Citat:
Ursprungligen postat av
hogerspoket
Hade varit en gudi behaglig gärning om en större mängd, underbetald och frustrerad, skånsk kravallpolis ta ut sina frustrationer på sagda våldsvänster.
Var förvisso en smula raljant när jag skrev ovanstående igårkväll - Engellau/DGS har dock tagit steget fullt ut och blivet en sån där, vahettere, dödsknarkarnazist...
Citat:
Om polisen ska sätta sig i respekt exempelvis i de 55 no go-zonerna kommer det att bli bråk. Det kommer att krävas våld som lätt kan framställas som (och ibland kanske vara) polisbrutalitet. Här krävs ett nationellt ledarskap som kan förklara att statligt våldsmonopol betyder just att staten är den enda som har rätt att utöva våld och att den tänker göra det tills allt annat våld är utslaget. De som eventuellt utmanar det statliga våldsmonopolet har inte rätt till några sympatier. Om allt detta kräver att polisen kollar identiteter i T-banan så får den göra det. Om det kräver att polisen upprättar ett register så får det bli så.
Krav på att sätta hårt mot hårt och slå ner förortshuliganer?
- Check
Krav på att återuppta REVA?
- Check
Registeraspekten är också en intressant reflektion.
Och här står vi nu. Konsekvenserna av det senaste årtiondet kommer, i bästa fall, vara ett betydligt mer repressivt våldsutövande av myndigheterna.
Citat:
Ett annat akut problem är migrationen. Här måste Sverige ha en politik för dagens situation, inte gamla tiders. Volymerna måste begränsas. Hur mycket vet jag inte. Men två slags åtgärder är nödvändiga: dels återigen Ordning, till exempel att man inte låter flyktingar löpa fritt i Sverige, dels att Sverige gör sig mindre attraktivt, exempelvis genom att ta bort de utvidgade asylskäl som vi är ensamma om i Europa.
Naturligtvis inte något häpnadsväckande uttalande. Men det talar för att behovet av att komma tillrätta med problematiken börjar manifestera sig för fler och fler.
Citat:
Det är bråttom. Jag talar inte om att tillsätta utredningar som tar evigheter på sig att komma fram med resultat. Jag vet att den visliga, genomarbetade trögheten är demokratins adelsmärke, men här duger inte långbänkar. Problemen är här och nu.
Jag har ställt frågan tidigare, men upprepar den - hur länge dröjer det innan borgerliga ledarsidor (och bloggare som exempelvis Engellau) börjar ställa krav på ett borgerligt styre mha SD?
Sannolikt inte särskilt länge. Det brådskar, och det börjar bli uppenbart för fler och fler för var dag. När Greider börjar tala volymer, då vet man att det är illa...
Krönikan är läsvärd i sin helhet - så även kommentarsfältet, men jag överlåter det till den enskilda läsaren.
http://detgodasamhallet.com/2015/10/...var/#more-2734