2016-09-01, 13:54
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det enda logiska svaret är att de "bara" provocerar.

Men varför?
Svaret på den frågan är att de måste vara köpta att göra just detta för ingen kan vara så verklighetsfrånvända/indoktrinerade i varje fråga, varje gång. En gång är ingen gång. Men varje gång är ett övertydligt mönster. Deras uppdrag måste alltså vara att alltid vara i opposition till allt. Hoppas judaspengen är värt priset.

Även med IQ fiskmås måste de nu inse att de måste se sig över axeln så fort de är utanför sina egna trygga habitat.
De är köpta att följa en agenda där det mångkulturalistiska projektets upprätthållande går före allt. Undrar hur skribenter som Linderborg och Olsson kan ta sig själva på allvar när de anklagar andra för att vara lättkränkta och inkonsekventa. Linderborg skriver t.ex. "En satiriker behöver inte driva med alla, men satiren som samhällskommenterande konstform ska inte göra undantag för någon eller något." Det är mer än magstarkt av Linderborg att peka ut hycklare, som om hon själv hade något verkligt patos och utsatte sig för risker, då MSM och särskilt Linderborg i decennier har gjort undantag för mångkulturen när det gäller både kritik och satir och straffat dem som ägnat sig åt det.

Bara det faktum att man här på fb spekulerar i vilka konsekvenser det kan få för Järvheden efter att han gjorde videon "Kasta sten på polisen" visar att det inte existerar någon satir öht i Sverige, om det harmlösa tilltaget kan anses "kontroversiellt". Bakgrunden till det är förstås att Linderborg med flera använt sin mediala makt för att kväsa all satir som inte bekräftar MSMs världsbild. Hyckleriet nådde enligt min uppfattning ett nytt bottenrekord med detta nyfunna intresse för påstådd religionskritik och "satir" hos AB. Det senare är dessutom enkelt att testa med motsvarande "satirteckning" om uppropet #minhijab som tillkom efter burkinidebaklet och sannolikt anspelar på Borgs initiativ. Jag vill se Linderborg dela den teckningen med samma barnsliga förtjusning.
http://www.svt.se/opinion/goobe-och-aanstoot-om-burkini

I ett större perspektiv handlar det förstås om att försöka framställa den samtida kristna kyrkan som lika hämndlysten och hatisk som vissa muslimska ledares fatwor mot redaktioner och hela nationer då profeten har "skändats". Det är som när det trötta argumentet om korstågen dyker upp varje gång man vill diskutera islamistisk extremism och jihadism. Tanken på att den muslimska världen borde ta efter den kristna för att nå samma framgång är så tabu för mångkulturalister, som vill jämställa alla kulturer med varandra i den förment harmoniska smältdegeln, att man i stället försöker utmåla den kristna kyrkan som lika dålig.

Otaliga MSM-skribenter har grävt desperat i kyrkans roll under kolonialtiden, häxbränningar, pedofilskandaler och patriarkala kyrkohierarkier för att förgäves försöka förta den isande insikt som slår varje tänkande individ om att den kristna fria världen är under attack när européer slaktas i bombdåd, knivattacker, krossas under fordon och en präst avrättas i sin kyrka. Annika Borg ska inte tillåtas att indirekt belysa förljugenheten i denna strategi med sin stilla kampanj för förföljda kristna, en grupp som MSM i det längsta har försökt ignorera av samma taktiska skäl. Borg ska brännmärkas, misstänkliggöras och krossas. Det är vad "satir" innebär för Linderborg.

Fast det här MSM-greppet fungerar inte längre. Det är för sent, hyckleriet för uppenbart och Borg har betydligt mer förtroende i de breda folklagren än Linderborg, om hon nu någonsin har haft något.
Senast redigerad av Vimur 2016-09-01 kl. 13:58.
Citera
2016-09-01, 13:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag tror att det är många som inser att de förut hade makten över exkluderandet, och att denna makt nu håller på att förflytta sig tvärsöver rummet. Det är så mobbing fungerar: genom praktisk maktutövning upphålls en helt godtycklig social struktur, kontrollerad av mobbarna. Nu, när en stark gemenskapskultur håller på att bildas bland det bortdöende och bespottade svenska folket, så inser mobbarna att de kanske inte är så många och starka trots allt. Och framför allt så kan och vet de inget om verkligheten.

Ett fint exempel på exakt detta kommuniceras just nu av, passande nog, SD:s kommunikationschef. Det gäller förstås Best Western-debaclet.
https://www.facebook.com/Sverigedemo...type=1&theater
Den dagen folk inser att de inte behöver betala för att bli mobbade -- eller umgås med mobbare -- den dagen är mediakriget till stora delar vunnet. Kommentarerna på posten är förutsägbara och skoningslösa. Jobbade jag på Best Western skulle jag pudla kraftfullt och omedelbart.

Kom ihåg min maktteori om moralisk makt och ekonomisk makt. Ett företag tar en moralisk position för att locka kunder som vill identifiera sig med den godhet företaget kommunicerar (det jag kallar moralmäkleri). När detta istället leder till en svidande ekonomisk förlust och massiv badwill kommer företaget (och andra, klokare, företag) lära sig att det inte riktigt är värt besväret att ta arbiträra moraliska positioner. Det påverkar förstås inte lika enkelt de vars inkomster är tryggade på andra sätt, men exkluderandet bör kommuniceras aktivt och med tanke på framtiden. Till exempel skulle jag vilja se någon form av yrkesförbud inom offentlig verksamhet för propagandister och gamla lögnarpolitiker, tillsammans med ett återbetalningsprogram för vad de tillskansat sig. Bara nämnandet av detta skulle få många kretsar att formligen kissa på sig. Det är inte på det minsta sätt omoraliskt: dessa människor har ju själva kommunicerat att de inte arbetar för "kompisgängets" bästa. Därför är det rätt och riktigt, inte att de "straffas" vilket de otvivelaktigt kommer skrika om, utan att de får som de vill. Det de vill är att stå utanför, och betala för att kolonisera Sverige. Gott så. Det ska de få göra.

Det finns en enorm påverkande makt i "kompisgängets" plånböcker och kontaktnät -- och exkluderingen av de som vill bli exkluderade från dem. Det kan visserligen bildas karteller som kommer överens om att en viss moral skall vara den rådande: men "kompisgänget" är nu så stort att det är svårignorerat.
Citera
2016-09-01, 14:11
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Tanken svindlar. Kan verkligen Linderborg och Olsson vara så fullständigt verklighetsfrånvända/indoktrinerade att de inte ser hur detta måste uppfattas av läsare ute i landet? Tror de verkligen fortfarande att de kan banna och håna folket till lydnad med sådana löjeväckande jämförelser och fullständigt ologiska resonemang, eller anar man en ren desperation inför den krackelerande världsbilden där terrordåden överskuggar alla ideologiska eufemismer?

Jag undrade först hur fader Hamels öde skulle hanteras av MSM. Till en början kunde förstås inte ens de mest inbitna politrukerna förmå sig att relativisera dådet men nu gör man det indirekt genom att ge sig på Borg och hennes kampanj. Det måste vara förlösande för Linderborg och Olsson att äntligen kunna skuldbelägga kyrkan igen men jag tror att det är den enda effekt de åstadkom med detta fullständiga bottennapp.

I både klassisk marxism och den intersektionella postmarxistiska tron är Den Kristna Kyrkan en förvillare, en maktfaktor inom västerländsk civilisation som pådyvlar ett förtryckt folk falskt medvetande ("false consciousness"). Mot detta har vänstern ställt sin befrielseteologi, som tidigare diskuterats: Broderskapsrörelsen och deras muslimska krumsprång, bland annat. Inom intersektionalismen är de förtryckta muslimerna underställda Vitheten och Den Kristna Kyrkan är definitivt en del av Vitheten. ÅL anser sig därför slå uppåt, och anser antagligen mellan skål och vägg att mordet är en form av befrielsekamp.

Åsa Linderborg inser inte att det är HON som är makten, prästen och förtryckaren. Den tro och maktanalys och den moraluppfattning hon förfäktar är helt enkelt trams. Hon kan dock aldrig begripa det, eftersom hon är troende.
Citera
2016-09-01, 17:19
Medlem
S.Kandals avatar
Enligt mitt tycke är denna dag den 1 september år 2016 en närmast historisk dag. Sd bjuds in i värmen, måhända en valhänt inbjudan av ett mindre parti men ändock.

Min infallsvinkel i mediakriget är att det till 99,9% handlat om beröringsskräcken gentemot sd, nu händer det äntligen något.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...tt-vag-att-ga/

Spörsmålet är nu hur länge övriga partier vågar vänta innan de hänger på. Att trumma på med bibehållen beröringsskräck och beskylla sd för diverse epitetet kommer att vara direkt livsfarligt framöver. Åtminstone om man aspirerar om regeringensmakten 2018. Detta lär även media inse, de bli tvungna att gira mer och mer ju närmare valet vi kommer.

Lotta Gröning avslutar med ord som varit logiska i 10 år, sent ska syndarna vakna!

"SD är den svenska politikens största utmaning och hittills har det politiska etablissemangets strategi bara stärkt dem. Det är dags att tänka om!"
Citera
2016-09-01, 17:21
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hanne Kjöller raljerar:

Könssegregationen i min muslimska barndom

Länk under spoiler:

Kanske behövs det lite inpiskning i den nya ordningen, för tillvänjning, så när vi ändå är igång, varför inte återinföra prygel?

Det är precis samma perversa argumentation baserad på historiska tillbakablickar som nyligen användes för att försöka legitimera/trivialisera/normalisera bruket av hijab: "En gång i tiden påbjöds svenska kvinnor att dölja håret av kyrkan. Samma sak! Historisk förankring! Omöjliggör kritik av muslimska kvinnlig klädkoder utan att framstå som hyckleri!".

När Hanne Kjöller var ung ansågs homosexualitet vara en psykisk sjukdom, är det en klassificering hon också kan tänka sig återinföra? Eller rentav riva upp år 1944:s avkriminalisering, det är ju trots allt något som finns i minnet hos äldre svenskar? Helt plötsligt skulle pensionärer och nyinflyttade muslimer få en ny gemensam kontaktyta! Hurra!

Vrider man klockan tillräckligt långt tillbaka kan man ju hitta stöd för vilka galenskaper som helst. Finns flera goda skäl till att "historiens skräphög" är ett begrepp. Vi ska helt enkelt ge fan i att vara där och rota.
Citera
2016-09-01, 17:44
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Enligt mitt tycke är denna dag den 1 september år 2016 en närmast historisk dag.
...
Min infallsvinkel i mediakriget är att det till 99,9% handlat om beröringsskräcken gentemot SD, nu händer det äntligen något.

Spörsmålet är nu hur länge övriga partier vågar vänta innan de hänger på. Att trumma på med bibehållen beröringsskräck och beskylla SD för diverse epitetet kommer att vara direkt livsfarligt framöver.
...
Detta lär även media inse, de bli tvungna att gira mer och mer ju närmare valet vi kommer.

Och som bekräftelse på det dagen till ära:

Citat:
Hotell Gustaf Fröding ber Peter Jesewski om ursäkt
...
Under dagen gav hotellet artisten chansen att antingen ta tillbaka att han sympatiserar med Sverigedemokraterna, eller avbokas från hotellets julshow. Nu har hotellet bett om ursäkt till artisten och erbjuder honom att spela.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6508449

1 sept 2016 är en milstolpe i mediekriget.
Citera
2016-09-01, 17:46
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Ibland tar mediehistorien, likt all historia, ett diskontinuerligt hopp. Idag är en sådan dag.
P1 har idag resonerat kring två ämnen som var fullständiga tabun för bara några dagar sedan. Det ena är åldersbluffen. Det andra är stigmatiseringen och negativ särbehandling av enskilda offentliga personer pga SD-sympatier.

Skäggbarn och f.d. Bopperssångare välter gamla P1-tabun. Fullständigt osannolikt. Skäggbarnen för att de varit ett bregrepp i många, många år - och därmed finns en inbyggd pinsamhet i hela frågan för MSM som vägrat ta i frågan - och Boppers för att...fucking Boppers!

Jag fick en stark känsla av att idag tippade pendeln en rejäl bit åt SD-håll. Rejäl bit.
Citera
2016-09-01, 18:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Enligt mitt tycke är denna dag den 1 september år 2016 en närmast historisk dag. Sd bjuds in i värmen, måhända en valhänt inbjudan av ett mindre parti men ändock.

Min infallsvinkel i mediakriget är att det till 99,9% handlat om beröringsskräcken gentemot sd, nu händer det äntligen något.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...tt-vag-att-ga/

Spörsmålet är nu hur länge övriga partier vågar vänta innan de hänger på. Att trumma på med bibehållen beröringsskräck och beskylla sd för diverse epitetet kommer att vara direkt livsfarligt framöver. Åtminstone om man aspirerar om regeringensmakten 2018. Detta lär även media inse, de bli tvungna att gira mer och mer ju närmare valet vi kommer.

Lotta Gröning avslutar med ord som varit logiska i 10 år, sent ska syndarna vakna!

"SD är den svenska politikens största utmaning och hittills har det politiska etablissemangets strategi bara stärkt dem. Det är dags att tänka om!"

Sånt där irriterar mig. Lotta Gröning skjuter över problemet till politikerna och ansvarsbefriar sig själv. Det gör Margit Silberstein också. I SVT skriver hon:

Citat:
Ebba Busch Thor, som inte gjort så stor sak av ett eventuellt beroende av Sverigedemokraterna, gör det lättare för sig med etiketterna. Hennes svar är att Sverigedemokraterna inte är ett rasistiskt parti, men att det finns rasister i partiet. Hon klumpar inte ihop.

Men utgången är denna angående intervjun med Anna Kinberg Batra:

Citat:
Men så plötsligt händer det. I Agenda i söndags säger hon det, till synes oöverlagt och för att hon var trängd. Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti. Ord som kan pulvrisera månader av återhållsam strategi. Nu blir det mycket svårare för Moderaterna att på något sätt luta sig mot Sverigedemokraterna vid ett eventuellt maktskifte.

Beakta det fetade. Läs meningen en gång till. Den som intervjuar ville att Anna skulle säga så eftersom svt själva tycker att SD är rasister, nazister eller i vart fall främlingsfientliga. Man styr intervjun så att personen som intervjuas ska säga dessa ord om sd. Fulspel av media alltså. Lotta gröning går inte fri i detta.
Citera
2016-09-01, 18:43
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Sånt där irriterar mig. Lotta Gröning skjuter över problemet till politikerna och ansvarsbefriar sig själv.
...
Man styr intervjun så att personen som intervjuas ska säga dessa ord om SD. Fulspel av media alltså. Lotta gröning går inte fri i detta.

Samtidigt låter sig AKB bli trängd av en "journalist" som INTE är demokratiskt vald. Hon skulle mycket enkelt trycka till "journalisten" om hon ville. Men hon vill uppenbart inte. Hon väljer att agera på ett visst sätt.

Journalisterna tar sig mandat de inte har och det borde också ställas till svars. Varför har de trots sitt agerande fullständig ansvarsfrihet?

När får vi se danska och norska journalister grilla svenska journalister? När kör "Uppdrag granskning" en granskning av ledarsidor och kultursidornas fullständiga naiva och ansvarslösa skrivande?

Det borde ingå i public service uppdraget att granska medierna.

Och det gör det om man ser till uppdraget men man väljer ÄNDÅ att inte granska medier.
Enbart det skälet är nog för att leda till att cheferna i Public Service borde avsättas. Omedelbart.

Citat:
SVT:s verksamhet bedrivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället. Vi ska granska och debattera det som händer i Sverige och omvärlden, som till exempel i Uppdrag granskning eller i vår nyhetsverksamhet.

SR:
Citat:
Verksamheten ska präglas av oberoende och stark integritet och bedrivas självständigt i förhållande till såväl staten som olika ekonomiska, politiska och andra intressen och maktsfärer i samhället."

Granskar man då inte vissa sektorer av samhället är det att missköta uppdraget. Grovt.

Edit:
Tänk er Josefsson gå åt Linderborg, Lindberg, Arnstad, mfl med material från dold mikrofon i SVT.
Bara risken att detta skulle ske skulle få dem att skärpa till sig.
Senast redigerad av longbow4y 2016-09-01 kl. 18:51.
Citera
2016-09-01, 18:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Ibland tar mediehistorien, likt all historia, ett diskontinuerligt hopp. Idag är en sådan dag.

Jag fick en stark känsla av att idag tippade pendeln en rejäl bit åt SD-håll. Rejäl bit.

Jag fick också precis samma känsla idag, när jag såg att den stackars hotellchefen som ryggmärgsreflexmässigt avbokade Bopperssångaren i tron att hon gjorde rätt och skulle få ryggdunkningar. Tji fick hon när sverigechefen för Best Western hotellkedjan sa att det var ett felaktigt och illa övertänkt beslut.

Även hur journalisten än försökte måla med rasistpenseln stod herr sverigechefen på sig. Det skulle inte ha hänt för ens en månad sen. Det har hänt något, som på kommando.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Hotelledningen satt vid 15-tiden i krismöte. Efter mötet säger Jezewski att hotelldirektören ringde upp honom. – Hotellet ringde och bad mig om ursäkt och vill ha tillbaka spelningarna. De ska be om ursäkt offentligt, säger han. Senare på torsdagseftermiddagen publicerade Best Western-hotellet Gustaf Fröding ett pressmeddelande.

"Tidigare idag gick vi ut med vårt beslut att ställa in årets julshow med Peter Jezewski. Detta beslut river vi nu upp och beklagar den uppkomna situationen.", skriver Patrik Mörkfors, vd och ägare, i pressmeddelandet.

Pucktvåa på den...
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-09-01 kl. 19:44.
Citera
2016-09-01, 19:12
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Och som bekräftelse på det dagen till ära:

1 sept 2016 är en milstolpe i mediekriget.

Stort. Undrar om något liknande ens hänt förut någonsin? Man blir nästan lite varm inombords.
Citera
2016-09-01, 19:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ett fint exempel på exakt detta kommuniceras just nu av, passande nog, SD:s kommunikationschef. Det gäller förstås Best Western-debaclet.
https://www.facebook.com/Sverigedemo...type=1&theater
Den dagen folk inser att de inte behöver betala för att bli mobbade -- eller umgås med mobbare -- den dagen är mediakriget till stora delar vunnet. Kommentarerna på posten är förutsägbara och skoningslösa. Jobbade jag på Best Western skulle jag pudla kraftfullt och omedelbart.

Kom ihåg min maktteori om moralisk makt och ekonomisk makt. Ett företag tar en moralisk position för att locka kunder som vill identifiera sig med den godhet företaget kommunicerar (det jag kallar moralmäkleri). När detta istället leder till en svidande ekonomisk förlust och massiv badwill kommer företaget (och andra, klokare, företag) lära sig att det inte riktigt är värt besväret att ta arbiträra moraliska positioner. Det påverkar förstås inte lika enkelt de vars inkomster är tryggade på andra sätt, men exkluderandet bör kommuniceras aktivt och med tanke på framtiden. Till exempel skulle jag vilja se någon form av yrkesförbud inom offentlig verksamhet för propagandister och gamla lögnarpolitiker, tillsammans med ett återbetalningsprogram för vad de tillskansat sig. Bara nämnandet av detta skulle få många kretsar att formligen kissa på sig. Det är inte på det minsta sätt omoraliskt: dessa människor har ju själva kommunicerat att de inte arbetar för "kompisgängets" bästa. Därför är det rätt och riktigt, inte att de "straffas" vilket de otvivelaktigt kommer skrika om, utan att de får som de vill. Det de vill är att stå utanför, och betala för att kolonisera Sverige. Gott så. Det ska de få göra.

Det finns en enorm påverkande makt i "kompisgängets" plånböcker och kontaktnät -- och exkluderingen av de som vill bli exkluderade från dem. Det kan visserligen bildas karteller som kommer överens om att en viss moral skall vara den rådande: men "kompisgänget" är nu så stort att det är svårignorerat.

Här kan man ansluta till BWGF:s pressmeddelande när de pudlar, meddelandet belyser reflektioner tidigare i tråden, den om utopister versus pragmatiker; värdegrundsdemokrati versus yttrandefrihetsdemokrati.

Ur pressmeddelandet (min fetn.):

Citat:
Naturligtvis är människor av alla politiska åsikter välkomna till vårt hotell och vår kedja. Demokrati och öppenhet är oerhört viktiga delar av vår värdegrund. Vi inser nu att vårt beslut upplevdes som något annat.
http://www.bestwestern.se/nyhetsrum....ferens-1543698

Inte lätt för hotellet att veta vilket ben man ska stå på. Värdegrundsdemokraternas/utopisterna eller yttrandefrihetsdemokraterna/pragmatikerna. Att värdegrundsdemokratin i själva verket inte är någon demokrati utan en vilja att likrikta människor beskrivs här i Marika Formgrens briljanta artikel http://magasinetneo.se/artiklar/demo...mokrater-emot/

Såg nu att personal tidigare blivit mordhotad pga samröre med SD, bra att det uppmärksammas.
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-01 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in