Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag försöker hålla upp optimismen, i Fula Gubbens frånvaro.

Det är vackert av dig. Jag hoppas alltid att jag själv har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
KD måste göra slut med sina kärnväljare. Kyrklig övre medelklass (i huvudsak i Småland) som tycker flyktingmottagande på andras bekostnad i andra delar av Sverige är så omistligt behjärtansvärt att något annat vore otänkbart. Låter som en mardröm att hamna i beroendeställning till en grupp som bara drar ner en i skiten. Som att ha maffian som stammisar.
I Jönköpings län är till och med en del av KD-anhängarna småborgerliga och arbetarklass, och till och med beredda att ta in invandrare på egen bekostnad - ty den högsta äran är att få plågas i Kristi anda. Ett flagellant-beteende som inte vittnar om någon sund kristendom. Uppenbarligen vill de inte ens kristna muslimerna som kommer hit, vilket i sanning hade varit en Gudi behaglig gärning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Har inte dessa blivit sossar & heter Helle Klein?
Inte alla. I KD anrikas nu dumheten när de mer sansade överger partiet. Snart är 100% av KD-arna vettvillingar, men då är de å andra sidan färre än 4% av väljarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andraandningen
Nu har Westerholm öppnat upp sig för kritik från Expo. Undrar om de kommer att utnyttja tillfället.
"Neokonservativ" är ett kodord för jude. Jag tror att Westerholm menar något annat, t.ex. att konservativa är de som vill ha bra villkor för näringslivet och då vill ha invandring av det skälet. Att han använder prefixet neo är i så fall bara för att han tror att dagens konservativa ska kallas neokonservativa. Men det är bara mina spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
LloydHopkins
Både Westerholm och DN har fel, men på olika sätt. Westerholm har fel i att DN är inkompetenta - de är i själva verket ideologiskt övertygade liberala utopister, och det är mycket värre. DN har fel i sak när det gäller invandringens kostnader, vilket visats både av fristående analytiker (främst av alla Tullberg) och av statsministern själv. Att DN försöker blanda bort korten ändrar därvid inte verkligheten.