Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Mycket ungt och hett blod här på flashback kan jag tycka som är lite äldre. Jag tycker inte PM Nilsson ska kallas för lögnare eller på annat sätt misstänkliggöras när han uttrycker sina åsikter som är förvånansvärt rättframma. Alla bidrag i kampen för en annan och bättre invandringspolitik bör välkomnas som jag ser det. Särskilt om det uttrycks i Bonniermedia som DI.
Om du är så gammal att du har blivit dement så kan jag förstå din ståndpunkt
PM Nilsson är en av dom inkvisitorer som stått längst fram för att avrätta de som haft fräckheten att likt nutida Galileo Galilei stå för sanningen. PM Nilsson har inte bara nyttjat sin mediala makt och plattform för att ta heder och ära av människor som vågat säga att jorden allt snurrar runt solen istället för tvärt om. Han har även vänt bort blicken när dessa sanningssägare fått yrkesförbud, fått sina hem och bilar vandaliserade och själva blivit misshandlade. Han har till och med haft dessa våldsverkare på lönelistan.
PM Nilson är en lögnare. Det är fakta. Om han skulle få vad han förtjänar så är det rep.
Men
taktiskt har du givetvis helt rätt. För att nära något hopp om förändring så måste vi vända andra kinden till för att erbjuda media en väg ur hörnet de målat in sig i. Om nu PM Nilsson börjar antyda att den geocentriska världsbilden kanske inte är helt sann så skall detta uppmuntras för att inte vi skall vara de som tvingar in media i ”krympandets radikalisering”.
Men vi är många som har ett långt minne, och även om vi idag är beredda att inte låtsas om historien för att bryta dödläget så hoppas jag att räkningens dag kommer för PM Nilsson redan i detta livet, och jag håller gärna i repet.