2014-02-27, 20:27
Medlem
Wayaheads avatar
Media har fortfarande ett bra grepp om svensken med sina förvrängningar och överslätanden, även om greppet inte alls är lika fast längre.

Det har hissats rödflagg mer och mer de senaste åren, så svensken känner sig mer och mer besvärad.

Så är det svenskens brist på framförhållning, som ligger helt i linje med "den obevakade järnvägskorsningen", som whistle blowers har påpekat för kommunen. Man låter det bero tills den första dödsolyckan inträffat. Då ska syndabockar hittas, det pudlas ifrån vänster till höger. Sedan blir det blinkande rödljus, varningsklockor, järnvägsbommar och kameraövervakning.

Crescendot (tåget) är i analkande, så plötsligt händer allt på en gång!

Befarar att vi kommer att få erfara dylikt scenario då det invandringen.
Senast redigerad av Wayahead 2014-02-27 kl. 20:30.
Citera
2014-02-27, 20:59
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men sanningen är att endast 54% av svenska folket bor i städer. Jag sa inte storstäder, utan städer i allmänhet.
Utan att kommentera det övriga, men vad får du uppgiften att endast 54% av Sveriges befolkning bor i städer?

Jag söker omkring lite men hittar ingen bra data. På Wikipedia finns uppgiften att redan år 1965 bodde 54% av rikets befolkning i städer, och 77% i tättbefolkade områden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Urbanis...g_i_modern_tid

Data saknas efter 1965, på grund av kommunreformen antar jag.
Citera
2014-02-27, 21:10
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag säger: det finns inga "De andra". Det finns bara vanliga medborgare som du och jag.

Utrusta dig med ett par Xanor i fickan och besök Majorna i gbg och ta en fika.
Jag delar visserligen din hoppfulla syn på folket men det finns ju helt klart en skiljelinje mellan storstad och landsort. Det finns "kluster" och "sekter" i storstäderna. Majorna är ett avskyvärt näste av socionomer och "frigörande" afrikansk-dans-dansare. Jag huttar bara jag tänker på det. Min bror bor där.
Citera
2014-02-27, 21:37
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Efter att ha suttit och lyssnat till 1000-tals (bokstavligen) vanliga svenskar runt fikabord i 20 års tid så konstaterade jag att folk i allmänt kännetecknas av sunt förnuft, skepsis mot media, och hyggligt oberoende tänkande.

Jag räknar visserligen inte mina empiriska observationer av fikabord i 1000-tal, men det är skillnad på fikabord och fikabord. I universitetsmiljö, tjänstemän på statliga myndigheter eller kommunala organisationer fungerar det helt enkelt inte riktigt så.

På någon sätt har nästan samtliga samtalsdeltagare i den typen av miljö resonerat sig fram till personliga åsikter som är påfallande identiska.
Citera
2014-02-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Utan att kommentera det övriga, men vad får du uppgiften att endast 54% av Sveriges befolkning bor i städer?

Jag söker omkring lite men hittar ingen bra data. På Wikipedia finns uppgiften att redan år 1965 bodde 54% av rikets befolkning i städer, och 77% i tättbefolkade områden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Urbanis...g_i_modern_tid

Data saknas efter 1965, på grund av kommunreformen antar jag.
Ah, jag kollade inte ens på åren utan scrollade längst ner i listan och antog att det var senaste infon. Men naturligtvis bor majoriteten i tätorter och majoriteten av denna majoritet bor i städer. Dock ligger ribban för "tätort" ganska lågt. I den här listan över våra 1956 tätorter ser man att de 1235 första har 200-1000 invånare.

Min poäng var mest att de flesta inte är storstadsbor.
Citera
2014-02-27, 23:23
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, det är väl problemet. De förstår inte vad Sveriges fred och välstånd kommer ifrån, och tar det som oändligt givet.

Pratar du om babbarna eller journalisterna/politikerna nu? Båda passar nämligen in på beskrivningen.
Citera
2014-02-27, 23:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Pratar du om babbarna eller journalisterna/politikerna nu? Båda passar nämligen in på beskrivningen.

Jag menar pkisterna. "Babbarna" ligger inte i samma ända av "survival values", men det är i hemländerna, i Sverige kanske de får iden att allt är oändligt gratis.
Citera
2014-02-28, 01:10
Medlem
Menveds avatar
Såg på Jimmie Åkesson i SVT Debatt nu i efterhand. Måste säga att han är fantastiskt bra nuförtiden. Han har fattat, efter fyra år att inga han möter i de här sammanhangen, varken motdebattörer eller programledare vill honom väl (vilket han trodde tidigare). Jag skulle säga att han är en av de skickligaste debattörerna idag och en av de effektivaste partiledarna i det avseendet.

Tråkigt då att han är en så dålig ledare för SD. Valsedeln för EU-parlamentsvalet var en katastrof, och förmodligen en medveten sådan. Åkesson är livrädd för konkurrens och den enda vägen till framgång i SD är att vara totalt inkompetent.

I morgon klockan 11 presenterar valberedningen i SD (läs Jimmie Åkesson) förslaget till riksdagslista. Mitt tips är att alla nuvarande riksdagsmän kommer att vara med. Resten kommer att vara totala nollor. Hoppas jag har fel.
Citera
2014-02-28, 02:00
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Såg på Jimmie Åkesson i SVT Debatt nu i efterhand. Måste säga att han är fantastiskt bra nuförtiden. Han har fattat, efter fyra år att inga han möter i de här sammanhangen, varken motdebattörer eller programledare vill honom väl (vilket han trodde tidigare). Jag skulle säga att han är en av de skickligaste debattörerna idag och en av de effektivaste partiledarna i det avseendet.

Tråkigt då att han är en så dålig ledare för SD. Valsedeln för EU-parlamentsvalet var en katastrof, och förmodligen en medveten sådan. Åkesson är livrädd för konkurrens och den enda vägen till framgång i SD är att vara totalt inkompetent.

I morgon klockan 11 presenterar valberedningen i SD (läs Jimmie Åkesson) förslaget till riksdagslista. Mitt tips är att alla nuvarande riksdagsmän kommer att vara med. Resten kommer att vara totala nollor. Hoppas jag har fel.

En journalist och en lärare, båda pk, håller förhör. Journalisten tjatar om exakt vilka år i barndomen JÅ menar att han upplevde problem med invandringen. Problem med invandringen? Impossible! Var det när han var 5-8 år som han påstod? Men det var ju efter det dvs när han var 8 och inte 5 som det kom många invandrare, så kanske JÅ ljuger? Läraren tar sig friheten att inför JÅ och tittarna spekulera om JÅs dolda motiv till att ljuga om sina barndomsminnen. Läraren försöker också visa att JÅ i mitten av 90-talet gick med i SD pga unkna åsikter. 10 minuter av försök till karaktärsmord. Obehagligt men JÅ klarade det bra genom att inte backa. Jag förvånades över att journalisten/programledaren pga tidsbrist inte lät läraren få "läsa en dikt" till JÅ som avslutning, trots att läraren bad om det. Nog kunde de ha tryckt in ett par extra minuter till en pk-vänster-dikt, det vill ju alla höra.
Citera
2014-02-28, 02:47
Medlem
Extra extra!!! Vi avslöjar!!! supersuccen!!

Sommarhiten år 2014......är .......
Aviciii ft. Jon-henrik - Jojkin levels

"Det var en helt galen sommar, fullsatta scener vilken festival jag än kommit till" -säger Jon-Henrik som turnerat runt hela sommaren på massa festivaler och framfört sitt album tillsammans med den låten som Jon-Henrik gjorde i ett samarbete med Avicii tidigare i våras!

"Jag är bara glad att få göra mitt bidrag till någon som kallar sig ursvensk, och det var ju kul för honom att låten blev en hit." - har Avicii sagt i tidigare intervjuer.

"vi funderar bara om han tog rensläden till dom vilda festivalerna?"

// Robert Munkson
Mediebolaget AB

http://www.youtube.com/watch?v=woEcdqqbEVg

Där sitter alltså Strix´s Efterlyst´s och en av afa /pk-media´s ledare Robban Aschberg i egen hög person och säger att samerna som kallar sig ursvenskar ska ha något att vara stolta över!
Medans han gärna i många andra medier uttrycker sin avsky över dom "rasistiska" svenska vita männen som bara har en liten uns av stolthet i kroppen i jämförelse....

Och dom flesta svenskarna som ser stirrar bara rakt in i (eller genom?) Tv:n utan att ens tänka tanken om vad Ascberg hade sagt om det var Jimmy Åkesson som framfört en truddilutt om sin bästa vän Petzäll...
Citera
2014-02-28, 03:14
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Sorry för innehållslöst inlägg men jag måste bara få ventilera rörande "Debatten" med Jimmy. Helt surrealistiskt att se journalisten och lärarkoftan stå och vrida sig oikofob vånda och emotionell turbulens. Jag hoppas innerligt att den bilden uppfattas av fler och fler i det här landet. Åkesson skötte sig exeptionellt bra. Helt sinnesjukt...

Mannen fick inte läsa sin dikt.
Citera
2014-02-28, 07:38
Medlem
Bolingbrokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Sorry för innehållslöst inlägg men jag måste bara få ventilera rörande "Debatten" med Jimmy. Helt surrealistiskt att se journalisten och lärarkoftan stå och vrida sig oikofob vånda och emotionell turbulens. Jag hoppas innerligt att den bilden uppfattas av fler och fler i det här landet. Åkesson skötte sig exeptionellt bra. Helt sinnesjukt...

Mannen fick inte läsa sin dikt.

Alltså, den där läraren. Vilken arrogant jävla skitstövel. Att det ens blir debatt om vad Jimmie upplevde och inte för 30 år sedan. När han drar sin historia om att han själv skrävlar om hur virrig och härlig han var som ung, men att det kanske var lite tillspetsat - och därför har Jimmie också fabulerat ihop hela sin barndom... kan möjligen vara det märkligaste argumentet någonsin. Det var ju tydligt att det var en snubbe som är van vid att oemotsagd kunna stå och domdera över skolklasser som inte kan käfta emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in