2014-02-26, 14:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Hon borde ha sökt på White american couple eller rånare istället. Passar bättre in i hennes världsbild.

Sedan så tror jag att mycket antivit antagonism faktiskt är skapad av att vita kvinnor (och asiater) faktiskt ofta är enormt vackra. Kan inte vara så skoj för kvinnor ifrån etniska grupper som har brister på den fronten. Enligt en afroamerikansk kompis så har negresser ofta svårt att acceptera sitt krullhår t ex som aldrig kommer kunna konkurrera med andra etniska gruppers hårtyper. Han tipsade om att man aldrig skulle tjafsa med deras weave om man har närkontakt med dem. Är det tydligen dödsstraff på då det kostar en förmögenhet att fixa till. Vem vet, kanske stämmer.

Jag har inblick in det där eftersom jag följer en del afroamerikanska hobby-pundits på Yt varav en av dem har som genomgående tema att kritisera kvinnor som bär weaves. Alla kritiserar de företeelsen, mer eller mindre. Tommy Sotomayor använder uttryck så som "Euroblacks" och "Negropeans".

Det finns en del intressanta videolänkar i denna tråd.

(FB) Negerns problem i USA

Det är så att det pågår ett slags könskrig i Usa hos denna grupp nu, och det handlar mycket om att svarta kvinnor spökar ut sig och anses vara illojala och förvildade.

Tack EnochTullin för ditt skräckeempel!
Det är helt uppåt väggarna att det ser ut på det viset överallt, och att dessa yra höns har reell effekt på den politik som förs. "Ung och engagerad" är ute och demonstrerar och uppmuntrar till lagbrott, svenska toppolitiker går ut och tar avstånd ifrån Reva.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2014-02-26 kl. 14:36.
Citera
2014-02-26, 22:22
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasisme
Jag tror att mycket av dagens haveri grundar sig i att de här människorna tror sig leva i en amerikansk delstat, visserligen ett världshav därifrån men med samma problematik vilket för med sig samma "lösningar". Man försöker "lösa" ett problem fullständigt fabulerat i huvudet, man ger sig själv epitetet "antirasist" och går ut i korståg mot inbillade KKK-medlemmar vars enda drivkraft är hatet till negern. Att det är ett verkligt fenomen vet man, för det har man ju sett på TV.

Många är helt enkelt väldigt unga och dumma i huvudet. Varför de bereds rum i media kan man verkligen fråga sig.

(naiv analys från en annan ung dumjävel)

Det är just här vänsterns stora haveri ligger -hela vänstern är sönderknullad av USA och reducerats till något som liknar den amerikanska ungdomskulten som uppstod på 50-talet. Posering, konsumtion och symboler har ersatt bildning, arbete och offervilja.

Historia har blivit något onödigt och mossigt. Läsa om årtal, och en massa gubbar som gör si och så , mest vita gubbar med skägg till råga på allt! Jag tror väldigt få vänstermänniskor nu förtiden är intresserade av historia. Det behövs liksom inte längre när alla ändå "vet" vad som är gott och ont.
Citera
2014-02-26, 22:38
Medlem
Munchen79s avatar
Sydnytt har ett mycket bra inslag idag om Nancy Kunga från Kenya som lärt sig cykla.

http://www.svtplay.se/video/1851447/26-2-19-15 (2:45 in i klippet)

Citat:
För elva år sen kom hon till Sverige och i höstas bestämde hon sig för att det var dags...
...att lära sig cykla alltså.

Citat:
Det är inte bara Malmö stad utan också flera andra kommuner, bland annat Helsingborg, Lund och Kristianstad, som kräver att dom som ska jobba inom hemtjänsten ska kunna cykla. Att ta sig fram på två hjul kan bli deras inkörsport till arbetsmarknaden.
Så nu äntligen efter elva år i Sverige ser det lite ljusare ut för Nancy alltså. Med sin nya kompetens inom cykling att sätta på CV:t kanske hon äntligen kan få jobb i Sverige. I ett enda enkelt bidragsfinansierat projekt har hela Malmös integrationsproblem lösts, får man förmoda. Att ingen har tänkt på det här innan.
Citera
2014-02-26, 23:12
Medlem
hogerspokets avatar
Här dyker det upp något intressant en, av namn att döma, sk. "rasifierad" svensk hen (av manskön) förklarar i aftonbladet att:

Citat:
Men Inti Chavez Perez, författare och journalist, som också deltog i panelen menar att orsaken är i högsta grad politisk. Genom internet och reality-serier har sexismen fått nya uttryckssätt, men det är samma gamla system, säger han.
– Varje generation föds in i en sexistisk värld och måste ta kampen, säger han.

Att synen på sexbrott har blivit råare är också något som diskuterats. Enligt poliser som Dagens Nyheter pratat med är det inte längre ovanligt med ärenden där 10-15 tonårskillar samtidigt förgriper sig på en tonårstjej. Om händelsen filmas kan killarna sedan hota med att lägga ut filmen på internet, vilket kan få många tjejer att "ställa upp" igen.

Och jag funderar i mitt stilla sinne om Inti borde ta sig en funderare vilka det är som åsyftas i det andra stycket...

Kvinnofridslagen - bara en liten del av del av vårt påstått värdelösa kulturarv.

--
N.B - artikeln handlar om sexköpsdiskurs på Facebook, så det är enbart den ovanstående paradoxen som är relevant.

Citera
2014-02-26, 23:14
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79
Sydnytt har ett mycket bra inslag idag om Nancy Kunga från Kenya som lärt sig cykla.

Så nu äntligen efter elva år i Sverige ser det lite ljusare ut för Nancy alltså. Med sin nya kompetens inom cykling att sätta på CV:t kanske hon äntligen kan få jobb i Sverige. I ett enda enkelt bidragsfinansierat projekt har hela Malmös integrationsproblem lösts, får man förmoda. Att ingen har tänkt på det här innan.

Ibland undrar man om inte journalisterna är dödsknarknazister, men måste på något subtilt sätt smyga fram sitt invandringsmotstånd. Har för mig att liknande saker skedde i USSR och DDR. En subtil regimkritik. Eller kan verkligen journalisten vara så jävla dum i huvudet att han lyfter fram en negerkärring som lär cykla först efter 11 år i Sverige som något positivt?
Citera
2014-02-26, 23:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ibland undrar man om inte journalisterna är dödsknarknazister, men måste på något subtilt sätt smyga fram sitt invandringsmotstånd. Har för mig att liknande saker skedde i USSR och DDR. En subtil regimkritik. Eller kan verkligen journalisten vara så jävla dum i huvudet att han lyfter fram en negerkärring som lär cykla först efter 11 år i Sverige som något positivt?
Jag har inte sett reportaget, men jag antar att inget jobb nämndes i sammanhanget?
Citera
2014-02-26, 23:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har inte sett reportaget, men jag antar att inget jobb nämndes i sammanhanget?

Jo hon önskade jobba inom hemtjänsten men dom kräver att dom sökande kan cykla. Svenskar kräver dom antagligen B/C kort samt truckkort.
Citera
2014-02-27, 00:57
Medlem
Citat:

Det är uppenbart att MSM griper efter alla halmstrån för att beskriva verkligheten i ljusare färger än den förtjänar. Detta riskerar förstås att ge motsatt effekt, när den svenska allmänheten får klart för sig att det för en del tar fem veckor att lära sig cykla...
Citera
2014-02-27, 09:16
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Det tog alltså fru (neger-)Kunga fem veckor att lära sig cykla.
En normal femåring klarar det på en förmiddag.
Citera
2014-02-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Här dyker det upp något intressant en, av namn att döma, sk. "rasifierad" svensk hen (av manskön) förklarar i aftonbladet att:

Och jag funderar i mitt stilla sinne om Inti borde ta sig en funderare vilka det är som åsyftas i det andra stycket...

Kvinnofridslagen - bara en liten del av del av vårt påstått värdelösa kulturarv.

--
N.B - artikeln handlar om sexköpsdiskurs på Facebook, så det är enbart den ovanstående paradoxen som är relevant.

Detta med feminismen har tagit skruv fullständigt. Slog på P3 i morse och när nyheterna kom så handlade ett inslag om Kingsizegalan, svensk hiphops egen grammisgala. Själva nyheten var inte galan, eller att 6 kvinnor var nominerade, vilket var fler än någonsin tidigare. Nej, huvudnyheten var att det alltså ännu inte var 50/50, vilket stort problem detta var, och vad man ska göra åt det.

Den här idén om att det finns ett vitt patriarkat som måste krossas av kvinnor och "rasifierade" tillsammans har nu officiellt nått nivån masspsykos. Public service, Rädda Barnen, alla har dragits med. Fundamentalisterna har vind i ryggen och jag tror inte att terrordåd är alltför långt borta.

SD har mycket att hämta här genom att vara förnuftets röst, men jag har ännu inte märkt att de velat ge sig in i debatten om "vithetsnormen" och den nya rasismen från antirasisterna.

Och vad fan är detta? http://www.aftonbladet.se/wendela/article18447005.ab
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-02-27 kl. 09:56.
Citera
2014-02-27, 09:51
Medlem
Historielösa journalistsopor!
"Kvinnofrid instiftades enligt svensk historisk tradition av Birger jarl tillsammans med övriga så kallade fridslagar, kyrkofrid, hemfrid och tingsfrid. Dessa bekräftades sedan i Alsnö stadga från 1280.
Den person som bröt mot kvinnofridslagen fick antingen dödsstraff eller 40 marks böter."
Citera
2014-02-27, 10:38
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det tog alltså fru (neger-)Kunga fem veckor att lära sig cykla.
En normal femåring klarar det på en förmiddag.

I och för sig är det svårare för en vuxen. Men att det tog 11 år innan hon kom sig för att göra det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in