2014-09-14, 19:52
Medlem
Vindhlers avatar
Mediakriget går vidare:

http://www.friatider.se/afa-och-asch...iscatus-hackat

Citat:
Bolaget Piscatus, som grundades av Expo och AFA under 2010, har blivit hackat, kan Fria Tider avslöja idag. Nu kan känsliga personuppgifter om hundratusentals svenskar komma att spridas på nätet.
Citera
2014-09-14, 20:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
inget montage - en projicering i skydd av nattens mörker.

Källa på att detta verkligen har skett? Bilden såg inte alls projicerad ut, utan såg ut som en enkel photoshoppning.
Citera
2014-09-14, 20:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Mediakriget går vidare:
Men i så fall har det ju börjat! Kanske dags att börja tänka på att skriva i andra trådar om olika ting?
Citera
2014-09-14, 20:37
Medlem
HerrPs avatar
Jag inser nu att jag har tänkt helt fel, och jag kanske inte är ensam.

Jag tänkte mig att ett mediakrig var skarpa debattartiklar fram och tillbaka, där åsiktskorridoren breddas. Inser nu att det inte alls är ett krig, det är vad som kallas för debatt. Kriget kommer att vara hackade databaser, snaskiga uthängningar, hembesök hos vanligt folk, tips till arbetsgivare och informationsspridning om människor i hel eller halv publika positioner.

Shit, this is gonna get ugly
Citera
2014-09-14, 20:41
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag inser nu att jag har tänkt helt fel, och jag kanske inte är ensam.

Jag tänkte mig att ett mediakrig var skarpa debattartiklar fram och tillbaka, där åsiktskorridoren breddas. Inser nu att det inte alls är ett krig, det är vad som kallas för debatt. Kriget kommer att vara hackade databaser, snaskiga uthängningar, hembesök hos vanligt folk, tips till arbetsgivare och informationsspridning om människor i hel eller halv publika positioner.

Shit, this is gonna get ugly

Grattis till insikten... har du sett någon tillstymmelse ifrån medias sida att vilja publicera "skarpa debattartiklar fram och tillbaka" de senaste 40 åren, eller har det enbart vart ett önsketänkande ifrån mångas sida? Man har extrapolerat utvecklingen i Danmark och sagt att så kommer utvecklingen bli i Sverige också. Men man har inte tagit hänsin till de respektive ländernas olika inre förutsättningar. I Danmark finns inget Bonnier, det finns ingen Robert Aschberg, ingen Researchgrupp och Piscatus AB som anlitas av samtliga mediabolag, osv. I själva verkat har utvecklingen gått åt precis det motsatta hållet. De svenskfientliga krafterna har accelererat utvecklingen de senaste 4 åren efter SD:s inträde, man bedriver en allt mer vansinning politik och det finns faktiskt ingen räddning i sikte.
Senast redigerad av Vindhler 2014-09-14 kl. 20:54.
Citera
2014-09-14, 20:45
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Men i så fall har det ju börjat! Kanske dags att börja tänka på att skriva i andra trådar om olika ting?

Mediakriget som det postuleras i trådstarten är ett fantasifoster som folk lever kvar i och letar allt febrilare efter. Det finns inte, det finns ingen sådan utveckling, utan utvecklingen går precis åt motsatt riktning, där Expressen, Bonnier, Researchgruppen, Expo, Aschberg och Piscatus AB är huvudaktörer på gammelmediasidan. Dessa har sedan ett tiotals år etablerat en kompakt organisation och infrastruktur för åsiktsregistrering och förföljelse av oppositionella svenskar. Ikväll avslöjades att AFA-bolaget Piscatus AB har anlitas utav i princip samtliga mediabolag (inklusive public service) i Sverige. Och ni tror att dessa mediabolag skulle publicera "skarpa artiklar" som ifrågasätter mångkulturen?

Mediakriget förs mellan gammelmedias jättar som Bonnier och Public Service mot nymediala uppkomlingar såsom Fria Tider, m.fl. Det är David mot Goliat, och det är kampen mellan de svenskfientliga krafterna mot de sverigevänliga krafterna. Det är i stort samma kamp som det svenska folket utkämpar.
Senast redigerad av Vindhler 2014-09-14 kl. 20:47.
Citera
2014-09-14, 20:51
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Grattis till insikten... har du sett någon tillstymmelse ifrån medias sida att vilja publicera "skarpa debattartiklar fram och tillbaka" de senaste 40 åren, eller har det enbart vart ett önsketänkande ifrån mångas sida?

En kombination av naivt önsketänkande, febrig bön till Gud, vägran att se sanningen och uppgivenhet. (talar för mig själv såklart)

Nej, Nu kommer nog mediakriget igång på allvar, med helt andra frontlinjer än vad som tidigare dryftats här i tråden. Och det är ett krig som jag tror snart kommer att spilla ut till verkligt våld.
Citera
2014-09-14, 20:53
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
En kombination av naivt önsketänkande, febrig bön till Gud, vägran att se sanningen och uppgivenhet. (talar för mig själv såklart)

Nej, Nu kommer nog mediakriget igång på allvar, med helt andra frontlinjer än vad som tidigare dryftats här i tråden. Och det är ett krig som jag tror snart kommer att spilla ut till verkligt våld.

Våldet har redan initierats av gammelmedia. Tänk på hembesöken hos SD:are efter Expressens uthängningar i december 2013.
Citera
2014-09-14, 20:59
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Våldet har redan initierats av gammelmedia. Tänk på hembesöken hos SD:are efter Expressens uthängningar i december 2013.

Fick jag inte ens en smilie som tack för min självutlämnande analys av mitt eget beteende?

Håller inte med om att vi sett nått våld än. Ingen av de som avslöjades tog till våld. Vi har ännu inte sett faktiska uppmaningar till våld svart på vitt i media, även om det varit väääldigt nära, än. Men jag tror allt det där kommer.

Well, dem som lever de närmaste åren lär få se.
Citera
2014-09-14, 21:09
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Fick jag inte ens en smilie som tack för min självutlämnande analys av mitt eget beteende?

Håller inte med om att vi sett nått våld än. Ingen av de som avslöjades tog till våld. Vi har ännu inte sett faktiska uppmaningar till våld svart på vitt i media, även om det varit väääldigt nära, än. Men jag tror allt det där kommer.

Well, dem som lever de närmaste åren lär få se.

Haha, klart du får en smiley . Just nu är jag allt för uppspelt över Piscatus hacket och valet för att tänka på artighetssaker.

Nej, alltså det är ju bara en sida som tagit till våld än så länge - den svenskfientliga. Det är verkligen David mot Goliat här. Svensk massmedia har visat sig vara exakt så korrumperad som många länge har misstänkt.
Citera
2014-09-14, 21:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Det blir särskilt intressant att se hur mediekriget utvecklar sig efter valet, där det just nu ser ut som att SD får över 10% och närmast fördubblar sig en gång till. Hur skall media kunna skruva upp sin kanonad mot SD ännu mer, samtidigt som MSM är på väg mot sin egen undergång? Kommer äntligen någon inom det etablerade lägret att våga öppna näbben och offentligt dra slutsatsen att en stor andel av svenska folket är djupt och seriöst oroade för Sveriges framtid. Samtidigt kan SD stärkas och nu kunna börja bjuda på ett tuffare tuggmotstånd fr a mot media. Ett fördubblat demokratiskt mandat och där partiet tagit väljare från så gott som alla partier.

Den bedömda strömmen av väljare kan beskådas här: http://www.svt.se/nyheter/val2014/va...-kommer-fran-m
Citera
2014-09-14, 21:37
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det blir särskilt intressant att se hur mediekriget utvecklar sig efter valet, där det just nu ser ut som att SD får över 10% och närmast fördubblar sig en gång till. Hur skall media kunna skruva upp sin kanonad mot SD ännu mer, samtidigt som MSM är på väg mot sin egen undergång? Kommer äntligen någon inom det etablerade lägret att våga öppna näbben och offentligt dra slutsatsen att en stor andel av svenska folket är djupt och seriöst oroade för Sveriges framtid. Samtidigt kan SD stärkas och nu kunna börja bjuda på ett tuffare tuggmotstånd fr a mot media. Ett fördubblat demokratiskt mandat och där partiet tagit väljare från så gott som alla partier.

Den bedömda strömmen av väljare kan beskådas här: http://www.svt.se/nyheter/val2014/va...-kommer-fran-m

Det viktigaste blir nu att sprida insikten om att vi inte längre kan vara passiva åskådare av ett påstått mediakrig, utan att vi faktiskt är aktörer inom mediakriget, som bara är en del utav kriget som pågår i Sverige mellan de svenskvänliga krafterna och de svenskfientliga. Det ser ut som SD får mellan 12-15%, det är enormt bra. Vi måste aktivera alla Sverigevänner att bli mer än passiva åskådare och röstare vart fjärde år. Vad gäller mediakriget förs det bäst genom att stödja och bygga upp Nymedia. Här har nu SD igång sin tidning Samtiden, som jag är positivt överraskad av.
Sen innan finns Fria Tider som på allvar har blivit en aktör i mediasverige. Fler sidor finns.

Det svenska folkets frihetskamp har bara börjat! Förvänta er ingen uppluckring bland våra fiender, utan rikta istället fokus mot er själva och inåt, och fokusera på att möta och kontra våra fienders attacker. Misslyckas vi kommer inte Sverige finnas om 50 år, och av det svenska folket kommer enbart spillror finnas kvar. Vi håller dock på att resa oss, men kampen kommer bli lång och hård.

Tiden framöver kommer präglas av än mer polarisering - inom politiken och det offentliga, såväl som inom det privata, bland vänner, familj och bekanta, på jobbet. Det svenska folket har dessvärre splittrats rent andligt i en svenskfientlig del som blivit förledd utav destruktiva krafter - och en svenskvänlig del som nu på allvar marscherar genom den svenska urskogen. Vårt mål nu blir att hålla vår position, att vara orubbliga i de politiska, ideologiska och andliga fundamenten, och få över mer och mer svenskar till vår sida - en efter en!
Senast redigerad av Vindhler 2014-09-14 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in