2013-05-12, 00:38
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Santesson är intelligent och läste Gellert Tamas bok om de s.k. apatiska barnen utan att alls låta sig duperas - vilket hedrar honom.
.

Alltså, vänta lite här nu. Är Svantesson eller vad han heter, som ni nu ägnat en sida åt att diskutera, intelligent för att han inte lät sig duperas utav den kroniska lögnaren och svenskhataren och tillika juden Gellert Tamas bok om de "apatiska" flyktinbarnen? Isåfall är samtliga läsare av flashback "intelligenta", ty jag har då aldrig träffat på någon förutom något uppenbart troll som har framfört Gellert Tamas som någon trovärdig källa.

Är det verkligen av relevans att dra upp varenda jävla dussinkolumnist i hela Sverige och försöka analysera deras texter, med metoder som består i att läsa mellan raderna och tillskriva folk "intelligens" på grund av att de inte sväljer en uppenbart lögnaktig bok med hull och hår, för att därefter försöka utröna hurvida det är ett subtilt inlägg i "mediakriget"? Ge inte dessa obetydliga människor mer uppmärksamhet än vad de förtjänar.

Det råder uppenbarligen eldupphör i "mediakriget" för tillfället, förutom enstaka dussinkrönikörer då som lämnar sublima meddelanden mellan raderna...
Senast redigerad av Vindhler 2013-05-12 kl. 00:44.
Citera
2013-05-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag har skrivit i och följt den här tråden i ett par år och det finns nog ingen tråd som väcker ett sådant hat bland Flashbacks (ibland nyfrälsta) antisemiter. Med kuslig regelbundenhet kommer det sådana här samlade attacker, som moderatorn tvingas bryta ut i en egen tråd, ofta föranledda av att något tolkat in mer i något uttalande eller artikel än vad som egentligen är befogat.

Den senaste som anser sig ha något att bidra med i denna tradition är den här Durcherrs som jag citerar och som har sammanlagt sex inlägg på Flashback. Det borde vara förbjudet att registrera sig på ett diskussionsforum om man inte har annat att tillföra än det man läst av andra forumdeltagare.

Du bör inte förväxla samlade attacker med en bred samstämmighet i analysen av judens roll i mediakriget

Även åsiktskloaken flashback har ett finrum som heter Början på ett mediakrig om mångkukturen. Många prettoskribenter vill ju inte se tråden smutsas ner med 'antisemitiskt hat'. He he. Ja det är väl lite för mycket för flashbacks mest pretentiösa tråd?

Att diskutera något som har med media att göra utan att också beakta judefrågan är helt enkelt efterblivet. Den judiska agendan i bemärkelsen en slags åsiktshegemoni slash narrativ och nätverkande slash etnisk nepotism är elefanten i rummet för den som är för fin för att sutsa ner sig med tankefigurer som för tankarna till nazism.

Mediakriget om mångkulturen är extra kontroversiellt av det skälet eftersom beaktandet av judefrågan aldrig kan leda till en bekväm slutstation utan obevekligen tvingar fram andra frågeställningar; kan jag tro på Förintelsen utan att tro på gaskammrarna? Et cetera.

Vilka mediajudar predikar mångkultur för Israel? Ingen. Att judens position i Sverige är intimt ihopflätad med utfallet av massinvandringsexprimentet är oundvikligt och givetvis judens eget fel och ansvar.
Citera
2013-05-12, 01:05
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag har skrivit i och följt den här tråden i ett par år och det finns nog ingen tråd som väcker ett sådant hat bland Flashbacks (ibland nyfrälsta) antisemiter. Med kuslig regelbundenhet kommer det sådana här samlade attacker, som moderatorn tvingas bryta ut i en egen tråd, ofta föranledda av att något tolkat in mer i något uttalande eller artikel än vad som egentligen är befogat.

Den senaste som anser sig ha något att bidra med i denna tradition är den här Durcherrs som jag citerar och som har sammanlagt sex inlägg på Flashback. Det borde vara förbjudet att registrera sig på ett diskussionsforum om man inte har annat att tillföra än det man läst av andra forumdeltagare.

Men snälla rara du, ni sitter och diskuterar kolumner som innehåller så kallade "sublima" meddelanden "mellan raderna". Det kan vara att kolumnisten ifråga är lite kritisk mot att invandringen kostar pengar eller att invandrarna inte är "en del av samhället och så vidare. Detta är inte bevis på att det pågår ett "mediakrig" om mångkulturen. Dessa filurer följer fortfarande den röda tråden, vilket är att vita ska bli utrotade genom att blandas med tredje världen-människor o.s.v.

Du och andra i denna tråd måste förstå att ingenting "vänder" genom sånt här, d.v.s. att Santesson och dem andra kommer att arbeta för att Sverige ska bli etniskt homogent och tryggt igen. Santesson kommer aldrig att bita den hand som föder honom. Den grupp som föder honom har redan flera andra väldigt kunniga människor pekat ut här på flashback genom otaliga källor (till och med från den etniska gruppens egna medlemmar), men trots alla fakta som ni har fått under flera års tid så fortsätter ni vara fast i nåt slags "konservativt"/liberalt tankemönster där sossarna eller nåt annat ligger bakom den situation vi är i idag.

När nån person inom media pekat ut judarna som orsaken till den situation vi befinner oss i idag, så kommer vi definitivt att få se på ett mediakrig om mångkulturen.
Citera
2013-05-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Du bör inte förväxla samlade attacker med en bred samstämmighet i analysen av judens roll i mediakriget

Även åsiktskloaken flashback har ett finrum som heter Början på ett mediakrig om mångkukturen. Många prettoskribenter vill ju inte se tråden smutsas ner med 'antisemitiskt hat'. He he. Ja det är väl lite för mycket för flashbacks mest pretentiösa tråd?

Att diskutera något som har med media att göra utan att också beakta judefrågan är helt enkelt efterblivet. Den judiska agendan i bemärkelsen en slags åsiktshegemoni slash narrativ och nätverkande slash etnisk nepotism är elefanten i rummet för den som är för fin för att sutsa ner sig med tankefigurer som för tankarna till nazism.

Mediakriget om mångkulturen är extra kontroversiellt av det skälet eftersom beaktandet av judefrågan aldrig kan leda till en bekväm slutstation utan obevekligen tvingar fram andra frågeställningar; kan jag tro på Förintelsen utan att tro på gaskammrarna? Et cetera.

Vilka mediajudar predikar mångkultur för Israel? Ingen. Att judens position i Sverige är intimt ihopflätad med utfallet av massinvandringsexprimentet är oundvikligt och givetvis judens eget fel och ansvar.

Vilket djävla dravel, så typiskt för nyfrälsta antisemiter. Jag skyggar inte för judefrågan och det är få som gör det i den här tråden och i andra trådar på Flashback.

Men när jag läser ditt barnsliga pubertala inlägg så börjar jag tvivla. Det ligger en stor fara i att låta den sverigevänliga rörelsen tas över av intellektuella dvärgar som nöjer sig med en enda förklaring till allt som sker. Det är på något sätt Sveriges förbannelse att vi bara tillåter en tanke åt gången och den här monotona antisemitismen som härjar på Flashback är definitivt en kandidat till en framtida statsideologi som kommer att göra lika stor skada som den nuvarande globalistiska liberalismen.
Senast redigerad av Andraandningen 2013-05-12 kl. 01:21.
Citera
2013-05-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Men snälla rara du...
Ja, du är rar du också. Det var ditt sjunde inlägg på det debattforum du nyligen registrerat dig på. Känns som att du kommer att ha mycket att bidra med.
Citera
2013-05-12, 01:54
Medlem
-Wasteland-s avatar
Har det ursinniga mediakriget brutit ut nu eller? Ni har suttit och knappologiskt dividerat i snart tusen sidor. Tror ni på fullt allvar att Bonniers, Hjörne och Schibstedt kommer granska varandra eller överhuvudtaget ifrågasätta mångkulturen och massinvandringen? Var ser ni det här kriget nånstans? Snacka om att vara en lättförledd pöbel... Judarna kastar ut lite bröd till er emellanåt i form av nån kvasikritisk artikel och ni vräker er över konsensussmulorna.
Citera
2013-05-12, 02:15
Medlem
RobinNilsens avatar
Citat:
Har det ursinniga mediakriget brutit ut nu eller?

Så fort någon kritiserar invandringspolitik, islamism eller normativ multikulturalism så verkar det vara en del i ett "krig" om mångkulturen enligt tråden.
Citera
2013-05-12, 02:30
Medlem
RobinNilsens avatar
Jag förstår inte riktigt poängen med alla judekonspirationer. Okej, säg att vi konstaterar att allt styrs av judar. Sen då? Vad tänker man använda den kunskapen till?
Den s.k. "sverigevänliga" rörelsen skulle gynnas av att den intellektuella ribban sattes högre. En seriös, nationalkonservativ tankesmedja kanske?
Citera
2013-05-12, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Jag förstår inte riktigt poängen med alla judekonspirationer. Okej, säg att vi konstaterar att allt styrs av judar. Sen då? Vad tänker man använda den kunskapen till?
Den s.k. "sverigevänliga" rörelsen skulle gynnas av att den intellektuella ribban sattes högre. En seriös, nationalkonservativ tankesmedja kanske?

Blanda inte ihop mig med sekteristerna, tack. Jag är faktiskt någorlunda normal.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-12, 02:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen

Du är så lillgammal, en Anton Abele den Andre i vardande. Ville först få det sagt. Sen undrar jag var intellektualismen finns bland liberala ledarskribenter och tankesmedjor. Tycker du att invandringspolitiken behandlats anständigt av dina likar, du vet dem som huserar på 80 % av landets tidnings- och webbredaktioner? Är de intellektuellt hederliga och konsekventa, orädda för att säga sanningen som den ter sig för dem? Har man läget under kontroll och en klar bild i kristallkulan av vad framtiden kommer att innebära för Sverige och svenskarna (oavsett vilken värdering man lägger i ordet "svenskar")? Är liberaler i Sverige idag INTELLEKTUELLA?

För övrigt är den intellektuella ribban ganska hög bland debatterande nationalister light (SD-sympatisörer, huvudsakligen, men även borgerliga av det gamla gardet), vilket inte minst denna tråd visar prov på. Problemet verkar vara att samordna krafterna och göra något utanför Flashbacks och Fria Tiders ramar. Det blir inte lättare av att kritik mot massinvandringen och mångkulturen alltid måste förkläs för att inte fullständigt drunkna i anklagelser av rasism från etablissemanget. Ingen läser Åsa Linderborg eller Daniel Swedin, men deras röster hörs högt nog ändå.
Citera
2013-05-12, 09:34
Medlem
Julia Ceasar dissikerar Sveriges mest destruktiva parti. Ett parti skapat och kontrollerat av etniska svenskar. Melonpartiet:

http://snaphanen.dk/2013/05/12/miljo...a/#more-152758

Vidare: Thomas Nydahl recenserar Paul Gottfried i Dispatch och kommenterar sedan på egna bloggen Gottfrieds eventuella antisemitism. Nydahl citerar Oskorei i recensionen och nämner även Fria Tider !

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2...cracy.html?m=1

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2...gerns.html?m=1

Thomas Nydahl är nu tillsammans med Svante Nordin, Jan Tullberg, Karl-Olov Arnstberg & Tino Sanandaji invandringskritiken ledande intellektuelle.
Citera
2013-05-12, 09:39
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Thomas Nydahl är nu tillsammans med Svante Nordin, Jan Tullberg, Karl-Olov Arnstberg & Tino Sanandaji invandringskritiken ledande intellektuelle.
All heder åt dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in