Citat:
Ursprungligen postat av
BengeRunflak
Helin prioriterar idag upplagesiffrorna och publicerar en patriotisk Herman Lindqvist-krönika som tillhör det skarpaste denne författat. Implicit fastslår Herman att majoriteten som byggt Sverige är etniska svenskar. Vidare förordar han assimilering av invandrare framför normativ multikulturalism med bildandet av kulturellt främmande enklaver.
Är det bara jag, eller ser vi nu en svängning även när det gäller nationaldags-artiklarna? Förra året, före valet och åren före var det provokativa skitkrönikor från de mest reaktionära rödgardisterna och salongsrebellerna av typen:
*Byt nationalsång
*Översätt nationalsången till arabiska
*Sveriges nationaldag är bara skit ändå
och såna artiklar. Jag tror att den snabba utveckling vi sett efter valet i höstas, med vad jag upplever en tillnyktring i debatten så sätter jag mina pengar på att det nu sjungs till en ny melodi även på Aftonbladet. Lindqvist hade inte fått den här texten publicerad på nationaldagen 2014, men 2015 gick det bra. Gissningsvis, 2016 kommer det att gå ännu lite bättre.
Med rådande utveckling gissar jag på att det är slut på rapnegrer tillochmed i SVTs Luciasändningar med start 13 december 2015.