2015-07-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
Per Gudmundson är avantgarde inom MSM. Dvs något år efter Flashback.

Gränsen för det tillåtna förflyttar sig. MSM:s månghövdade följe dras med i normförflyttningen/uppvaknandet och befäster rörelseriktningen. Alternativsfären håller ett vakande öka över samhället och MSM, hovrandes över, lurkandes bland och dykandes inpå MSM:s ruscher, ålningar, kräftgång och glädjesprång. Det är nu så mycket moment i rörelse att de politiska marionetterna får välja att hänga på eller knockas omkull.
Citera
2015-07-29, 19:32
Medlem
Vimurs avatar
Jag vet inte om det är malplacerat i tråden men ett komiskt exempel på hur fasaden ibland krackelerar kunde idag höras i P1s Studio ett där ett av inslagen handlade om judisk historia i Sverige.

Filmaren Anita Santesson intervjuades om sin TV-serie "Arons nya land" och man skulle kunna tolka hennes utläggning som en indirekt kritik av dagens invandring. Hon berättade bl.a. att ett krav för judar som ville bosätta sig i Sverige var att betala tjugo årslöner och hon underströk hur judarna ansträngt sig för stt bidra till samhälket, utbilda sig och integreras.

Redan där tror jag att det blev besvärligt för programledarna eftersom kontrasten till många av dagens invandrare är så påfallande. Programledaren Johansson försöker sig på en räddning och det är nu det går snett:

"Men när du säger att det är till nytta för Sverige det är ju... om man har tjugo årslöner då är man ju rik som ett troll, man är kompis med kungen, det var ju liksom ingen massinvandring på det sättet som det............ "

Här inser Johansson vad han faktiskt sa och den påföljande tystnaden medan Johansson låter som om han har svalt något oätligt är riktigt underhållande.

02. 00 in iinslaget:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6221548

Undrar om Johansson fick göra avbön efter sändningen. Han råkade säga vad de flesta lyssnare antagligen tänkte men som inte får yppas i SR, särskilt inte att invandringen kostar i stället för bidrar. Att dessutom använda uttrycket "massinvandring" måste vara helt tabu.

Det får en att fundera på hur snacket går mellan sändningarna, "kebabtekniker"-debaclet gav ju en indikation på det, och hur länge den genomsnittlige journalisten orkar kompromissa med sin verklighetsuppfattning i sändning.

Sannolikt är tumregeln på SR densamma som då jag arbetade med integrationsfrågor i myndighetssvängen: Vi VET hur det är men vi kan inte SÄGA det.
Senast redigerad av Vimur 2015-07-29 kl. 19:37.
Citera
2015-07-29, 19:58
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag vet inte om det är malplacerat i tråden men ett komiskt exempel på hur fasaden ibland krackelerar kunde idag höras i P1s Studio ett där ett av inslagen handlade om judisk historia i Sverige.

Filmaren Anita Santesson intervjuades om sin TV-serie "Arons nya land" och man skulle kunna tolka hennes utläggning som en indirekt kritik av dagens invandring. Hon berättade bl.a. att ett krav för judar som ville bosätta sig i Sverige var att betala tjugo årslöner och hon underströk hur judarna ansträngt sig för stt bidra till samhälket, utbilda sig och integreras.

Redan där tror jag att det blev besvärligt för programledarna eftersom kontrasten till många av dagens invandrare är så påfallande. Programledaren Johansson försöker sig på en räddning och det är nu det går snett:

"Men när du säger att det är till nytta för Sverige det är ju... om man har tjugo årslöner då är man ju rik som ett troll, man är kompis med kungen, det var ju liksom ingen massinvandring på det sättet som det............ "

Här inser Johansson vad han faktiskt sa och den påföljande tystnaden medan Johansson låter som om han har svalt något oätligt är riktigt underhållande.

02. 00 in iinslaget:

Undrar om Johansson fick göra avbön efter sändningen. Han råkade säga vad de flesta lyssnare antagligen tänkte men som inte får yppas i SR, särskilt inte att invandringen kostar i stället för bidrar. Att dessutom använda uttrycket "massinvandring" måste vara helt tabu.

Det får en att fundera på hur snacket går mellan sändningarna, "kebabtekniker"-debaclet gav ju en indikation på det, och hur länge den genomsnittlige journalisten orkar kompromissa med sin verklighetsuppfattning i sändning.

Sannolikt är tumregeln på SR densamma som då jag arbetade med integrationsfrågor i myndighetssvängen: Vi VET hur det är men vi kan inte SÄGA det.

Lasse Johanssons groda är ju verkligen en liten pärla. Det är sällan man så tydligt hör hur någon biter sig själv i tungan.

Hela samtalet handlar om en begränsad invandring (judar fick tillåtelse att bo i Stockholm, Göteborg och Norrköping) och att den invandrade gruppen ansåg det väsentligt att skapa värde i sitt nya land.

När migrationsvänstern vill göra historiska paralleller till dagens kravlösa idiotmigration så blir ju ett samtal som detta ett enkelt motbevis.
Citera
2015-07-29, 20:06
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:

Jag hörde inledningen i bilen idag. Först sa radiopraterskan att nästa inslag skall handla om "svensk historia", och då tänkte jag att det här ska jag ge en chans. Hoppades på att det skulle bli ett skönt avbrott från allt HBTQ-tjafs och invandringsvurm som fullständigt dominerar allt i radion idag.

Men i andra meningen sa hon - "Det handlar om judisk historia i Sverige. Redan på 1700-talet" .... och ungefär där stängde jag av.
Citera
2015-07-29, 20:39
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Jag hörde inledningen i bilen idag. Först sa radiopraterskan att nästa inslag skall handla om "svensk historia", och då tänkte jag att det här ska jag ge en chans. Hoppades på att det skulle bli ett skönt avbrott från allt HBTQ-tjafs och invandringsvurm som fullständigt dominerar allt i radion idag.

Men i andra meningen sa hon - "Det handlar om judisk historia i Sverige. Redan på 1700-talet" .... och ungefär där stängde jag av.
Du får nog se det som ett gott tecken. Men vad har du mot judisk historia? Du är väl inte lite smygrasistiskt lagd?
Citera
2015-07-29, 20:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Per Gudmundson är avantgarde inom MSM. Dvs något år efter Flashback.

Gränsen för det tillåtna förflyttar sig. MSM:s månghövdade följe dras med i normförflyttningen/uppvaknandet och befäster rörelseriktningen. Alternativsfären håller ett vakande öka över samhället och MSM, hovrandes över, lurkandes bland och dykandes inpå MSM:s ruscher, ålningar, kräftgång och glädjesprång. Det är nu så mycket moment i rörelse att de politiska marionetterna får välja att hänga på eller knockas omkull.

Om inte jag minns fel så har Per Gudmundsson fått en del klander för sina mångkulturkritiska ledare. Men mest från småpåvar på obskyra små äckliga vänster-bruna tidningar.
Bristen på seriös konfrontation kan vara ett tecken på att fler är på gång och har börjat vädra nya vindar. Journalisterna måste ju skriva sådant som går att sälja. Om allmogen (som inte alls vill ha mångkultur) bara får läsa en massa saker som uppenbart inte stämmer med verkligheten tröttnar dom. Slutar läsa tidningen, eller i alla fall slutar att betala. Det har AFAbladet och ExpRGessen märkt med sina personal neddragningar i höstas/vintras. Vem får gå nästa gång?
Men, en mer konfrontatorisk linje hade varit underhållande. Trenden som, än vagt, kan skönjas är mer av medhåll än kritik mot kritiken(!). Så, kriget i media om mångkulturen tenderar att bli mer en omsvängning åtminstone på ledarplats. På expressen så rasar ju kriget internt när ledaren och kultursidorna har helt olika linjer, ibland på samma dag!
Citera
2015-07-29, 20:52
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Du får nog se det som ett gott tecken. Men vad har du mot judisk historia? Du är väl inte lite smygrasistiskt lagd?

Jag orkar inte höra på en massa propaganda mer bara. Varenda dag bombas vi av det här. I teve, tidningar och radio. Det blir för mycket helt enkelt. Radio behöver mer mångfald i deras inslag. En vacker dag kanske dom gör ett inslag om svensk historia, och då kommer jag lyssna, för att det är något nytt och unikt.
Citera
2015-07-29, 20:55
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Jag, han råkade få Sanning i stupen. Sällsynt och mycket obehagligt för en SR-"journalist". Sände dom hur han sedan spottade och fräste i 15 minuter för att bort den för journalister så ovana och obehagliga Sanningsmaken ur munnen?
Citera
2015-07-29, 21:04
Medlem
Menveds avatar
Roligt också hur den inbjudna gästen direkt insåg programledarens faux pas och försökte rädda honom med darrande röst.
Senast redigerad av Menved 2015-07-29 kl. 21:07.
Citera
2015-07-29, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag, han råkade få Sanning i stupen. Sällsynt och mycket obehagligt för en SR-"journalist". Sände dom hur han sedan spottade och fräste i 15 minuter för att bort den för journalister så ovana och obehagliga Sanningsmaken ur munnen?

Det är ännu en "sommarvikarie" som nästan säger sanningen: John Chrispinsson. Som frilans gäller det att alltid hålla tungan rätt i mun. Vi får strax se/höra om han har någon framtid inom Stasi.
Senast redigerad av fiveinchboots 2015-07-29 kl. 21:15.
Citera
2015-07-29, 21:12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Det som mest är fel är att det verkar vara påfallande många på Flashback som tror att människor som arbetar inom de mer etablerade medierna lever i någon sorts vakuum. Det är visserligen lätt att tro det med tanke på hur rapporteringen ser ut osv, men vad som rapporteras respektive vad det talas om bortom kamerorna är vitt skilt.

Att vi inte hör mer av det är för att de som syns och hörs till stor del bor i storstäderna där det är väldigt farligt rent karriärsmässigt att officiellt uttala sig på olika vis kring känsliga frågor som strider mot rådande åsiktskorridor. Få som har ett bra arbete är villiga att riskera liv och lem endast pga viljan att uttrycka kritik mot migrationspolitiken.

Sen kan man tycka lite vad man vill om det som att det är en journalists uppdrag osv, men det kan också vara bra att leva i verkligheten. En verklighet där vi bl a haft en finanskris och där folk därav i högre grad oroas över sina anställningar osv.
Citera
2015-07-29, 21:12
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

02. 00 in iinslaget:

Som jag lyssnar på den där jävla radion och ändå missar jag en sådan här pärla när det väl händer! Hoppas han upplevde det som han bajsade på sig publikt.

Det sägs att en lögnare måste ha gott minne. Fast före det kommer nog att hålla tungan rätt i mun. Det blir helt enkelt så oändligt besvärligt när lögnen är så omfattande och har pågått så länge, att inte ens de rättrogna är fria från synder off camera. Fler grodor är att vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in