2014-12-19, 15:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Jag kan hålla med om att hon verkar vara en riktig stolle men hennes tankar och tongångar känner jag inte igen från svenskt judiskt håll. Klart det finns en och annan random stolle med i det store hela finns det inga problem med judarna i Sverige. Speciellt inte satt i relation till hur många av dem som är framstående inom en rad om råden och bidragit positivt till det svenska samhället.

Att det sedan finns nazister och antisemiter som retar sig på judiska skribenter i pressen beror enbart på att de är just nazister och antisemiter. På vilken avgörande sätt skiljer sig t.ex. Wolodarski från alla andra politiskt korrekta mediemänniskor som inte är judar när det gäller den urspårade debatten om SD och rasism? Han är bara PK som alla andra.

Eftersom du på ett oärligt och fegt sätt halverar mitt inlägg när du citerar fungerar det hjälpligt att avskriva det hela till en stolle i debatten men tar man till sig vad som står i den andra halvan och dessutom tar till sig av informationen i inlägget kamelion författat blir det svårare för att inte säga omöjligt att låtsas som att det enbart är stollen Barbara Spectre som vill söndra och härska.
Sveriges intåg i det mångkulturella helvetet är utan tvekan initierat av judar.

[...]Enligt Roman (1994) av Henrik Roman, för att visa vilka som deltog i de större invandrardebatter 1964-68, av sammanlagt 72 inlägg visas här en tabell på hur mycket från de olika minoriteter stod för inläggen i olika tidningar:

40% - Judar – 29 inlägg
33% - Svenskar – 24 inlägg
8% - Annan etnicitet – 6 inlägg
18% - Okända - 13 inlägg

Alltså, inte ens Svenskarna som var den största etniska gruppen i Sverige kunde överstiga Judarnas dominans i invandrardebatten. Med tanke på att Judarna var den minsta etniska gruppen av de etablerade minoriteterna.[...]

http://www.forumbiodiversity.com/sho...l=1#post655743
Citera
2014-12-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Eftersom du på ett oärligt och fegt sätt halverar mitt inlägg när du citerar fungerar det hjälpligt att avskriva det hela till en stolle i debatten men tar man till sig vad som står i den andra halvan och dessutom tar till sig av informationen i inlägget kamelion författat blir det svårare för att inte säga omöjligt att låtsas som att det enbart är stollen Barbara Spectre som vill söndra och härska.
Sveriges intåg i det mångkulturella helvetet är utan tvekan initierat av judar.

[...]Enligt Roman (1994) av Henrik Roman, för att visa vilka som deltog i de större invandrardebatter 1964-68, av sammanlagt 72 inlägg visas här en tabell på hur mycket från de olika minoriteter stod för inläggen i olika tidningar:

40% - Judar – 29 inlägg
33% - Svenskar – 24 inlägg
8% - Annan etnicitet – 6 inlägg
18% - Okända - 13 inlägg

Alltså, inte ens Svenskarna som var den största etniska gruppen i Sverige kunde överstiga Judarnas dominans i invandrardebatten. Med tanke på att Judarna var den minsta etniska gruppen av de etablerade minoriteterna.[...]

Jag avstavade för att det finns med bland Flashbacks tips om hur man skall citera vill jag minnas. D.v.s. inte ta med för mycket.

Judarna har funnits i Sverige i hundratals år och jag kan inte påminna mig något större söndrande som uppstått ur det. Hur många är de; 20-30000? Tror du på allvar att de har ambitionen att ta över Sverige? Hur fan skall det gå till?

Jag tror du blandar ihop postmodernism och judiskhet samt etablissemang och judiskhet. Det finns judar i båda dessa läger. Därmed delar de vissa (enligt mig relativt stolliga) idéer med vänsterintellektuella. Andra som är judar har en del makt och inflytande för att de helt enkelt är en del av etablissemanget. Kanske irriterande för en antisemit men för oss andra varken bättre eller sämre än en vanlig ursvensk i etablissemanget.

Om du kan plocka fram statistik och exempel på när och hur judarna skadat Sverige så finns något att diskutera. Diffusa idéer om att de på något unikt judiskt vis konspiratoriskt försöker förstöra Sverige är allt annat än övertygande.
Citera
2014-12-19, 15:23
Medlem
envackerblommas avatar
Mot ljusare tider.

Natten mot 22:a december vänder det. Dagarna blir längre, solljuset starkare. På morgonen denna måndag kommer det viktiga Julnumret av den konservativa tidskriften The Weekly Standard att direktlevereras till alla med politiskt inflytande i Washington o dess närhet (inside the belt). The Weekly Standard är en av världens mest inflytelserika politiska tidskrifter. Upplaga över 100.000 för tidskrifte.
En artikel handlar om läget i Sverige med fokus på politik o massinvandringen av främst muslimer. Vad betyder det för Europa? Hur med säkerheten o terrorhotet?
Några citat
Citat:
Today Malmö, Sweden’s third-largest city, is becoming the first city in postwar Europe to expel its Jewish minority through mob violence. And last week, Swedish democracy broke down.
klarspråk talas, detta kommer alla viktiga i USA läsa...
Citat:
Sweden has led the way in Euro-pean immigration, and Muslim immigration in particular. Some 20 percent of Sweden’s 9.5 million people are immigrants or the children of immigrants: the highest figure in Europe. Most European states were until recently monocultural. They have trouble assimilating immigrants, especially rural Muslims who wish to keep their cultural and religious identity. Sweden has applied the noblest of ideals—shelter to the oppressed—with the narrowness of mind that can happen when you live in a small society on the quiet side of the Baltic. The state has failed to assimilate its immigrants. Ordinary Swedes, both indigenous and immigrant, have paid the social cost.

mer
Citat:
The forthcoming election will be a referendum on immigration, and the related question of the EU. Like Britain, Sweden is an EU member that has retained its currency. It has not, though, retained control over its borders.

http://www.weeklystandard.com/articl...pe_821210.html
Senast redigerad av envackerblomma 2014-12-19 kl. 15:29.
Citera
2014-12-19, 15:33
Medlem
Durgas avatar
Intressant blir att följa hur media ska förhålla sig till det faktum att det finns ett informations underskott som så kraftfullt belyses genom att Tino Sanandaji på enbart tre dygn får ihop mer än 400K av människor som törstar efter fakta.
Hur ska journalisterna förhålla sig till det uppenbara faktumet att dom inte sköter sitt uppdrag !

Låt oss inte vila på hanen och glömma, påminn alltid och ideligen hur , vad och när journalisten förlorade sitt berättigande som oberoende och objektiva granskare av samhälleliga företeelser.

Det kappvändande från eget ansvar som vi nu ser tendenser till ska för alltid tryckas ned i halsen på dessa Quislingar , journalistens skuld är stor!
Citera
2014-12-19, 15:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag avstavade för att det finns med bland Flashbacks tips om hur man skall citera vill jag minnas. D.v.s. inte ta med för mycket.

Judarna har funnits i Sverige i hundratals år och jag kan inte påminna mig något större söndrande som uppstått ur det. Hur många är de; 20-30000? Tror du på allvar att de har ambitionen att ta över Sverige? Hur fan skall det gå till?

Jag tror du blandar ihop postmodernism och judiskhet samt etablissemang och judiskhet. Det finns judar i båda dessa läger. Därmed delar de vissa (enligt mig relativt stolliga) idéer med vänsterintellektuella. Andra som är judar har en del makt och inflytande för att de helt enkelt är en del av etablissemanget. Kanske irriterande för en antisemit men för oss andra varken bättre eller sämre än en vanlig ursvensk i etablissemanget.

Om du kan plocka fram statistik och exempel på när och hur judarna skadat Sverige så finns något att diskutera. Diffusa idéer om att de på något unikt judiskt vis konspiratoriskt försöker förstöra Sverige är allt annat än övertygande.

Flashbacks regelverk uppmuntrar inte att användare klipper och klistrar i andra användares inlägg i syfte att vinna billiga poäng, inte heller uppmuntrar de användandet av halmgubbar. Men jag förstår att det känns bekvämt att leva i den villfarelsen.
Om du vägrar se att det var judar som initierade debatten om mångkultur och att det var judar som sedan dominerade densamma är det inte så mycket jag kan göra åt det, lev du i din alternativa verklighet så kan vi andra förhålla oss till fakta.
Har du ens läst informationen jag länkade till?

Mellan 1964 och 1968 startade Schwarz hela tolv tidningsdebatter kring invadrarfrågan, ingen annan person initierade mer än en debatt i samma fråga, han stod för hela 37 av sammanlagt 118 debattinlägg under dessa år, alltså nästan var tredje inlägg. Schwarz arbetade också aven politiskt inom socialdemokraterna, han intervjuade och talade med politiker angående invandringspolitiken. I kommande debatter fick Schwarz stöd från etniska minoriteter där särskilt Estländarna Sven Alur Reinans och Voldemar Kiviaed samt Judarna Leif Zern och Olle Wästberg kan nämnas.

Citera
2014-12-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Bullshit. Men vad kan man vänta sig av vänsterextrema Expo. Som Bo Rothstein skrev i en utmärkt artikel i SvD den gångna helgen, så kan inte identitetspolitiken tillåtas splittra Sverige, det måste finnas en nationell norm, en tyngdpunkt som är svensk. Religion är ett privat projekt, eller borde vara det. Trivs man inte med att exempelvis inskränka utövandet av islam på sin fritid får man bosätta sig i ett muslimskt land med den statsreligionen. Expos flummiga, samhällshotande aspirationer, bevisar Björn Söders enkla konstaterande att alla inte är etniska svenskar, inte känner samhörighet med nationen, istället tillhör en annan nation, eller lika mycket hemma i bådadera. Det måste finnas en tyngdpunkt, en normerande nation, resten är fritidsaktiviteter. Så länge det finns en gemensam stat, med lika skyldigheter och rättigheter. För substansen som bär upp de statliga institutionerna måste komma ur folket, en gemenskap. Vad är annars det sammanhållande kittet i ett mångkulturellt land, en universell underskrift på att alla nationer inom landet/staten med var för sig lika värde och existensberättigande ska hysa en tilltro till att systemet fungerar vertikalt? Det laterala utbytet då, i samhället, där livet äger rum, där det egentliga samhället finns, ska det vara isolerade öar? Så stark tilltro till ett ramverk finns inte universellt - ej heller solidaritet - utan att det också finns en mer självbärande, av fri vilja sanktionerad och hävdvunnen, mer eller mindre inneboende och automatisk, livsuppehållande rörelse som inte behöver kontrolleras eller hållas under armarna hela tiden. Det kräver tillit. Det måste finnas styrfart åtminstone, inte kompartmentaliserade öar utan någon dominerande nation; som alla oavsett nationstillhörighet skriver under på.

Det värsta är att EXPO inte är en vänsterextrem tidskrift, den är massinvandringsextrem med fd M minister i styrelsen-Stegö Chilo.
Och igår räddade Per Bill M kvar kulturstödet till EXPO

Statsvetenskapliga institutet Lunds universitet definierar

integration resp assimilation

Integration påverkar utöver meso- och mikronivån även makronivån. Integration
inriktas på att invandrare på samma villkor som övriga samhällsmedlemmar ingår och
deltar i olika former av sociala, ekonomiska och politiska relationer i den offentliga
sfären, samtidigt som de i den privata sfären bevarar sin kulturella identitet och
särprägel. Integration kräver därmed att även makronivån, d v s majoritetssamhällets
sociala, ekonomiska och politiska strukturer, förändras
för att undanröja hinder för
individer med olika kulturella bakgrunder att på jämlika villkor delta i samhället

Assimilation påverkar meso- och mikronivån. Det handlar om invandrargruppers och
enskilda invandrares uppgående i den redan existerande sociala och kulturella struktur
som majoritetssamhället utgör. Detta sker genom att invandrarna i socialt och kulturellt
signifikanta hänseenden blir likadana, och därigenom deltar på samma villkor, som
medlemmarna i majoritetssamhället. Detta samtidigt som majoritetssamhället i dessa
hänseenden förblir oförändrat
. Assimilation är således inriktad på att invandrare deltar i
den offentliga sfären på lika villkor som medlemmarna i majoritetssamhället samtidigt
som de i den privata sfären ger upp distinkta kulturella drag och istället tar till sig
majoritetssamhällets kultur

Så Meiji slutkläm är mer än relevant.
"Såå... det spelar ingen roll om 10.000, 100.000, 1 miljon eller 10 miljoner människor kommer till Sverige... volymerna är inte någon problem... OM bara denna samhällsförändring är problemfri. Häpp!"
Senast redigerad av rusellpeters 2014-12-19 kl. 15:55.
Citera
2014-12-19, 15:53
Medlem
Nycticoraxs avatar
Det finns många tankehoror där ute, det är ett som är säkert. Men det farliga uppstår iom att Sverige och allmänheten inte har lärt sig syna dessa. Det måste "vi" (eller ca 87%) bli bättre på. Man kan se Linnea i musikhjälpen som ett exempel i ett större perspektiv, utan att behöva ödsla tid på att förlöjliga dessa individer ytterligare. Det vore intressant att läsa om de systemfel/vansinne som tillåter medias missbruk av tankehoror, samtidigt som de får med sig stora delar av svenska folket. Vilka aktörer måste samverka för att påskynda brytningen av den här trenden?
Citera
2014-12-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
OK, kanske Expo inte enkelt kan inlemmas på skalan vänster, de bara andas, osar och exsuderar vänsterextremism.

Statsvetenskapliga institutionen, LU, definierar:(?)

"Integration kräver därmed att även makronivån, d v s majoritetssamhällets sociala, ekonomiska och politiska strukturer, förändras"

"därmed"... Som om det fanns en föregående sats. "därmed" insinuerar något reflexivt, men jag hittar inget. Agendamakarnas definition? Assimilering verkar klart mer sympatiskt och livsdugligt i mottagande änden; det blir ju ändå så att minoriteternas uppgående i den gemensamma sfären medför en omformning av den uppkomna helheten, där de tillkomna börjar definiera helheten som en beståndsdel med dem inkluderade. Integrationstanken är väldigt uppfordrande och suicidal, fjäskig rent av. Det kan mer offensiva, opportuna, egoistiska nationer utnyttja. Värdegrunden i landet multikulti är inte mer bärkraftig än en blöt marängbotten.
Senast redigerad av Kinuski 2014-12-19 kl. 16:11.
Citera
2014-12-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
OK, kanske Expo inte enkelt kan inlemmas på skalan vänster, de bara andas, osar och exsuderar vänsterextremism.

Statsvetenskapliga institutionen, LU, definierar:(?)

"Integration kräver därmed att även makronivån, d v s majoritetssamhällets sociala, ekonomiska och politiska strukturer, förändras"

"därmed"... Som om det fanns en föregående sats. "därmed" insinuerar något reflexivt, men jag hittar inget. Agendamakarnas definition? Assimilering verkar klart mer sympatiskt och livsdugligt i mottagande änden; det blir ju ändå så att minoriteternas uppgående i den gemensamma sfären medför en omformning av den uppkomna helheten, där de tillkomna börjar definiera helheten som en beståndsdel med dem inkluderade. Integrationstanken är väldigt uppfordrande och suicidal, fjäskig rent av. Det kan mer offensiva, opportuna, egoistiska nationer utnyttja. Värdegrunden i landet multikulti är inte mer bärkraftig än en blöt marängbotten.

Att de använder därmed beror nog på att de börjar med att definiera assimilation som inte inbegriper makronivån, jag tog integration först.

http://www.ohlininstitutet.se/wp-con.../09/odalen.pdf
Citera
2014-12-19, 16:41
Medlem
envackerblommas avatar
konservativa stora sajten breitbart.com skriver om Sverige o Sverigedemokraterna.
http://www.breitbart.com/london/2014...ises-in-polls/

ps
ser att inlägg ovan gräver ner sig i vad folk (judehatare, suck) skrev för 50 år sen. mer sånt o tråden dör .
Citera
2014-12-19, 16:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag kan hålla med om att hon verkar vara en riktig stolle men hennes tankar och tongångar känner jag inte igen från svenskt judiskt håll. Klart det finns en och annan random stolle med i det store hela finns det inga problem med judarna i Sverige. Speciellt inte satt i relation till hur många av dem som är framstående inom en rad områden och bidragit positivt till det svenska samhället.

Att det sedan finns nazister och antisemiter som retar sig på judiska skribenter i pressen beror enbart på att de är just nazister och antisemiter. På vilken avgörande sätt skiljer sig t.ex. Wolodarski från alla andra politiskt korrekta mediemänniskor som inte är judar när det gäller den urspårade debatten om SD och rasism? Han är bara PK som alla andra.

En STOR invandring sker alltid på bekostnad av mottagarlandets befintliga befolkning. (En liten n.b. *liten* invandring av efterfrågad spetskompetens n.b. *efterfrågad spetskompetens* är väsentligen problemfri.)

I normala länder - Sverige är inte något normalt land - är det ff.a. den sociala sammanhållningen som tar stryk av en STOR invandring. I Sverige - och enbart i Sverige - har massinvandringen också fått en blank check.

Judar - liksom många andra folkgrupper - har migrerat över jordklotet. Enskilda judar utmärker sig i modern tid i alla väst-länder, som de migrerat till, genom att energiskt bedriva kampanjer (å sin etniska grupps vägnar) för massinvandring till det aktuella landet.

Begrunda t.ex. den här organiserade och explicit deklarerade *judiska* kampanjen i USA: http://wewerestrangerstoo.wordpress.com/ Missa inte bilden på barnet med plakatet: Jews United for Immigration Reform

Det finns inte några motsvarande t.ex. grekiska kampanjer som organiserar grekiska migranter för att öka invandringen till USA. På den här punkten utmärker sig den judiska diasporan i alla västländer. Man kan välja att värdera detta som betydelselöst... men det är hursom ett faktum - som emellertid nog bättre diskuteras i någon annan tråd.

Det är beklämmande, när svenska politiker och media avfärdar fakta som i sig antisemitiska, islamofoba eller rasistiska - tänk t.ex. på MUFs angrepp på Ivar Arpi och hans artikel i Neo om Migrationsverket. Någon i tråden myntade det träffande begreppet: "Hatfakta".

-----

PS Missa inte KO Arnstbergs text om Islamofili och identitetspolitik.

Citat:
Varför förväntas jag alltid vara islamofil? Som västerlänning finns det alla skäl i världen att vara reserverad mot islam. Visst kan man kalla det islamofobi, men ordet fobi beskriver en rädsla utan saklig grund. När det gäller islam så finns all tänkbar saklig grund för att vara avståndstagande.

http://morklaggning.wordpress.com/20...titetspolitik/
Citera
2014-12-19, 17:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Jag läste också Tinos hemsida nyss. Det här är stort, riktigt stort. Det som Tullberg, Sandelin och Arnstberg m fl misslyckats med kan Tino mycket väl lyckas med. Han har allt, kontaktnäten inom akademin och näringsliv, är utbildad inom det område han skriver om (Ekonomi och public policy tror jag), ett etniskt alibi, står inte Sverigedemokraterna nära, är redan etablerad "rumsren" debattör i de här frågorna i Sverige.

När tillräckligt många bekymrade krönikor och ledare i Norge, Danmark men framförallt USA och England, i stora, väletablerade tidskrifter som The Economist, NY Times och, kanske en ledare i WSJ med mera, börjar dyka upp, kan det mycket väl lossna. Jag tror också vårt etablissemang är känsligt för sådant, faktiskt. När ministrar från andra länder börjar titta lite konstigt på sina kollegor från Sverige, för att överdriva och hårdra det lite, kan det hända saker.

Som någon i tråden skrev, snart kan allt det där som vi i tråden vetat länge vara allmängods.

Kvar står Ullenhag med sina "myter". Jag skulle inte vilja vara Ullenhag just nu, med tanke på Sanandajis illa dolda förakt för honom. "Myten" Ullenhags karriär är i princip slut i och med detta, gissar jag.

Jag skulle inte vilja kallar Arnstberg/Sandelins och Tullbergs angrepp på etablissemanget för misslyckade. Tvärtom har de skrämt samma etablissemang så mycket att dessa herrar i princip hamnat i inre exil. Man kan säga att de var avantgardet som inledde den intellektuella kampen mot det nationella självmordet. Det Tino kan göra är att till stor del bygga på dessa föregångare och framför allt bidra med två egna delar; egen kompletterande forskning och sina personliga egenskaper med kontaktnät och etniska alibi. Sannolikt kommer hans bok att omfamnas av svenska invandringskritiker och borgerliga ledarskribenter som inte vågar lyfta fram föregångarna, men som behöver något "rumsrent" att hålla i i framtida debatter.

Mediekriget går alltså vidare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in