2013-10-27, 11:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
"Endast Sverige svenska journalister har" är ett uttryck som använts i den här tråden ett antal gånger. För mig som läser utländsk media regelbundet, och då tänker jag främst på våra närmaste grannländer, framstår den sammanslagna bilden av svenska journalister som självgoda åsiktspoliser med obefintlig tolerans för avvikande syn på den unika invandringspolitik de håller så varmt om hjärtat. En blindgalen sekt styrd av människor som vill fostra folket snarare än upplysa. De få gånger avvikande åsikter i invandringsfrågan ges offentligt utrymme så är det under hård bevakning, helst åtföljd av ledare och krönikor som med mästrande ton fyller huvudet på de som lyssnat med stora halmgubbar och bilder av förintelsen istället för det budskap meningsmotståndarna försöker få fram.

Svenska journalister är själva medvetna om hur avvikande de är. De är stolta över detta!

Åsa Linderborg skrev en text i Aftonbladet, där hon framförde, att den helt avgörande förklaringen till att Sveriges invandringspolitik och utveckling avviker från alla andra länders, det är att svenska journalister avviker från alla andra (jämförbara) länders journalister. Hon ansåg givetvis, att detta var hedrande (!) för svenska journalister.

Svenska journalister ser sig inte själva som en totalitär elit som arrogant ser sig kallade att fostra och vilseleda väljarna - utan svenska journalister ser sig som ett utvalt avant garde som (framgångsrikt) kämpar mot den metafysiska ondskan... genom att de förtjänstfullt fostrar och endast upplyser väljarna om sådant, som det (enl. dem) är "relevant" för svenska väljare att känna till.

När norska media rapporterar om en våg av personrån och ställer frågan:

Citat:
- Hvem er gjerningsmennene?

- Alle er gutter og av utenlandsk opprinnelse. De er mellom 16 og 20 år, mens de fornærmede er mellom 16 og 67 år, sier John Roger Lund, stasjonssjef ved Stovner politidistrikt.

.. så filtrerar TT omsorgsfullt bort sådant, som det inte är "relevant" för svenska väljare att känna till:

Citat:
Enligt John Roger Lund, befäl vid Stovners polisdistrikt som tagit emot tio anmälningar på två veckor, ska förövarna vara mellan 16 och 20 år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UmzuAPmGpjh

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17729217.ab m.fl. svenska tidningar.
Senast redigerad av Meiji 2013-10-27 kl. 12:02.
Citera
2013-10-27, 11:56
Medlem
huggybares avatar
Citat:
"Endast Sverige svenska journalister har" är ett uttryck som använts i den här tråden ett antal gånger. För mig som läser utländsk media regelbundet, och då tänker jag främst på våra närmaste grannländer, framstår den sammanslagna bilden av svenska journalister som självgoda åsiktspoliser med obefintlig tolerans för avvikande syn på den unika invandringspolitik de håller så varmt om hjärtat. En blindgalen sekt styrd av människor som vill fostra folket snarare än upplysa. De få gånger avvikande åsikter i invandringsfrågan ges offentligt utrymme så är det under hård bevakning, helst åtföljd av ledare och krönikor som med mästrande ton fyller huvudet på de som lyssnat med stora halmgubbar och bilder av förintelsen istället för det budskap meningsmotståndarna försöker få fram.

Det är med svenska ögon förvånande att se den fria, opartiska, fördomslösa debatt som finns utanför våra gränser. Vi kan väl i brist på annat kalla det för ett mer moget debattklimat. I Norge ville man inte dra några politiska växlar på Breiviks dåd, något som svenska journalister var blixtsnabba med. För övrigt samma svenska journalister som tittade åt ett helt annat håll när det visade sig att en av de dömda för massmordsförsöktet mot Jyllandsposten var svärson till ordföranden i Sveriges muslimska råd. I Norge och Danmark går det utmärkt att skriva saker som att somalier kostar staten tio miljoner kronor, eller att största delen av våldsbrott eller våldtäkter begås av utomeuropéer. Där ses det som samhällsinformation. I Sverige är det rasism. Även om det är sant.

Jag har i några trådar i Medier & Journalistik påpekat att svensk media alldeles för länge har fått tillämpa sin unika linje utan att någon har ifrågasatt dem. När TT, landets största och gissningsvis mest inflytelserika nyhetsförmedlare, vägrar nämna att gärningsmän är islamister, trots att det är helt relevant i sammanhanget, eller vägrar att nämna att dömda brottslingar ska utvisas, utan att någon reagerar, så är någonting väldigt, väldigt fel. Tyvärr så övervakas svensk media av svensk media själv, av människor med den stinkande ruttenheten redan i sin egen näsa. Att svensk media själva kommer att dra slutsatsen att de är ett partiskt pack som behöver närma sig sina kollegor i grannländena i invandringsfrågan för att ens ha chansen att återfå trovärdigheten, är ungefär lika sannolikt som att ... Ptja, som att Heinrich Himmler skulle ha satts som ansvarig för att utreda vart alla judar tog vägen efter kriget, och lämnat in en rapport som visar att han själv och hans läderklädda kompisar antagligen var de mest skyldiga.
Jag var nyss inne på hemsidan synonymer.se, där man kan söka på - just det - synonymer. Jag slog upp ordet suspekt, och fick då, förutom ett antal synonymer, även följande meddelande:

Citat:
Var med och bygg upp synonymordboken. Är Suspekt synonymt med Journalist?

Ja - Vet ej - Nej
Jag röstade ja.
Citera
2013-10-27, 12:24
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Det är med svenska ögon förvånande att se den fria, opartiska, fördomslösa debatt som finns utanför våra gränser. Vi kan väl i brist på annat kalla det för ett mer moget debattklimat. I Norge ville man inte dra några politiska växlar på Breiviks dåd, något som svenska journalister var blixtsnabba med.

Ja, men vi ska inte ha för idealiserande syn på grannländerna. Samma kulturmarxistiska pk-dårar som den svenska sorten har inflytande i Norge och Danmark också. Se bara på hur Fjordman demoniserades och jagades ut ur landet av polis och journalister. Skillnaden jämfört med Sverige är att det trots allt finns delar av etablissemanget som är mer kritiska mot massinvandringen och såg problemen tidigare än här. Men också Norge och Danmark är drabbade av massinvandringens förbannelse och skulle behöva ta i rejält för att lösa problemen. Vi får hoppas att de svenska pk-mediernas iver att leka åsiktspolis i Norge och Danmark har fungerat som en väckarklocka. Det verkar så om man ser till skriverierna i AP. Sverige håller på att skämma ut sig rejält med pajasar som Lena Sundström, Arnstad och Öjen som ska läxa upp våra grannfolk. Och till skillnad från Sverige där de hyllas av etablissemanget så genomskådas de direkt som de okunniga pajasar de är.
Citera
2013-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vi minnesgoda kommer ihåg hur rekryteringen på en kvällstidning går till.
Här är "mångfalden" på GT: http://www.expressen.se/gt/detta-ar-...kvallstidning/

Jag tycker mig skönja en blond invandrartjej (Polen? Bosnien?) bland skribenterna. Den enda med något som liknar invandrarutseende är en av säljarna, förmodad serb eller kroat. En grupp som varit så välrepresenterad ända sedan arbetskraftsinvandringens dagar att statstelevisionen sände särskilda program på serbokroatiska redan för 40 år sedan.
Citera
2013-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjeri
SvD fortsätter att utmana DN angående romregistret. De publicerar professor Per Bauhn intressanta inlägg i Debatten

http://unvis.it/www.svd.se/opinion/b...sm_8660496.svd

Nu får vi se om Wolodarski får det hett om öronen i kvällens Agenda.

Jag tror SvD ser sin chans här. I detta fall handlar det inte om mediekriget utan om upplagekriget. SvD har varit litet av en ousider i MSM, med i alla fall delvis icke-PK ställningstaganden. Nu har man möjlighet att kapitalisera på detta, när DN skjutit sig i båda fötterna. Intressant att notera är att Lifvendahl ännu inte gett sig in i denna kamp. Hennes integrationsledare idag, var rätt jolmig, och jag har på känn att hon får en del mail...
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ok_8660560.svd

Professor Bauhns artikel var tydlig och klar. Den kan nog få en viss betydelse i aftonens Agenda. Blir också intressant att se om den får mothugg iSvD framöver, och från vem i så fall.
Citera
2013-10-27, 12:58
Medlem
mr.arnes avatar
Bättre vara på den säkra sidan och propagera lite för ziggisar också: http://www.svd.se/kultur/verklighete...en_8660366.svd
Senast redigerad av mr.arne 2013-10-27 kl. 13:01.
Citera
2013-10-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Jag tror SvD ser sin chans här. I detta fall handlar det inte om mediekriget utan om upplagekriget. SvD har varit litet av en ousider i MSM, med i alla fall delvis icke-PK ställningstaganden. Nu har man möjlighet att kapitalisera på detta, när DN skjutit sig i båda fötterna. Intressant att notera är att Lifvendahl ännu inte gett sig in i denna kamp. Hennes integrationsledare idag, var rätt jolmig, och jag har på känn att hon får en del mail...
Citat:
Ursprungligen postat av Lifvendahl
Mellan 1990 och 2000 integrerades en miljon immigranter från forna Sovjetunionen, vilket motsvarade en ökning på 20 procent av den israeliska befolkningen. Under senare år har immigranterna kommit från mer olika bakgrunder. Trots de svårigheter en snabbt ökande befolkning medför kan Israels integrationsprocess ändå sägas ha varit framgångsrik och har lett till en växande ekonomi. ”Invandringen har möjliggjort en utveckling från apelsinproduktion till en framgångsrik nation inom high-tech 2”, sade Bachman, samt tillade:

”Israel har endast existerat i 65 år, men har absorberat miljoner av invandrare. Integration är en pågående och ständig process, som inte har ett slut”.
Jo, när det kommer vita judar till Israel går integrationen smidigt. Surprise!
När det kommer samma sorter som idag vallfärdar till Sverige, händer följande...

Israel's New Racism: The Persecution of African Migrants in the Holy Land
Israel's New Generation of Racists
Citera
2013-10-27, 13:09
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
När det kommer samma sorter som idag vallfärdar till Sverige, händer följande...

Hur man än vrider och vänder på det kan inte Tove vara särskilt intelligent; å ena sidan begriper hon inte skillnaden som du påpekar och försöker hon lura svd-läsaren begriper hon inte att bluffen synas.

Jag undrar hur rekryteringen gick till där.
Citera
2013-10-27, 13:11
Medlem
Citat:

Det är helt enkelt en milsvidd skillnad mellan att intregrera människor med delvis samma kulturella bagage och med en vilja till att bidra till landet, och helt kulturfrämmande som enbart vill dra nytta av det nya landet för egen vinning. Att detta förvånar politiker och journalister är i sig skäl nog för att avföra dem som mindre tillräkneliga.
Citera
2013-10-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Hur man än vrider och vänder på det kan inte Tove vara särskilt intelligent; å ena sidan begriper hon inte skillnaden som du påpekar och försöker hon lura svd-läsaren begriper hon inte att bluffen synas.

Jag undrar hur rekryteringen gick till där.
Svaret hittar vi i Bauhns debattartikel i samma tidning...

Citat:
Filosofen och sociologen Ernest Gellner påpekade en gång att solidaritet står i omvänd proportion till rationalitet. Ju mer vi vill visa oss solidariska med en idé, desto mindre utrymme har vi för ett kritiskt förhållningssätt till samma idé. När samhället bestämt sig för att bekämpa rasism (vilket är lovvärt) så föreligger också en risk att man blir oförmögen att ifrågasätta anklagelser om rasism (vilket är en brist i kritiskt tänkande)
Lifvendahl och övriga MSM klarar inte att tänka kritiskt, det leder till förbjudna tankar som utmanar solidaritetskänslan. Det har lett till att hela området för kritiskt tänkande är inmutat av meningsmotståndare (invandringskritiker), vilket har utmynnat i att allt kritiskt tänkande blivit racism by association. Som Staffan Danielsson påpekat, det enda som är tillåtet att propagera för är lika mycket invandring eller ännu mer.

I Lifvendahls fall är det dock mer komplicerat än så. Judar, kurder, romer samt asiater med svenskklingande namn (Lifvendahl, Lena Sundström, Patrik Lundberg) har alla en medveten eller undermedveten drift att spendera all sin vakna tid med att underminera majoritetsbefolkningars sociala, ekonomiska och kulturella makt. De trojanska hästarna kan rationalisera sina handlingar på tusen sätt som kanske låter vettiga, men kvar under ytan finns den där irrationella antivita driften som styr allt.
Citera
2013-10-27, 13:30
Medlem
cjeris avatar
Citat:
Man vet att argumenten tryter när Wolo är nere på att motsägelsefulla budskap under de första timmarna (då alla som uttalade sig var rådjur i xenonljus) är ett tecken på att en hund är begraven.:

Speciellt när polisen inte fick besvara kritiken vid publicering. Medierna i P1 tog upp problematiken (lyssna från ca 11 minuter och framåt)

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5660889

Wolodarski försvarar sig med att polisen skulle då få chansen att förstöra registret. Jag tycker hela hans argumentation faller platt eftersom DN hade en egen kopia av registret, eller har jag missat något? Jag tycker det var synd att Medierna i P1 inte pressade Wolodarski mer i frågan.
Citera
2013-10-27, 13:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Kriget mellan gammelmedia och fri media är ett krig. Det viktigaste kriget är dock det som först på den politiska lednings uppdrag mot folket med media som regeringssoldater.

Detta är Fula Gubbens generalfel som kommer fram i de flesta av hans inlägg. Han tror att det finns någon sorts motsättning mellan den politiska makten och media, men att politikerna inte har fattat att media är maktlöst. Vilken dag som helst nu så kommer politikerna inse att media är impotent och då kommer politikerna börja lyssna på folket istället.

Forserumsskandalen, slöjmisshandeln, alla fejkade skandaler som media hittar på har alla fått helhjärtat stöd av den politiska makten. Samtidigt regnar offentliga bidrag över organisationer som startar upplopp och brott mot oppositionella som misshandlas av regeringens stormtrupper utreds inte.

Fula Gubben vill få oss att tro att allt det här beror på att politikerna är "naiva".

Tack för den helt felaktiga beskrivningen av vad jag påstår.

FEL#1 -- Nej, jag tror inte att mainstream-politikerna någonsin kommer att börja lyssna på "folket". Jag vet inte ens om det finns något "folk" att lyssna på.
FEL #2 -- Nej, jag tror inte att politikerna är naiva, tvärtom tror jag att de ledande rikspolitikerna är betydligt mer slipade än många (inkl journalister) inser.
FEL#3 -- Att politikerna kommer att sluta lyssna på MSM när MSM:s status slutligen nedmonterats (=när papperstidningarna försvinner) är en självklarhet, inte en pojkrumsfantasi. Politikerna lyssnar inte särskilt mycket på hembygdsföreningar heller.
FEL #4 -- Naturligtvis finns det en motsättning mellan politiker och MSM, även med den extrema grad av makt-korruption som finns i Sverige. Politikerna vore överlyckliga om MSM försvann. MSM är däremot direkt beroende av att de pågår en dialog med den faktiska politiska makten, särskilt som man inte har någon dialog med läsarna.
FEL #5 -- Som jag skrivit tidigare så syftar mina inlägg i dessa ämnen på nästa steg i händelseutvecklingen, inte det som är på tapeten just nu. Nästa steg ligger 5 eller 10 år bort, beroende på vilken del av klusterfucket som man tittar på. Vad som sker just nu är intressant eftersom det i allt väsentligt bekräftar den utveckling som jag beskriver.

Vem utnyttjar vem--politiker utnyttjar media, eller tvärtom?

Vad skulle hända om MSM försvann helt? Skulle det överhuvudtaget märkas?

Varför skulle politikerna vara blinda för det närmast katastrofala ras som dagspressen upplever?

För den som vill ha siffror på medias väg mot undergången så går det bra att kolla i M & J.

Enligt min uppfattning är det era analyser som är naiva och fortfarande fastlåsta i ett synsätt från 1900-talet som har dikterats av MSM. Att gammel-massmedia i Sverige 2013 skulle ha ett särskilt stort inflytande över samhällsutvecklingen är för mig ett skämt. Snarare tycks det som utvecklingen (t ex SD) går i rakt motsatt riktning mot vad MSM önskar. Så var är "inflytandet"?

Ta ett steg bakåt och se den stora bilden; den verkliga makten, det pågående paradigmskiftet, medborgarnas egentliga åsikter.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2013-10-27 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in