Kitimbwa Sabuni senaste alster:
”Frågan 'varför' saknas i terrordiskussionen”
http://www.svt.se/opinion/fragan-var...ordiskussionen
Jaha, nu kommer jag vara på dåligt humör. Varför läste jag den här skiten?
Frågan 'varför' verkar för övrigt vara ungefär, 
varför pratar vi inte om att det finns så mycket islamofobi och att det är därför vi har terrorister, detta och västvärldens övergrepp samt era hemska teckningar.
Jag tycker många skriver under på Kitumbis världsbild tyvärr. Konstigt att han inte lägger märke till det. 
En sak har han rätt i i alla fall:
	Citat:

Graden av anammande prövas idag med förnedrande manifestationer som avslöjar västlig makt och muslimsk impotens som till exempel slöjförbud i skolor eller att en satirtidning kontinuerligt publicerar rasistiska bilder som trampar på muslimers heligaste symboler.
Bara när muslimer likt vita kristna lärt sig rycka på axlarna åt detta kan de räknas som civiliserade.

Typ så. Moderata muslimer måste faktiskt acceptera detta. Om de inte gör det är de inte moderata muslimer och de försöker inte förstå oss och respekterar oss inte heller. Det är inte svårt att se at Sabuni har en syn  på demokrati och yttrandefrihet som skiljer sig mycket från vår. Svårigheterna att försvara västvärldens värderingar i det nya mångkulturella samhället blir uppenbara. 
Detta nedan måste väl vara nästan det mest osmakliga, även om det finns mycket att välja på:
	Citat:

Glorifiering av antimuslimska ideologer är faktiskt nästan lika dumt som glorifiering av terrorister och våra media borde inte uppmuntra till detta

Att vi sörjer och hyllar ett antal människor som vågade något, stod upp för det och inte lät sig skrämmas av våld och hat är (nästan) lika dumt som att hylla massmördare? 

När ska vi sluta gödsla den här idioten med pengar. Kan inte han själv finansiera sina jävla projekt och organisationer som bara finns i det syftet att kunna bjuda in varandra till seminarier där de hatar oss andra med "vita kroppar"?
Om någon lyckas med att sprida en taskig syn av muslimer över vårt land så är det Kitimbwa Sabuni. Inte för jag tror att det är ett problem för honom då hans livsluft är konfrontation, hat och konflikt.