2014-09-14, 11:53
Medlem
eradnups avatar
SVT:s "grillning" av Åkesson var under all kritik. Innan det fick vi dock stifta bekantskap med ett ensamkommande flyktingbarn, som inte såg ut att vara en dag under 37 som kom till Sverige för fyra år sedan. Efter Åkesson, så for ämnet till Syriska flyktingbarn, som tvingas jobba i grannlandet. Varför tar man då inte upp Indiens problem med barnarbete? Vi skiter helt enkelt i resten av U-länderna, bara den rätta läran kommer ut.

Åkesson skulle förresten vara på hemlig ort tills valresultatet var klart, så frågan är ifall valvakan är kvar där den skulle vara, eller flyttad p.g.a hot.?
Citera
2014-09-14, 11:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta finns redan inom offentlig sektor. Jag känner ett par kvinnor som jobbar inom kommunen & där har dom trevliga kulturmarxistiska gästföreläsare flera gånger om året på diverse temadagar om antirasism, bögvurmande & "värdegrund". Så detta rullar redan på i stor skala.

Visst, men föreläsningarna är inte uppskattade. Det är kommunpolitiker - i regel vänsterinriktade - som trycker på kommunens marknadsavdelning för att hyra in dessa föreläsare. Marknadsavdelningen bryr sig inte vilka dessa föreläsare är utan gör bara som man blir tillsagd. Enhetscheferna får sedan order att be sin personal att gå på föreläsningarna och personalen ser det som ett nödvändigt ont som man måste genomlida. Gott kaffe och fikabröd brukar det dock vara. Sedan finns det förstås riktiga blådårar inom personalen som med sitt vänsterflum tror att samhället anammat det vi kallar vansinne. Det är också dessa anställda som brukar väsnas mest på arbetsplatserna om hur hemskt sd är. Sammantaget har man med dessa föreläsningar inte åstadkommit någonting. Bara lite mer ilska.
Citera
2014-09-14, 12:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
inget montage - en projicering i skydd av nattens mörker. Att just Riksdagshuset väljs leder tankarna till 1984. Inget hinder för att projicera "här jobbar diktaturens kreatur" på DN-huset alltså

Det är märkligt att journalisterna aldrig tycka oroa sig för vilka dörrar de öppnar. Vad de gör med ett sådant tilltag är närmast att framhålla att de självutnämnda journalisterna är överordnade de demokratiskt utsedda politikerna. Intrycket av en medeltida katolsk kyrka blir allt mer uppenbar hos journalisterna.
Citera
2014-09-14, 12:33
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
inget montage - en projicering i skydd av nattens mörker. Att just Riksdagshuset väljs leder tankarna till 1984.
Synd att inte vi hann före med att projicera en mer relevant bild - en stor elefant...
Citera
2014-09-14, 12:44
Moderator
Strix m/94s avatar
SVTs vallokalundersökning presenteras när vallokalerna stänger kl 20.00.
http://www.svt.se/nyheter/live/direk...ering-valdagen

Men, sannolikt i syfte att påverka valutgången, så väljer Metro att publicera sin ValU redan kl 16.00! Då kan de som vill att Fi kommer in se om det är lönt att rösta Fi.
http://www.gp.se/nyheter/val2014/rik...lsundersokning
Citera
2014-09-14, 13:14
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
inget montage - en projicering i skydd av nattens mörker.

Det är självklart att får Expressen, så får Aftonbladet, Metro och varför inte Proletären också projicera sina rubriker på Riksdagshuset. Slottet har också gott om yta för reklam och andra samhällsviktiga budskap.
Citera
2014-09-14, 13:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
SVT:s "grillning" av Åkesson var under all kritik. Innan det fick vi dock stifta bekantskap med ett ensamkommande flyktingbarn, som inte såg ut att vara en dag under 37 som kom till Sverige för fyra år sedan. Efter Åkesson, så for ämnet till Syriska flyktingbarn, som tvingas jobba i grannlandet. Varför tar man då inte upp Indiens problem med barnarbete? Vi skiter helt enkelt i resten av U-länderna, bara den rätta läran kommer ut.

Åkesson skulle förresten vara på hemlig ort tills valresultatet var klart, så frågan är ifall valvakan är kvar där den skulle vara, eller flyttad p.g.a hot.?

Hoten kommer sannolikt från journalisterna. I valet mellan att få en pistol riktad mot mig eller en kamera/mikrofon riktad mot mig, så hade jag lätt valt det förra, ty då har jag i alla fall en liten chans att hantera situationen. Mot journalisterna finns det få skydd, utom att hålla sig undan.
Citera
2014-09-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Folket tröttnar på budbäraren av de dåliga nyheterna, SD. SD kommer att förföljas och växelvis förtigas. Så kommer det att wobbla, medan samhället är upptaget med pseudodiskussioner, nödtorftig renovering av kulisserna och nylansering av mediespråk som tar över våra hjärnor. Ungefär som nu således. Kanske kan en kommande ekonomisk krasch och istid nollställa hjärnorna och en mer verklighetsanpassad offentlighet därmed tvingas fram. Tillsvidare kan vanföreställningarna, masspsykosen, fortgå utan någon materiell stress till realitetsprövning, med stöd av drogande propaganda, konsensusfolkets och moralmästarnas gruppdynamik.
Citera
2014-09-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Folket tröttnar på budbäraren av de dåliga nyheterna, SD. SD kommer att förföljas och växelvis förtigas. Så kommer det att wobbla, medan samhället är upptaget med pseudodiskussioner, nödtorftig renovering av kulisserna och nylansering av mediespråk som tar över våra hjärnor. Ungefär som nu således. Kanske kan en kommande ekonomisk krasch och istid nollställa hjärnorna och en mer verklighetsanpassad offentlighet därmed tvingas fram. Tillsvidare kan vanföreställningarna, masspsykosen, fortgå utan någon materiell stress till realitetsprövning, med stöd av drogande propaganda, konsensusfolkets och moralmästarnas gruppdynamik.

Jepp, Låsningen i Sverige kring allt detta är en stabil jämvikt. Den kan ruckas ur sitt läge men jämvikten återtas. Det skall mycket till innan situationen ändras i det närmast religiösa tankeklimat som råder i landet. Vi har en gökunge i boet men tycker det är ok. Gökungen kunde ju ha varit du eller jag.
Citera
2014-09-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Jepp, Låsningen i Sverige kring allt detta är en stabil jämvikt. Den kan ruckas ur sitt läge men jämvikten återtas. Det skall mycket till innan situationen ändras i det närmast religiösa tankeklimat som råder i landet. Vi har en gökunge i boet men tycker det är ok. Gökungen kunde ju ha varit du eller jag.

Jag tror den nära framtiden kommer handla om kampen mellan två konkurrerande konsensusriktningar.

Det vi diskuterar i den här tråden är det vertikalt verkande åsiktsparadigmet. "Det offentliga samtalet". Har är analysen fortfarande andefattig och destruktivt antiintellektuell. Hela det etablerade spektrat inom politik och media står mitt i åsiktskorridoren. Här har inte mycket hänt, och kommer kanske inte hända på ett tag till.

Denna överideologi reproduceras nedåt från de som äger plattformarna och tolkningsföreträdet. Alla i samhället nås i princip av skolning och pekfingrar. Alla vet vad som är "rätt" svar.

Mot denna rätt intakta apparat (skola och public service, inte minst) ställs nu en allt större horisontell motkraft. En, eller egentligen många disparata lokala/virtuella åsiktshegemonier som är pro-SD/anti-PK.

Jag gissar att många småsamhällen, många arbetsplatser, skolor, vänkretsar, grannskap och efter valet kommer vara förbundna i en nyfunnen gruppidentitet riktad mot överheten, det vertikalt verkande paradigmet. Till den internetsfär som redan är en etablerad och månghövdad hydra.

Vissa områden på Sverigekartan kommer vara no-go zones för SD-mobbing, grupptryck, fostrarkampanjer. Det är en sak att personligen misstro medias verklighetsbeskrivning - men när du vet att grannen också misstror den påbjudna doktrinen och vinklade rapporteringen, ja då har något mycket viktigt hänt. Då har en mycket robust motkultur organiskt vuxit fram som övertrumfar den föraktade överhetens pekfingrar von oben.

Dessa lokala, horisontella åsiktsparadigm gör att samma person som pendlar in till en "regimlojal" arbetsmiljö och där anpassar sig, efter arbetet återvänder till ett SD-utanförskapsområde där "alla" delar regimkritiken.

Antagligen är det också i lokalpolitiken som de etablerade partierna kommer fransas sönder först. Avhoppen kommer att bli många när någon måste stå till svars för de tynande partiernas monomana rikspolitik, ansikte mot ansikte med grannarna och de vardagliga medborgarna.
Senast redigerad av oyto 2014-09-14 kl. 16:00.
Citera
2014-09-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

... Jag gissar att många småsamhällen, många arbetsplatser, skolor, vänkretsar, grannskap och efter valet kommer vara förbundna i en nyfunnen gruppidentitet riktad mot överheten, det vertikalt verkande paradigmet. Till den internetsfär som redan är en etablerad och månghövdad hydra.

Ja, jag trodde att sommar och semester skulle utgöra tillräcklig förutsättning för att ett momentum skulle komma till stånd, men verkar ju inte så på opinionsmätningarna.
Citera
2014-09-14, 17:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Ja, jag trodde att sommar och semester skulle utgöra tillräcklig förutsättning för att ett momentum skulle komma till stånd, men verkar ju inte så på opinionsmätningarna.
Det blev lite lite kravaller den här sommaren. Men i gengäld desto fler zigenare, så det är svårt att avgör påverkan på opinionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in