Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Åkessonkulten inom SD är ett mycket, mycket stort problem. Och värre blir det för varje månad som går. Betydligt mer skärpta individer än Åkesson har ju redan offrats i kulten. Kasselstrand.
Jag vill dra en parallell till industrihistorien och åsiktskorridoren. Ett par årtionden innan Bill Gates gjorde tusen miljoners miljarder med persondatorrevolutionen var det
ett bolag som satte spelplanen. IBM. IBM gjorde "mainframedatorer" och för alla andra var det spelplanen, den uppsättning regler IBM gav var reglerna som gällde. Alla använde samma sorts datorer och operativsystem.
En snäv uppsättning regler och funktioner fanns att tillgå, precis som inom åsiktskorridoren. Vi har sett inlägg i tråden om hur Alice T. och andra har "vidgat väggarna" på sagda åsiktskorridor. Men det gör ju inte att reglerna och funktionerna upphävs. Det blir bara lite glesare mellan åsiktspoliserna så man kan ta ut svängarna lite mer utan att nödvändigtvis bli lagd krokben på av en Ernman eller en Schyffert.
Det gäller alltså inte att vidga åsiktskorridoren, det gäller att klättra ur den på stegen internet.
Att stanna i en bredare tunnel gör ju att inte att ägarskapet över sagda tunnel byts ut. Men om vi istället hjälps åt att klättra ur åsiktskorridoren är allting vunnet.
Det är inte effektivt att äga en tom åsiktskorridor. Och det fina med åsiktskorridoren är att den har golv och väggar men inget tak. Ställ stegen "eget tänkande" mot korridorsväggen och klättra ut. Några kommer att varna dig och säga att klättrar man ut utanför åsiktskorridoren blir man uppäten av nazistfascistdinosaurier med jättestora skrämmande alternativ-fakta-tänder. Men ingen av korridorägarna kan bygga ett tak. Regeringens försök att motverka "alternativ-fakta" är desperat skrik som skriker "Titta inte! Men det finns visst ett tak!".
Trump har klivit ut ur åsiktskorridoren och bett amerikansk media att dra åt helvete. Det går att göra det i hela västvärlden. Hela österlandet med start i östeuropa bort över hela asien till Japan skiter fullständigt i vår åsiktskorridor och politisk korrekthet. Flera människor i världen är utanför än innanför den korridor som sägs vara den "demokratiska liberala världen".
Jag har personligen börjat skita i åsiktskorridoren och ge uttryck för saker till andra människor än jag vågat göra förrut. "Jag är nationalist" gick inte att säga för två år sen. Nu får jag att flin tillbaka från dom som skulle ha skrikit "nazistrasist" för ett år sen.
Om nu någon SD-partitopps-företrädare läser detta (vilket dom troligtvis gör) så är detta något att tänka på. PK-åsiktskorridoren har inget tak. Klättra ur den och spela en annan sport än dom andra. Det går nämligen inte att förlora om man är ensam på planen. Och jag tror svenskarna har tröttnat mer än vad åsiktskorridorsägarna gör gällande och därför kommer ingenting farligt att hända om man byter sport. Sporten lär ändå bytas 2018 och framåt. Varför inte skaffa ett försprång nu?
Åsiktskorridoren ska klättras ur, inte breddas. Det var så Microsoft vann mot IBM, kriga inte i IBMs korridor. Våga lämna den. Då vinner vi mot MSM och etablisemanget också.