2014-09-04, 11:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Hoppas kan man ju, men jag är numera pessimistisk. Den kan ha gått för långt. Möjligen skulle MSMs död medföra nya möjligheter, även för konservatismen, men jag vill nog se det innan jag tror det.
Jag försöker hålla upp optimismen, i Fula Gubbens frånvaro.
Citera
2014-09-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp & ur spillrorna har jag länge förutspått att ett nytt konservativt parti kommer att bildas.

Ja gärna det är hög tid för det.
Citera
2014-09-04, 12:16
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag vill likna situationen vid ett klassiskt, antikt slag. På ena sidan PK, på andra sidan dissidenter, folkvilja och - verkligheten.

Det vi genomlevt hittills är det tröttsamma, statiska stångandet. Inget (positivt) händer, förlusterna är små för ett etablissemang som hållit linjen, hållit sköldarna låsta i varandra och vägrar ge mark utan t o m fortsätter avancera.

Men när nu trycket från oss kollektivt och röda siffror som skiter i din värdegrund bara fortsätter att öka så börjar luckor lämnas mellan dem som har kampviljan kvar och den växande skara som förstår att slaget kommer att förloras. Att positionen är ohållbar.
//...
Saker kommer börja hända, och för att knyta ihop liknelsen med antika slag: Det verkliga blodbadet började alltid först efter det att linjen brutits.

Fiendens linjer luckras upp! I Värmland, NWT skriver ledare
Citat:
För hur gärna en del av oss vill det så kan vi inte önska bort problemen. Att på kort tid ta emot en stor mängd asylsökande och flyktingar ger praktiska problem. Det är bara att ge sig ut i verkligheten, ut i kommuner som till exempel Filipstad där diskussionen just nu går het, för att inse det. Hur skall dessa personer tas emot, hjälpas och få tak över huvudet? Det handlar om kanske bortåt 340 000 människor under de kommande fem åren enligt de senaste prognoserna. Hur skall vi kunna diskutera hur vi löser det här om varje människa som vill problematisera det kletas ned med diverse bruna epitet av en högljudd och ängslig mobb som själva mest verkar vilja framstå som godhetens apostlar?
http://nwt.se/asikter/ledare/article1631714.ece

samt - Hagfors i Värmland chockar Migrationsverket, uppsagda! vilken fräckhet....mot makten
Citat:
Hagfors, Hagforshem har sagt upp avtalet för 23 av de lägenheter som Migrationsverket hyr för asylsökande. Detta efter torsdagens besked om att Nygård i Ekshärad ska bli asylboende för 110 personer

http://www.nwt.se/hagfors/article1633276.ece

redan i december rasar det statsfinansiella korthuset tror jag ...
Framåt kamrater!
Senast redigerad av envackerblomma 2014-09-04 kl. 12:18.
Citera
2014-09-04, 12:47
Medlem
Citat:
Jepp & ur spillrorna har jag länge förutspått att ett nytt konservativt parti kommer att bildas.
KD måste göra slut med sina kärnväljare. Kyrklig övre medelklass (i huvudsak i Småland) som tycker flyktingmottagande på andras bekostnad i andra delar av Sverige är så omistligt behjärtansvärt att något annat vore otänkbart. Låter som en mardröm att hamna i beroendeställning till en grupp som bara drar ner en i skiten. Som att ha maffian som stammisar.
Citera
2014-09-04, 13:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
KD måste göra slut med sina kärnväljare. Kyrklig övre medelklass (i huvudsak i Småland) som tycker flyktingmottagande på andras bekostnad i andra delar av Sverige är så omistligt behjärtansvärt att något annat vore otänkbart. Låter som en mardröm att hamna i beroendeställning till en grupp som bara drar ner en i skiten. Som att ha maffian som stammisar.
Har inte dessa blivit sossar & heter Helle Klein?
Citera
2014-09-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Fiendens linjer luckras upp! I Värmland, NWT skriver ledare

http://nwt.se/asikter/ledare/article1631714.ece

samt - Hagfors i Värmland chockar Migrationsverket, uppsagda! vilken fräckhet....mot makten

http://www.nwt.se/hagfors/article1633276.ece

redan i december rasar det statsfinansiella korthuset tror jag ...
Framåt kamrater!

Så snart? Själv har jag sedan lång tid tillbaka gissat nio (9) månader efter valet! Nu är det ju ingen tävling om att ha rätt, utan snarare försöka hitta en framkomlig väg att ta tillfället i akt när det rasar. Finns det en plan B att presentera när vi nått vägs ände?
Senast redigerad av RullRull 2014-09-04 kl. 20:09.
Citera
2014-09-04, 20:13
Medlem
Nu har Westerholm öppnat upp sig för kritik från Expo. Undrar om de kommer att utnyttja tillfället.
Citat:
Björkman [på DN, min anm.] ser inte ut att vara något annat än en lydig lärjunge till bland annat Philip Legrain som i svepande ordalag, pekandes på enskilda statistiska poster, påstår att ingen migration påverkar välfärdssystemen i någon mån. Legrains bok, som rent generellt har hyllats av liberala och neokonservativa, ”Invandrare vi behöver dem”, är i sammanhanget lika intressant som anslag som direkt vilseledande.
"Neokonservativ" är ett kodord för jude. Jag tror att Westerholm menar något annat, t.ex. att konservativa är de som vill ha bra villkor för näringslivet och då vill ha invandring av det skälet. Att han använder prefixet neo är i så fall bara för att han tror att dagens konservativa ska kallas neokonservativa. Men det är bara mina spekulationer.
Citera
2014-09-04, 20:33
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nu har Westerholm öppnat upp sig för kritik från Expo. Undrar om de kommer att utnyttja tillfället.

"Neokonservativ" är ett kodord för jude. Jag tror att Westerholm menar något annat, t.ex. att konservativa är de som vill ha bra villkor för näringslivet och då vill ha invandring av det skälet. Att han använder prefixet neo är i så fall bara för att han tror att dagens konservativa ska kallas neokonservativa. Men det är bara mina spekulationer.

Vi tar väl en liten länk också http://ledarsidorna.se/2014/09/lydiga-lakejer/

Fin slutkläm

Citat:
Det finns ett talesätt att det värsta som finns är en idiot med makt eller inflytande. DN har idag placerat sig på den gränsen. Aktiv förnekelse av huvudproblemet. Eller inkompetens. Välj vilket. Jag trodde faktiskt, som socialliberal, att såväl Bonnier, DN som Peter Wolodarski som ansvarig utgivare var förmögna till bättre. Men jag bedrog mig. De spelar lydigt med på vägen till systemkollapsen. Lydiga lakejer och det får mig att fundera på vad de fick i retur. Eller om de bara är något så simpelt som inkompetenta med medial makt.
Citera
2014-09-04, 21:44
Medlem
Det har varit riktigt hjärtevärmande att se det danska engagemanget för Sverige de senaste dagarna, inte minst i Dan Park-saken. Danmark är på många sätt väldigt likt Sverige, men samtidigt känns det som två skilda världar, framför allt vad gäller synen på yttrandefriheten. Det är många människor i Danmark, Norge och Finland som ser vad som håller på att hända i Sverige och är oroade, den saken är klar.

I en debattartikel den 3 september uppmanar Mads Rörvig, dansk folketingsledamot för liberal-konservativa Venstre, den svenska borgerligheten att göra upp med den politiska korrektheten och börja diskutera problemen med massinvandringen.

Citat:
I Sverige vil den politisk korrekte elite ikke anerkende de problemer, som følger af for stor masseindvandring, og tøver ikke med at bruge vendingen ”humanistisk stormagt” om sig selv.

... I Danmark taler vi ofte om svenskerne som et broderfolk. Som et samfund, som på mange måder minder om vores eget.*

Vi har samme etnicitet, et sprog, der ligner hinanden, samme samfundsmodel – kort sagt den samme kulturarv.*

Som dansker er jeg derfor forundret og skræmt over den politiske korrektheds kynisme, når de synspunkter, vi i mange år offentligt har anerkendt herhjemme, i Sverige bliver til rødglødende racisme.

... Der er åbenlyse problemer på udlændingeområdet i Sverige.*

Derfor vil jeg opfordre de svenske borgerlige partier til at vågne op og tage ansvar for at finde løsninger på de store udfordringer, Sverige står med på udlændingeområdet.*

I den sidste ende vil det få uoverskuelige konsekvenser fortsat bare at lade stå til.
http://denkorteavis.dk/2014/du-gamla-du-fria/
http://avpixlat.info/2014/09/04/dans...dringspolitik/
Senast redigerad av Nebeltag 2014-09-04 kl. 21:55.
Citera
2014-09-04, 22:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag försöker hålla upp optimismen, i Fula Gubbens frånvaro.

Det är vackert av dig. Jag hoppas alltid att jag själv har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

I Jönköpings län är till och med en del av KD-anhängarna småborgerliga och arbetarklass, och till och med beredda att ta in invandrare på egen bekostnad - ty den högsta äran är att få plågas i Kristi anda. Ett flagellant-beteende som inte vittnar om någon sund kristendom. Uppenbarligen vill de inte ens kristna muslimerna som kommer hit, vilket i sanning hade varit en Gudi behaglig gärning.

Citat:
Har inte dessa blivit sossar & heter Helle Klein?

Inte alla. I KD anrikas nu dumheten när de mer sansade överger partiet. Snart är 100% av KD-arna vettvillingar, men då är de å andra sidan färre än 4% av väljarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen

Citat:
Ursprungligen postat av LloydHopkins
Vi tar väl en liten länk också http://ledarsidorna.se/2014/09/lydiga-lakejer/

Fin slutkläm

Både Westerholm och DN har fel, men på olika sätt. Westerholm har fel i att DN är inkompetenta - de är i själva verket ideologiskt övertygade liberala utopister, och det är mycket värre. DN har fel i sak när det gäller invandringens kostnader, vilket visats både av fristående analytiker (främst av alla Tullberg) och av statsministern själv. Att DN försöker blanda bort korten ändrar därvid inte verkligheten.
Citera
2014-09-04, 22:37
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Både Westerholm och DN har fel, men på olika sätt. Westerholm har fel i att DN är inkompetenta - de är i själva verket ideologiskt övertygade liberala utopister, och det är mycket värre. DN har fel i sak när det gäller invandringens kostnader, vilket visats både av fristående analytiker (främst av alla Tullberg) och av statsministern själv. Att DN försöker blanda bort korten ändrar därvid inte verkligheten.

Jag håller med dig på båda punkterna. Men kul att W sluggar så vilt.
Citera
2014-09-04, 23:41
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Tråden som är en av flashbacks största och längsta idag handlar om mediakriget och om vi ser på det lite ovanifrån så slår det mig i alla fall, hur klimatet skiftar dramatiskt nu. Nu länkas det in bloggar här friskt vilket det knappast gjordes 2011. Media förlorar och gör det på bred front nu och det går fort. Igår gick Expressen ut med att de drar ned med 70 personer varav 50 journalister och i mitt fb flöde kom skadeglädjen direkt. Nu unvisar man öppet och uppmanar till både köp och titta bojkott. Tror det avgörande slaget är vunnit och nu återstår upprensningsaktioner.

Även Janne Josefsson nerdragning av brallorna på Virtanen är ett tecken i tiden så gott som något. Där står i princip hela Södermalmseliten bland journalisterna och vet inte vad de ska hitta på nu när verkligheten alltid segrar.
Daniel Swedin skriver på Twitter att Gudruns flopp mot Åkesson ikväll påminner om Monas försök 2010 vilket gick "SÅDÄR" enligt den gode herrn. Så skulle de aldrig uttrycka sig om de inte kände allvaret flåsa dem i nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in