Citat:
Ursprungligen postat av
hogerspoket
Jag rundar av med en lite festlig observation, med avseende på relativa relativiseringar, tolkningsföreträden och kritisk teori:
Jämfört med SDs koppling till 'nyfascism' så torde Frankfurtskolans kopplingar till 'kulturmarxism' vara tämligen vedertagna. På ett ganska icke-relativt sätt.
Man skulle kunna anföra att det är ganska rimligt att man inte låter 'kulturmarxismen' definiera sig själv. Även om det förmodligen inte är politiskt korrekt.
Map den första frågan hänvisar jag till Myrdahlsällskapet, Wiehe och Guillou. Map att göra egen 'analys' istället för att basera resonemang på verkligheten trodde jag var vedertagen postmodernistisk forskningsmetodik? Iaf om man frågar Arnstad & Hübinette...
Vi väntar med spänning på vad den gode Hübinette ska göra för utspel 2015 - får vi se deathmatch Arnstad vs Hübinette får tungviktsbältet i 'Fullständig Politisk Medial Dårskap?'
Uppenbarligen dras hävdar 'kulturmarxismen' tolkningsföreträde kring 'kulturmarxismen'. Och hävdar att den inte finns. Relativt sett.
#'Kulturmarxism'? Nej. Det är bara en myt.
Angående vänsterns relativism så har jag alltmer börjat betrakta det som en försvarsmekanism. Efter kommunismens fall och varje möjlighet till reell makt så blev man tvungen att förminska den kapitalistiska segern och överlägsenheten, när det visat sig hur överlägsen den var som samhällsmodell så började man ifrågasätta själva sanningen själv. "Vad är egentligen sant?" "Är verkligen liberala demokratier bättre än proletariatetsdiktatur?" "Hur då, allting är ju relativt??".. "Inget är sant, vi har inte förlorat, vi har visserligen inte vunnit heller eftersom det inte finns några sanningar som kan bevisa en vinst."
Värderelativismen är som jag ser det, vänsterns stora akilleshäl men också dess hot, varje tillstymmelse till omsorg om det egna samhället eller tillnyktrad moral tycks saknas. Och det syns i alltifrån avsaknaden av känsla för nationen till propagerande för allt som är skadligt för ett samhälle och ett folk, allt från mångkultur till narkotikalegalisering.
Vänstern är dåliga förlorare, varken mer eller mindre. Deras samhällsmodell föll samman och nu är de fast beslutna om att krossa den kapitalistiska samhällsmodellen också och dra hela mänskliga civilisationen med i fallet, allt för att bevisa att man aldrig förlorat.. "Det blev lika."