Citat:
Vad kan man förvänta sig av honom. Det var mycket onödigt sagt men det är som du säger. Detta vittnar om en ökad polarisering. Geert Wilders förlorade ganska många mandat i senaste parlamentsvalet. Han inser också att partiet måste radikaliseras om han skall vinna tillbaka de förlorade väljarna. Många verkar inte bry sig verkar det som. Man accepterar rasism i allt större utsträckning. Vidare har han nu gått ihop med Front National så vi vet ju vilken väg han kommer vandra. Detta kommer bli svårt för Sverigedemokraterna. De får inte vara med Sannfinnarna, Danskt Folkparti och UKIP och de kan inte av politiska skäl samarbeta med Gyllene Gryning och Jobbik. Deras enda alternativ verkar vara Front National och Frihetspartiet. Vilken soppa det kommer bli för Jimmie Åkesson och i synnerhet för deras två kandidater till EU-parlamentet. BNP försökte under ett par år upphöra med sin rasism och de tappade stöd. Nu har de blivit ultra-radikala igen. Som sagt - jag antar att många vill ha svar snart. Den dagen då Åkesson känner sig pressad kommer han börja låta som byggnadsarbetarna i Waxholm "Go home, Go home".
För ett dygn sedan höll Geert Wilders ett tal i samband med något slags lokalval. Han frågade publiken: vill ni ha fler eller färre marockaner? Färre, färre, färre, svarade publiken. Enligt ett tweet har nu två parlamentsledamöter och en europaparlamentsledamot och en hel massa kommunpolitiker lämnat partiet.
Jag säger inte att det är rätt att uttrycka sig på det här sättet eller rätt att "ställa grupper mot varandra" på det här sättet som kan uppfattas som stötande för många människor inklusive mig själv. Jag tar det bara som ett exempel på att frågan nu börjar ställas på sin spets: Vill vi ha fler eller färre marockaner i våra länder? Färre, färre, färre!
http://www.youtube.com/watch?v=CGy-CYhZczo
(30 sekunder in i klippet)
Jag säger inte att det är rätt att uttrycka sig på det här sättet eller rätt att "ställa grupper mot varandra" på det här sättet som kan uppfattas som stötande för många människor inklusive mig själv. Jag tar det bara som ett exempel på att frågan nu börjar ställas på sin spets: Vill vi ha fler eller färre marockaner i våra länder? Färre, färre, färre!
http://www.youtube.com/watch?v=CGy-CYhZczo
(30 sekunder in i klippet)