Citat:
Ja det är intressant, nu "adresserar" man problemen på ett "uppfriskande frispråkigt sätt" (tycker man säkert själva), nu ska även hårdhandskarna fram, åtminstone i retoriken. Idag på aktuellt stod vår store rikspolismästare i full galauniform och försvarade polisens misslyckanden i Norrköping. Som om brända bilar vore en nyhet. Fråga våra vänner i förorten runt om tex Stockholm där det har bränts bilar, och hela garage, ett decennium eller så, värt knappt en rubrik i lokalblaskan.
Men det går åt rätt håll, det hela börjar bli riktigt pinsamt för det svenska maktetablissemanget. Börjar kanske kännas lite kymigt i de finare politiska salongerna när inte Sverige längre kan känna sig bäst i klassen, utan man bara ger oss ett snett leende samt klappar oss på axeln och mumlar ett pliktskyldigt tack för att vi tagit ett så stort ansvar (för amerikanarnas krigföring, dess konsekvenser).
Men det går åt rätt håll, det hela börjar bli riktigt pinsamt för det svenska maktetablissemanget. Börjar kanske kännas lite kymigt i de finare politiska salongerna när inte Sverige längre kan känna sig bäst i klassen, utan man bara ger oss ett snett leende samt klappar oss på axeln och mumlar ett pliktskyldigt tack för att vi tagit ett så stort ansvar (för amerikanarnas krigföring, dess konsekvenser).
Nu är jag långt ifrån säker på min sak, men det tycks mig som om vi hittills har passerat tre vägskäl i den svenska medierapporteringen det senaste halvåret.
* Först kom insikten att Sverige inte klarar av en obegränsad bidragsinvandring från tredje världen.
* Sedan kom insikten att islamister har vuxit sig starka i Sverige och finns med i minst ett regeringsparti. Denna insikt hänger samman med insikten att olika kulturella grupper som kommer till Sverige bär med sig kulturella värderingar som kraftigt skiljer sig från våra vårderingar och skapar problem (big surprise).
* Nu har insikten kommit att polisen och samhället har tappat kontrollen över ett stort antal invandrarområden i Sverige. Dan Eliassons insats i TV igår var ju helt patetisk. Programledaren skötte utfrågningen ganska bra.
https://www.youtube.com/watch?v=wvWjv5Fdnes
Allt detta har varit känt i åratal, men ingen har vågat säga det högt bland PK-leden. Nu går det inte att inte låtsas om det längre.
Det här kan vara en omprövning av den tidigare ideologin som sker just nu under bilan, men det är långt ifrån säkert. Jag tror nästa insikt som kommer infinna sig snart är att massinvandringen till Sverige håller på att rasera välfärdssystemen. SVT erkände tidigare att majoriteten av alla arbetslösa nu är invandrare. Över 60% av alla socialbidrag går till invandrare. Nuvarande bidragssystem kommer inte klara av dom påfrestningar som väntar. Antingen kommer vi då vara tvungna att försämra välfärden för alla, eller så börjar vi begränsa den för vissa grupper. Det kommer leda till konflikter.
Jag tror allt fler kommer inse att dom grava problemen med dom svenska välfärdssystemen är tätt sammankopplat med massinvandringspolitiken, och att media kommer bli tvungna att konstatera det.
Nu krisar det allvarligt i multikultisverige. Segregationen ökar stadigt. Över 100.000 invandrare väntar på att dyka upp i arbetslöshetsstatistiken inom något år. Skolan befinner sig på U-landsnivå. Detta pågår samtidigt som medborgarna blir alltmer medvetna om att polisen har förlorat kontrollen över dom områden där "extra resurser" ska lösa dom sociala problem som massinvandringen har ställt till med. Det brinner rejält in på knuten just nu och det kommer inte bli så roligt att försöka försvara det här samhället som alla i PK-sverige har förespråkat men som nu ingen är nöjd med.