Den rumänska porslinsdockan får till det på ett träffande sätt här tycker jag. Hon skriver om socialdemokraternas allt mer högljudda vurm för palestina och mot Israel/Judar. Utan att överhuvudtaget ge mig in i diskussionen rätt eller fel, folkmord eller ej, svält eller ej, Hamas en vidrig mördarsekt eller en fullt legitim frihetssökande älskvärd folkrörelse, så känner jag starkt igen mig i hennes resonemang här.
Jag har vid något tillfälle uttryckt mitt hat kring den palestinademonstration jag av en olyckshändelse bevittnade straxt efter den 7 oktober. Mitt hat mot demonstrationen/demonstranterna bottnade inte i varken hat mot Palestina eller kärlek till Israel. Tvärtom är jag faktiskt ganska likgiltig eller snarare negativ till båda. En ordentlig atombomb över hela området skulle undanröja många problem och knappast lämna mig gråtandes av sorg.
Men Alice är rätt på det här tycker jag. Det är ett anti-västligt hat som promenerar från Odenplan varje lördag. Det är en "murbräcka" för att ändra svensk politik. Det är en arabisk styrkdemonstration med muslimska förtecken över exakt vilken numerär de besitter samt vilket våldskapital de kan samla ihop om "Svennefittorna" skulle få för sig att försöka sätta ned foten. Och vänstern är de nyttiga idioter som möjliggör hela denna positionsförflyttning. Varje lördagsdemonstraton från Odenplan och varje saboterat demokratiskt möte från Palestinademonstranterna är endast ett kriminellt arabiskt dominansbeteende ivrigt påhejat av det vidrigaste vänsterslöddret. Den som inte tror mig kan ju bara titta på fotot i artikeln från Expressen som länkas nedan.....
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...svensk-politik
https://www.expressen.se/nyheter/pol...tremt-budskap/
Citat:
Nyheten är inte att maktpartiet Socialdemokraterna opportunistiskt använder utrikespolitiken som ett inrikespolitiskt slagträ. Nyheten är att S – i ett politiskt landskap där antisemitismen eskalerar och anti-västligt hat framträder som allt mer bärande element för växande väljargrupper – ser sig nödgade, och nedlåter sig till, att föra fram de konspirationsteorier som hittills har varit bannlysta i seriösa partier.
Citat:
Den anti-israeliska rörelsen använder i Sverige, precis som i andra delar av Europa, kriget i Gaza som en murbräcka för att föra in nya normer i västerländsk politik. I den allt mer tongivande alliansen mellan å ena sidan den identitetspolitiska vänstern och å andra sidan den importerade dysfunktionella politiska kultur som präglas av hot om våld, inte sällan i islamistisk skepnad, finns inget erkännande av behovet av gemensamma demokratiska spelregler
Jag har vid något tillfälle uttryckt mitt hat kring den palestinademonstration jag av en olyckshändelse bevittnade straxt efter den 7 oktober. Mitt hat mot demonstrationen/demonstranterna bottnade inte i varken hat mot Palestina eller kärlek till Israel. Tvärtom är jag faktiskt ganska likgiltig eller snarare negativ till båda. En ordentlig atombomb över hela området skulle undanröja många problem och knappast lämna mig gråtandes av sorg.
Men Alice är rätt på det här tycker jag. Det är ett anti-västligt hat som promenerar från Odenplan varje lördag. Det är en "murbräcka" för att ändra svensk politik. Det är en arabisk styrkdemonstration med muslimska förtecken över exakt vilken numerär de besitter samt vilket våldskapital de kan samla ihop om "Svennefittorna" skulle få för sig att försöka sätta ned foten. Och vänstern är de nyttiga idioter som möjliggör hela denna positionsförflyttning. Varje lördagsdemonstraton från Odenplan och varje saboterat demokratiskt möte från Palestinademonstranterna är endast ett kriminellt arabiskt dominansbeteende ivrigt påhejat av det vidrigaste vänsterslöddret. Den som inte tror mig kan ju bara titta på fotot i artikeln från Expressen som länkas nedan.....
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...svensk-politik
https://www.expressen.se/nyheter/pol...tremt-budskap/
Senast redigerad av Runningonempty 2025-09-01 kl. 23:00.
Senast redigerad av Runningonempty 2025-09-01 kl. 23:00.