2014-12-20, 08:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Intressant blir att följa hur media ska förhålla sig till det faktum att det finns ett informations underskott som så kraftfullt belyses genom att Tino Sanandaji på enbart tre dygn får ihop mer än 400K av människor som törstar efter fakta.
Hur ska journalisterna förhålla sig till det uppenbara faktumet att dom inte sköter sitt uppdrag !

Låt oss inte vila på hanen och glömma, påminn alltid och ideligen hur , vad och när journalisten förlorade sitt berättigande som oberoende och objektiva granskare av samhälleliga företeelser.

Det kappvändande från eget ansvar som vi nu ser tendenser till ska för alltid tryckas ned i halsen på dessa Quislingar , journalistens skuld är stor!

Boken lär ju påminna om att folk huvudsakligen inte röstar på sd för att de är emot massinvandringen, utan som en protest mot det tillskruvade debattklimatet och strukturell lögnproduktion hos media och därtill fullkomligt galen politik. Alltså handlar Tinos faktabok ytterst om en etisk fråga. Det var förresten Jan Tullbergs syfte med att ge ut sin bok och kan väl summeras med de alla andra massinvandringskritiska verk som skrivits under de senaste åren.

Sedan kan jag se en sidodebatt. Tino kommer att anklagas för att stödja SD. Han har tydligt sagt att han inte sympatiserar med sd och han ogillar partiet. Låt så vara, men saken är ändå den att de fakta som Tino nu ska göra en bok om är välkänd och har framförts av sd sedan länge. Tinos uppgift är att han i egenskap av invandrare, muslim och kurd har möjlighet att göra fakta rumsren. Vilket vore omöjligt för en svensk. Det här kommer att gynna sd oavsett om han ogillar partiet eller inte.
Citera
2014-12-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-...-hjalpa-andra/

Undrar hur länge det går att presentera den här linjen fortsättningsvis. Såtillvida att det inte är en förståndshandikappad generaldirektör som leder Migrationsverket borde han inse att det är väldigt enkelt att minska flyktingströmmarna till Sverige utan att omförhandla några internationella konventioner eller gå ur EU. Sverige har skrivit på samma avtal som Finland och vi kan därmed, utan att bryta mot några internationella avtal, börja praktisera den finska invandringspolitiken imorgon om vi så vill. Det skulle minska invandringen drastiskt.

Ja följdfrågan till GD borde ju bli varför Finland och alla övriga länder i EU som tar emot extremt få asylsökande och anhöriginvandrare år efter år kan göra det utan att några internationella konventioner bryts?

Det verkar som att det blir kollektiv kortslutning i skallen på alla som är direkt involverade i detta asylvansinne när det pekas på dessa skillnader i åtaganden.
Senast redigerad av Dart380 2014-12-20 kl. 08:44.
Citera
2014-12-20, 08:42
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Medans jag skriver ovan inlägg står radion på. Jag lyssnar egentligen inte, är upptagen med tangentbordet. Med den flitiga användningen av ordet negerkung får mig tillslut att undersöka vad som dryftas. Ja, vad som dryftas på lördagsmorgonen som för många är den första lediga dagen på en sammanhängande ledighet i julens tecken.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...laychannel=132

Citat:
Vad gör rasistiska barnboksfigurer med barnens människosyn? Hur puckade blir de av att glo på Legos till fiktion maskerade reklamfilmer och vad gör dataspelen med deras små hjärnor?

Dålig kultur ger dåliga barn – eller varför ska vi annars styra deras konsumtion av filmer, böcker, spel och tv?

I premiären av Kulturradions nya programserie Barnens Kultur undersöker vi barnkulturen och moralen. Vi må ha kommit en liten bit från Pelle Snusks hårdföra moralbudskap i den tyska barnboken från 1800-talet men inte har barnkulturen släppt moralen.

Möt de brittiska barnbokshandlarna som satsar allt på normkritiska barnböcker. Hör om vad ”skräpkultur” kan betyda för ett barn och vad filosofen Roland Barthes anser om leksakerna vi skäms för.

Och så får förstås barnen själva ge sin syn på om kultur kan vara skadligt för dem. Lågstadiegruppen Delfinen från Sätraskolan och klass 6B i Uslands skola i Sundsvall om farlig kultur och klåfingriga vuxna.

Fetningen är min.

Ja, vad gjordes Astrids negerkung med min människosyn? Eller morfars gamla sönderlästa Sambo? Är det därför jag idag vänder mig mot samhällsutvecklingen, skriver på Flashback och röstar SD?

Jag tror på familjen som institution och jag anser att samhällsutvecklingen går via familj och skola, i den ordningen. Radio som ovan produceras förmodligen av människor som varken har barn (eller inte hunnit skaffa) och som partiellt förnekar familjens betydelse. När förstföderskeåldern pressas upp, upp, upp så får det som konsekvens att människor idag ägnar 10, 15 , ja t.o.m. 20 år som vuxna utan barn. En mycket lång tid, som, menar jag, för många präglas av en naivitet inför sakers tillstånd. Det är här vi finner de värsta socialingenjörerna, marxisterna och kulturrevolutionärerna. Ingen människa som uppfostrat barn, slitit, gnott, skrattat, gråtit och delat vardag, helgdag och livets lycka och olycka, med just barn, skulle få för sig att överhuvudtaget göra negerkung till ett problem i sammanhanget barn och människosyn.

Den viktiga frågan är: Vad gör socialingenjörerna och kulturrevolutionärerna med våra barn?
Citera
2014-12-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Medans jag skriver ovan inlägg står radion på. Jag lyssnar egentligen inte, är upptagen med tangentbordet. Med den flitiga användningen av ordet negerkung får mig tillslut att undersöka vad som dryftas. Ja, vad som dryftas på lördagsmorgonen som för många är den första lediga dagen på en sammanhängande ledighet i julens tecken.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...laychannel=132

Fetningen är min.

Ja, vad gjordes Astrids negerkung med min människosyn? Eller morfars gamla sönderlästa Sambo? Är det därför jag idag vänder mig mot samhällsutvecklingen, skriver på Flashback och röstar SD?

Jag tror på familjen som institution och jag anser att samhällsutvecklingen går via familj och skola, i den ordningen. Radio som ovan produceras förmodligen av människor som varken har barn (eller inte hunnit skaffa) och som partiellt förnekar familjens betydelse. När förstföderskeåldern pressas upp, upp, upp så får det som konsekvens att människor idag ägnar 10, 15 , ja t.o.m. 20 år som vuxna utan barn. En mycket lång tid, som, menar jag, för många präglas av en naivitet inför sakers tillstånd. Det är här vi finner de värsta socialingenjörerna, marxisterna och kulturrevolutionärerna. Ingen människa som uppfostrat barn, slitit, gnott, skrattat, gråtit och delat vardag, helgdag och livets lycka och olycka, med just barn, skulle få för sig att överhuvudtaget göra negerkung till ett problem i sammanhanget barn och människosyn.

Den viktiga frågan är: Vad gör socialingenjörerna och kulturrevolutionärerna med våra barn?

Nästa steg i detta skruvade tankesätt i medierna blir väl varför det inte är lika mycket svarta legobitar i förpackningarna som det finns gula och blå..

Man tycks kunna se rasism i allt uppenbarligen. Sitter dom som kläcker ur sig dessa galenskaper och detaljstuderar alla ting för att försöka uttyda rasistiska strukturer i detta??

Hur som helst är dessa individer i någon form mentalsjuka.
Citera
2014-12-20, 08:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Okej, det här hade inte gått igenom för ett år sen om vi säger så, särskilt inte i DN. Detta är en ren slakt av den förljugna svenska godheten. Balzac skulle ha varit nöjd.

http://www.dn.se/ledare/kolumner/ric...ndrad-omvarld/

Likt en filmtrailer tänker jag inte röja de bästa bitarna redan i trailern, men här är ett smakprov:

Pluspoäng för Balzac-referensen. Crispy och Stig Larsson!

Reaktionerna på twitter är än så länge positiva med någon enstaka som kallar den "försåtlig". Verkar som att "ignorera" är taktiken just nu.
Citera
2014-12-20, 09:34
Medlem
Pandelumes avatar
GDn på Migrationsverket ljuger eller har dålig koll (DN idag):

Citat:
Ursprungligen postat av DN intervjuar Anders Danielsson, GD Migrationsverket
Hur ser du på begreppet ”mass*invandring”?

– Om vi håller oss till fakta: Förra året gav Sverige skydd till cirka 30 000 människor. Samtidigt finns det 6,5 miljoner internflyktingar i Syrien. Libanon har tagit emot 1,5 miljoner människor. Turkiet har tagit emot lika många människor på en månad som EU gjort sedan kriget började. Och så sitter vi i Sverige och pratar om ”massinvandring”. Ett väldigt rikt land med lång tradition av att hjälpa människor. Jag har väldigt svårt att förstå detta.

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/sv...-hjalpa-andra/

Sverige tar emot överlägset flest asylinvandrare/invånare. Tyskland, som annars brukar figurera som generöst land, ligger långt efter.
Källa: http://fnordspotting.blogspot.se/201...ta-forsta.html
Kan inte DN bara lägga fram siffrorna (absoluta tal + antal/invånare) så kan läsarna själva få avgöra om vi har massinvandring eller om den är helt normal?
Senast redigerad av Pandelume 2014-12-20 kl. 09:37.
Citera
2014-12-20, 09:35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Intressant replik i SvD på Fredrik Schultes (m) debattinlägg. Jag diskuterade nyss med en bekant om svängningen och när man skulle börja tala mer om olika invandrargrupper istället för invandrare generellt.

Viktigt steg att börja prata om olika invandrargrupper istället för att bunta ihop allt som 'invandrare' och t ex mörka problem med mena-invandrare genom att blanda ihop dem med europeisk arbetskraftsinvandring. Får se var det leder till. Sen tror debattören att det går att fixa till problem med vissa grupper vilket är naivt. Vissa grupper biter ingen vuxenutbildning eller ens radikala arbetsmarknadsreformer på eftersom de är oanställbara:

Men utan den slutsatsen hade artikeln aldrig publicerats.

Hon försvenskar de med utländsk bakgrund som har jämförbart dåliga sysselsättningssiffror. Att vara född i landet hjälper alltså inte.
Citera
2014-12-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
GDn på Migrationsverket ljuger eller har dålig koll (DN idag):

Sverige tar emot överlägset flest asylinvandrare/invånare. Tyskland, som annars brukar figurera som generöst land, ligger långt efter.
Källa: http://fnordspotting.blogspot.se/201...ta-forsta.html
Kan inte DN bara lägga fram siffrorna (absoluta tal + antal/invånare) så kan läsarna själva få avgöra om vi har massinvandring eller om den är helt normal?

Extremt obehaglig typ som gärna vill tvångslagstifta. Vad händer egentligen med det kommunala självbestämmandet? F.d. säpochefen håller det dock inte högt.

Det borde ut på valaffischer att han vill tvångslagstifta.
Citera
2014-12-20, 10:51
Ibland är det bra att stanna upp och reflektera trots alla självuppfyllande profetior som far runt i dagsläget i.o.m. KDs intetsägande utspel.

Vart i ligger egentligen mediakriget?

Media är enkelspåriga, ja.

Media är uteslutande vänster, ja.

Men har dom någon reell makt att driva ett krig? Faktum är att trots medias alla strider så har dom enbart lyckats med en sak, att öka SDs stöd i sällan skådad omfattning.

Är det bevis på framgångsrik krigsföring? Knappats.

Mediakriget är kanske en myt.
Citera
2014-12-20, 11:12
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Ibland är det bra att stanna upp och reflektera trots alla självuppfyllande profetior som far runt i dagsläget i.o.m. KDs intetsägande utspel.

Vart i ligger egentligen mediakriget?

Media är enkelspåriga, ja.

Media är uteslutande vänster, ja.

Men har dom någon reell makt att driva ett krig? Faktum är att trots medias alla strider så har dom enbart lyckats med en sak, att öka SDs stöd i sällan skådad omfattning.

Är det bevis på framgångsrik krigsföring? Knappats.

Mediakriget är kanske en myt.
Inte vet jag vad som skulle utmärka ett mediekrig. Känner vi igen det när vi ser det? Det är ju trots allt bara ett påhittat begrepp i en trådrubrik. Poängen med tråden är väl att diskutera hur mångkultur, invandring osv behandlas i media och debatt. Går det att se förändringar? Hur går stridslinjerna?

Ingen kan väl tvivla om att det börjat hända saker i debatten nu, som många förutspått i åratal.
Citera
2014-12-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-...-hjalpa-andra/

Undrar hur länge det går att presentera den här linjen fortsättningsvis. Såtillvida att det inte är en förståndshandikappad generaldirektör som leder Migrationsverket borde han inse att det är väldigt enkelt att minska flyktingströmmarna till Sverige utan att omförhandla några internationella konventioner eller gå ur EU. Sverige har skrivit på samma avtal som Finland och vi kan därmed, utan att bryta mot några internationella avtal, börja praktisera den finska invandringspolitiken imorgon om vi så vill. Det skulle minska invandringen drastiskt.
Topparna på MV är ett besvärligt följe eftersom de är asylaktivister med postmodernistisk faktakoll i Ullenhags anda. GD är sådan, presschefen är sådan. Det hade varit nog illa om de varit sektmedlemmar i reinfeldtismen, som drivs av idealism, men dessa är av den ännu värre sorten, No Pasaran-vänstern, som drivs av (själv)hat. Det är som att vänsterpartiet skulle ha handplockat dem och satt dem där som vaktposter för att ingen ska få hindra MV att skada Sverige maximalt. Det var andra bullar när Barbro Holmberg var GD år 2003. Förmodligen den sista chef för MV som känt ansvar och plikter gentemot Sverige.

Nåja, det blir andra bullar 2026 när statsminister Mattias Karlsson och hans regering ska utse en GD för Migrationsverket... Björn Söder är säkert ledig då
Citera
2014-12-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Pluspoäng för Balzac-referensen. Crispy och Stig Larsson!

Reaktionerna på twitter är än så länge positiva med någon enstaka som kallar den "försåtlig". Verkar som att "ignorera" är taktiken just nu.
Det där med "ni verkar autistiskt förälskade i er egen godhet. Men sådant slutar i hyckleri och självbedrägeri." låg ju faktiskt ganska nära det Larsson sa när han refererade till Balzac. Sverige domineras av tankens sprutluder. De kommer aldrig att sluta fnaska, *men*, man kan omdefiniera vad godhet är, ett spår som oyto ofta varit inne på. Om man kan övertyga allt fler om att den gängse svenska idén om godhet orsakar mer ont än gott, så kommer dagens tankehorors marknad att krympa och de kommer då automatiskt att anpassa sig till den nya marknaden där det är rakat som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in