2014-11-10, 17:33
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Thoralf är väl inte utsparkad från SD? Han leder väl i allra högsta grad SD i Kalmar! Du menar nog att han ströks från riksdagslistan.
Rätt, utsparkad från riksdagslistan ska det vara.
Citera
2014-11-10, 18:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Vilka SD:are var/är med i debatten? Vilka var de övriga deltagarna?

Snälla men lätt enfaldiga Tove Lifvendahl, SvD mot dåren Anders Lindberg, Aftonbladet.
På Lindbergs sida också de två programledarna.

Ingen riktig invandringskritiker var inbjuden. Bäst så, den "goda" sidan går lös på varandra inbördes med mer frenesi om det inte finns någon från onda sidan i närheten.

.
Citera
2014-11-10, 18:19
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Mycket ungt och hett blod här på flashback kan jag tycka som är lite äldre. Jag tycker inte PM Nilsson ska kallas för lögnare eller på annat sätt misstänkliggöras när han uttrycker sina åsikter som är förvånansvärt rättframma. Alla bidrag i kampen för en annan och bättre invandringspolitik bör välkomnas som jag ser det. Särskilt om det uttrycks i Bonniermedia som DI.
Om du är så gammal att du har blivit dement så kan jag förstå din ståndpunkt

PM Nilsson är en av dom inkvisitorer som stått längst fram för att avrätta de som haft fräckheten att likt nutida Galileo Galilei stå för sanningen. PM Nilsson har inte bara nyttjat sin mediala makt och plattform för att ta heder och ära av människor som vågat säga att jorden allt snurrar runt solen istället för tvärt om. Han har även vänt bort blicken när dessa sanningssägare fått yrkesförbud, fått sina hem och bilar vandaliserade och själva blivit misshandlade. Han har till och med haft dessa våldsverkare på lönelistan.

PM Nilson är en lögnare. Det är fakta. Om han skulle få vad han förtjänar så är det rep.

Men taktiskt har du givetvis helt rätt. För att nära något hopp om förändring så måste vi vända andra kinden till för att erbjuda media en väg ur hörnet de målat in sig i. Om nu PM Nilsson börjar antyda att den geocentriska världsbilden kanske inte är helt sann så skall detta uppmuntras för att inte vi skall vara de som tvingar in media i ”krympandets radikalisering”.

Men vi är många som har ett långt minne, och även om vi idag är beredda att inte låtsas om historien för att bryta dödläget så hoppas jag att räkningens dag kommer för PM Nilsson redan i detta livet, och jag håller gärna i repet.
Senast redigerad av Hårboll 2014-11-10 kl. 18:50.
Citera
2014-11-10, 19:09
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
På söndag blir det P1 debatt om hemlösa. Alexandra Pascalidou programledare.

Från reklam för programmet alldeles nyss:

Citat:
Varför blir det så här i ett välfärdssamhälle?

Se inbjudna gäster och läs den absurda programbeskrivningen här http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4645

Mycket nöje.
Citera
2014-11-10, 19:39
Medlem
KenRingIntes avatar
http://www.dn.se/ledare/signerat/ama...tan-ar-bisarr/

Dagens idioti straight från DN

Citat:
Som ett sådant exempel slog Mattias Karlsson fast i en intervju 2007 att Zlatan Ibrahimovic inte är svensk. Anledningen? Idrottsstjärnans kroppsspråk, sätt att tänka, tala och agera, godkändes inte av Karlsson.

Godkändes inte? Godkändes inte som svenskt beteende. Precis som Karlsson förstår jag inte heller hur uttalandet idag, 7 år senare, fortfarande kan vara kontroversiellt. Kontroversiellt nog att återupprepas i en artikel mot SD och Karlsson.

Äsch...
Citera
2014-11-10, 19:49
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte

Godkändes inte? Godkändes inte som svenskt beteende. Precis som Karlsson förstår jag inte heller hur uttalandet idag, 7 år senare, fortfarande kan vara kontroversiellt. Kontroversiellt nog att återupprepas i en artikel mot SD och Karlsson.

Äsch...

Det där gick ju till som så att Karlsson pressades på punkten ifall han ansåg att zlatan var svensk och då svarade han att "jag och endast jag anser.." och sen det där han sa då. Ifall man frågar karlsson vad HAN anser kommer han ju också svara vad han tycker. Det är alltså inte så att Karlsson utsett sig själv till någon slags nationell auktoritet i frågan och sitter och roar sig med att bedöma personers svenskhet. Kuksugar-journalister som vanligt. Helt oaktat ifall zlatan nu är svensk eller inte, vilket väl beror på sammanhanget får man väl säga.
Citera
2014-11-10, 19:52
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förvisso en Gudi behaglig gärning, men samtidigt så gör hon det för att stärka Bonnierkoncernen, vilket inte gynnar Sverige, särskilt som ägarkoncentrationen ökar åsiktshegemonin.

När stormen bedarrat lär enbart http://www.bonnier.com/sv/Svenska-ta...onnier-Gaming/ finnas kvar av Bonniers stolta 200-åriga företagskonglomerat. Kanske får vi till slut se en lättklädd Herlitz i en annons desperat locka till spel där en än mer arbetslös ungdom satsar sina sista försörjningsbidragsslantar i hopp om att bryta en utsiktslös framtid.
Citera
2014-11-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte

Äsch...

Zlatan har i sin egen bok sagt att han själv tidigare inte uppfattade sig som svensk. Det är först på senare år som Zlatan upplevt sig vara svensk. Detta bland annat i och med familjebildning med en svenska.
Citera
2014-11-10, 20:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det där gick ju till som så att Karlsson pressades på punkten ifall han ansåg att zlatan var svensk och då svarade han att "jag och endast jag anser.." och sen det där han sa då. Ifall man frågar karlsson vad HAN anser kommer han ju också svara vad han tycker. Det är alltså inte så att Karlsson utsett sig själv till någon slags nationell auktoritet i frågan och sitter och roar sig med att bedöma personers svenskhet. Kuksugar-journalister som vanligt. Helt oaktat ifall zlatan nu är svensk eller inte, vilket väl beror på sammanhanget får man väl säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Zlatan har i sin egen bok sagt att han själv tidigare inte uppfattade sig som svensk. Det är först på senare år som Zlatan upplevt sig vara svensk. Detta bland annat i och med familjebildning med en svenska.

Jag är inte så insatt i området, men är inte Zlatan den där fransosen som spelar fotboll?
På vad sätt har han att göra med SDs politik?
Citera
2014-11-10, 20:04
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Men vi är många som har ett långt minne, och även om vi idag är beredda att inte låtsas om historien för att bryta dödläget så hoppas jag att räkningens dag kommer för PM Nilsson redan i detta livet, och jag håller gärna i repet.

Det som skulle behövas är en hemsida, kanske "vadvardetvisa.se" där man i en citatdatabas kan samla journalisters tidigare uttalande och för att kunna dra upp och jämföra med det de har vänt till att skriva idag. Lågt, förvisso, men kanske ett nödvändighet för att slutligen rensa upp i mediaträsket?
Senast redigerad av Uran233 2014-11-10 kl. 20:06.
Citera
2014-11-10, 20:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
När stormen bedarrat lär enbart http://www.bonnier.com/sv/Svenska-ta...onnier-Gaming/ finnas kvar av Bonniers stolta 200-åriga företagskonglomerat. Kanske får vi till slut se en lättklädd Herlitz i en annons desperat locka till spel där en än mer arbetslös ungdom satsar sina sista försörjningsbidragsslantar i hopp om att bryta en utsiktslös framtid.

Tja, kanske det. Lagom lättklätt, får vi hoppas. http://www.bonnier.com/Global/Images...0x400-2014.jpg

Vi får väl se. Informationsövertag är alltid en maktbas, och Bonniers har varit mästerliga så här långt. De hittar nog på något, skulle jag tro. Alternativmedia? Ta ställning i mediekriget? Man vet aldrig.
Citera
2014-11-10, 20:16
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Tja, kanske det. Lagom lättklätt, får vi hoppas. http://www.bonnier.com/Global/Images...0x400-2014.jpg

Vi får väl se. Informationsövertag är alltid en maktbas, och Bonniers har varit mästerliga så här långt. De hittar nog på något, skulle jag tro. Alternativmedia? Ta ställning i mediekriget? Man vet aldrig.
Hehe, en tvättäkta Wagnersk valkyria!

Bonniers monopol-liknande ställning i det svenska mediaklimatet är ett demokratiskt problem. Att de skulle sätta fingret i luften och inta en realistisk hållning i massinvandringsfrågan och bedriva opinionsbildning med en annan ståndpunkt än den de har hittills haft bara för att behålla problemformuleringsprivilegiet lär inte hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in