2014-03-23, 13:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinas.vasastan
Någon mer än jag som sett inspelningen från ABF-seminariet Avpixlat -- tre månader senare? Martin Fredriksson pratar.

Ljud från 9.52.
Citera
2014-03-23, 13:53
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tror att man på sikt kommer att undergräva socialdemokratin. Varför ska en svensk man överhuvudtaget rösta på ett parti som uppenbarligen ser svenska mannen som ett stort problem, kanske det allra största? Lansera den här åsikten och partiet är snart nere på 15 procent.

Det är väl liksom det som är de etablerade partiernas problem. Man har har varmt välkomnat extremister för att förfölja, hota och trakassera halva svenska folket. Rasifieringsdebatten är en konsekvens av detta och att man inte mött på något förnuftigt motstånd. Det hela kommer givetvis att eskalera än mer.

Ja, det kommer att bli klart värre innan det förhoppningsvis blir bättre.

Man får trösta sig med de komiska konflikter som kommer att uppstå mellan machomännen i AFA och de kvinnliga feministerna (och hensen) i UV och mellan de rasifierade kvinnliga feministerna, och de muslimska machomännen. Samtidigt som det kommer att pågå konflikter mellan alla: anti-vita-män-grupper, om vem som har rätt till den största offerkoftan och därmed har rätt att tala i kvoteringsmegafonen.

Vi går mot den mest absurda tiden i svensk politisk historia.
Citera
2014-03-23, 16:16
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite som Marx förutspådde?

Ja, den övergripande globalistiska agendan är sprungen ur marxismen. En podcast jag rekommenderar trådens läsare att lyssna på är Ludwig von Mises-institutets webbradio. För att vara liberaler så är dessa herrar förvånansvärt systemkritiska.

I ett avsnitt har de som tema en genomlysning och härledning av kulturmarxismen (även om de själva föredrar att kalla det för västmarxism):

Citat:
Nikodemus berättar om västmarxismen och dess uttalade mål att bryta ner den traditionella västerlänska kulturen. Ideologin har sitt ursprung i Tyskland, utvecklades i USA, startade den sexuella revolutionen och spreds sedan med hippies och via akademierna över västvärlden. Från frigörelse har en mjuk form av totalitarism utvecklats, vilken utövas med hjälp av politisk korrekthet. Nikodemus förklarar varför Sverige varit särskilt mottagligt för västmarxism och hur detta förvandlat landet till något som liknar ett stort socialt experiment.

Länk till avsnitt om västmarxismen

Radio mises portalsida

Kanske lite förvånade att denna liberala systemkritik möter så pass lite hat från regimen. Förmodligen bedömer regimens analytiker risken som liten att populistiska strömningar ska gå i deras riktning.

Däremot såg vi ju i USA hur regimen har motarbetat systemkritiskt liberala rörelser som teparty-rörelsen och politiker som Ron Paul.
Citera
2014-03-23, 16:26
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Ja, det kommer att bli klart värre innan det förhoppningsvis blir bättre.

Man får trösta sig med de komiska konflikter som kommer att uppstå mellan machomännen i AFA och de kvinnliga feministerna (och hensen) i UV och mellan de rasifierade kvinnliga feministerna, och de muslimska machomännen. Samtidigt som det kommer att pågå konflikter mellan alla: anti-vita-män-grupper, om vem som har rätt till den största offerkoftan och därmed har rätt att tala i kvoteringsmegafonen.

Vi går mot den mest absurda tiden i svensk politisk historia.

Ja, och tyvärr kanske även den olustigaste och våldsammaste. Trycket i kokaren forceras snabbt nu, och det av växande ekonomiska, politiska, kulturella och etniska konflikter. Alla initiativ till att försiktigt pysa ut ångan ur tanken attackeras resolut av regimen och dess tjänare.
Citera
2014-03-23, 17:39
Medlem
eradnups avatar
Kommer ni ihåg Marika Formgren?

På hennes blogg http://www.marikaformgren.se/#home har hon skrivit ett par inlägg som berör detta ämne.
Hon har tydligen även blivit erbjuden skrivplats i "giftskåpsplacerade alternativmedia"

Vi får hoppas att hon uppdaterar bloggen lite oftare. För att säga som på vänstervis, #Glömintemarika!
Citat:
Jag grämer mig litet i efterhand över vad jag glömde att säga i svaret på en publikfråga. Men eftersom det här är min blogg kan jag ju här skriva vad jag borde ha sagt! Det var Tove Lifvendahl (om jag minns rätt) som riktade en fråga till Adam Cwejman och mig. Vi hade både talat om att det finns en rädsla för att närma sig vissa frågeställningar, att det finns områden som är så tabubelagda att vettiga diskussioner är i det närmaste omöjliga. Lifvendahl ifrågasatte detta, om jag tolkade henne rätt menade hon att rädslan snarast är en inbillningssjuka för "vad kan egentligen hända" den som tar upp en "känslig" fråga till debatt (för övrigt ett argument snarlikt det som Jasenko Selimovic använde mot Paulina Neuding och Johan Lundberg i Almedalen 2012, som jag refererar i Axesstexten).

Jag sade något kort om att priset är för högt, och sedan gick jag över till att tala om hur själva tabubeläggandet är konstant i svensk debatt, medan vad som är tabubelagt skiftar över tid. Men jag borde naturligtvis ha tagit upp det som jag nämner i Axesstexten, seminarieanförandet och mitt förra blogginlägg, och som även Cwejman var inne på i sitt anförande: Det är yrkeskarriären och därmed försörjningsmöjligheterna som hotas för den som inte följer de informella reglerna för vad och hur man får problematisera. Det gäller politiker, som Cwejman talade om, det gäller journalister, skribenter och opinionsbildare, som jag har skrivit om, men det verkar i ökande utsträckning även gälla andra människor med helt "vanliga" yrken. Annars skulle inte kvällspressens kampanjer mot dem som donerar pengar till och/eller skriver kommentarer hos Avpixlat och liknande sajter ha som dramaturgisk höjdpunkt att man konfronterar de "skyldigas" arbetsgivare och frågar om de känner till personens politiska åsikter och om de rimmar med arbetsplatsens värdegrund.

Så svaret till Lifvendahl är att människors rädsla är befogad och ingen inbillningssjuka, eftersom försörjningsförmågan är grundläggande för oberoende och autonomi. Ett konkret exempel: Själv har jag efter Axesstexten kontaktats av några "giftskåpsplacerade" alternativa medier som erbjudit skrivplats eller velat intervjua mig. Om jag bara tänkte på debatten och sakfrågan borde jag nog tacka ja, eftersom jag skulle nå fler med frågeställningar jag tycker är angelägna. Men jag tänker på mina försörjningsmöjligheter, och inser att risken är stor att de kanaler där jag i dag blir publicerad (och de är ju redan decimerade) skulle bli ännu färre. För debatten i Sverige i dag präglas av ett nästan mystiskt smittotänkande, där en person som publiceras eller intervjuas på "fel" ställe sedan anses alltför "belastad" eller "smittad" för att publiceras i etablerade medier. Och detta nästan oavsett vad hon uttryckte i den "smittade" publikationen. (Fenomenet påminner faktiskt litet om hur alla undviker att nämna Voldemorts namn i böckerna om Harry Potter, man använder omskrivningar för att det anses farligt att överhuvudtaget uttala namnet ‒ som om man kan bli smittad av ondskan).
Citera
2014-03-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Kommer ni ihåg Marika Formgren?

På hennes blogg http://www.marikaformgren.se/#home har hon skrivit ett par inlägg som berör detta ämne.
Hon har tydligen även blivit erbjuden skrivplats i "giftskåpsplacerade alternativmedia"

Vi får hoppas att hon uppdaterar bloggen lite oftare. För att säga som på vänstervis, #Glömintemarika!

Kan inte hon Sandelin starta något, jag skulle stödja dem ekonomiskt vad de än månde vara. Tänk dessa två på SDs riksdagslista (om de nu överhuvudtaget skulle vilja), men så smarta blir väl aldrig SD.
Citera
2014-03-24, 04:26
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Ja, och tyvärr kanske även den olustigaste och våldsammaste. Trycket i kokaren forceras snabbt nu, och det av växande ekonomiska, politiska, kulturella och etniska konflikter. Alla initiativ till att försiktigt pysa ut ångan ur tanken attackeras resolut av regimen och dess tjänare.

Vi är nog inte riktigt där än. Samhället har motståndskraft. Jag tror det är viktigt att skilja på hårda och mjuka delar av samhället. De hårda delarna utgörs av näringslivet och gräddan av politikerna. Det verkliga maktcentrumet i landet. Här är väst- eller postmarxismen en mer eller mindre okänd företeelse. Tror någon att Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och cheferna för de stora svenska börsföretagen är aktiva post- eller västmarxister? Nej eliterna är än så länge rätt oinformerade och i grund och botten ointresserade av det. Men de är säkert globalister och övertygade om att en stor invandring krävs för att hålla vinster och efterfrågan uppe i näringslivet.

Då ser det värre ut i den mjuka sektorn, dvs i offentlig sektor och de verksamheter som finansieras av den. För att inte tala om medierna. Här finns västmarxismens styrkebälte i landet. Och här breder anpassligheten, rädslan och den mjuka totalitarismen ut sig i skyddet av murarna i åsiktskorridorerna. Sverige är säkert det land i Europa som är mest anfrätt eftersom vi är mest sekulära, mest feminiserade, mest progressiva och mest i avsaknad av civilkurage. Vi har Katarina Mazettisar i tiotusenfaldiga upplagor. Här reproduceras det på kort sikt skenbart sympatiska (omsorg om de svagaste, passar bra i medierna) men på lång sikt destruktiva västmarxistiska tankegodset.

Egentligen är det väldigt tyst från de riktiga makthavarna i landet kring västmarxismens utbredning i medier och offentlig sektor. Men så länge skattekronorna eller vinsterna i näringslivet trillar in och vi har en fungerande ekonomi tror jag inte de bryr sig. Kanske man rent ut sagt struntar i vad som pågår i offentlig sektor. Och vad rasifierade krönikörer skriver för goja i tidningarna. Sådant som inte har ekonomisk betydelse räknas inte. Personligen tror jag att så länge näringslivet och de friskare värderingar som finns där står starkt så kommer västmarxismens genomslag i allt väsentligt att vara begränsat till just offentlig sektor, universiteten och skattefinansierade organisationer. Paradoxalt nog gör den stora invandringen det svårare för idéerna att gå genomslag ute i civilsamhället. Idéerna är till för eliterna. Inte för det stökiga folket egentligen. Det enda område där västmarxismen fått operativt genomslag på ett större område i verkligheten är väl skolan som ju är en del av offentlig sektor. Och där har idéerna inte visat sig hållbara.
Senast redigerad av stevenstills 2014-03-24 kl. 04:28.
Citera
2014-03-24, 07:18
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Vi är nog inte riktigt där än. Samhället har motståndskraft. Jag tror det är viktigt att skilja på hårda och mjuka delar av samhället. De hårda delarna utgörs av näringslivet och gräddan av politikerna. Det verkliga maktcentrumet i landet. Här är väst- eller postmarxismen en mer eller mindre okänd företeelse. Tror någon att Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och cheferna för de stora svenska börsföretagen är aktiva post- eller västmarxister? Nej eliterna är än så länge rätt oinformerade och i grund och botten ointresserade av det. Men de är säkert globalister och övertygade om att en stor invandring krävs för att hålla vinster och efterfrågan uppe i näringslivet.

Då ser det värre ut i den mjuka sektorn, dvs i offentlig sektor och de verksamheter som finansieras av den. För att inte tala om medierna. Här finns västmarxismens styrkebälte i landet. Och här breder anpassligheten, rädslan och den mjuka totalitarismen ut sig i skyddet av murarna i åsiktskorridorerna. Sverige är säkert det land i Europa som är mest anfrätt eftersom vi är mest sekulära, mest feminiserade, mest progressiva och mest i avsaknad av civilkurage. Vi har Katarina Mazettisar i tiotusenfaldiga upplagor. Här reproduceras det på kort sikt skenbart sympatiska (omsorg om de svagaste, passar bra i medierna) men på lång sikt destruktiva västmarxistiska tankegodset.

Egentligen är det väldigt tyst från de riktiga makthavarna i landet kring västmarxismens utbredning i medier och offentlig sektor. Men så länge skattekronorna eller vinsterna i näringslivet trillar in och vi har en fungerande ekonomi tror jag inte de bryr sig. Kanske man rent ut sagt struntar i vad som pågår i offentlig sektor. Och vad rasifierade krönikörer skriver för goja i tidningarna. Sådant som inte har ekonomisk betydelse räknas inte. Personligen tror jag att så länge näringslivet och de friskare värderingar som finns där står starkt så kommer västmarxismens genomslag i allt väsentligt att vara begränsat till just offentlig sektor, universiteten och skattefinansierade organisationer. Paradoxalt nog gör den stora invandringen det svårare för idéerna att gå genomslag ute i civilsamhället. Idéerna är till för eliterna. Inte för det stökiga folket egentligen. Det enda område där västmarxismen fått operativt genomslag på ett större område i verkligheten är väl skolan som ju är en del av offentlig sektor. Och där har idéerna inte visat sig hållbara.

Att det finns "mjuka" respektive "hårda" delar av samhället som olika allvarligt drabbats av den kulturmarxistiska (eller västmarxistiska om man så önskar) farsoten är jag helt med på.

Men det jag själv tycker är lite kusligt är att kulturmarxismen inte utgör en konfliktkälla mellan "hårt" och "mjukt" och att kulturmarxismen därmed inte möter ett naturligt motstånd hos "hårda" intressenter bland eliterna.

Det jag menar är att nyliberalismen till övervägande del är materiell och kulturmarxismen icke-materiell. Detta till skillnad mot klassisk marxism där även den till övervägande del var materiell och därmed stod i konflikt till kapitalets intressen.
Citera
2014-03-24, 07:26
Men shit alltså. Har ni noterat hur SvD fullständigt börjat gå bananas på sistone? Interracial bögsnyftis på förstasidan i söndags och nu idag kickade de igång nån ny artikelserie om hur det är att leva i "vita rum" i "mellanförskap" (nytt coolt uttryck som klippt och skuret för mellanmjölksfolket). Givetvis har de snappat upp det nya buzzwordet "rasifierad" också!

DN känns numera som en stockkonservativ tidning i jämförelse med nya rasifieringslyhörda, kvinnosakskåta och homosexvurmande SvD.

Jag spyr.
Citera
2014-03-24, 07:51
Medlem
Lt.Takeyamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men shit alltså. Har ni noterat hur SvD fullständigt börjat gå bananas på sistone? Interracial bögsnyftis på förstasidan i söndags och nu idag kickade de igång nån ny artikelserie om hur det är att leva i "vita rum" i "mellanförskap" (nytt coolt uttryck som klippt och skuret för mellanmjölksfolket). Givetvis har de snappat upp det nya buzzwordet "rasifierad" också!

DN känns numera som en stockkonservativ tidning i jämförelse med nya rasifieringslyhörda, kvinnosakskåta och homosexvurmande SvD.

Jag spyr.

Likt DN tror väl SvD att de bör stärka sin PK-image för att kunna tävla i den allt tunnare luften på papperstidningsparnassens snabbt krackellerande elfenbenstorn. Så i stället för att vidmakthålla en (förvisso chimär) särprägel och åtminstone låtsas vara fortsatt konservativa, springer man efter den bräkande twittermobben rakt mot avgrunden.

För min del är det lika bra, eftersom det bara leder till att dessa gamla trycksaksfossiler dör sotdöden ännu snabbare. Ingen vill ha ännu ett papper med trycksvärta på som hetsar mot vita, predikar mångkulturevangeliet och låter påskina att bokstavsminoriteters intressen är riksangelägenheter.

Vi får allt detta nedtryckt i halsen dagligen, hela tiden, i alla mediekanaler, och jag tror knappast att de som fortfarande prenumererar på SvD är de södermalmshipsters, AFA-sympatisörer och HTBQ-teoretiker som kan tänkas uppskatta denna en gång så stolta konservativa tidnings vridning mot vansinnet. Inte heller kommer dessa grupper att plötsligt teckna en SvD-prenumeration bara för att få läsa Soran Ismail hetsa mot SD - det får de ju sig till livs gratis via twitter och andra analöppningar.
Citera
2014-03-24, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Kan inte hon Sandelin starta något, jag skulle stödja dem ekonomiskt vad de än månde vara. Tänk dessa två på SDs riksdagslista (om de nu överhuvudtaget skulle vilja), men så smarta blir väl aldrig SD.

En utveckling i mediekriget skulle kunna vara att ett antal - icke-SD-anknutna - dissidenter går ihop och börjar bilda opinion och driver upplysning i angelägna frågor. Det fanns ett embryo i Axess, men det slog aldrig rot riktigt. Men Marika, Gunnar tillsammans med Johan Lundberg, Tanja Bergqvist m fl, skull nog kunna åstadkomma rätt mycket. Framför allt genom att sätta fokus på flera anomalier och vansinnigheter i det svenska samhällsklivet, både mångkultur, feminism och försvarskollapsen, för att nämna några angelägna.
Citera
2014-03-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Att det finns "mjuka" respektive "hårda" delar av samhället som olika allvarligt drabbats av den kulturmarxistiska (eller västmarxistiska om man så önskar) farsoten är jag helt med på.

Men det jag själv tycker är lite kusligt är att kulturmarxismen inte utgör en konfliktkälla mellan "hårt" och "mjukt" och att kulturmarxismen därmed inte möter ett naturligt motstånd hos "hårda" intressenter bland eliterna.

Det jag menar är att nyliberalismen till övervägande del är materiell och kulturmarxismen icke-materiell. Detta till skillnad mot klassisk marxism där även den till övervägande del var materiell och därmed stod i konflikt till kapitalets intressen.

Korrekt. T ex näringslivet borde rimligen protestera mot kvoterade styrelser lika hårt som man på 80-talet protesterade mot löntagarfonder. Svenskt Näringsliv skulle så klart leda motkampanjen. Men så sker inte idag. De "hårda" sektorerna i Sverige är rätt mjuka i ryggen när det kommer till konflikter. Det torde bero på att man lärt in en ryggmärgsreflex att omedelbart kröka rygg när man får media efter sig. Detta är bara ett skäl till varför man kan hoppas på att mediekriget leder till svensk mediahegemonis slutliga fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in