Citat:
Hanne "DN-gate" Kjöller tar passet med största dumstruten på. Hur vore det, frågar hon sig, om oseriös media istället för att fokusera på etnicitet i rapportering om brottslighet fokuserade på förövarnas stjärntecken. Skulle då inte alla förstå hur dumma de är på Avpixlat? Ett stort problem ser DN-gate-Kjöller i att många läsare inte växlar mellan oseriösa och seriösa medier. "Vissa serveras hela sin världsbild genom dessa enögda sajter." Man kan tillägga att andra får hela sin världsbild genom DN:s enögda nyhetsförmedling. Men det ser troligen inte Kjöller som problematiskt alls. Hanne Kjöller som personligen tog ansvar för att allmänheten hölls i okunskap om det utbredda taharushandet i Kungsträdgården i somras, gjorde väl det utifrån etnicitetsrastret skulle jag tro. Fel etnicitet på förövarna helt enkelt, det bör allmänheten inte få kännedom om.
http://www.dn.se/ledare/signerat/han...till-avpixlat/
http://www.dn.se/ledare/signerat/han...till-avpixlat/
Som vanligt undrar man, om hon är så urblåst - eller om hon gör sig dum?
Repolainen skrev 2 jan 2016 i tråden (länk):
Citat:
Lite inside info...
Hanne Kjöller befinner sig sedan några månader tillbaks i något som kan liknas vid frysboxen på DN. Efter att Wolodarski i slutet av augusti skrivit en ledare där han ställde sig positiv till Mariefredsmodellen (där EU-migranter utförde svartjobb för de boende i staden) var Kjöller skeptisk och frågade i ett mail sin chef hur man skulle lösa vissa rättsliga inkonsekvenser som uppkom om man accepterar en sådan ordning.
Kjöller höll, enligt min källa, ett någorlunda vänligt tonfall och underströk att hon självklart ville hålla tidningens linje, när Wolodarski nu (utan att informera övriga ledarskribenter) etablerat en sådan. Wolodarski blev rosenrasande och därefter har Kjöller inte kunnat skriva om något av de brännande ämnen som färgat hösten, m.a.o invandring, integration och EU-migranter. Varje förslag till ämne nekas.
Hon är vid det här laget ganska uppgiven och funderar på att byta yrke. Samtal med personalavdelningen där hon dryftade hur hon numera är oönskad på DN och begärde avgångsvederlag renderade ett svar med CC till Wolodarski som avslog henne begäran. Hon förväntas med andra ord säga upp sig själv.
Hanne Kjöller befinner sig sedan några månader tillbaks i något som kan liknas vid frysboxen på DN. Efter att Wolodarski i slutet av augusti skrivit en ledare där han ställde sig positiv till Mariefredsmodellen (där EU-migranter utförde svartjobb för de boende i staden) var Kjöller skeptisk och frågade i ett mail sin chef hur man skulle lösa vissa rättsliga inkonsekvenser som uppkom om man accepterar en sådan ordning.
Kjöller höll, enligt min källa, ett någorlunda vänligt tonfall och underströk att hon självklart ville hålla tidningens linje, när Wolodarski nu (utan att informera övriga ledarskribenter) etablerat en sådan. Wolodarski blev rosenrasande och därefter har Kjöller inte kunnat skriva om något av de brännande ämnen som färgat hösten, m.a.o invandring, integration och EU-migranter. Varje förslag till ämne nekas.
Hon är vid det här laget ganska uppgiven och funderar på att byta yrke. Samtal med personalavdelningen där hon dryftade hur hon numera är oönskad på DN och begärde avgångsvederlag renderade ett svar med CC till Wolodarski som avslog henne begäran. Hon förväntas med andra ord säga upp sig själv.
Om detta stämmer, så gissar jag, att den debila texten är ett fläskben, som Hanne Kjöller svansviftande serverar husse Wolodarski.
Men, det är förstås möjligt, att Kjöller genuint inte begriper, att alternativmedia inte delar svenska politikers och svenska s.k. journalisters antidemokratiska uppfattning, att väljarna ska veta så litet som möjligt om de negativa konsekvenserna av den världsunika invandringspolitiken.
Mats Edman skriver på facebook:
Citat:
När jag arbetade på Dagens Samhälle ville INGEN fast anställd reporter frivilligt granska den flyktingrelaterade kostnadsexplositionen. Orsak: De ville inte "gynna SD". Inte förrän konsekvenserna var uppenbara och ofrånkomliga senhösten 2015. Då kunde de inte längre hålla sig undan frågan.
Citat:
Jag har ingen anledning att ljuga eller släta över. Oviljan och motståndet bland de fasta reportrarna, ofta med 10-30 års anställning bakom sig, att ta tag i politiskt kontroversiella frågor tvingade oss att från tid till annan anlita frilansare för att få viktiga saker granskade.
https://www.facebook.com/mats.edman/...78?pnref=story