2016-06-30, 15:54
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Nätet är "kaosfaktorn" som inte kunde förutses. Makten har alltid fungerat som en envägskommunikation uppifrån och ner, via analoga, lätt kontrollerbara mediala instrument.

Makt har nästan alltid hamnat om informationsövertag. Det är därför medierna har varit så centrala i maktkamperna då de varit informationskällan. Oftast styrd av makten.

Idag har de traditionella medierna dels förlorat makten om informationsövertaget men också förtroendet då den fria informationen på nätet visar att medierna som sagt sig vara fria för en agenda.
Och det är en synkroniserad agenda. Med endast få undantag.

Att medierna är så pass synkroniserade som exemplet Brexit eller för all del mångkulturvurmandet är det som förvånar mig mest. Det tyder på EN agenda. Och finns det EN agenda finns det någon som drar i de trådarna. Och inte faan är det vanligt folk. Inte heller svenska politiker då agendan är sig lik över stora delar av västvärlden. Men Sverige vill gärna vara "bäst i klassen" och har oftast den mest synkroniserade mediebilden i väst.

Svensk synkronmedia bevisar genom sin synkrona världsbild att någon försöker bibehålla informationsövertaget och därmed makten över svenska folket.
Citera
2016-06-30, 16:02
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Makt har nästan alltid hamnat om informationsövertag. Det är därför medierna har varit så centrala i maktkamperna då de varit informationskällan. Oftast styrd av makten.

Idag har de traditionella medierna dels förlorat makten om informationsövertaget men också förtroendet då den fria informationen på nätet visar att medierna som sagt sig vara fria för en agenda.
Och det är en synkroniserad agenda. Med endast få undantag.

Att medierna är så pass synkroniserade som exemplet Brexit eller för all del mångkulturvurmandet är det som förvånar mig mest. Det tyder på EN agenda. Och finns det EN agenda finns det någon som drar i de trådarna. Och inte faan är det vanligt folk. Inte heller svenska politiker då agendan är sig lik över stora delar av västvärlden. Men Sverige vill gärna vara "bäst i klassen" och har oftast den mest synkroniserade mediebilden i väst.

Svensk synkronmedia bevisar genom sin synkrona världsbild att någon försöker bibehålla informationsövertaget och därmed makten över svenska folket.

Högst upp finns det naturligtvis "intelligent folk" som ser på tillvaron strategiskt, men den stora massan, de lägre skikten av pyramiden, AKA Alexandra Pascalidou och TV4as "morgongäng" relaterar på ett subkulturellt sätt.

Rasism är fel. Nationalism leder till rasism. Nationalism är isolering. EU är en trevlig "gemenskap". Vårt älskade England har lämnat EU och blivit rasistiskt. Vad är det som händer!? Hjälp! Mardröm! Katastrof! Oroande! Hitler!

Det är bara de på toppen som drar i trådarna med någon slags skärpa. Resten är subkulturella och sitter utöver det även fast i sin plats i pyramiden där hela tillvaron riskeras om man avviker ifrån den zeigeist som tycks vara dominerande under en tidsepok.

Edit: Å andra sidan (mot min förhoppning gällande internet) har jag har funderat på om demokratin över huvud taget kan överleva tekniken. Hur fan skall du kunna ha en demokrati när kreti och pleti sitter och plöjer wikileaks och kommunicerar horisontellt utan någon som helst översyn? Demokrati bygger på propaganda och hjärntvätt, och sådant sköts "top / down", inte ute i ett kaosartat "cloud". Utifrån det scenariot så sätter jag mitt hopp till en slags godartad fascism. The good king på toppen.

Det finns mycket att säga om denna nya allemansmedia vi har nu. Den är naturligtvis bidragande till varför så stora skikt av unga människor idag har förlorat kontakten med sin nationella identitet. En unge i USA som sitter med väggarna tapetserade med K-pop idoler och följer femton animé serier skiter i de förenta staterna.

Gäller föresten unga vuxna också.

"Promoe kidsen" inom den mest högljudda vänstern identifierar sig mer med Chronix än med Ultima thule. De lever med en massa difusa, känslobaserade idéer kring hur världen bör utvecklas. Ingen markkontakt, bara subkultur och känsla. Jag kommer ifrån den miljön och vet precis hur det fungerar.

Grym låt för övrigt. Man förstår varför unga sinnen kan ryckas med.

Chronixx- Here Comes Trouble (Official Music Video) HD
https://www.youtube.com/watch?v=LfeIfiiBTfY

Nationalism och Alt Right och allt angränsande är i skriande behov av en ny theme song.
Varenda jävla grej som produceras av den sidan har varit total skit. "Vit makt rock" måste vara den absolut sämsta musikformen på planeten.

Så här skall det kulturella motangreppet lyda för att vinna unga sinnen, vilket är oerhört viktigt.

Ready For The Fight Original Mix
http://classic.beatport.com/track/re...nal-mix/132822
Senast redigerad av Droidlife 2016-06-30 kl. 16:31.
Citera
2016-06-30, 22:23
Bannlyst
Det här tycker jag är en läsvärd artikel om hur "man" kan få mediakriget att eskalera:

"Min mailkontakt har skissat på hur det skulle gå till att bekämpa den svenska propagandan
med journalisternas egna metoder. Fokus ligger på islam:

1. Etablera det moraliska övertaget. (Moral High Ground). Det gör man genom att
ständigt misstänkliggöra motståndarens motiv och avsikter. Finns det ekonomiska
incitament – pengar från stiftelser i Saudiarabien, Turkiet och Qatar?

2. Visa att Socialdemokratin har ett bagage från 1920-30 talet med rashygien, Jstämplade
pass etc. Det finns belagt (SOU 1999:20).

3. Koppla samman nazism och islam. Visa att Hitler och Himmler egentligen beundrade
islam. De till och med organiserade muslimska SS-förband. Stormuftin i Jerusalem
jobbade för Hitler.

4. Lyft fram det kvinnoförtryck som förekommer i muslimska kulturer. Varför ska vi
acceptera att de landvinningar för kvinnors rättigheter, som tagit hundra års kamp,
nu elimineras?

5. Framställ motståndare till oreglerad invandring som ”mainstream”. Sätt agendan – ta
problemformuleringsinitiativet.

6. Organisera positiva insändare, likes, twitter, facebook för att stödja politiker och
journalister med rätt åsikt. Positiv uppmärksamhet är bättre än negativa
kommentarer om motståndare.

7. Spegla utvecklingen i andra länder här. Använd och lyft fram media som exempelvis
Gatestone, Jyllandsposten och Snaphanen. Stöd de journalister som publicerar sig
där.

8. Påvisa det åsiktsförtryck som länge har pågått i Sverige och internationellt. Magnus
Norells bok ”Kalifatets återkomst”, särskilt de två sista kapitlen i boken, ger bra
exempel.

9. Det är många miljarder som omfördelas inom det migrationsindustriella komplexet.
Försök skapa strider inom olika delar av byråkratin om hur pengar och makt ska
fördelas. Om de bekämpar varandra kommer olika falanger att läcka till media. På så
vis underminerar de själva sin trovärdighet."

Karl-Olov Arnstberg

https://morklaggning.wordpress.com/2...8/kanslosasen/
Citera
2016-07-01, 00:26
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Det här tycker jag är en läsvärd artikel om hur "man" kan få mediakriget att eskalera:

"Min mailkontakt har skissat på hur det skulle gå till att bekämpa den svenska propagandan
med journalisternas egna metoder. Fokus ligger på islam:

1. Etablera det moraliska övertaget. (Moral High Ground). Det gör man genom att
ständigt misstänkliggöra motståndarens motiv och avsikter. Finns det ekonomiska
incitament – pengar från stiftelser i Saudiarabien, Turkiet och Qatar?

2. Visa att Socialdemokratin har ett bagage från 1920-30 talet med rashygien, Jstämplade
pass etc. Det finns belagt (SOU 1999:20).

3. Koppla samman nazism och islam. Visa att Hitler och Himmler egentligen beundrade
islam. De till och med organiserade muslimska SS-förband. Stormuftin i Jerusalem
jobbade för Hitler.

4. Lyft fram det kvinnoförtryck som förekommer i muslimska kulturer. Varför ska vi
acceptera att de landvinningar för kvinnors rättigheter, som tagit hundra års kamp,
nu elimineras?

5. Framställ motståndare till oreglerad invandring som ”mainstream”. Sätt agendan – ta
problemformuleringsinitiativet.

6. Organisera positiva insändare, likes, twitter, facebook för att stödja politiker och
journalister med rätt åsikt. Positiv uppmärksamhet är bättre än negativa
kommentarer om motståndare.

7. Spegla utvecklingen i andra länder här. Använd och lyft fram media som exempelvis
Gatestone, Jyllandsposten och Snaphanen. Stöd de journalister som publicerar sig
där.

8. Påvisa det åsiktsförtryck som länge har pågått i Sverige och internationellt. Magnus
Norells bok ”Kalifatets återkomst”, särskilt de två sista kapitlen i boken, ger bra
exempel.

9. Det är många miljarder som omfördelas inom det migrationsindustriella komplexet.
Försök skapa strider inom olika delar av byråkratin om hur pengar och makt ska
fördelas. Om de bekämpar varandra kommer olika falanger att läcka till media. På så
vis underminerar de själva sin trovärdighet."

Karl-Olov Arnstberg

https://morklaggning.wordpress.com/2...8/kanslosasen/
Punkt 1 och 9 tror jag är helt centrala. De övriga punkterna är säkert bra men de tillämpas redan med begränsad framgång.
Citera
2016-07-01, 09:14
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Jag skrev före brexit ett inlägg där jag frågade mig varför media/journalister är så EU-positiva och om det kunde vara så att EU bara är en mångkulturfight by proxy, ur journalistens perspektiv. Det renderade en tramsvarning. Nu efter brexit anser jag mig ha fog för mitt påstående och postar samma tema igen.

Vi har sett postbrexit hur medier ifrågasätter folkviljan och t.o.m. folkomröstningar som demokratiskt instrument (PM Nilsson et al). Invandringen till UK anges som största enskilda orsak till utgången i folkomröstningen och Aftonbladet m.fl. har gjort sitt bästa för att framställa britter som intoleranta nationalister (samtidigt som man lierar sig med skotsk nationalism, lustigt nog). Försöken till karaktärsmord på engelsmän har duggat tätt i både tv, radio och tidningar. Ett av de mer absurda var Aftonbladets artikel om förföljelse av polska invandrare i England. I ena vågskålen polacker. Alltså människor från Polen - ett av Europas mest konservativa länder med obefintlig invandring. I andra vågskålen Europas mest mångkulturella land, svårt ridet av en kulturrevolutionär mara. De senare framställs som hemskingar.

Jag tror mekanismen bakom denna okritiska EU-vurm är som följer. Vilka utomeuropeiska kulturer är de stora invandringsgrupperna i Europa? Araber, pakistanier, indier, perser, turkar, kurder, somalier, eritreaner, m.fl. Vart och ett av dessa folk omfattar fler än 10 miljoner människor. Vissa av dem är +100 miljoner. Jämför man vart och ett av dessa folk med respektive folk i blandningen som utgör EU, så kommer många europeiska folk framstå som små - och därmed skyddsvärda med en kulturell särart och unik historia. Så får det inte vara.

Bara genom att sudda ut folk- och nationsgränser i Europa, eller om man så vill, förneka det svenska i Sverige, så kan utomeuropeisk invandring till Europa framställas som blygsam, moderat, försumbar. Därför gör journalisterna i brallan när Nigel Farage pratar om Europa som en samling suveräna nationalstater.

Därför tror jag också att den stora skrämselhickan hos media är tanken på svenskarna som ett, globalt sett, litet folk med en särpräglad kultur och historia. Och att mycken möda läggs på att trycka ned denna, vad vi kan kalla, folkliga nationalism. Det är också därför man inte kan beskriva araber i Sverige (Europa) som medlemmar i en global "arabism" med sociala medier på arabiska, egna TV-kanaler och en digital export av arabisk kultur som sammanhållande kitt. En kultur oändligt mycket större än den svenska och helt ointresserad av att närma sig det svenska. Faktum är att det är lika osannolikt som att svenskarna skulle närma sig samisk kultur.

Observera att idémässigt finns ingen möjlighet till inbromsning, kursändring eller U-sväng för projekt EU. Enskilda journalister, ledarredaktioner och andra, kan tystna, välja andra ämnen, försiktigt närma sig andra idéer och ideologier. Men den mångkulturella idén och "europatanken" som tankemässiga konstruktioner på vilka EU vilar, kan inte arbetas om och anpassas efter (de europeiska) folkens ovilja att helt bryta sina 1800-talsbojor. För EU och dess mångkulturella folkutsuddningsideologi, så återstår bara två möjligheter: Antingen dess slutliga förstörelse (på vilken jag hoppas) eller ett öde likt kommunismen i Kina; man kallar sig för kommunistiskt men är en kapitalistisk diktaturekonomi. Det senare översättes i EU-sammanhanget till att mångkulturella trosbekännelser rabblas, men i praktiken är gränserna stängda, medborgarskap delas inte längre ut och EU:s fokus reduceras till frihandel och valutasamarbete.

Jag tror f.ö. att det finns en enorm sprängkraft i kombinationen invandringsmotstånd och EU-kritik. Britterna har nu visat vägen. Existensbeviset är upprättat. Det kommer ha stor betydelse i flera länder, varav de viktigaste är Frankrike, Nederländerna och en diffus samling Öststater. Förmodligen ligger denna starka kraft synlig för folket på SR, SVT, DN, o.s.v., även om den är svår att klä i ord.
Citera
2016-07-01, 09:44
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Jag skrev före brexit ett inlägg där jag frågade mig varför media/journalister är så EU-positiva och om det kunde vara så att EU bara är en mångkulturfight by proxy, ur journalistens perspektiv. Det renderade en tramsvarning. Nu efter brexit anser jag mig ha fog för mitt påstående och postar samma tema igen.

Vi har sett postbrexit hur medier ifrågasätter folkviljan och t.o.m. folkomröstningar som demokratiskt instrument (PM Nilsson et al). Invandringen till UK anges som största enskilda orsak till utgången i folkomröstningen och Aftonbladet m.fl. har gjort sitt bästa för att framställa britter som intoleranta nationalister (samtidigt som man lierar sig med skotsk nationalism, lustigt nog). Försöken till karaktärsmord på engelsmän har duggat tätt i både tv, radio och tidningar. Ett av de mer absurda var Aftonbladets artikel om förföljelse av polska invandrare i England. I ena vågskålen polacker. Alltså människor från Polen - ett av Europas mest konservativa länder med obefintlig invandring. I andra vågskålen Europas mest mångkulturella land, svårt ridet av en kulturrevolutionär mara. De senare framställs som hemskingar.

Jag tror mekanismen bakom denna okritiska EU-vurm är som följer. Vilka utomeuropeiska kulturer är de stora invandringsgrupperna i Europa? Araber, pakistanier, indier, perser, turkar, kurder, somalier, eritreaner, m.fl. Vart och ett av dessa folk omfattar fler än 10 miljoner människor. Vissa av dem är +100 miljoner. Jämför man vart och ett av dessa folk med respektive folk i blandningen som utgör EU, så kommer många europeiska folk framstå som små - och därmed skyddsvärda med en kulturell särart och unik historia. Så får det inte vara.

Bara genom att sudda ut folk- och nationsgränser i Europa, eller om man så vill, förneka det svenska i Sverige, så kan utomeuropeisk invandring till Europa framställas som blygsam, moderat, försumbar. Därför gör journalisterna i brallan när Nigel Farage pratar om Europa som en samling suveräna nationalstater.

Därför tror jag också att den stora skrämselhickan hos media är tanken på svenskarna som ett, globalt sett, litet folk med en särpräglad kultur och historia. Och att mycken möda läggs på att trycka ned denna, vad vi kan kalla, folkliga nationalism. Det är också därför man inte kan beskriva araber i Sverige (Europa) som medlemmar i en global "arabism" med sociala medier på arabiska, egna TV-kanaler och en digital export av arabisk kultur som sammanhållande kitt. En kultur oändligt mycket större än den svenska och helt ointresserad av att närma sig det svenska. Faktum är att det är lika osannolikt som att svenskarna skulle närma sig samisk kultur.

Observera att idémässigt finns ingen möjlighet till inbromsning, kursändring eller U-sväng för projekt EU. Enskilda journalister, ledarredaktioner och andra, kan tystna, välja andra ämnen, försiktigt närma sig andra idéer och ideologier. Men den mångkulturella idén och "europatanken" som tankemässiga konstruktioner på vilka EU vilar, kan inte arbetas om och anpassas efter (de europeiska) folkens ovilja att helt bryta sina 1800-talsbojor. För EU och dess mångkulturella folkutsuddningsideologi, så återstår bara två möjligheter: Antingen dess slutliga förstörelse (på vilken jag hoppas) eller ett öde likt kommunismen i Kina; man kallar sig för kommunistiskt men är en kapitalistisk diktaturekonomi. Det senare översättes i EU-sammanhanget till att mångkulturella trosbekännelser rabblas, men i praktiken är gränserna stängda, medborgarskap delas inte längre ut och EU:s fokus reduceras till frihandel och valutasamarbete.

Jag tror f.ö. att det finns en enorm sprängkraft i kombinationen invandringsmotstånd och EU-kritik. Britterna har nu visat vägen. Existensbeviset är upprättat. Det kommer ha stor betydelse i flera länder, varav de viktigaste är Frankrike, Nederländerna och en diffus samling Öststater. Förmodligen ligger denna starka kraft synlig för folket på SR, SVT, DN, o.s.v., även om den är svår att klä i ord.

Därför är just parallellberättelsen om den vita skulden så viktig. De vita folken har förbrukat rätten till självbestämmande genom slavhandel, kolonialism, Hitler och miljöförstöring.

Uppmärksammandet av Putin, Trump, Le Pen, Farage, Jobbik, ÖFP - liksom växande ozonhål och krympande polarisar - tjänar bl a till att öka vårt kollektiva skuldberg. Vi kan bli fria endast genom att ge upp vår identitet.
Citera
2016-07-01, 16:44
Bannlyst
Något off topic:

SR har fortsatt att sända direkt... Idag klockan 16.34 i Studio1 fick de ångra sitt beslut.

Expressens Karin Pihl sa i direktsändning att av de som tafsar och begår övergrepp på festivaler är de allra flesta asylsökande.

-Då kanske vi bara ska dela ut "tafsa inte - banden" till nyanlända svarar SR:s Anders Huitfeldt.

-Nej replikerade Ida Östensson från Fatta.nu. Det är ett manligt strukturellt problem.

Inte ordagranna citat, men andemeningen.

Ur Karin Pihls debattartikel, Expressen 29 juni.:

"Främst rör det sig om pojkar och män i åldrarna 15 till 30 år med utländskt medborgarskap som söker eller nyligen fått asyl."

http://www.expressen.se/ledare/karin...ort-tafsandet/
Senast redigerad av fiveinchboots 2016-07-01 kl. 17:39.
Citera
2016-07-01, 17:33
Medlem
Prawitzs avatar
Expressen tycks göra en storsatsning på "utanförskapet" nu. Mångkulturens facit börjar bli för påtagligt för att kunna sopas undan.

Förra sommaren skedde en viss islossning kring frågor om invandring som drev PK-vänstern vansinnig. Hoppas denna sommar kan flytta fram positionerna ännu mer.

Citat:
Utanförskapet inifrån

Rädslan bakom visiret: "Så mycket sten har jag aldrig fått på mig tidigare"

Husby, Rinkeby, Tensta, Stockholm. Det kastas sten mot polisen flera gånger i veckan i Rinkeby och Tensta. Möt poliserna som arbetar på Järvafältet i Stockholm, där två av de fem mest utsatta områdena i Sverige ligger. När vi träffar polisen Mikael Täljö, 34, är det bara två dagar sen han fick sten kastad mot sig vid Risingeplan i Tensta.

– Det sker så gott som dagligen. Vi åkte bara upp på en vanlig tillsyn. De var ett gäng på 15 personer.

http://www.expressen.se/nyheter/long...bakom-visiret/

Citat:
Ett parallellt samhälle växer fram

Norsborg. Ett parallellt samhälle växer fram i norra Botkyrka. I centrum säljer langare hasch helt öppet. Men under ytan finns mäktigare brottslighet, och familjer i maffialiknande strukturer.

http://www.expressen.se/nyheter/long...le-vaxer-fram/

Citat:
De kommer för att rädda liv – men möts av knallskott, stenar och fyrverkerier.

Brandmännen får nu återkommande skydd av polisen vid larm i Stockholms mest utsatta områden. Under tystnad tvingas räddningsstyrkorna smyga in mot bränderna för att snabbt kunna fly. Expressen har granskat ambulansens och brandkårens incidentrapporter i Stockholm, Göteborg och Malmö.

http://www.expressen.se/nyheter/long...d-poliseskort/

Citat:
Parallellsamhällena lär bara fortsätta växa

Den svarta ekonomin är det verkliga snabbspåret in i Sverige. Det bådar inte gott för integrationen.

Kyrkoledare som begår grova bedrägeribrott, en partiavdelning som tas över i en kupp och en riksdagsledamot som dras in i en utredning om mordförsök. Bilden som reportern Federico Moreno tecknade av läget i norra Botkyrka i torsdagens Expressen var mörk. Där har parallellsamhällen växt fram som till stor del kontrolleras av familjer i maffialiknande strukturer.

Om integrationen ska fungera måste Sverige förstå hur betydelsefull släkten eller klanen är för många invandrargrupper. Det var författaren Per Brinkemos viktigaste budskap när jag intervjuade honom för ledarredaktionens podcast (Expressen 7/6).

I stora delar av världen är det klanen eller ätten som står för trygghet och skydd, medan staten ses som ett hot. Tilliten till människor utanför den egna gruppen är också ofta låg. I Sverige är läget det omvända. Välfärdssystemet har i hög utsträckning gjort oss oberoende av familjen och tilliten till såväl staten som andra människor är internationellt sett mycket hög.

http://www.expressen.se/ledare/paral...ortsatta-vaxa/

Endast personer med grava förståndshandikapp har kunnat missa den utveckling som skett i Sverige och åt vilket håll mångkulturen utvecklat sig. Att vi skulle få ghettoliknande enklaver bestående av enbart invandrare med egna lagar och regler har varit fullständigt uppenbart för alla som haft förmåga att observera verkligheten. Nu börjar det bli ganska komiskt med alla larmrapporter i media om problem som varit kända i årtionden. Problemet är väl att omfattningen av massinvandringen och segregeringen nu hotar hela den svenska samhällsstrukturen.
Citera
2016-07-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Expressen tycks göra en storsatsning på "utanförskapet" nu. Mångkulturens facit börjar bli för påtagligt för att kunna sopas undan.

Förra sommaren skedde en viss islossning kring frågor om invandring som drev PK-vänstern vansinnig. Hoppas denna sommar kan flytta fram positionerna ännu mer.

http://www.expressen.se/nyheter/long...bakom-visiret/

http://www.expressen.se/nyheter/long...le-vaxer-fram/

http://www.expressen.se/nyheter/long...d-poliseskort/

http://www.expressen.se/ledare/paral...ortsatta-vaxa/

Endast personer med grava förståndshandikapp har kunnat missa den utveckling som skett i Sverige och åt vilket håll mångkulturen utvecklat sig. Att vi skulle få ghettoliknande enklaver bestående av enbart invandrare med egna lagar och regler har varit fullständigt uppenbart för alla som haft förmåga att observera verkligheten. Nu börjar det bli ganska komiskt med alla larmrapporter i media om problem som varit kända i årtionden. Problemet är väl att omfattningen av massinvandringen och segregeringen nu hotar hela den svenska samhällsstrukturen.

Märk väl att det är en omvändelse inför galgen, en massa text som inte en jävel orkar läsa(mer än de insatta), som Expressen kommer att hänvisa till när det ultimata kaoset utbryter,
-Se vi belyste problemen redan då, sprunget ur en fetlagd mattsson.
Citera
2016-07-01, 18:03
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Märk väl att det är en omvändelse inför galgen, en massa text som inte en jävel orkar läsa(mer än de insatta), som Expressen kommer att hänvisa till när det ultimata kaoset utbryter,
-Se vi belyste problemen redan då, sprunget ur en fetlagd mattsson.

Det börjar ju bli lite märkligt när etablissemanget börjar varna för trenden som dom tidigare förnekat fanns. När folk för 10-20 år sedan påpekade att en ghetto kultur håller på att växa fram i Sverige som klipper av alla band med det övriga samhället haglade rasistanklagelserna. Det här är det mångkulturella samhällets yttersta konsekvens som alla kan beskåda. Vem är nöjd med resultatet? Massinvandringen har skapat ett samhälle som ingen vill ha.
Citera
2016-07-01, 22:04
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Något off topic:

SR har fortsatt att sända direkt... Idag klockan 16.34 i Studio1 fick de ångra sitt beslut.

Expressens Karin Pihl sa i direktsändning att av de som tafsar och begår övergrepp på festivaler är de allra flesta asylsökande.

-Då kanske vi bara ska dela ut "tafsa inte - banden" till nyanlända svarar SR:s Anders Huitfeldt.

-Nej replikerade Ida Östensson från Fatta.nu. Det är ett manligt strukturellt problem.

Inte ordagranna citat, men andemeningen.

Ur Karin Pihls debattartikel, Expressen 29 juni.:

"Främst rör det sig om pojkar och män i åldrarna 15 till 30 år med utländskt medborgarskap som söker eller nyligen fått asyl."

http://www.expressen.se/ledare/karin...ort-tafsandet/

Hörde det där. Märklig känsla. Helt fel att sådant strömmar ur P1. Förvirring.

Fast Huitfeldt verkar iofs allt oftare hamna i lite, med P1-mått mätt, kontroversiella situationer.

Dessutom ringde en ilsk kvinna - hon är återkommande inringare - till ring P1 och var arg på samma tema. När Täppas skulle ifrågasätta något, klämmer hon till med "du talar som du har förstånd till".
Citera
2016-07-01, 23:21
Bannlyst
Jag skulle vilja påstå att Katarina Gunnarsson har väckt Anders Huitfeldt.

Gunnarssons reportage från Nacka var häpnadsväckande öppet; den politiska diskussionen efteråt i studion var bara trams.
Jag vill höra Huitfeldt avbryta politikerna när det levereras floskler som "att alla måste ta ansvar för den uppkomna situationen".

Finns det några reportage som förklarar varför alla som kommer ska in i det svenska samhället?
Eller varför alla ska ta ansvar?

Det finns inga boenden, inga skolor och inga lärare och ändå ska fler och fler komma hit.

Männen som kommer från sk krig är väl att klassa som desertörer?

Möjligen off topic...

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hörde det där. Märklig känsla. Helt fel att sådant strömmar ur P1. Förvirring.

Fast Huitfeldt verkar iofs allt oftare hamna i lite, med P1-mått mätt, kontroversiella situationer.

Dessutom ringde en ilsk kvinna - hon är återkommande inringare - till ring P1 och var arg på samma tema. När Täppas skulle ifrågasätta något, klämmer hon till med "du talar som du har förstånd till".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in