Vad spelar det för roll att Ganman ryter till på en blogg? Han är inte direkt någon storspelare. Ingen MSM som bryr sig.
En blogg ... nu när det mer än någonsin behövs att MSM på allvar tar bladet från munnen och börjar bedriva en journalistik värd namnet. Ett inlägg av Thomas Gür på Facebook, med några hundra "gillamarkeringar" och mindre än 30 kommentarer; inte mycket att hänga i den brinnande julgranen.
MSM fortsätter som förut.
Våldtäkten på en 13-årig flicka på en skoltoalett i "Norrland". SVT och AB skriver "20-åringen". Ingen förklaring till varför han var på skolan och lååångt ner på Expressens hemsida görs små, nästan osynliga, lufthål i PK-bubblan:
Citat:
Våldtog flickan – hotade henne efteråt
Den åtalade mannen, som är syrisk medborgare, är inte känd av polisen sen tidigare och förekommer inte i andra handlingar gällande brott. Han själv nekar till brott. Åklagaren menar att mannen begick våldtäkten med uppsåt, och att han borde ha vetat att offret var under 15 år, alltså ett barn.
Utöver våldtäkt mot barn är den nu 20-årige mannen åtalad för övergrepp i rättssak, efter att ha hotat flickan med ytterligare våld. Utöver våldtäkt mot barn är den nu 20-årige mannen åtalad för övergrepp i rättssak, efter att ha hotat flickan med ytterligare våld.
Mannen ska efter våldtäkten ha sagt till offret att hon ”kan komma att utsättas för misshandel” om hon berättar för någon om vad som inträffat. "Hotet var ägnat att hos målsägande framkalla allvarlig fruktan för egen säkerhet till person”, står det i åtalet.
http://www.expressen.se/nyheter/20-a...agit-13-aring/
Allt jag begär är att journalisterna gör sitt jobb och rapporterar om varför den 20-årige mannen uppehöll sig på skolan.
– Är han elev vill jag läsa
kritiska frågor till Fridolin; hur rättfärdigar han den otrygghet som sprider sig i skolorna? Barn blir våldtagna och sexuellt ofredade! Fridolins Youtube-film, "En hälsning till Sveriges skolelever" är ett hån mot eleverna.
https://www.youtube.com/watch?v=XFOLaA8Mtbw
– Är han
inte elev, vill jag veta
vad rektorn anser om att en vuxen man obemärkt kan ta sig in i skolan
utan att de vuxna uppmärksammar det. Vilka säkerhetsrutiner har de för att hindra våldsamma vuxna att ta sig in i byggnaden?
– Jag vill, i vilket fall som helst, att
Löfven ställs mot väggen om fribiljetterna till de många syrier som invaderar landet och våldför sig på Sveriges befolkning och egendomar.
Hur länge till ska jag behöva vänta?