2013-05-07, 23:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
se mitt EDIT: tillägg av posten
Fantastiskt, jag som älskar sociologer:
Citat:
Anders Neergaard

Universitetslektor, Docent, FD i sociologi

Verksamhetsområde: Sociologi, politisk sociologi, organisationssociologi, socialpolitik, arbetsmarknad och diskriminering
Nyckelord: Diskriminering, rasifiering, etnicitet, klass, genus, intersektionalitet, rekrytering, fackföreningar, strukturell diskriminering, segmentering.

Jag tänkte först markera med fetstil det som var extra festligt av nyckelorden, men det blev helt svart så vi låter det stå. Herregud vilket CV, man tror inte det finns på riktigt. Skattepengar i arbete.

bilden ser vi dessutom varför han är helt immun mot kritik, underbart.
Citera
2013-05-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fantastiskt, jag som älskar sociologer:

Jag tänkte först markera med fetstil det som var extra festligt av nyckelorden, men det blev helt svart så vi låter det stå. Herregud vilket CV, man tror inte det finns på riktigt. Skattepengar i arbete.

bilden ser vi dessutom varför han är helt immun mot kritik, underbart.

Skattepengar i arbete som sagt. Undrar vad en institution som REMESO i Linköping (där Stefan Jonsson uppbär professorslön) kostar oss per år ? Lägg till detta Kamalis institution i "Socialt arbete" i Östersund. Vidare ca 20 centra för genusforskning och det slutar knappast där.

Statsunderstödd politisk aktivism - måhända inte särskilt effektiv - men likafullt 100-tals miljoner i sjön utan tvekan.
Citera
2013-05-08, 10:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Skattepengar i arbete som sagt. Undrar vad en institution som REMESO i Linköping (där Stefan Jonsson uppbär professorslön) kostar oss per år ? Lägg till detta Kamalis institution i "Socialt arbete" i Östersund. Vidare ca 20 centra för genusforskning och det slutar knappast där.

Statsunderstödd politisk aktivism - måhända inte särskilt effektiv - men likafullt 100-tals miljoner i sjön utan tvekan.
Deras roll är ju att kunna lyftas in i morgonsofforna som "experter" för att bekräfta något utspel från deras "puppetmasters" inom kulturvänstern.

Ytterligare en "legosoldat" i mediekriget om mångkultur & marxism i allmänhet, som inte får glömmas bort, är ju professorn i "socialt arbete" Tapio Salonen. Han har ju gjort en hel karriär för sig själv & en hel avdelning underhuggare på att uppfinna & ständigt bekräfta det konstruerade begreppet "Barnfattigdom".

Men det har tystnat avsevärt efter att Janne Josefsson sågade begreppet i Uppdrag Granskning. Vilket man inte får underskatta som anledning till att Josefsson på senare tid utsatts för diverse påhopp från vänsterhåll. Just Josefssons kritik mot "Barnfattigdomen" tror jag att man i historiens ljus kommer att se som ett viktigt trendbrott, punkten där ballongen av lögner fick sitt första nålstick & började utmanas även i mainstream media.

---------

Med allt detta sagt så vill jag inflika att min respekt för Salonen växte när Juholt försökte ta poänger & göra ett huvudnummer av att kritisera Alliansen för just "Barnfattigdom". Du klippte Salonen till Juholt med att siffrorna var högre under föregående sosseregering.
Citera
2013-05-08, 11:16
Medlem
gardasjon96s avatar
"Se upp för Mittfältar-Jimmie" skrev SvD:s Sanna Rayman igår. Hon raljerade faktiskt om 7-klöverns bemötande av Jimmy Åkesson (som lånar litet politik här och där).

Sanna skriver roligt om vad som händer när SD tar upp en åsikt som delas av ett annat parti:

"Med tanke på övrigas beröringsskräck innebär varje sådan stöld förmodligen dödsstöten för den aktuella satsningen. Debattens inre logik innebär därmed att om SD börjar propagera för nystartszoner och etableringslotsar så skulle vi kanske slippa dessa haltande satsningar. Det vore ju onekligen lite praktiskt."

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ie_8151428.svd

MEN! Ajaj!

Upsala Nya Tidning är PK-väktare av rang och hutar åt Sanna Ryman å det bestämdaste redan dagen efter (2013-05-08):

Håkan Holmberg skriver:

http://www.unt.se/redaktionensblogga...aspx?blogg=773

Det är roligt när grindvakten rycker ut för minsta lilla övertramp.
Citera
2013-05-09, 10:30
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
"Se upp för Mittfältar-Jimmie" skrev SvD:s Sanna Rayman igår. Hon raljerade faktiskt om 7-klöverns bemötande av Jimmy Åkesson (som lånar litet politik här och där).

Sanna skriver roligt om vad som händer när SD tar upp en åsikt som delas av ett annat parti:

"Med tanke på övrigas beröringsskräck innebär varje sådan stöld förmodligen dödsstöten för den aktuella satsningen. Debattens inre logik innebär därmed att om SD börjar propagera för nystartszoner och etableringslotsar så skulle vi kanske slippa dessa haltande satsningar. Det vore ju onekligen lite praktiskt."

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ie_8151428.svd

MEN! Ajaj!

Upsala Nya Tidning är PK-väktare av rang och hutar åt Sanna Ryman å det bestämdaste redan dagen efter (2013-05-08):

Håkan Holmberg skriver:

http://www.unt.se/redaktionensblogga...aspx?blogg=773

Det är roligt när grindvakten rycker ut för minsta lilla övertramp.

Fyfan vilken trött ledare. Sanna Rayman tycker jag har kläckt ur sig balanserade grejer rätt länge nu. Hon måste naturligtvis kväsas.
Citera
2013-05-10, 01:03
Medlem
Riktigt bra av Tino Sanandaji. I det citerade stycket frågar han sig varför de senaste årens utveckling för euro-samarbetet inte påverkat elitens inställning till den gemensamma valutan.
Citat:
Why did facts not change elite conclusions? Because their conclusions were not based on facts in the first place, they were based on emotional sentiment. The philosophy of Birgitta Ohlsson can best be summarized as “EU good, Sweden bad”.

The aim of the Swedish establishment is increasingly to move public discourse away from logic and facts and Logos (where they will lose the debate) and to emotions and morality and Pathos (where the public can more easily be manipulated). This is not being enlightened, it’s the exact opposite.

När man läser det här så inser man att Tino är en riktig regimkritiker och inte bara en libertariansk nörd som jag länge trodde. Han förstår att det finns en elit som vill försöka "upplösa folket och välja ett nytt" för att tala med Brecht. Det är för mig lackmustestet på om en person som yttrar sig i politiska frågor är värd att ta på allvar.

Jag följer en del reaktionära bloggar (folk som anser att roten till det onda går att spåra till den amerikanska självständighetsförklaringen) och på en amerikansk blogg häromdagen såg jag en slags karta över "the reactionary bloggosphere" där Tino Sanandaji hade placerats i mitten. Vet inte hur han ställer sig till det.

Edit: jag letade upp länken. Tino var inte i mitten utan uppe i högra hörnet. http://habitableworlds.wordpress.com...tenment-v-1-5/
Senast redigerad av Andraandningen 2013-05-10 kl. 01:24.
Citera
2013-05-10, 02:24
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Riktigt bra av Tino Sanandaji. I det citerade stycket frågar han sig varför de senaste årens utveckling för euro-samarbetet inte påverkat elitens inställning till den gemensamma valutan.

När man läser det här så inser man att Tino är en riktig regimkritiker och inte bara en libertariansk nörd som jag länge trodde. Han förstår att det finns en elit som vill försöka "upplösa folket och välja ett nytt" för att tala med Brecht. Det är för mig lackmustestet på om en person som yttrar sig i politiska frågor är värd att ta på allvar.

Jag följer en del reaktionära bloggar (folk som anser att roten till det onda går att spåra till den amerikanska självständighetsförklaringen) och på en amerikansk blogg häromdagen såg jag en slags karta över "the reactionary bloggosphere" där Tino Sanandaji hade placerats i mitten. Vet inte hur han ställer sig till det.

Edit: jag letade upp länken. Tino var inte i mitten utan uppe i högra hörnet. http://habitableworlds.wordpress.com...tenment-v-1-5/

Jag har själv nyligen hittat till den gruppen bloggar, Mencius Moldbug skriver om establimanget (medier/politiker/samhällsvetenskapliga instutitioner på universitet) som "the cathedral" och liknar dem vid en fanatisk religös sekt som predikar om det progressiva (mångkulturella) paradiset, samtidigt som de bespottar alla oliktänkade och fördömer dem som de kättare de är.

Jag tror inte att det är långt ifrån sanningen, merparten av människorna i våra politiska partier är religösa dogmatiker som är mer intresserade av hur många änglar som får plats på en nålspets än hur det förhåller sig ute i verkligheten!
Citera
2013-05-10, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Jag har själv nyligen hittat till den gruppen bloggar, Mencius Moldbug skriver om establimanget (medier/politiker/samhällsvetenskapliga instutitioner på universitet) som "the cathedral" och liknar dem vid en fanatisk religös sekt som predikar om det progressiva (mångkulturella) paradiset, samtidigt som de bespottar alla oliktänkade och fördömer dem som de kättare de är.

Jag tror inte att det är långt ifrån sanningen, merparten av människorna i våra politiska partier är religösa dogmatiker som är mer intresserade av hur många änglar som får plats på en nålspets än hur det förhåller sig ute i verkligheten!

Jag gjorde en snabb sökning på Flashback. De enda två som skrivit om Moldbug är du och jag.

Här är min favoritessä för övrigt: http://unqualified-reservations.blog...ious-20th.html

Om du tänker läsa den så var noga med att se youtubeklippet från början till slut.
Senast redigerad av Andraandningen 2013-05-10 kl. 02:40.
Citera
2013-05-10, 20:54
Medlem
SeverianTheLames avatar
Peter Santesson skriver om Borlänge utan att påpeka att det finns en gigantisk rosa elefant i porslinsbutiken.

http://www.dt.se/opinion/ledare/1.58...es-skattekraft

Citat:
Förra året fick chefen för sociala sektorn lämna sitt jobb på grund av stora ekonomiska underskott i verksamheten, som om hon skulle ha varit grundorsaken! Men S-styret däremot är permanent fastskruvat i stadshuset sedan rösträttens införande.
[...]
Regionen ska bli attraktiv och den mentala självbilden ska förändras.
Men tyvärr går bara tanken till en annan kommun som följer precis samma mönster, nämligen Malmö. Trots skruvade höghus, högskolor och visionsdokument i staplar som skulle nå från den ena sidan Öresundsbron till den andra, dalar ändå skattekraften i staden samtidigt som de kringliggande kranskommunerna blomstrar.
[...]
På nätet kan den nyfikne numera följa kommunfullmäktiges sammanträden. Där kan man höra diskussioner om hur kommunen ska bli bättre för människor utan inkomster.
Senast redigerad av SeverianTheLame 2013-05-10 kl. 21:03.
Citera
2013-05-11, 06:20
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Peter Santesson skriver om Borlänge utan att påpeka att det finns en gigantisk rosa elefant i porslinsbutiken.
Tyckte mig ana en viss insikt mellan raderna. Han utelämnar troligen elefanten för att den inte behöver nämnas längre, alla vet redan. Men det är för tragikomiskt hur kommunpolitikerna ordar om hur de ska kunna göra kommunen mer attraktiv. Kommunen är ju väldigt mångkulturell, är den inte per automatik väldigt attraktiv då?
Citera
2013-05-11, 09:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Tyckte mig ana en viss insikt mellan raderna. Han utelämnar troligen elefanten för att den inte behöver nämnas längre, alla vet redan. Men det är för tragikomiskt hur kommunpolitikerna ordar om hur de ska kunna göra kommunen mer attraktiv. Kommunen är ju väldigt mångkulturell, är den inte per automatik väldigt attraktiv då?

Det framgår av Santessons blog att han har "en viss insikt" om, att det finns problem. Om den insikten sträcker sig till slutsatsen, att den unika, svenska invandringspolitikens omfattning och profil inte framgångsrikt kan försvaras.. det framgår däremot inte med säkerhet.

Santesson nämner inte elefanten pga omsorg om sin egen karriär. Grindvakten UNT/Håkan Holmberg gav Sanna Rayman en åthutning härom dagen #10137 Men Peter Santesson klarar sig förmodligen.
Citera
2013-05-11, 12:01
Medlem
Citat:

http://www.dt.se/opinion/ledare/1.58...es-skattekraft

Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det framgår av Santessons blog att han har "en viss insikt" om, att det finns problem. Om den insikten sträcker sig till slutsatsen, att den unika, svenska invandringspolitikens omfattning och profil inte framgångsrikt kan försvaras.. det framgår däremot inte med säkerhet.

Santesson nämner inte elefanten pga omsorg om sin egen karriär. Grindvakten UNT/Håkan Holmberg gav Sanna Rayman en åthutning härom dagen #10137 Men Peter Santesson klarar sig förmodligen.

Det håller på att uppstå ett kodspråk i mediadebatten, så att budskapet skall gå fram, men skribenten ändå skall klara sig undan. När Santeson anför Malmö som jämförelse, eller "människor utan inkomster", så är det sätt att leda in läsaren på rätt spår, utan att han kan beslås med att hemfalla åt "ovetenskaplig subjektivism".

Småningom kommer detta kodspråk att utvecklas ytterligare, liksom motsidans försök att slå tillbaka, t ex med beskyllningar om "grumliga vatten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in