Citat:
Ursprungligen postat av
Blixtmannen
Den judiska kritikkulturen som härskar i västvärlden är ingen slutprodukt skapat av oss. Den är påtvingad ovanifrån av den sionistiska bankir- och kultureliten. Men snart har MSM spelat ut sin roll, och det är därför ägarna inte bryr sig om hur mycket back de går i kassan. Snart är alla skruvar på plats.. Vi ser ju redan nu hur demokratin ifrågasätts i tidningar, hur människor förföljs på grund av sina åsikter. När den totalitära regimen är här behövs inte längre något "MSM".
Maktskiftet är det från demokrati, uppbackat av en bildad folkmassa som kan ta välavvägda beslut, som orkar sätta sig ner och läsa på och bilda sig en egen uppfattning, till det intellektuella förfall som vi ser idag där den som skriker högst, den som ropar "nazist" först och som befinner sig i rätt ände av korridoren har rätt och som kommer att leda till en repressiv minoriteternas diktatur där majoriteten slavar och förtrycks.
Det som vi ser i sin linda är så omvälvande vad gäller elitens styrmekanismer att det inte går att överblicka. Vad vi har idag är sönderfallet av "top down"kommunikation. Elit --> Tidning/Radio/Tv --> Folk --> Önskat betéende/Stabilitet/Fungerande marknad.
Även om man ponerar på olika drakoniska inskränkningar av nätfrihet så är ändå sönderfallet av det som var, större än effekten av det som kommer. Det är
förlusten av gammal, inkörd kontroll som är det omdanande, inte vilka möjligheter till kontroll som den nya tekniken ger. Den digitala världen är per definition kaotisk och rörlig. Den har det i sina "nuts and bolts".
Sett över spannet av ett antal decennier eller ett århundrade så är bollen uppe i luften så som jag ser det, men jag är inte någon skärpt tänkare eller politiker eller filosof så det lär ju finnas genomtänkta resonemang inom vissa cabals av eliten gällande detta. Frågan är hur de resonemangen ser ut? Jag tror att den digitala miljön försvårar även för de med maktanspråk som jagar en "kill switch" på fritänkandet. Ettor och nollor uppe i luften, alltid redo att ta en ny gestalt.
Den kill switch man verkar investera i är att bryta ner etnisk homogenitet så att ingenting allvarligt någonsin kan mobiliseras.