2013-11-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quisolemno
Gammelmedia har upptäckt att de inte är ensamma längre som sagoberättare om mångkulturen. De vet att alternativsajternas berättelser är sannare och att internetopinionen inte går att stoppa. Varje saklig debatt om invandringen är förlorad redan från början.

Min gissning är att MSM kommer att satsa allt på att splittra SD inför 2014 genom att så split mellan medlemmar och fraktioner.

Det är lätt åtgärdat. Inför ett omedelbart moratorium när det gäller uteslutningar, med undantag för kriminella handlingar som har fängelse i straffskalan. I ett slag är man helt osårbara för medias splittringsförsök.
Citera
2013-11-15, 00:23
Medlem
För att berömma SD-ledningen i kontrast till mina senaste inlägg så måste jag säga att Björn Söder skötte sig utmärkt i dagens utfrågning i Studio Ett om ett eventuellt samarbete med Le Pen och Wilders.

Han hade uppenbarligen fått instruktioner av Åkesson att inte säga ett ont ord om något annat parti, vilket han utförde till punkt och pricka, trots att detta tydligen var journalisternas uppdrag för dagen.

Här ser vi enligt min mening hur SD kan agera mer moget än sina mer politiskt erfarna nordiska kollegor som har gjort helt oansvariga avståndstaganden och till och med sagt att man inte kan samarbeta med SD så länge de har goda förbindelser med Front National.

Det här är ett dilemma som SD måste ta ställning till, och det är svårt att säga vad som är politiskt rätt. Ska man lyssna på sina oansvariga nordiska systerpartier eller göra det som är sunt. Jag menar att man ska göra det senare. Frankrike är inne i vad som närmast kan beskrivas som en förrevolutionär period. En opinionsmätning häromdagen visade att presidenten har lägre opinionssiffror än någon annan president haft under den Femte republikens historia och en del spekulerar rent av i att han kommer att avgå i förtid. Samtidigt har högerpartiet en ny och svag partiledare. Det är alltså mer än sannolikt att Frankrikes nästa president heter Marine le Pen.

Om Åkesson då har betalat ett visst pris för att stödja le Pen så kan belöningen bli riklig.
Citera
2013-11-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
4% har riktiga jobb inom 2 år? Övriga NITTIOSEX procent får sitt uppehälle betalat via subventionerade jobb eller socialbidrag (etableringsstödet upphör efter 2 år)? I vilket annat sammanhang som helst skulle media göra löpsedlar av ett så monumentalt misslyckande, och ansvarigas huvuden skulle rulla. Mörkläggning och invandring, mörkläggning och invandring, mörkläggning...

In other news: Ironin när Zolfagary som startade "Vita kränkta män" tycker det är rasistiskt av svenska barn att inte ha sina språksinnen kalibrerade för att uttala utländska namn korrekt:

http://www.politism.se/genusfolket/i...et-ni-gav-mig/

Men Ullenflöjt har "en annan bild av verkligheten".

Citat:
Den förda politiken ger också resultat. Aldrig har så många utrikes födda gått till jobbet som just nu. Sedan 2006 har drygt 150 000 utrikes födda fått jobb och i dag är 750 000 utrikes födda sysselsatta. Vi har en tydlig arbetslinje som möter även dem som står långt ifrån arbetsmarknaden.

Citat:
En avgörande framtidsfråga för Sverige är att vi fortsätter vara ett öppet och tolerant land och samtidigt har en effektiv integrationspolitik. Sanna Rayman efterlyser ansvar. Jag kan hålla med Rayman om att socialdemokraterna i denna avgörande framtidsfråga lämnat walkover. Men från Alliansens sida reformerar vi hela tiden politiken med tydligt fokus på jobb och kunskaper i svenska. Vi tar ansvar och i nästa års val ska vi vinna väljarnas förtroende för att fortsätta ta ansvaret.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...an_8725924.svd

Jag har på känn att väljarna får allt svårare att känna det där förtroendet efter snart åtta år.
Citera
2013-11-15, 09:01
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quisolemno
Gammelmedia har upptäckt att de inte längre är ensamma som sagoberättare om mångkulturen. De vet att alternativsajternas berättelser är sannare och att internetopinionen inte går att stoppa. Varje saklig debatt om invandringen är förlorad redan från början.

Så sant. Även Daniel Mathisen måste innerst inne veta hur läget är. Mod och motstånd, jo jo.

Journalistiskt mod krävs mer än någonsin
http://www.dagensarena.se/opinion/jo...r-an-nagonsin/

Citat:
Alla vi som står upp för alla människors lika värde, som ser den slaskbruna förskjutningen i det offentliga samtalet som oacceptabel. Våldets och människohatets ideologiska inkarnation är inte en värdig jämlike med demokratin. Nu, mer än någonsin, behövs mod och motstånd. Inte minst inom journalistiken.
Citera
2013-11-15, 09:13
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Ger Lundstedt går hårt åt Ullenhag i TCO tidningen. Ullenhag slingrar sig och kan inte acceptera att endast 4% av nyanlända har arbete.

Tyvärr ingen länk då jag sitter på mobilen.
Om fyra % har arbete efter två år så blir mediantiden för att skaffa ej subventionerat arbete 50 år. (25 år om man räknar med glädjekalkyl).
Just saying.
Citera
2013-11-15, 09:49
Moderator
Meijis avatar
Ullehag säger i artikeln i TCO-tidningen:

Citat:
FRÅGA: Bara fyra procent av de 4 200 som nu lämnat etableringsreformen studerar vidare. Är det inte en låg siffra med tanke på att Sveriges arbetsmarknad generellt kräver hög utbildning och många av de som kommer är som du säger lågutbildade?

Ullenhag: – Om du kommer till Sverige utan någon svensk formell utbildning överhuvudtaget är det inte alltid säkert att lösningen är att skaffa sig den formella utbildningen. Utan vi måste också bli duktigare på att validera icke formell utbildning, det man ändå har med sig in sig in i det svenska samhället. (min fetstil)

Det fetstilta är totalt obegripligt. Jag antar, att "icke formell utbildning" är en eufemism för avsaknad av utbildning... HUR valideras/bekräftas "icke formell utbildning"/avsaknad av utbildning??!

Hur tänker (?) Ullenhag? Några förslag?

http://www.tcotidningen.se/erik-ulle...-for-nyanlanda
Citera
2013-11-15, 09:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
För att berömma SD-ledningen i kontrast till mina senaste inlägg så måste jag säga att Björn Söder skötte sig utmärkt i dagens utfrågning i Studio Ett om ett eventuellt samarbete med Le Pen och Wilders.

Han hade uppenbarligen fått instruktioner av Åkesson att inte säga ett ont ord om något annat parti, vilket han utförde till punkt och pricka, trots att detta tydligen var journalisternas uppdrag för dagen.

Här ser vi enligt min mening hur SD kan agera mer moget än sina mer politiskt erfarna nordiska kollegor som har gjort helt oansvariga avståndstaganden och till och med sagt att man inte kan samarbeta med SD så länge de har goda förbindelser med Front National.

Det här är ett dilemma som SD måste ta ställning till, och det är svårt att säga vad som är politiskt rätt. Ska man lyssna på sina oansvariga nordiska systerpartier eller göra det som är sunt. Jag menar att man ska göra det senare. Frankrike är inne i vad som närmast kan beskrivas som en förrevolutionär period. En opinionsmätning häromdagen visade att presidenten har lägre opinionssiffror än någon annan president haft under den Femte republikens historia och en del spekulerar rent av i att han kommer att avgå i förtid. Samtidigt har högerpartiet en ny och svag partiledare. Det är alltså mer än sannolikt att Frankrikes nästa president heter Marine le Pen.

Om Åkesson då har betalat ett visst pris för att stödja le Pen så kan belöningen bli riklig.

Det här är ju ett väldigt viktigt val SD gör. Kanske det viktigaste? UKIP har av historiska skäl självklart sagt nej till Front National. Fransmän och engelsmän går helt enkelt inte ihop. Så det var ju väntat. Dansk Folkeparti och norska fremskrittspartiet ligger också närmare kulturellt och politiskt anglosaxarna än fransoserna. Man bör ju också beakta att flera av EU:s så kallade traditionella partier har liknande politik som SD. Det är svenska sjuklövern som är extrem, inte SD. Därmed är det inte givet att man väljer att samarbeta med de som gammelmedia kallar för högerpopulistiska partier. Väljer man så kommer kulturmarxisterna att få det svårt och blotta sjuklöverns extrema hållning. Socialdemokraterna och Alliansen är ju så väldigt EU-vänliga och visar det sig att Sverige är lite av en outsider angående mångkulturprojektet öppnar det upp för ett sundare debattklimat.
Senast redigerad av TheLucky 2013-11-15 kl. 09:58.
Citera
2013-11-15, 09:58
Medlem
Dagens Arena bajsar på sig över en "slaskbrun normförskjutning" i det offentliga samtalet:

Det är inte helt lätt att förstå språk från en annan planet, men man kan försöka översätta:

"Journalistiskt mod" - att göra det mest okontroversiella, konformistiska, trygga och fega en svensk journalist kan göra, nämligen att ansluta sig till de gamla dogmerna om att allt som ifrågasätter massinvandring ska stämplas som rasism, nu tydligen även Svenska Dagbladets ledartexter. Wow, stort hjältemod erfordras. (Annars skulle jag beteckna Hanne Kjöller som den enda som för närvarande kan tillskrivas journalistiskt mod, då hon promenerade rakt in i lejonkulan med fast blick och lyste PK-hycklarna rakt i ansiktet).

"Slaskbrun förskjutning" - det offentliga samtalet har påbörjat en lång resa tillbaka till vad svenska folket faktiskt tycker, efter att ha varit kidnappat av extremister som är för hemmablinda för att förstå att de är extrema. Att ha tankeförbud angående minskad invandring och bara acceptera lika stor som idag eller mer, måste varje självständigt tänkande individ förstå är farligt, exceptionellt extremt och dömt att misslyckas i längden.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-11-15 kl. 10:53.
Citera
2013-11-15, 10:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om fyra % har arbete efter två år så blir mediantiden för att skaffa ej subventionerat arbete 50 år. (25 år om man räknar med glädjekalkyl).
Just saying.
Det skulle vara intressant att se vilka jobb dessa 4% har.
Eller om dom är företagare. Behovet av små grönsakshandlare blir väl mättat efter ett tag kan man tycka.
Citera
2013-11-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Så sant. Även Daniel Mathisen måste innerst inne veta hur läget är. Mod och motstånd, jo jo.

Journalistiskt mod krävs mer än någonsin
Som så ofta nuförtiden håller kommentarerna högre klass än själva artikeln:

Även om jag själv är betydligt mer blå än röd måste jag erkänna att det förmodligen finns större hopp om tillnyktring i det traditionella sosseriet än i den nyliberala Alliansen.
Citera
2013-11-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ullehag säger i artikeln i TCO-tidningen:

Det fetstilta är totalt obegripligt. Jag antar, att "icke formell utbildning" är en eufemism för avsaknad av utbildning... HUR valideras/bekräftas "icke formell utbildning"/avsaknad av utbildning??!

Hur tänker (?) Ullenhag? Några förslag?

http://www.tcotidningen.se/erik-ulle...-for-nyanlanda
Ja du... man får väl anta att han menar att somalisk lerhyddeingenjör A har lärt sig "hantverket" av somalisk lerhyddeingenjör B, och att AF måste projektanställa somalisk lerhyddeingenjör C och hålla lerhyddebyggar-auditions framför honom så att han kan betygsätta skickligheten hos A och B. Sen kan de tala in muntliga CV på arabiska på band och får en liten "validerad"-dekal att klistra på kassetten. Sen är det bara att någon läskunnig i kretsen/klanen håller koll på AF:s platsannonser för lerhyddeingenjörer, och om det kommer en annons är det bara att skicka in CV:t och hålla tummarna för att lerbyggfirman har en gammal kassettbandspelare på vinden. Ullenhag är kanske ett av de mest realistiska statsråd vi någonsin haft, och är väldigt bra på att tänka utanför boxen, därför tror jag det här kommer att bli en succé.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-11-15 kl. 10:43.
Citera
2013-11-15, 11:02
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17845871.ab

"Det får mig att inte helt osökt tänka på att Sverigedemokraterna vill avveckla det statliga stödet till kultur som syftar till att chockera, uppröra eller provocera och i stället centralstyra för att stärka det ”svenska” kultur*arvet och främja positiv och samhällsnyttig kultur.

De tycker att Ungerns kulturpolitiska modell med tydliga kulturpolitiska mål för att värna den nationella identiteten är intressant och inspirerande.

Så synd bara att de inte följer sin egen linje och inser att Jimmie Åkessons boksignering på Södermalm i förra veckan av väldigt många upplevdes som ett oerhört provocerande, chockerande och upprörande kulturuttryck och borde alltså enligt deras egen kulturpolitiska agenda tryckas ner."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in