Citat:
Om invandringen inte är lönsam initialt så är den inte lönsam. Vad man menar är lönsamt i längden är en befolkningsökning. En befolkningsökning behöver inte vara kopplad till invandring och behöver inte heller vara lönsam. Invandring av religiösa analfabeter är aldrig någonsin lönsamt.
Menar man att en befolkningsökning i längden är lönsam är det bättre att satsa alla miljarder på att få svenskar att skaffa fler barn som inte växer upp till religiösa fanatiker utan faktiskt bidrar till ett modernare och mer utvecklat land.
Man måste bestämma sig vad det är som är lönsamt, invandring eller befolkningsökning, man kan inte säga att invandringen är lönsam långsiktigt om man faktiskt menar att det är en befolkningsökning som är lönsam.
Menar man att en befolkningsökning i längden är lönsam är det bättre att satsa alla miljarder på att få svenskar att skaffa fler barn som inte växer upp till religiösa fanatiker utan faktiskt bidrar till ett modernare och mer utvecklat land.
Man måste bestämma sig vad det är som är lönsamt, invandring eller befolkningsökning, man kan inte säga att invandringen är lönsam långsiktigt om man faktiskt menar att det är en befolkningsökning som är lönsam.
Citat:
Instämmer!
Det vore inte fel med en egen tråd där mytbildningen kring invandringens vinster skärskådades. Jag har för mig att det finns brottstycken av dylik diskussion i flera andra. Kanske kan tråden kombineras med att skärskåda andra myter kring det mångkulturella projektet, det finns några stycken.
I mediekriget används dessa myter på ibland helt hårresande sätt, och det torde gynna den demokratiska debatten att klarlägga sakläget och de mediala metoderna. Jag kan inte riktigt frigöra mig från att detta påminner mig om den uppmärksammade intervjun i P1 Medierna häromdagen.