Citat:
Den sorgliga sanningen är att man fortfarande kan skriva såhär i december 2016.Gammal länk till nåt som noggrannt raderats. Men ändå. Så här skrev man i Sverige år 2013 när man ansåg sig vara en legitim makthavar-aspirant.
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia Erixon
Eftersom strävan bör vara att alla människor på denna jord ska vara likvärdiga så bör det alltså inte spela någon roll på vilken sida av en landsgräns man är född. Ges folk på olika sidor av samma gräns olika möjligheter så görs skillnad på folk och folk vilket jag fördömer.
I den frihetliga värld jag strävar efter är en gräns ett misslyckande. Var den än går så gör den alltid samma sak och har alltid gjort genom historien: hindrar människors möjligheter i livet.
Återigen; på grund av slumpen var du är född.
Är det så vi ska leva? Låta resten av livet avgöras beroende på var slumpen placerat en?
Det anser inte jag.
I den frihetliga värld jag strävar efter är en gräns ett misslyckande. Var den än går så gör den alltid samma sak och har alltid gjort genom historien: hindrar människors möjligheter i livet.
Återigen; på grund av slumpen var du är född.
Är det så vi ska leva? Låta resten av livet avgöras beroende på var slumpen placerat en?
Det anser inte jag.
För vilken är skillnaden mellan då 19-åriga Olivia Erixons ungdomliga oförstånd på Newsmill och den nu 46-åriga Lena Anderssons mer oförklarliga oförstånd om "staden" på DN i december? Ingen alls.
I den mån mediakriget existerar så är det i form av en måttligt breddad åsiktskorridor, fler röster hörs, inte genom att Skribenter likt Olivia Erixon, Lena Andersson faktiskt får den behandling de förtjänar. Som åsiktsfrihetsdemokrat så vill jag såklart inte strypa deras rätt att yttra sig, men det är dags att de ses och behandlas som politikens svar på Eilert Pilarm. Mer kompetenta är de inte.
Tyvärr har vi en lång väg kvar att vandra; både i att fortsätta vidga åsiktskorridoren till att omfatta det naturliga i repatriering och ett folks rätt till fortlevnad inom det egna habitatet, men också i att låta skribenter likt de ovan få samma status och inflytande i det offentliga samtalet som kreationister, vaccinationsmotståndare och anhängare av tanken om en platt jord. Ty precis så löjeväckande är de.
Sedan är det ju en sorg och skam att denna typ av texter inte får mer offentligt mothugg ännu. Varför ställer ingen de enklaste motfrågorna till Lena Andersson? Tex. om hennes resonemang om att staden helt saknar den metafysiska överbyggnad som nationen har; vad innebär det annat än ren tribalism och klanvälde om inget annat än fysiskt manifesterade lojaliteter tillåts? Eller rent konkret; både hon och jag har en högst metafysisk fordran på staten med avseende på pensionen. Vem svarar på den fordran om staten inte finns?
Detta är frågor som man möjligen kan slippa när man är 19 år gammal och lever i en sällan skådad masspsykos, men är man 46 och verkligheten numera finns hjälpligt väl beskriven i MSM så är man kognitivt funktionsvarierad eller bara ond.
Senast redigerad av Hårboll 2017-01-08 kl. 22:43.
Senast redigerad av Hårboll 2017-01-08 kl. 22:43.