2014-03-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
För ett dygn sedan höll Geert Wilders ett tal i samband med något slags lokalval. Han frågade publiken: vill ni ha fler eller färre marockaner? Färre, färre, färre, svarade publiken. Enligt ett tweet har nu två parlamentsledamöter och en europaparlamentsledamot och en hel massa kommunpolitiker lämnat partiet.

Jag säger inte att det är rätt att uttrycka sig på det här sättet eller rätt att "ställa grupper mot varandra" på det här sättet som kan uppfattas som stötande för många människor inklusive mig själv. Jag tar det bara som ett exempel på att frågan nu börjar ställas på sin spets: Vill vi ha fler eller färre marockaner i våra länder? Färre, färre, färre!

http://www.youtube.com/watch?v=CGy-CYhZczo
(30 sekunder in i klippet)
Vad kan man förvänta sig av honom. Det var mycket onödigt sagt men det är som du säger. Detta vittnar om en ökad polarisering. Geert Wilders förlorade ganska många mandat i senaste parlamentsvalet. Han inser också att partiet måste radikaliseras om han skall vinna tillbaka de förlorade väljarna. Många verkar inte bry sig verkar det som. Man accepterar rasism i allt större utsträckning. Vidare har han nu gått ihop med Front National så vi vet ju vilken väg han kommer vandra. Detta kommer bli svårt för Sverigedemokraterna. De får inte vara med Sannfinnarna, Danskt Folkparti och UKIP och de kan inte av politiska skäl samarbeta med Gyllene Gryning och Jobbik. Deras enda alternativ verkar vara Front National och Frihetspartiet. Vilken soppa det kommer bli för Jimmie Åkesson och i synnerhet för deras två kandidater till EU-parlamentet. BNP försökte under ett par år upphöra med sin rasism och de tappade stöd. Nu har de blivit ultra-radikala igen. Som sagt - jag antar att många vill ha svar snart. Den dagen då Åkesson känner sig pressad kommer han börja låta som byggnadsarbetarna i Waxholm "Go home, Go home".
Citera
2014-03-22, 09:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Vad kan man förvänta sig av honom. Det var mycket onödigt sagt men det är som du säger. Detta vittnar om en ökad polarisering. Geert Wilders förlorade ganska många mandat i senaste parlamentsvalet. Han inser också att partiet måste radikaliseras om han skall vinna tillbaka de förlorade väljarna. Många verkar inte bry sig verkar det som. Man accepterar rasism i allt större utsträckning. Vidare har han nu gått ihop med Front National så vi vet ju vilken väg han kommer vandra. Detta kommer bli svårt för Sverigedemokraterna. De får inte vara med Sannfinnarna, Danskt Folkparti och UKIP och de kan inte av politiska skäl samarbeta med Gyllene Gryning och Jobbik. Deras enda alternativ verkar vara Front National och Frihetspartiet. Vilken soppa det kommer bli för Jimmie Åkesson och i synnerhet för deras två kandidater till EU-parlamentet. BNP försökte under ett par år upphöra med sin rasism och de tappade stöd. Nu har de blivit ultra-radikala igen. Som sagt - jag antar att många vill ha svar snart. Den dagen då Åkesson känner sig pressad kommer han börja låta som byggnadsarbetarna i Waxholm "Go home, Go home".

I det här läget ser jag två sakförhållanden man inte ska förbise. Det första är att SD är för Sverige och kan lika gärna verka ensam, vilket man har påtalat och sagt i intervjuer. Detta är givetvis inte det optimala och jag tror partiet söker partners. För det andra ska man vara medveten om att det är politik vi talar om. Att SD påstås vara uteslutna ur vissa allianser ska inte uppfattas som för alltid. Makt går före ideologi och den enda chansen att påverka i EU är att bilda starka grupper. Här är SD givetvis intressant och det är väl ingen hemlighet att just britterna är jävligt irriterade på flera av våra politiker inom eu. Med sd i sin grupp skulle det vara en spark i röven på dessa svenskor. Och jag är tämligen säker att många i Sverige skulle uppskatta detsamma.
Citera
2014-03-22, 09:58
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rev.BlackPercy

Att politikerna har målat in sig i ett hörn som de inte kan ta sig ur med hedern i behåll är uppenbart, men att inte någon utav medierna förstår att de har att vinna på att vandra åt höger är obegripligt, och obegåvat. Att en tidning som Svd, som verkar dödsdömd, inte chansar med en skarp högerkurva utan istället väljer att försöka slåss med alla andra medier genom att fiska i klart och ofarligt vatten efter vänsterväljare som har tusen andra alternativ, istället för att försöka vinna (tillbaka) de konservativa eller libertarianska, ekonomiskt medvetna, politiskt intresserade och högerorienterade medborgarna...

I tråden om tidningsdöden https://www.flashback.org/t1946234 så har jag påtalat att det pågår en tydlig aftonbladisering av svensk media. Det är visserligen en ganska naturlig reaktion då de har överlägset flest läsare och har kommit långt i den digitala omställningen, men det är en fullkomligt katastrofal taktik i ett landskap av minskade intäkter och läsare.

Även om jämförelsen haltar lite så borde SvD satsa på att bli tidningsvärldens Dr Pepper. Antingen gillar man produkten skarpt och dricker den hellre än traditionell läskedryck eller så tycker man inte alls om den.

Därmed blir jag tvungen att i stor utsträckning hålla med GastonGaston:
inom traditionell massmedia så är vi snarare på väg mot en instabil fred än ett krig om mångkulturen. Det komiska i sammanhanget är att freden är ytterligare en anledning till att tidningsdöden accelererar - ingen vill läsa slätstrukna tidningar där ingen vågar svinga det verbala svärdet fullt ut!
Citera
2014-03-22, 10:09
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I det här läget ser jag två sakförhållanden man inte ska förbise. Det första är att SD är för Sverige och kan lika gärna verka ensam, vilket man har påtalat och sagt i intervjuer. Detta är givetvis inte det optimala och jag tror partiet söker partners. För det andra ska man vara medveten om att det är politik vi talar om.

Oerhört viktig poäng. Före EU-valet handlar det om hemmaopinion. Efter valet handlar det om att konsolidera makt. Få partier vill gå ut med en internationell allians som kan smutskastas i nationell press innan valet. Därför tassar gärna Sverigedemokrater, UKIP mfl på tå och hoppas undvika frågorna i mesta möjliga mån fram till valet...
Citera
2014-03-22, 10:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Antagligen har du rätt men jag ser inget "uppvaknande" eller vilja till förändring. När det kommer till SD vill de inte förändra samhället. De vill bara kasta ut muslimer från Sverige för att de är konservativa och tro på Gud. Sedan tänker de etablera någon typ av sekulärt liberalt land fyllt med konsumtion och löst historiskt förankrade etno-kulturella seder. Det enda som skiljer SD från de övriga partierna är att de är främlingsfientliga. Ron Paul däremot hade en ambition om förändring. Det är därför Ron Paul är en spännande person med en vision om frihet medan Jimmie Åkesson enbart är en i rad av populistiska liberala politiker. Jag kan inte se någon framtid alls. Jag förstår inte varför de här SD-sympatisörerna hurrar. De hurrar för att leva i ett nytt syntetiskt nihilistiskt konsumtionssamhälle - med mindre muslimer. Liberala Partiet verkar vara intressanta. De har en vision om något annat. Även Kommunistiska Partiet. Men jag vet inte - jag bryr mig inte. We are all fucked anyway.

Jag är överens med dig - det spelar egentligen ingen roll vilken elit som styr. Egentligen spelar det ingen roll. Nu är jag inte nihilist men jag inser att det egentligen inte finns något att slåss för. Det bästa är naturligtvis om man bara ställer sig vid sidan och tittar på. Så har jag alltid gjort och kommer fortsätta med det.

Jag förstår inte varför vi skulle förändra ett vinnande koncept? SD är för det som fungerar och fungerade. Till stor del handlar det om att vara oberoende, att genom flit få lön för mödan och hålla ihop. Sedan kan man alltid diskutera skillnader i sättet att hantera denna väg. Men som det är nu handlar det om splittring och en utsiktslös framtid där vi är i fångna i krafter som folket inte är i behov av. Den politiskt korrekta metaberättelsen om Sverige och vart vi ska gå delas kanske bara av ett par hundratusen. Stieg Larsson må skriva spännande deckare men hans ideologi är direkt förödande. Ändå är det den som politiker och allehanda vetabästmänniskor försöker påtvinga svenska folket. För det är tvång det handlar om. Antirasism är ytterst inget demokratiskt projekt eftersom det förutsätter att svenska folket är fullblodsnazister som ska omvändas. Var dag får vi höra hur jävla usla vi är. Kan vi inte en gång för alla gör oss av med det oket och ha en mer vuxen politik. Som det är nu är det hela ett stort dagis. Det är här jag ser SD:s roll. Och mindre muslimer är verkligen ingen gradskillnad. Massinvandringen har steg för steg förändrat Sverige till oigenkännlighet och påverkar samhället negativt på alla nivåer. Exakt vad är det som är så fantastiskt med det?
Citera
2014-03-22, 10:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Den politiskt korrekta metaberättelsen om Sverige och vart vi ska gå delas kanske bara av ett par hundratusen. Stieg Larsson må skriva spännande deckare men hans ideologi är direkt förödande. Ändå är det den som politiker och allehanda vetabästmänniskor försöker påtvinga svenska folket. För det är tvång det handlar om. Antirasism är ytterst inget demokratiskt projekt eftersom det förutsätter att svenska folket är fullblodsnazister som ska omvändas. Var dag får vi höra hur jävla usla vi är. Kan vi inte en gång för alla gör oss av med det oket och ha en mer vuxen politik. Som det är nu är det hela ett stort dagis. Det är här jag ser SD:s roll. Och mindre muslimer är verkligen ingen gradskillnad. Massinvandringen har steg för steg förändrat Sverige till oigenkännlighet och påverkar samhället negativt på alla nivåer. Exakt vad är det som är så fantastiskt med det?

Målsättningen är kanske f.n. att omvända - men på (ngr decenniers) sikt är målet mer radikalt.

Alla människor är lika mycket värda = alla människor är utbytbara (i synnerhet är etniska svenskar utbytbara). Det spelar enl. denna doktrin därför ingen roll om (de etniska) svenskarna far illa och ibland stryker med ... ty de kan alltid ersättas med andra människor från andra delar av världen t.ex. från Afrika, som är lika mycket värda.

Att de styrande betraktar den befintliga befolkningen av etniska svenskar som ett slags disponibelt materiel, som de fritt disponerar och utan vidare kan byta ut - eftersom väljarna enl. denna doktrin inte intar någon särställning - det är snarast ett antidemokratiskt projekt.
Citera
2014-03-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Målsättningen är kanske f.n. att omvända - men på (ngr decenniers) sikt är målet mer radikalt.

Alla människor är lika mycket värda = alla människor är utbytbara (i synnerhet är etniska svenskar utbytbara). Det spelar enl. denna doktrin därför ingen roll om (de etniska) svenskarna far illa och ibland stryker med ... ty de kan alltid ersättas med andra människor från andra delar av världen t.ex. från Afrika, som är lika mycket värda.

Att de styrande betraktar den befintliga befolkningen av etniska svenskar som ett slags disponibelt materiel, som de fritt disponerar och utan vidare kan byta ut - eftersom väljarna enl. denna doktrin inte intar någon särställning - det är snarast ett antidemokratiskt projekt.
I sammanhanget kan man notera att kommunpolitiker ofta gläds åt att befolkningen i den egna kommunen ökar. Intrycket är ibland att det handlar om en tävling: "snart når vi 80 000 invånare", nästan som vore det ett självändamål att bli fler. Och då handlar det givetvis inte om att bli fler svenskar, utan just om att invånarantalet ökar.
Citera
2014-03-22, 12:06
Medlem
Citat:
Det var en djup kritik. Jag tror att de konflikter som har uppstått de senaste 40 åren sociala, ekonomiska, etniska, politiska och religiösa linjer tillslut kommer uppgå i något gemensamt ”vi”. Jag tror inte vi kan ersätta eliten och om eliten ersätts så kommer det vara en annan elit med sina brister och sina amoraliska intentioner. Jag förhålla mig skeptisk till att politiska rörelser och samhällsförändringar och som du spekulerar kring. Vad är det vi söker ersätta och med vad skall vi ersätta det med. Jag tror att västvärlden kommer bestå och jag tror inte på en slutgiltig kris men jag tror på den försiktigt altererade Occidenten. Den är föränderlig vare sig det sker socialt, etniskt, politiskt religiöst eller ekonomiskt. Hur det kommer att arta sig vet vi inte och frågan är om vi verkligen vill veta. Jag har tänkt på det här med lojalitet.

Skall jag vara lojal med den nuvarande eliten eller med någon annan. Jag tror faktiskt att det skulle kvitta – jag tror inte det är någon skillnad när allt kommer omkring och vad jag anser och vill tar inte världen runt om mig hänsyn till. Vad jag skulle uppskatta var om den nuvarande eliten förde en mer koherent och intellektuellt hederlig argumentation – det skulle vara skönt att slippa tänka på vad de latent eller hypotetiskt kanske menar bortom retoriken. Jag har inga problem med fri invandring eller reglerad invandring till Sverige. Det finns goda argument för båda sidor – men jag vill kunna se båda sidorna för alla dess brister och meriter. Men egentligen inser jag att jag inte kan förändra något eller kräva något. Jag följer bara med strömmen och lyssnar, läser och försöker förstå vad som sker runt mig. Det är i alla fall ett värde om något.

Ja, antagligen kommer det bli mycket skriveriet om SD men blir det ett "mediekrig". Det kommer antagligen bli en hel del gruff om SD och i synnerhet efter valet 2014. Men jag tror att om partiet släpps in i värmen så kommer det vara ett gemensamt beslut i borgerligheten. Det mest intressanta är ju hur det går för C, Fp och Kd och hur populistiska Fp kommer bli i det här valet. De har ju en tendens att flörta med främlingsfientligheten så fort valen närmar sig. Jag undrar vad de skall hitta på den här gången. Några av deras aktivister tog upp "Svenskfientlighet". Det var ju spännande. Men något mer populistiskt borde ju ha i byrålådan och som kommer från toppen. Språktest och burkaförbud är ju litet föråldrat. De kanske vill titta på somaliska flickors könsorgan så som de vill i valet 2006. Jag tror att vi verkligen kommer få ett mediekrig om något av de borgerliga partierna kom ut och sa att de vill minska invandringen. Moderaterna har ju försiktigt varit inne på volymerna och att EU skall ta större ansvar men om nu Folkpartiet kom ut och sa samma sak och stod på sig. Då skulle vi se på rena rama krisen. Nu skall jag ju ändå rösta på Junilistan i EU-valet och Moderaterna i riksdagsvalet men gud så roligt vi som följer politiken skulle ha.

Det är en enorm skillnad på olika eliter. Det viktigaste för dig och alla andra som inte tillhör den styrande eliten är naturligtvis att den upplever att den delar din ödesgemenskap som svensk. När elitens lojalitet är riktad mot kategorier som t.ex EU eller "mänskligheten" eller andra kategorier som förväxlas med gemeskaper så står inte eliten på din sida.

Själv föredrar jag en enväldig härskare utsedd av Gud eller av en militärjunta så länge det är en svensk som ser till Sveriges intressen än en demokratiskt vald härskarklass som betraktar mig som en utbytbar enhet vars intresse är likvärdigt eller underordnat de tre miljarder som lever under fattigdomsgränsen.

Väljarna uppfattar intuitivt att etablissemanget har vänt dom ryggen till förmån för internationella/universiella godhetsprojekt. Väljarkårens reaktion blir att byta ut eliten och elitens reaktion blir att byta ut väljarkåren. Frågan om massinvandringen och demokratin blir vilken part som kommer först i mål.
Citera
2014-03-22, 13:16
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför vi skulle förändra ett vinnande koncept? SD är för det som fungerar och fungerade. Till stor del handlar det om att vara oberoende, att genom flit få lön för mödan och hålla ihop. Sedan kan man alltid diskutera skillnader i sättet att hantera denna väg. Men som det är nu handlar det om splittring och en utsiktslös framtid där vi är i fångna i krafter som folket inte är i behov av. Den politiskt korrekta metaberättelsen om Sverige och vart vi ska gå delas kanske bara av ett par hundratusen. Stieg Larsson må skriva spännande deckare men hans ideologi är direkt förödande. Ändå är det den som politiker och allehanda vetabästmänniskor försöker påtvinga svenska folket. För det är tvång det handlar om. Antirasism är ytterst inget demokratiskt projekt eftersom det förutsätter att svenska folket är fullblodsnazister som ska omvändas. Var dag får vi höra hur jävla usla vi är. Kan vi inte en gång för alla gör oss av med det oket och ha en mer vuxen politik. Som det är nu är det hela ett stort dagis. Det är här jag ser SD:s roll. Och mindre muslimer är verkligen ingen gradskillnad. Massinvandringen har steg för steg förändrat Sverige till oigenkännlighet och påverkar samhället negativt på alla nivåer. Exakt vad är det som är så fantastiskt med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Berättelsen ska handla om ett litet folks lika behov och rättigheter. Det är faktiskt en både avväpnande och mycket radikal utgångspunkt. Vi är tibetaner och ester - inte kineser, araber, amerikaner eller stöveltrampande stortyskar.

Det gäller att erövra underifrånperspektivet. Den lilla människans, det lilla folkets rättmätiga kamp för demokrati och självbestämmande.
Citera
2014-03-22, 13:29
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Väljarna uppfattar intuitivt att etablissemanget har vänt dom ryggen till förmån för internationella/universiella godhetsprojekt. Väljarkårens reaktion blir att byta ut eliten och elitens reaktion blir att byta ut väljarkåren. Frågan om massinvandringen och demokratin blir vilken part som kommer först i mål.

Superbra analys av eliternas dolda agendor men det handlar nog inte om några godhetsprojekt egentligen utan mer om krassa saker som ekonomin. Ekonomin är allt idag och näringslivet och företagen är gud. Det budskap som spritts till Europas regeringschefer och finanseliter i Davos och i Bilderberggruppen är väl det projekt som upptar eliterna. Massinvandringen blir medlet för att uppnå målet att hålla konsumtion och efterfrågan uppe så att den ekonomiska tillväxten och lönsamheten i näringslivet ska kunna säkras. Det verkar nästan vara panik. Ta hit de invandrare som finns på marknaden, vilka dom är och var de kommer ifrån spelar ingen roll. Ta hit dom bara. Och snabbt. De ska säkra tillväxten och välfärden, det är tanken......kan de inte jobba kan de i alla fall handla på stormarknaderna...de länder som inte ökar sina befolkningar och sin interna efterfrågan med mellan 10 och 20% de närmaste 5 åren blir losers i det internationella racet....

Reinfeldt och Borg har liksom övriga europeiska eliter köpt det här budskapet. R+B har nog ärligt trott att "arbetslinjen" ska fixa det hela för Sveriges del. Molnen börjar hopa sig över landet. Den som lever får se. Men det ser inte bra ut för landet. Teknokraterna R+B har köpt de internationella finanseliternas budskap alltför okritiskt. De moderna politiska eliterna i Sverige har inte fötterna i myllan och kontakt med sitt folk på samma sätt som förr.
Senast redigerad av stevenstills 2014-03-22 kl. 13:38.
Citera
2014-03-22, 14:10
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Superbra analys av eliternas dolda agendor men det handlar nog inte om några godhetsprojekt egentligen utan mer om krassa saker som ekonomin. Ekonomin är allt idag och näringslivet och företagen är gud. Det budskap som spritts till Europas regeringschefer och finanseliter i Davos och i Bilderberggruppen är väl det projekt som upptar eliterna. Massinvandringen blir medlet för att uppnå målet att hålla konsumtion och efterfrågan uppe så att den ekonomiska tillväxten och lönsamheten i näringslivet ska kunna säkras. Det verkar nästan vara panik. Ta hit de invandrare som finns på marknaden, vilka dom är och var de kommer ifrån spelar ingen roll. Ta hit dom bara. Och snabbt. De ska säkra tillväxten och välfärden, det är tanken......kan de inte jobba kan de i alla fall handla på stormarknaderna...de länder som inte ökar sina befolkningar och sin interna efterfrågan med mellan 10 och 20% de närmaste 5 åren blir losers i det internationella racet....

Reinfeldt och Borg har liksom övriga europeiska eliter köpt det här budskapet. R+B har nog ärligt trott att "arbetslinjen" ska fixa det hela för Sveriges del. Molnen börjar hopa sig över landet. Den som lever får se. Men det ser inte bra ut för landet. Teknokraterna R+B har köpt de internationella finanseliternas budskap alltför okritiskt. De moderna politiska eliterna i Sverige har inte fötterna i myllan och kontakt med sitt folk på samma sätt som förr.

Bra kommentar!

Ofta så tror jag att debatter och analyser kring detta spårar ur på grund av felaktiga premisser. Många utgår - kanske helt naturligt - ifrån att eliterna driver den globalistiska agendan utifrån ett allmänmänskligt nyttoperspektiv och att globalismen och kulturmarxismen - vansinnesinvandringen, vulgärkapitalismen, massövervakningen och maktkoncentrationen - är tänkt att fungera.

Jag tror istället att man måste vända på tankefiguren och inse att eliterna gör allt detta just för att det inte ska fungera. Varför då kanske någon undrar, vad tjänar eliterna på det?

Det handlar om makt och att tillförskansa sig den till varje pris och därutöver tillse att inget motstånd kan byggas. Metoden man använder, att bryta ner samhällen, trygghet, gemenskaper och människor är den äldsta av härskartekniker; att härska genom att söndra. Därefter har man sitt globala slavsamhälle där en liten, men ack så rik och kraftfull, elit sitter på toppen.

Att detta är agendan innebär naturligtvis inte att varenda en av Sveriges alla korkade riksdagsmän, eller varenda börs-VD, är insatta i den. Och det behövs inte heller så länge de lydigt följer strömmen.
Citera
2014-03-22, 15:12
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Antagligen har du rätt men jag ser inget "uppvaknande" eller vilja till förändring. När det kommer till SD vill de inte förändra samhället. De vill bara kasta ut muslimer från Sverige för att de är konservativa och tro på Gud. Sedan tänker de etablera någon typ av sekulärt liberalt land fyllt med konsumtion och löst historiskt förankrade etno-kulturella seder. Det enda som skiljer SD från de övriga partierna är att de är främlingsfientliga. Ron Paul däremot hade en ambition om förändring. Det är därför Ron Paul är en spännande person med en vision om frihet medan Jimmie Åkesson enbart är en i rad av populistiska liberala politiker. Jag kan inte se någon framtid alls. Jag förstår inte varför de här SD-sympatisörerna hurrar. De hurrar för att leva i ett nytt syntetiskt nihilistiskt konsumtionssamhälle - med mindre muslimer. Liberala Partiet verkar vara intressanta. De har en vision om något annat. Även Kommunistiska Partiet. Men jag vet inte - jag bryr mig inte. We are all fucked anyway.
Bortsett från invandringsfrågan och EU, så är väl SD:s likhet med dom övriga partierna endast ett vaselin för att få igenom ett invandringsstopp? Sett från det perspektivet så känns den approachen ändå ganska rimlig.

Sedan är det ju å andra sidan viktigt att inte låta SD korrumperas och oskadliggöras när dom väl kommer upp i etablissemangets varma famn, vilket man kan göra genom att stödja SDU och Kasselstrand, samt belysa SD-toppen här på nätet. Allt det här kräver ju en viss fingerspitzgefuhl, så att det inte blir en destruktiv infighting likt den radikala kommunistvänstern höll på med på sjuttiotalet. Svår balansgång som sagt, men att bara såga hela skiten som vissa gör känns ju knappast konstruktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in