2015-06-06, 18:27
Medlem
Helin prioriterar idag upplagesiffrorna och publicerar en patriotisk Herman Lindqvist-krönika som tillhör det skarpaste denne författat. Implicit fastslår Herman att majoriteten som byggt Sverige är etniska svenskar. Vidare förordar han assimilering av invandrare framför normativ multikulturalism med bildandet av kulturellt främmande enklaver.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20918138.ab
Citera
2015-06-06, 18:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Helin prioriterar idag upplagesiffrorna och publicerar en patriotisk Herman Lindqvist-krönika som tillhör det skarpaste denne författat. Implicit fastslår Herman att majoriteten som byggt Sverige är etniska svenskar. Vidare förordar han assimilering av invandrare framför normativ multikulturalism med bildandet av kulturellt främmande enklaver.

Är det bara jag, eller ser vi nu en svängning även när det gäller nationaldags-artiklarna? Förra året, före valet och åren före var det provokativa skitkrönikor från de mest reaktionära rödgardisterna och salongsrebellerna av typen:

*Byt nationalsång
*Översätt nationalsången till arabiska
*Sveriges nationaldag är bara skit ändå

och såna artiklar. Jag tror att den snabba utveckling vi sett efter valet i höstas, med vad jag upplever en tillnyktring i debatten så sätter jag mina pengar på att det nu sjungs till en ny melodi även på Aftonbladet. Lindqvist hade inte fått den här texten publicerad på nationaldagen 2014, men 2015 gick det bra. Gissningsvis, 2016 kommer det att gå ännu lite bättre.

Med rådande utveckling gissar jag på att det är slut på rapnegrer tillochmed i SVTs Luciasändningar med start 13 december 2015.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-06-06 kl. 18:56.
Citera
2015-06-06, 20:05
Medlem
De för små upplagesiffrorna för framförallt Expressen börjar bränna för mycket i fickorna hos ägarna.
Det är frapperande,men det mesta av mänskligt beteende kan spåras till kung Mammon.
När SD knackar på dörr till att bli största enskilda politiska parti så sker den svängning under galge som alltid sker.

AB å sin sida har tagit oppositionens roll.Även här kan det finnas pengar att tjäna utifall att.

Pengar är som en vågskål.Risker alternativt förtjänster och allting däremellan.

Det är Unibet som gäller och vinnaren tar potten.
Citera
2015-06-06, 20:24
Medlem
Sillberts avatar
Appropå Aftonbladet - Jennifer Wegerup skriver i dag en krönika med rubriken "Individens frihet är alltid större än religionsditot" angående förra veckans diskussion om att Husby håller på att bli Mellanöstern.

Det viktigaste stycket i hennes text:

Citat:
Det ska inte gå att fly förtryck och sen plocka russinen ur den demokratiska kakan, välja det som passar en.

Vill man leva i ett land måste man bli en del av det.

Det borde iofs vara en självklarhet, men man rycker ändå till när men ser det skrivet i en dagstidning.
Senast redigerad av Sillbert 2015-06-06 kl. 20:31.
Citera
2015-06-06, 20:44
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20918138.ab

Herman är redan pensionär med bra pension och multimiljonär så han riskerar inte att förlora något utan kan vara rak och ärlig.

Citat:
Sverige är ett land att vara stolt över. Trots en ganska liten befolkning har vi lyckats ta oss högt upp på världsstatistikens tabeller över länder med välstånd, jämlikhet, demokrati och möjligheter för medborgarna att leva ett lyckligt liv. Svenska produkter finns i alla världs*delar, vårt lands varumärke är känt och respekterat.
Vårt land har upplevt långa perioder av yttersta nöd med krig, farsoter och svält, de har alltid följts av årtionden av utveckling och framsteg.
Men de mörka molnen finns där i alla tider.

Storvulet och nationalistiskt som det förslår. Herman har råd att leverera sådana texter.
Citera
2015-06-06, 20:58
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Herman är redan pensionär med bra pension och multimiljonär så han riskerar inte att förlora något utan kan vara rak och ärlig.

Storvulet och nationalistiskt som det förslår. Herman har råd att leverera sådana texter.

Precis. Om 10 år är många röster borta ur offentligheten. Det väcker frågan om rekryteringen av nya. En Sverigevänlig rörelse har ingen framtid om dess enda utomparlamentariska fristående röster är gummor och gubbar.

En liten tröst i sammanhanget är att socialliberalen innanför tullarna med sina 1,4 barn, påbörjade vid +35 års ålder, inte direkt har en strålande framtid heller.
Citera
2015-06-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kom ju en skön kommentar ganska omgående:

Veronica Palm är rejält sidsteppad av den falang som styr S just nu. Att tweeta är ett av de få verktyg hon har kvar för att stanna relevant. Skönt att se att så många twittrande, likt den oerhört begåvade Zpiff75 , hjälpte henne att få ut sitt budskap... tillsammans med den medföljande collateral damage på moderpartiet...
Citera
2015-06-06, 22:09
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffis78
Veronica Palm är rejält sidsteppad av den falang som styr S just nu. Att tweeta är ett av de få verktyg hon har kvar för att stanna relevant. Skönt att se att så många twittrande, likt den oerhört begåvade Zpiff75 , hjälpte henne att få ut sitt budskap... tillsammans med den medföljande collateral damage på moderpartiet...
TheZpiffmeister
Det var väl ihopknutet till Somar al-Naher

Är inte att få hålla nationaldagstal i Rinkeby då något utav den högsta ära man som Socialdemokrat kan tänkas uppnå?
Citat:
Är en stolt svensk som har den äran att fira nationaldagen i Rinkeby. #6juni
https://pbs.twimg.com/media/CGz7gtGXIAAD2Aw.jpg:large

Andra medverkande var Mehmet Kaplan, Anna König Jerlmyr och Erik Ullenhag.
Citera
2015-06-06, 23:32
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Den viktigaste första bataljen som kan vinnas i Mediekrigets är slaget om sanningen. Trots allt är Sverige en dysfunktionell demokrati, eftersom den tredje statsmakten har lierats med den mångkulturella statsreligionen: medborgarna kan inte ge informerat samtycke om den förda politiken eftersom kritisk granskning och ickevinklad/ickelögnaktig nyhetsrapportering saknas från de nyhetsorgan som, tyvärr, fortfarande åtnjuter stort förtroende.

Medborgaren har inte ens meddelats att hon/han inte är ensam om att vilja minska invandringen utan att det är majoritetsåsikten i befolkningen.

Ibland oroas jag över det uppdämda raseri som komma skall. Ingen, inte heller svensken, gillar att bli lurad.

Än så länge är det små sprickor på ledarplats. Nyhetsrapporteringen är dock värre än någonsin.
Citera
2015-06-07, 00:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Är det bara jag, eller ser vi nu en svängning även när det gäller nationaldags-artiklarna? Förra året, före valet och åren före var det provokativa skitkrönikor från de mest reaktionära rödgardisterna och salongsrebellerna av typen:

*Byt nationalsång
*Översätt nationalsången till arabiska
*Sveriges nationaldag är bara skit ändå

och såna artiklar. Jag tror att den snabba utveckling vi sett efter valet i höstas, med vad jag upplever en tillnyktring i debatten så sätter jag mina pengar på att det nu sjungs till en ny melodi även på Aftonbladet. Lindqvist hade inte fått den här texten publicerad på nationaldagen 2014, men 2015 gick det bra. Gissningsvis, 2016 kommer det att gå ännu lite bättre.

Med rådande utveckling gissar jag på att det är slut på rapnegrer tillochmed i SVTs Luciasändningar med start 13 december 2015.

Delvis. Men vid sidan av denna tillnyktring, så ser vi också en ökad polarisering, dvs fr a blir de verkliga blådårarna allt stolligare. Nationaldagens hatartikel i AB är ett exempel, liksom Tännsjös inställning till välfärdens avveckling som vi diskuterat tidigare. Så, jag tror att vi samtidigt ser två aspekter av mediekriget; en viss normalisering och en polarisering. Det är nog inte helt orimligt.
Citera
2015-06-07, 10:21
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Delvis. Men vid sidan av denna tillnyktring, så ser vi också en ökad polarisering, dvs fr a blir de verkliga blådårarna allt stolligare. Nationaldagens hatartikel i AB är ett exempel, liksom Tännsjös inställning till välfärdens avveckling som vi diskuterat tidigare. Så, jag tror att vi samtidigt ser två aspekter av mediekriget; en viss normalisering och en polarisering. Det är nog inte helt orimligt.

Som du säger har det skett en tillnyktring. Den intressanta diskussionen idag vore inte mellan sådana som Greider och Dahlberg, utan en kamp mellan Tino och Lifvendahl eller Alice Teodorescu och Widar Andersson.
Citera
2015-06-07, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Visst verkar stolligheten accelerera. Det är nog det fenomen som Oyto(?) kallat för "Krympandets radikalisering" & där jag själv dragit paralleller med Japanska vänsterterrorister på 70-talet som drog sig tillbaka till ett läger uppe i bergen & dömde varandra till döden för bristande ideologisk renhet.

Det är av yttersta vikt att dessa stolligheter får ett medialt genomslag & sprids till allmänheten. Bara att länka, peka & liknande. Initialt behövs inte någon som helst kritik, det räcker att stolligheterna får så stor spridning som möjligt.

Här kommer vi att se att andra inom MSM kommer att gå ut & kritisera stolligheterna. Då är det viktigt att vi & andra gräver lite i historiken & visar på att även många av dessa kappvändande kritiker själv har tyckt likadant bara för ett par år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in