2014-05-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Man kan kanske ha en SD-politiker som hävt ur sig en massa otidigheter och klätt sig i säck och aska över saken, men kan man ha en politiker som medvetet ljuger sig blå om saker?
Kan man ha en politiker som inte ljuger? Jag tror tyvärr det vore en omöjighet. Jag kan inte se hur detta skulle skada Sverigedemokraterna, då ljugande utgör en stor del av i stort sett alla politikers verksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
De skinnskallar som överlevde den perioden är idag vanliga svenssons som klippt sig
Senast redigerad av OneDoesNotSimply 2014-05-18 kl. 22:27.
Citera
2014-05-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Kan man ha en politiker som inte ljuger? Jag tror tyvärr det vore en omöjighet. Jag kan inte se hur detta skulle skada Sverigedemokraterna, då ljugande utgör en stor del av i stort sett alla politikers verksamhet.

Nästan all mänsklig interaktion innefattar ett visst mått av förställning. Men vad du inte kan ha är politiker som ställer till med personskandaler, försöker ljuga sig ur det och blir påkomna.

/SD-trollet
Citera
2014-05-18, 22:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Maciej Zaremba har besökt Ukraina och kryddar sin artikel med sina vanliga käpphästar:

De vita europeernas kollektiva skuld:

Politiska ställningstaganden patologiseras och beskrivs som "smitta":

De vita europeernas inneboende, konstitutionella ondska:

http://www.dn.se/kultur-noje/staden-...som-tydligast/

Lägg märke till hur han väljer den lägsta möjliga siffran 3-4 miljoner vältdöda, av ett spann på upp till 10 miljoner, i den planerade svälten av Ukrainas befolkning. Och hastar över den utrotningen på en mening. För att inte det skulle bli den största katastrofen, större än kriget kanske?
Svältmordet hastas över på en mening medan en stor del av artiklen ägnas åt nazism och judeutrotning. För om de vita europeiska kommunisterna stod för ondskan, hur ska vi då förhålla oss till de som kallar sig kommunister idag?
Citera
2014-05-18, 22:40
Medlem
Citat:
Nästan all mänsklig interaktion innefattar ett visst mått av förställning. Men vad du inte kan ha är politiker som ställer till med personskandaler, försöker ljuga sig ur det och blir påkomna.

/SD-trollet
Jag gör ett sista försök. Alla politiker är inte jämlika. SD hade inte råd med att låta Almqvist gå, på samma sätt som Reinfeldt inte hade råd att sparka Borg när det avslöjades att han hade haft svart barnpassning. Reinfeldt var redo att sparka tre utsedda ministrar men inte Borg för då hade han bara fått en mandatperiod.

Det är ingen som försvarar Almqvist eller Ekeroth, men SD har så pinsamt få intelligenta företrädare att man inte har råd att göra sig av med någon av dem. Den som efterträdde Almqvist var den totala nollan Skalin och det är först nu som partiet har fått en företrädare som man kan vara nöjd med. Det bästa hade naturligtvis varit om både Almqvist och Sjöstedt hade företrätt partiet.
Citera
2014-05-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag gör ett sista försök. Alla politiker är inte jämlika. SD hade inte råd med att låta Almqvist gå, på samma sätt som Reinfeldt inte hade råd att sparka Borg när det avslöjades att han hade haft svart barnpassning. Reinfeldt var redo att sparka tre utsedda ministrar men inte Borg för då hade han bara fått en mandatperiod.

Det är ingen som försvarar Almqvist eller Ekeroth, men SD har så pinsamt få intelligenta företrädare att man inte har råd att göra sig av med någon av dem. Den som efterträdde Almqvist var den totala nollan Skalin och det är först nu som partiet har fått en företrädare som man kan vara nöjd med. Det bästa hade naturligtvis varit om både Almqvist och Sjöstedt hade företrätt partiet.

Du har kanske en poäng i detta, men ämnets koppling till tråden är långsökt, så jag ämnar inte fortsätta diskussionen. Erik Almqvist var bra och det är så klart synd att det gick som det gjorde.

/SD-trollet
Citera
2014-05-18, 23:34
Medlem
Citat:
Poängen med SD är att de ska vara ett bättre alternativ än Göran Greiders och arga feministers moralrelativism. Sänker de sig till samma nivå fyller de inte längre någon funktion. Dessutom har moralrelativisterna fel i sak. Deras förklaringar och utpekade orsaker stämmer inte. När DN:s Jonas Thente, för att ta ett aktuellt exempel, hävdar att störda individer framför anonyma hot till offentliga opinionsbildare för att de är offer för en arrogant journalistkår så har han fel. Anledningen till att störda individer beter sig stört är helt andra.

/SD-trollet

Jag tror att en nymoralistisk pretention leder helt fel för SD.

Partiet ska inte inbilla sig att det är bättre än andra partier, eller höjer nivån på diskursen. Felet är inte i det - visserligen alltid ofullkomliga - demokratiska systemet som sådant, eller i debattens saklighet och nivå. Utan i bristen på partiska företrädare för ursprungsbefolkningen inom systemet.

Det är nämligen inte SD:s uppgift att ta på sig ansvaret att föra det vådliga mångkulturexperimentet i en assimilerad hamn, om inte annat för att det enligt europeiska historiska erfarenheter helt enkelt inte låter sig göras med politiska styrmedel.

Uppdraget är mer jordnära och mindre utopistiskt: Att inom det demokratiska systemet fylla varje partis uppgift - att väl representera ett särintresse mot andra särintressen. I det mångetniska Sverige behöver svenskarna en förvarsadvokat som med alla tillåtna knep och advokatyr företräder deras intresse.

"Hela Sveriges väl" är inget enskilt partis uppgift, det anslaget går mot demokratins pluralistiska, fragmenterade natur. Ett parti ska vara partiskt, inte enande. Den samlande kompromissen, det demokratiska kontraktet uppfylls sedan när partiernas olika särintressen vägs mot varandra i det parlamentariska arbetet.

Med andra ord är en valaffisch med en leende Jimmie och texten "Tillsammans skapar vi en ny svensk entitet - alla är välkomna!" inte bara otroligt tveksam ur ett röstmaximeringsperspektiv - den har också ett folkuppfostrande totalitärt anslag.

Bättre hade då varit att på affischen låta den leende Jimmie citera Almquists fylle-bon mot: "Jävlas inte med svenskarna!"
Citera
2014-05-18, 23:43
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Skulle vara väldigt intressant att få veta exakt vad han menar med internationellt. Min fingertoppskänsla säger mig att han inte syftar på gemene mans åsikt precis. Gissar på att det är hans låtsaskompisar i "makteliten" som han syftar på. Det är äckligt hur han slickar uppåt och man kan vara rätt så säker på att hans "internationella kontakter" i illustra sällskap föraktar honom som den nolla han faktiskt är.

Det kom ju ut en amerikansk rapport om Bildt där han beskrevs just som en liten hund som vill vara stor och älskar att frottera sig med fint folk av högre rang.
Citera
2014-05-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Lägg märke till hur han väljer den lägsta möjliga siffran 3-4 miljoner vältdöda, av ett spann på upp till 10 miljoner, i den planerade svälten av Ukrainas befolkning. Och hastar över den utrotningen på en mening. För att inte det skulle bli den största katastrofen, större än kriget kanske?
Svältmordet hastas över på en mening medan en stor del av artiklen ägnas åt nazism och judeutrotning. För om de vita europeiska kommunisterna stod för ondskan, hur ska vi då förhålla oss till de som kallar sig kommunister idag?

Tänk om Åsa Linderborgs Lenin verkat för den hoppfullt gryende demokratin när han återvände efter tsarens fall - istället för att uttalat och målmedvetet krossa den (Vladimir skällde vad jag förstår ut Stalin och Trotsky för att de inte saboterat det parlamentariska styret nog).

Tänk om inbördeskrigets offer därmed undvikits, om kommunismens offer fått leva. Om delrepublikerna i kompromiss och samförstånd låtit ett självständigt, demokratiskt ukrainskt folkhem bildas sida vid sida med andra nationalstater efter de idéer om folkens rätt till självbestämmande som var den bärande idén efter första världskriget.

Det var ju nämligen Europas tragedi att det inte fanns nog väldefinierade nationalstater i mångkulturimperiernas spår, inte tvärtom. De som genomlevde masslakten insåg det bättre än dagens EU-vurmare.
Citera
2014-05-19, 00:34
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Men Baksi och hans bröder i denna bemärkelse såsom Behrang Miri och Kawa Solfagary har inte samma position i media idag, inte ens i MSM (som ju denna tråd fokuserar på).
Vilken position har de då?
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hade Almqvist låtit bli att kalla den svenska tjejen för jävla hora hade han suttit kvar.
Problemet var ju just att han talade så nedsättande till en svensk tjej medan en aggressiv blatte stod upp för den svenska tjejen och hotade med kriminella kompisar.

Sd bekräftade mediebilden av att vita män förtrycker vita kvinnor och att dessa vita kvinnor helst bör söka trygghet genom att hoppa upp i knät på första bästa blatte istället. Inte den typen av bild som behöver skapas av svenska nationalister.

Sd kunde skitit i att han skrek babbe och jävlas inte med svenskar, men att yttra sig så om en svensk blond tjej som bara försöker avstyra ett slagsmål är helt enkelt självmål. Den här tjejen var ingen vänsterextrem AFA-it eller (vad jag vet) asylaktivist. Det var bara en vanlig tjej som tyckte det var fegt när tre killar gick på en ensam kille.
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Media är maktlösa gentemot SD, vilket borde varit uppenbart för varje tänkande individ sedan Breivik-demoniseringen inte bet. Detta innebär ju inte nödvändigtvis att partiledningen inte är tänkande individer, det var bara det att "nolltoleransen" behövdes som internt maktinstrument.
Precis. Wi-äckel är ju deras egna interna inkvistor, lite som en blek Beria fast med bögfrisyr och inte lika läskig.
Citera
2014-05-19, 07:15
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Citat:
Men Baksi och hans bröder i denna bemärkelse såsom Behrang Miri och Kawa Solfagary har inte samma position i media idag, inte ens i MSM (som ju denna tråd fokuserar på).
Vilken position har de då?
De är inte vid fronten längre! De är inte längre frontsoldater i mediakriget, så som de varit.

Baksi hörs nästan aldrig av, Miri skriver i ETC och Kawa bloggar på Politism. Kawas Facebooksida "Kränkta vita män" är nerlagd sedan över ett år. Det kallar inte jag att vara i centrum, utöva hegemoni och påverka svensken i PK-riktning.

Dessa herrar är skuggor av sina forna jag. Det ger mig lust att skalda, med Blue Öyster Cults "Vetern of the Psychic Wars" som förebild. Vad gäller Kawa och gänget ser vi alltså "casualties of the culture war":
Citat:
You're seeing here some casualties
of the Swedish culture war,
their energy's spent to the last
and their armour is destroyed...!
Senast redigerad av lampros 2014-05-19 kl. 08:04.
Citera
2014-05-19, 08:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
De är inte vid fronten längre! De är inte längre frontsoldater i mediakriget, så som de varit.

Baksi hörs nästan aldrig av, Miri skriver i ETC och Kawa bloggar på Politism. Kawas Facebooksida "Kränkta vita män" är nerlagd sedan över ett år. Det kallar inte jag att vara i centrum, utöva hegemoni och påverka svensken i PK-riktning.

Dessa herrar är skuggor av sina forna jag. Det ger mig lust att skalda, med Blue Öyster Cults "Vetern of the Psychic Wars" som förebild. Vad gäller Kawa och gänget ser vi alltså "casualties of the culture war":
Zolfagary jobbar numera på Kommunalarbetareförbundet som press-nånting. Gissar att det tar upp hans tid + att vissa extrema utvikningar inte anses helt OK av hans nuvarande arbetsgivare. Poängen är att han gått från att vara arg ung kurd till att bli en apparatjik i systemet, med fast anställning på ett samhällsbärande organ. Det är ett problem, att dessa arga män och kvinnor gör karriär inom systemet. Andra vill följa deras exempel.
Citera
2014-05-19, 10:57
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det tycker jag låter riktigt pantat. Du kan ju gå runt och kalla kvinnor för hora om du så önskar, men som representant för ett parti är det naturligtvis inte förekomma. Som Jimmie har visat, och inte minst Farage, så går budskapet bättre fram om man låter bil att kalla opponenter på gatan för hora. Att man går hårt, men språkligt juste, mot politiker ser jag naturligtvis som en självklarhet.

För övrigt har din variant redan prövats, med klent resultat, av tex skinnskallar och andra liknande organisationer.

Jag har pratat om den specifika situationen som Almqvist m.fl. befann sig it, en blöt utekväll som slutar upp med konfrontation med babbar. Det är nog situationer som vi alla har befunnit oss i någon gång och vi har hasplat ur oss både det ena och det andra. Nu hamnade Almqvists eskapader både på film, som sedan även kom ut i pressen, vilket man får se som dubbel inkompetens.

Du får det till att jag förespråkar att politiska företrädare när de representerar partiet under framträdanden osv, skall slänga sig med epitet som "hora" mot meningsmotståndare. Lite högre nivå kunde man ju faktiskt förvänta sig av dig.

Och vad gället Farage, så har han använt neger-ordet för 17 år sedan. Det blåser nu upp till storm:

http://www.friatider.se/anklagelsen-...f-r-17-r-sedan

Enligt din logik så skall nu Nigel Farage, en av storbritanniens skickligaste politiker på mycket länge, resignera, eftersom det politiska förtroendet har försvunnit för Farage. Denna slutsats drar du ifrån medias häxjakt. Nå, nu förväntar jag mig att du börjar predika för Farages avgång och att SD skall ta avstånd ifrån både honom som person och UKIP för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in