyldig" så har Anders Lindberg diskvalificerat sig från vidare deltagande i debatten, eftersom han efterfrågar svar men har inga egna.

Så när "enkla lösningar på komplicerade problem" av nöd blir legio även i Sverige så har Anders och andra frånsagt sig rätten att gnälla och även rätten att bli lyssnad på. Nu är det allvar på riktigt, och då ska fjortisarna i baksätet hålla käften om vilken väg föraren väljer. Dom ska bara hålla käften och vara jävligt tacksamma om dom kommer hem utan någon olycka.
Citera
2017-06-04, 23:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Anders Lindberg skriver från London.. men jag håller med om, att när han skriver att "på något sätt måste vårt samhälle lyckas" och att "politikerna allt för länge varit svaret skyldiga" så är det tänkt att inkludera Sverige.

Det är ju en enorm skillnad mellan svenska s.k. journalister (läs migrationsaktivister) och brittiska journalister. Man kan inte säga, att den brittiska journalistkåren har "drivit politikerna allt längre ut på vänsterflanken" och beslutsamt arbetat för åstadkomma en massinvandring - till skillnad från svenska s.k. journalister.

Svenska s.k. journalister - både nyhetsjournalister och kulturjournalister - är unikt, samstämmigt politiserade och de har verkligen gett (och ger fortfarande) järnet för en massinvandring till Sverige.

Lindberg och andra svenska s.k. journalister kommer dock inte att vilja kännas vid, att den svenska journalistkåren är ansvarig för att ha satt den demokratiska processen ur spel i Sverige. Svenska s.k. journalister är idag synnerligen angelägna att framhålla, att journalister absolut inte har någon makt.

Men vem vet... det kommer kanske en dag, när svenska politiker (kanske för att rädda sitt eget skinn) .. vågar ställa Peter Robespierre Wolodarski och Anders Saint-Just Lindberg till svars ...
Citera
2017-06-04, 23:39
Medlem
fasligts avatar
Kathy Hopkins har skrivit en fullkomligt rasande krönika i Daily Mail. Hon reser kravet på omfattande repatriering, eller åtminstone internering, av dessa vidriga avskum som hotar den brittiska majoritetsbefolkningen till livet. Det är en svidande vidräkning med regimens hycklande liberalism. Och, som sagt, rasande rakt igenom. När kommer något liknande släppas fram av svensk regim?
Citat:
She [May] has to drain the swamps of hate. That means zero tolerance of the people in the Muslim community peddling this breed of hatred, the ultra-conservative imams, the extremist mosques that encourage new Jihadi recruits to seek vengeance on the British way of life. Close down Saudi-funded mosques, charge ultra-conservative imams; incarcerate or deport.

Do not let the liberals speak to you of protecting British values of tolerance and decency. Many extreme Islamists are fighting against the very values we cherish. They want to oppress and frighten our women and girls indoors. Islamic extremists are at war with our culture. They have no wish to integrate and are proud to live apart in ghettos of extremist hate.

And they signpost themselves clearly. They are not hard to find. They are against the Prevent Strategy. They are the sickening preachers of CAGE, given platform by fawning liberals. They are monsters hiding in plain sight. And they are known to the authorities.

To the police, the politicians, the people in power, I say this: we are sick, SICK, of hearing that these animals are known to the authorities.

Why are we the casualties in a game of war where the human rights of the terrorists are prioritised above the right to life of our baby girls and regular Brits out with their families for a meal and a drink?

Our process for dealing with terror cannot be words or vigils. It must be internment and deportation. And we keep deporting until our house is in order.

And broader than that, we need to rebuild broken Britain into a secular nation that is host to many religions and none. Where true leadership from those who integrate — such as the beautiful Sikh community — is rewarded. And those who seek to carve out enclaves guided by their religious identity are not housed or funded by the British taxpayer.

If leaders think our fantastic emergency services are the ANSWER to co-ordinated terror attacks, they are asking the wrong question. If Sadiq believes, as he said, that voting on Thursday shows we are not cowed, we are scraping new depths of desperation. London Bridge has fallen down on his watch, and the whole world sees us fail.

We are under attack. It is co-ordinated and determined, and the attackers’ own mortality is no deterrent.

It is time to begin the fight back for Britain
And they signpost themselves clearly. They are not hard to find. They are against the Prevent Strategy. They are the sickening preachers of CAGE, given platform by fawning liberals. They are monsters hiding in plain sight. And they are known to the authorities.

To the police, the politicians, the people in power, I say this: we are sick, SICK, of hearing that these animals are known to the authorities.

Why are we the casualties in a game of war where the human rights of the terrorists are prioritised above the right to life of our baby girls and regular Brits out with their families for a meal and a drink?

Our process for dealing with terror cannot be words or vigils. It must be internment and deportation. And we keep deporting until our house is in order.

And broader than that, we need to rebuild broken Britain into a secular nation that is host to many religions and none. Where true leadership from those who integrate — such as the beautiful Sikh community — is rewarded. And those who seek to carve out enclaves guided by their religious identity are not housed or funded by the British taxpayer.

If leaders think our fantastic emergency services are the ANSWER to co-ordinated terror attacks, they are asking the wrong question. If Sadiq believes, as he said, that voting on Thursday shows we are not cowed, we are scraping new depths of desperation. London Bridge has fallen down on his watch, and the whole world sees us fail.

We are under attack. It is co-ordinated and determined, and the attackers’ own mortality is no deterrent.

It is time to begin the fight back for Britain
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...like-this.html

Detta är alltså bara själva slutklämmen på den långa inlagan.
Senast redigerad av fasligt 2017-06-04 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in